steinost
Æresmedlem
Men trenger vi å fortsette med dette etter att vi har blitt opp i åra.Vi har vel alle i en eller annen grad gjort dumme ting. Vis vedlegget 961884
Noe det fleste her inne er?
Men trenger vi å fortsette med dette etter att vi har blitt opp i åra.Vi har vel alle i en eller annen grad gjort dumme ting. Vis vedlegget 961884
Nei, man blir jo voksen etter hvert og lærer av sine feil. En 20 åring er etter min mening langt fra voksen.Men trenger vi å fortsette med dette etter att vi har blitt opp i åra.
Noe det fleste her inne er?
Det er også viktig å være oppmerksom på at man plutselig kan komme til en stillestående kø.Ser det er mange som har meninger. Bare et lite innspill til. På Autobahn i Tyskland er det strekker der det er "fri fart", men anbefalt 140kmt. Det betyr at du ikke blir bøtelangt om du kommer lavtflygende i 320kmt. MEN det mange synes å ikke være klar over er at hvis du kjører fortere enn de anbefalte 140kmt så vil du automatisk få skylden for ulykker du blir innblandet samma pokker! Det bør man tenke litt over.
Samme Autobahn er for øvrig ganske så stressende å kjøre på. Da vi dro ned ble vi advart om at det var nødvendig å se i speilet for det kom biler bakfra i jævlig fart. Det var ikke noe problem, for jeg er vant til alltid å ha et halvt øye i speilet. Men sjokket var alle de som ikke brukte speil. Du kommer glad og lykkelig i venstrefeltet i sånn 150-160 og plutselig er det liten Polo som ligger i 110 som legger seg ut foran deg! Lite morro. Framfelgene var helt svarte av bremsestøv da vi kom hjem, og jeg lærte noe om bilen som jeg ikke visste den kunne gjøre. Når du VIRKELIG mener at du vil bremse, så oppfatter bilen dette og setter på nødblikers. Kult i og for seg, men ikke så morro når det skjer på alvor.
Tror ikke menns hjerne blir ferdig utviklet noensinne! Hadde våre hjerner gjort det ville vi kanskje holdt oss langt unna "det svake kjønn", brukt penger på øl og leketøy og levd lykkelige liv uten kjeft og mas!Er det ikke sånn at hjernen i gutter ikke er ferdig utviklet før rundt 25 års alderen? En mann er ikke i stand til å vurdere risiko før han er nærmere 25 (korriger meg hvis jeg skriver noe feil, men mener å ha lest det). Dermed er det større sjanse for risikoadferd i trafikken hos unge gutter. "Kjør som ei kjerring" som det sies i reklamen.
Det er også viktig å være oppmerksom på at man plutselig kan komme til en stillestående kø.
Det er like galt som å kjøre villmann og heldigvis har de begynt å ta lappen av slikeMin bestefar lå ofte i 50 i 80 sonen, sørget for at ingen kunne kjøre forbi, som han sa: Her synes jeg ingen bør kjøre fortere.
Flytt til et land uten disse "urimelige" regleneja hipp hurra for mere lover, det er helt innafor å få 200.000 i bot for å kjøre sparkesykkel på vei hjem fra byen, skulle helst vært et par millioner i bot spør du meg.
Skjønner ikke hvorfor så mange har en trang til å ha noen for å bestemme over seg og sette lover fordi man ikke klarer å ta egne avgjørelser.
Men men, er vel dette mangfoldet som gjør Norge så bra
Men, konklusjonen etter målinger var vel at det ikke kunne verifiseres en totalt sett miljøpositiv effekt, alle forhold tatt i betraktning.Miljøfarts grenser er vel i hovedsak innført pga svevestøv.
Der kan vi vel starte med å hanke inn en stor del av motorsyklene av alle størrelser. De fleste bråker noe inn i helvete.Miljøfartsgrenser dreier seg mye om støy, og fra det synspunktet funker det. Det har man i økende grad oppdaget på kontinentet også. Nå må vi bare få tatt de idiotene som synes det er gøy å kjøre uten potte, eller med potter med ulovlig innsats. Det burde vært brukt mer ressurser på det.
Kjøpte selv mc med "after market" potter.Det er for lett å trikse med pottene, for lav sannsynlighet for å bli kontrollert, og minimal konsekvens.
I gamle dager ble du jo hanka inn ganske kjapt hvis du borra et ekstra høl i potta på mopeden?Det er for lett å trikse med pottene, for lav sannsynlighet for å bli kontrollert, og minimal konsekvens.
Om du faktisk mener de fleste bråker noe inn i helvete lurer jeg på hva du egentlig legger i definisjonenDe fleste bråker noe inn i helvete.
Jeg kan korrigere «de fleste» til mange.Om du faktisk mener de fleste bråker noe inn i helvete lurer jeg på hva du egentlig legger i definisjonen
Skal starte med å hanke inn stereoen din, fan til bråk.Der kan vi vel starte med å hanke inn en stor del av motorsyklene av alle størrelser. De fleste bråker noe inn i helvete.
Har du snakket med kona nå?Skal starte med å hanke inn stereoen din, fan til bråk.