Ja, den tanken slo meg også. Jeg brenner for strømrens og tweaks, men da ikke begrenset til et merke eller produkt, men i helhet.Nå burde de fleste forstå at dette er trolling på et nivå vi sjelden ser.
Det er det da ikke, jeg har brukt Shakti i flere oppsett med godt resultatNå burde de fleste forstå at dette er trolling på et nivå vi sjelden ser.
Nå burde de fleste forstå at dette er trolling på et nivå vi sjeldent ser.
Shaktimannen har da både Isotrafoer of regregenratorer og strømfilter , blaJa, den tanken slo meg også. Jeg brenner for strømrens og tweaks, men da ikke begrenset til et merke eller produkt, men i helhet.
Bare så det er sagt, nyopprettet bruker "Shaktimannen" er ikke meg. Whats next? Ansuzmannen, Isotekmannen osv?
Shakti er ikke der man begynner, mye mindre effekt av det enn med skikkelige kabler og strømrens. Shakti er "icing on the cake"
Good! Signaturen din viser Synergistic Research, er det kabler eller også strømrens produkter?Shaktimannen har da både Isotrafoer of regregenratorer og strømfilter , bla
Shaktimannen liker visstnok å snakke om seg selv i 3.person og hva han har investert i, det han burde ha investert i istedenfor er autokorrektur..Shaktimannen har da både Isotrafoer of regregenratorer og strømfilter , bla
Det er platematte (UEF Record Mat #1 i Carbon Fiber) strømmrens produkter er Audio Insight og IsotekGood! Signaturen din viser Synergistic Research, er det kabler eller også strømrens produkter?
Så du bruker KUN "strømrens", og ingen hifi!?Det er platematte (UEF Record Mat #1 i Carbon Fiber) strømmrens produkter er Audio Insight og Isotek
Har Nordost strømskinne med primary earth i midterste uttaket.(se på bilde står det primary earth i senter) Effektforsterker stod i det, men byttet plass med Isotek genesis evo. Største løftet den kvelden. Ellers var det 15-20 stk sort cones som ga løftet.Hvilke tweaks var det han fikk på plass da og som gjorde at det ble bedre det du hadde fra før?
Er jo egentlig litt trist å lese om at du synes det gode hifi utstyret ditt ikke spiller bra, med en harhet og lite engasjerende osv.Her i går da jeg satt meg ned for å lytte, fikk jeg følelsen av at det var noe som ikke stemte, en hardhet som hadde sneket seg inn, musikken var mindre engasjerende. Jeg kunne ikke forstå hva det var. Fant ikke ut av det da, men så oppdaget jeg nå i formiddag 3 shakti steiner som jeg pleier å ha oppå min ansuz strømrenser var flyttet bort ifm støvtørking og glemt å legge tilbake. Gjorde det nå, voila
Ja, det hadde vært dumt om det var sånn, og takk for omtanken, men det er ikke sånn det er. Det jeg beskrev lenger opp var at det hadde sneket seg inn en hardhet, altså utifra hva jeg er vant med. Jeg har da en referanse i forhold til dette. La oss si at på en skala fra 0-100 så er anlegget mitt på 50 uten strømrens, oppgraderte kabler og tweaks og på 100 med alt dette. Da vil f.eks. nivå 95 merkes som at noe ikke er helt på plass. Men det er fortsatt mye mye bedre enn nivå 50.Er jo egentlig litt trist å lese om at du synes det gode hifi utstyret ditt ikke spiller bra, med en harhet og lite engasjerende osv.
Graden av tweaks og heller urasjonelle løsninger minner mer kanskje mer om en form for OCD/tvangslidelse (redsel for uren strøm?) og rutiner med plassering av shakti steiner, MAXiiMUS P16 osv, der alt må stemme før musikken kan nytes. Hvor mange tweak er det du bare må ha for at ting skal fungere?
Puritan kan jo fikse noe om man har reelle problemer, men det meste blir fikset i PSU uansett.Jeg er litt nysgjerrig på Puritan strømrens. Mange gode reviews fra det store utland, men ikke et pip å søke seg frem til på HFS. Ingen som har egenerfaring med disse? Er jo langt bedre priset en IsoTek, PSAudio, Audioquest og danske fantasiprodukter m.fl. Jeg har kun egenerfaring med eldre produkter som Shunyata Hydra og forrige generrasjon IsoTek Aquraius. Definitivt ikke verdt pengene med dynamikktap som hovedproblem.
Nå er det Supras solide padde som står her og gjør fin nytte (kjører ampen på uttaket uten filter).
