Snickers-is
Bransjeaktør
Tror du de har hørt om Ohms lov da?Skriv en klage til Gryphon, kanskje de betaler kompensasjon....
Tror du de har hørt om Ohms lov da?Skriv en klage til Gryphon, kanskje de betaler kompensasjon....
Da er det ikke switch støy på strømnettet pga det smps er pakket inn i plast? Og du sier et komponentet med smps går det ingen elektrisitet til chassiet?Det interessante er at Ohms lov i stor grad forklarer det interessante ved Faradays lov i forhold til å håndtere støy. I dag har vi kommet dit at vi kan lage SMPS som pakkes inn i plast, eller ikke pakkes inn i det heletatt, men som ikke støyer. Det er Ohms og Faradays lover som har gjort det mulig.
Har vel hatt switch ladere i plast lengre enn 20 år?Nei, det jeg sier er at vi klarer å håndtere switchestøyen uten at vi må pakke det inn og skjerme ting. Det var viktig for 20 år siden, men i dag er det ikke lenger sånn, fordi vi kan løse det lokalt i kretsen.
Ja, så om du klarer deg med 5W strømforsyning til audiofilanlegget ditt burde du være på trygg grunn med 30 år gammel teknologi.Har vel hatt switch ladere i plast lengre enn 20 år?
Vi snakket smps og plast, ikke anlegget mitt.Ja, så om du klarer deg med 5W strømforsyning til audiofilanlegget ditt burde du være på trygg grunn med 30 år gammel teknologi.
Hvorfor 2 stk? Det blir jo litt som strømrenser, er ikke det tull?^Du kan kanskje lese deg litt opp på SMPSU først ?
«Halve poenget» er at «switchingen» går igjennom likeretterbroer og inn i elektronikken. Jeg planlegger forresten å bruke to SMPSUer i serie i en phonoforsterker jeg brygger på, det ser ganske lovende ut.
mvh
KJ
Så SMPSU er ikke fandens bolverk likevel?Hvorfor 2 stk? Det blir jo litt som strømrenser, er ikke det tull?
Hva annet kan man ta seg til? Høre på musikk lissom?Kjære dere alle - hvorfor gidder dere å bli med ut i denne uendelige hengemyra?
Peppa gris er kjedeligere.Kjære dere alle - hvorfor gidder dere å bli med ut i denne uendelige hengemyra?
Jeg er ferdig. Prøvde gold serien til ansuz her om dagen, det ble i mine ører dårligere, så jeg er fornøyd.Det jeg finner fascinerende er at trådens mest aktive enkeltperson i lang tid nå har hevdet å ha løst støyproblematikken. Allikevel dveler han fortsatt ved emne og kommer seg ikke videre.
Jeg har selvfølgelig gjort meg opp en mening om hvorfor.
Tja, med en slik løsning fungerte ikke Macintosh, men Gryphon kom bedre ut av det.Forsøk på et seriøst spm: Hvis det er slik at kvaliteten på strømmen inn til huset er SÅ viktig som noen mener (og ja, jeg tror jeg har erfart at det kan ha en viss betydning): Hvorfor installerer vi ikke heller da et gigantisk batteri (1000Ah bør vel holde) som også kan lades opp når strømmen er billigst, med 220V sinusgenerator ut? Det finnes så vidt jeg vet hvis man installerer for eksempel solcellepaneler i huset.
Hva er evt. ulemper sammenliknet med tildels suspekte isotrafoer og strømfilter-produkter? Prisen tror jeg IKKE er høyere...
Eneste grunnen til at jeg er aktiv i tråden er fordi den er ganske invaderende og topper stadig listen over nye. Jeg er bare et menneske og ser jeg en tragedie stopper jeg opp. Jeg har forsøkt å ignorere visse nøkkelpersoner for å slippe å få den opp, men det er såpass mange som åpenbart mesker seg med din ulykke at det ville bli mye interessant andre steder jeg gikk glipp av.Jeg er ferdig. Prøvde gold serien til ansuz her om dagen, det ble i mine ører dårligere, så jeg er fornøyd.
Hvor har du lest noe annet? Trenger du renere strøm siden du er aktiv i diskusjon?
Tråden dreier som om strømrens. Anbefaler deg å skippe videre om det er uinteressant.Eneste grunnen til at jeg er aktiv i tråden er fordi den er ganske invaderende og topper stadig listen over nye. Jeg er bare et menneske og ser jeg en tragedie stopper jeg opp. Jeg har forsøkt å ignorere visse nøkkelpersoner for å slippe å få den opp, men det er såpass mange som åpenbart mesker seg med din ulykke at det ville bli mye interessant andre steder jeg gikk glipp av.
