|
Noen link til norsk forhandler med priser?mteinum skrev:Har noen nevnt MonoPulse ;D
Når Brian Bromberg svinger i gang bassen på Wood2 så kjenner du bassen på kroppen, du hører pekefingeren slipper strengen og lager lyd i bassen.
'Gis de bort' på brukten? Jeg er ofte innom og ser på bruktbørsen, men av en eller annen grunn nesten aldri under høyttalere... ;DFallenA skrev:Ser at disse Gradientene nærmest "gis bort" på bruktmarkedet nå om dagen. Mitt råd er helt klart LØP OG KJØP!
Hvordan 'kjennes det på kroppen' når noen spiller en uforsterket akustisk kontrabass?mteinum skrev:Har noen nevnt MonoPulse ;D
Når Brian Bromberg svinger i gang bassen på Wood2 så kjenner du bassen på kroppen, du hører pekefingeren slipper strengen og lager lyd i bassen.
Zomby_Woof skrev:Joa. Skjønner den.![]()
Men: Akustiske instrumenter låter faktisk overraskende mye 'kortere' og 'tørrere' i virkeligheten enn man venner seg til i HIFI-sammenheng.
Det kommer nå an på hvilket lokale man hører dem i.Zomby_Woof skrev:Joa. Skjønner den.![]()
Men: Akustiske instrumenter låter faktisk overraskende mye 'kortere' og 'tørrere' i virkeligheten enn man venner seg til i HIFI-sammenheng.
Disse kjøpes direkte ifra produsent. Ingen norsk importør, ennåjonas skrev:Noen link til norsk forhandler med priser?mteinum skrev:Har noen nevnt MonoPulse ;D
Jøss, matcher de M12ene (og det som værre er) også? I så fall er det jo virkelig interessant.HCS skrev:Zomby_Woof skrev:Joa. Skjønner den.![]()
Helt enig i det ang en tørrere virklighet. Og en trompet er ofte langt mer singrende live en endel høytaler kreasjoner jeg har hørt. Dynamikken til Monopulse har blitt sagt å være i hornklassen når det gjelder dynamikk. Dette utsagnet fikk jeg av erfarne horn-folk.![]()
Rojoh skrev:Jøss, matcher de M12ene (og det som værre er) også? I så fall er det jo virkelig interessant.HCS skrev:Zomby_Woof skrev:Joa. Skjønner den.![]()
Helt enig i det ang en tørrere virklighet. Og en trompet er ofte langt mer singrende live en endel høytaler kreasjoner jeg har hørt. Dynamikken til Monopulse har blitt sagt å være i hornklassen når det gjelder dynamikk. Dette utsagnet fikk jeg av erfarne horn-folk.![]()
Mvh. Johan
Absolutt og helt selvfølgelig. Men generelt, og så videre...Bach_Man skrev:Det kommer nå an på hvilket lokale man hører dem i.Zomby_Woof skrev:Joa. Skjønner den.![]()
Ja! Enig. Hørte PMC i høst i England og virket overbevisende. Hørte også et sett med aktive PMC som hadde innebygd forsterker fra Bryston. Veldig overbevisnde må jeg si. PMC og etter hva jeg hører er Rega begge vellykket Tranmisjons linje konstuksjoner som tilbyr hurtig, dynamisk og gode (rene) bass egenskaper.cash 63 skrev:PMC
En meget interessant høytaler producent, har selv lyttet mye på FB1 serien,
meget fine bas egenskaper i disse transmissions konstruktioner dyyype og stramme.