Tillater meg å kryssposte et innlegg fra en annen tråd, som kanskje passer bedre i denne. Det kan forklare hvorfor ASR får det resultat de får når de tester en velfungerende strømrens. Fint det, liksom, men med like velfungerende elektronikk er det ikke noe behov for slikt. Elektronikken gjør den samme jobben allerede.Puritan kan jo fikse noe om man har reelle problemer, men det meste blir fikset i PSU uansett.
@MrGolden har du muligens erfaringer å dele så langt med Puritan Labs?Jeg er litt nysgjerrig på Puritan strømrens. Mange gode reviews fra det store utland, men ikke et pip å søke seg frem til på HFS. Ingen som har egenerfaring med disse? Er jo langt bedre priset en IsoTek, PSAudio, Audioquest og danske fantasiprodukter m.fl. Jeg har kun egenerfaring med eldre produkter som Shunyata Hydra og forrige generrasjon IsoTek Aquraius. Definitivt ikke verdt pengene med dynamikktap som hovedproblem.
Nå er det Supras solide padde som står her og gjør fin nytte (kjører ampen på uttaket uten filter).
Jeg fikk min for noen dager siden. Veldig fornøyd så langt! Er de vanlige klisjeene jeg kan dra opp som fremkaller masse latterfjes fra skeptikerne. Men jeg synes den funker svært bra. Klar forskjell med og uten. Spesielt dybde og stereoerspektiv gjorde et hopp. Synes alle detaljer trer bedre frem og pinpoint/klarhet ble bedre. Mulig det er placebo, men slik oppleves det for meg iallefall. Så er systemet helt knyst stille. Der jeg før kunne ane litt sus og bakgrunnsstøy er det nå stille som gravenJeg er litt nysgjerrig på Puritan strømrens. Mange gode reviews fra det store utland, men ikke et pip å søke seg frem til på HFS. Ingen som har egenerfaring med disse? Er jo langt bedre priset en IsoTek, PSAudio, Audioquest og danske fantasiprodukter m.fl. Jeg har kun egenerfaring med eldre produkter som Shunyata Hydra og forrige generrasjon IsoTek Aquraius. Definitivt ikke verdt pengene med dynamikktap som hovedproblem.
Hoi, du var sinna da gitt!Jada prat piss for satan. Han er meget lydhør.
Slapp av, det gjør den ikke.......så da trenger den virkelig prestere også for å forsvare prisen.
Forsterker blir varm uten nettfilter "x". Med nettfilter "x" blir forsterker varm ja, men ikke fullt så varm, så fort. Det er bevis for at forsterker må "jobbe" ekstra for å fjerne støy som kommer fra lysnettet. Jeg kan ikke svare for Ansuz annet enn at Ansuz er laget i Danmark.Da får du forklare hvilke frekvenser dette utstyret fungerer på da, RF er 20KHz til 300GHz..
DAC kjører fra 44.1KHz og oppover til 320KHz avhengig av chip og hva den får beskjed om.
Forsterkere, tja klasse D switcher jo på høyere frekvenser de også på utgangen til høyttalerne.
Hvorfor dra routere inn her, de går på 10MHz eller 100MHz. Tenker du trådløse hjemmeroutere? Wifi på 2,4GHz, 5GHz og 6GHZ?
Har man en "rens" som renser bort disse frekvensene så har man plutselig et produkt som ikke fungerer lengre. Uansett er ikke dette merkbar støy som mange vil ha det til. Å få til å jamme en router til å ikke fungere lengre er veldig enkelt, blir det mer eller mindre støy av det?
Durer det i trafoen? Kanskje det er dårlig kvalitet bare. Pris er ingen garanti for kvalitet det heller.
Hva skal man fikse med strømrens? Hva tror man at man får fikset med strømrens? Også var det jo dette med jording da.. Støy på strøm og feil på jording, sammenheng eller to forskjellige feil? Hvilken av de kan påvirke mest? Hvor mye bør egentlig ufaglærte tukle med strøm og jording, bare basere på at høres det bedre ut på hifien så må det være rett koblet og deretter konkludere med at el-installasjonen ikke har noen feil?
Heldigvis så har mange av disse produktene 0 funksjon, annet enn å koste mye også gi en "status" i enkelte miljøer. Så ja, de er vel trygge å bruke, blir litt slik som disse plastikk-greiene man plugga i stikkontakter så små unger ikke skulle stikke strikkepinner i stikkontakten trygg. Ingen nevnte at disse plastikk pluggene ga bedre lyd i stereoen på 80-tallet heller, det er jo veldig merkelig!? Luft er også bedre dielektrisk materiale enn plastikk og masse annet, hvorfor blir det bedre av en buttplugg fra Anuz til 50K, er den av et ukjent "mystisk" materiale de har funnet opp basert på nye atomer/grunnstoff ingen andre har klart å se enda?