Min bønn til @Høvdingen er vel at slike temaer får en egen fane, slik som off topic, men jeg innser jo at dette er mitt problem og klandrer ingen andre, så skal gjøre et nytt forsøk. Holder kanskje med å ignorere deg for å lette trykket nok. Skal prøve det siden jeg åpenbart ikke er sterk nok uten hjelp.
Problemet er vel at det kun er 1% innlegg som faktisk dreier seg om strømrens i slike strøm diskusjoner der du hopper inn fra intet.Tråden dreier som om strømrens. Anbefaler deg å skippe videre om det er uinteressant.
På seg selv kjenner man andre ja.Sikkert tidtrøyte for NAVere, pensjonister og slike som er stuet bort på ett kontor uten arbeidsoppgaver for å spare bedriften for store ekstra kostnader.
Det er bare en mulighet for å ikke høre forskjell med og uten ren strøm. Anlegget er ikke avslørende nok eller har så mye egen støy at anlegget drukner i støy uansett hvor mye en renser.Min erfaring rundt tema er at jeg erfarte ett roligere lyd bilde natt og kveldstid. Jobber turnus og har muligheter for lytte session også på nattestid. Begynte å reflektere litt over dette samtidig som jeg ønsket en beskyttelse såkalt fin-vern mot overharmoniske spenninger. Har allerede montert grov-vern i sikringsskapet, men som noen sikkert vet er ikke dette nok til å benytte sensitiv elektronikk. Jeg bor også på en høyde slik at jeg ligger utsatt til for lyn. Valget falt på en PS regenerator. Dette begynner nå å bli noen år siden. Kan legge til at jeg ikke bor langt unna trafo i hus-feltet som er av eldre dato. Ved bruk av PS regenerator fikk jeg samme ro i lydbildet hele tiden. Forbausende nok hadde jeg veldig ren strøm inn med relativt stabil spenning gjennom døgnet. Dette var før pandemi og el-bil revolusjon her i landet!!! Slik status que er nå er at det er myyye mer støy på nettet nå med mer varierende spenninger, spesielt kveld og natt!! Overraskende store forskjeller faktisk. Dette skyldes uten tvil elbil lading vil jeg tro. Jeg lever godt med at anlegget mitt innehar både grov og fin vern nå samt full kontroll på støy inn. Har sett Amir sine videoer og må si jeg liker måten han tilnærmet seg publikum på. Rolig og avbalansert sådan. Jeg kan bare svare for meg selv og det er at jeg er fornøyd med jobben min re-generator gjør!!
Hvorfor er det et mål å ha et anlegg som kan «avsløre» nettstøy? Den tredje muligheten er vel at strømforsyning og elektronikk er konstruert og bygget for å fungere som de skal under helt normale driftsbetingelser uten å slippe gjennom hørbar støy eller forvrengning.Det er bare en mulighet for å ikke høre forskjell med og uten ren strøm. Anlegget er ikke avslørende nok eller har så mye egen støy at anlegget druknes i støyen uansett hvor mye en renser.
Sludder og vås.Det er bare en mulighet for å ikke høre forskjell med og uten ren strøm. Anlegget er ikke avslørende nok eller har så mye egen støy at anlegget drukner i støy uansett hvor mye en renser.
Det er heldigvis sjeldent elektronikk og høyttalere er så dårlig idag at det ikke avsløres.
Alle strømforsyninger har godt av optimale forhold! Men forbedringen blir mindre om strømforsyningen er god.Hvorfor er det et mål å ha et anlegg som kan «avsløre» nettstøy? Den tredje muligheten er vel at strømforsyning og elektronikk er konstruert og bygget for å fungere som de skal under helt normale driftsbetingelser uten å slippe gjennom hørbar støy eller forvrengning.
Hjelpes...Alle strømforsyninger har godt av optimale forhold! Men forbedringen blir mindre om strømforsyningen er god.
Problemet med de argumentene er at flere av produktene du hyller ikke er støyfiltre men nettopp støygeneratorer. Altså er det andre virkemidler som er i spill her enn det du arkumenterer for. Hvor det å ta bort jordsløyfer som en test potensielt kan påvirker resultatene du erfarer.Det er bare en mulighet for å ikke høre forskjell med og uten ren strøm. Anlegget er ikke avslørende nok eller har så mye egen støy at anlegget drukner i støy uansett hvor mye en renser.
Det er heldigvis sjeldent elektronikk og høyttalere er så dårlig idag at det ikke avsløres.