Forsterkere blir varme, driftstemp er det noe som heter og effektivitet. Varme er et resultat av effektivitet. Om strømforsyningen i forsterker blir varm, da gjør den mest sannsynlig jobben sin og gjør vel egentlig mye av det samme et nettfilter vil gjøre i utgangspunktet. Nettfilter er fint det, men igjen så hva skal det gjøre? Skill delen strømforsyning og forsterker, se på de som to seperate enheter og skjønn forskjellen på de to delene. Den ene delen som man kaller strømforsyning kjører spenningen ned til gjerne 12V DC og glatter den ut og her er strømrensen i seg selv slik at elektronikken i forsterkeren får til å bruke spenningen. Forsterkeren skal bare forsterke et signal inn i forsterkeren til utgangen til forsterkeren, 230V 50Hz er ikke en del av dette signalet da det forsvant i strømforsyningen.Forsterker blir varm uten nettfilter "x". Med nettfilter "x" blir forsterker varm ja, men ikke fullt så varm, så fort. Det er bevis for at forsterker må "jobbe" ekstra for å fjerne støy som kommer fra lysnettet. Jeg kan ikke svare for Ansuz annet enn at Ansuz er laget i Danmark.
Nettfilter X er ikke modellnavn og kan like hjerne være nettfilter jeg har laget selv.
Hvis nettfilteret fjerner så og så mange "db støy" så vil man lette noe av "byrden" på forsterker.....gamle forsterkere. Har prøvd klasse D alt i ett forsterker og det har ingen virkning med nettstøyfilter i det tilfellet jeg prøvde. Andre ganger går jordfeilbryter av strømmen idet jeg slår på forsterker.Forsterkere blir varme, driftstemp er det noe som heter og effektivitet. Varme er et resultat av effektivitet. Om strømforsyningen i forsterker blir varm, da gjør den mest sannsynlig jobben sin og gjør vel egentlig mye av det samme et nettfilter vil gjøre i utgangspunktet. Nettfilter er fint det, men igjen så hva skal det gjøre? Skill delen strømforsyning og forsterker, se på de som to seperate enheter og skjønn forskjellen på de to delene. Den ene delen som man kaller strømforsyning kjører spenningen ned til gjerne 12V DC og glatter den ut og her er strømrensen i seg selv slik at elektronikken i forsterkeren får til å bruke spenningen. Forsterkeren skal bare forsterke et signal inn i forsterkeren til utgangen til forsterkeren, 230V 50Hz er ikke en del av dette signalet da det forsvant i strømforsyningen.
Et hvilket som helst strømfilter eller strøm regenerator får ikke fikset en dårlig designet strømforsyning, DC spenningen etter strømforsyningen forblir fortsatt ustabil. Dårlig galvanisk skjerm imellom trafo eller trafo som lekker imellom primær og sekundær siden og elektronikk er også noe som har blitt nevnt utrolig mange ganger før, dette er også et resultat av dårlig design av forsterkeren.
Trafo i strømforsyningen er også et galvanisk skille, så lenge man velger gode komponenter og har et bra design (trafo er også en komponent)..
Om du skal lage deg et strømfilter selv, er det bare å hive sammen noen spoler fra roteskuffen også fungerer det? Eller kanskje man bør gå litt mer vitenskapelig til verks og regne på verdier på spolene for å oppnå det man skal, basert på spenning og frekvenser man vil fjerne? Ikke så veldig ulikt et delefilter i en høyttaler kan jo nevnes. Skal man dempe under en frekvens eller over en frekvens? Eller skal man ha en regenerator, som bare har en egen oscillator og lage ny AC fra DC?
Ikke veldig vanskelig å ta noen målinger av et strømfilter for å finne ut hva det gjør, det er heller ikke veldig vanskelig å ha god dokumentasjon på hva det gjør heller fra produsenten..
På 80-90 tallet så var det ofte brukt ferrit magneter. Dette er faktisk en rimelig tweak som fungerer imot høy frekvens.Hvis nettfilteret fjerner så og så mange "db støy" så vil man lette noe av "byrden" på forsterker.....gamle forsterkere. Har prøvd klasse D alt i ett og det har ingen virkning med nettstøyfilter.
En del filter som folk snakker om virker ikke, så jeg er langt på vei enig. Men ved støymålinger kan man jo se om dette har noe for seg.
Hvis man måler støy fra vegg vs støy fra filter. Er ikke det vitenskaplig?