Stor selgere i UK, noe høyere prisklass men med egenskaperne som etterspurs.
http://www.pmc-speakers.com/productCats.php?mode=productCats&cid=4
Heheh,der gikk det litt fort i svingene.Det var gradient jeg snakket om.De er dipole i bassen og det var ikke noe PM jeg fikk MEn det var på PM audio,hehe.....Forresten jeg fikk en PM angående dem også ja,ehHCS skrev:BanjoArrne skrev:Stod det på Pm....Dipol i bassen.Jaja kan være det samme.Interressant uansettPilsern skrev:de er ikke dipol...BanjoArrne skrev:OJ,disse var også interresante.Denne gange også med en spesiell "look" og dipol-løsning.Kanskje jeg bare må spare enda mere da og slå på den berømte stortromma igjen. :HCS skrev:Subjektivt innlegg som bare fy...Men, men.... Jeg sier bare Monopulse... Her får du alt du spørr etter og til den prisen du har satt deg .... Og de har jo vunnet noen priser disse høytalerne og for god lyd
http://monopulse.co.uk/reviews.html
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=22789.0![]()
Men de er et kjempekupp til prisen!
Håndlaget etter ordre og "direct" pris - http://monopulse.co.uk/direct.html
mvh![]()
Vet ikke hvem som har sendt deg pm om dipol. Uansett er dette en høytaler som går helt ned på 20-tallet i hz. Og de veldig snill last for forsterkere så der kan en bygge seg opp over tid. Som sagt før her er Gallo og Gradient sultne på effekt. Har selv eid Monitor Audio GS60. En meget god høytaler, men jeg opplevde den som litt lite dynamikk-glad. Kan ha noe med forsterkerne jeg bruke da. Men de samme forsterkerne ble brukt på Monopulse og det var det en meget god dynamikk av...
En får jo ikke testet disse dessverre. Når det er sagt så er det veldig trygt å handle der. Du får hele tiden svar på mailer og ting du måtte lure på. Tror jeg pepra Allan med minst 30 mail før jeg bestemte meg. Men har ikke angret på det valget jeg tok etter jeg fikk de i huset. De er helt enkelt et kupp til prisen![]()
Så er det også slik at det spilles musikk i mange rævvalokaler rundt omkring. F.eks er opera i kulturhuset i Tromsø ingen høydare erfarte jeg her om dagen.Zomby_Woof skrev:Men: Akustiske instrumenter låter faktisk overraskende mye 'kortere' og 'tørrere' i virkeligheten enn man venner seg til i HIFI-sammenheng.
Joda Digiman: Det finns importør av PMC, det er svenske Golden Age som leverer til Norge.digiman skrev:Ja! Enig. Hørte PMC i høst i England og virket overbevisende. Hørte også et sett med aktive PMC som hadde innebygd forsterker fra Bryston. Veldig overbevisnde må jeg si. PMC og etter hva jeg hører er Rega begge vellykket Tranmisjons linje konstuksjoner som tilbyr hurtig, dynamisk og gode (rene) bass egenskaper.cash 63 skrev:PMC
meget fine bas egenskaper i disse transmissions konstruktioner dyyype og stramme.
Synd vi ikke har noen importør på PMC i Norge da
mvh
digiman
cash 63 skrev:Joda Digiman: Det finns importør av PMC, det er svenske Golden Age som leverer til Norge.digiman skrev:Ja! Enig. Hørte PMC i høst i England og virket overbevisende. Hørte også et sett med aktive PMC som hadde innebygd forsterker fra Bryston. Veldig overbevisnde må jeg si. PMC og etter hva jeg hører er Rega begge vellykket Tranmisjons linje konstuksjoner som tilbyr hurtig, dynamisk og gode (rene) bass egenskaper.cash 63 skrev:PMC
mvh
digiman
Trur det ikke er så mange som har lyttet til PMC her i Norge, synd! en kamrat hade FB1 tidligare
en HT som spiller en veldigt dyp og ren bas, og nå har diskant elementerne blitt oppgradert på
de siste mod, en HT som gjør lite fel, kunne selv tenkt meg deres EB1 mod, Grymma!!!
http://www.mamut.net/goldenagemusic/shop/
Jepp!Har lest mye om disse og de virker også veldig lovende.JEg har tenkt litt på dette med pris og tror jeg skal legge meg opp litt mer penger i tillfelle det blir dyrere enn jeg hadde tenkt.cash 63 skrev:PMC
Digiman: Det ska du inte se bort fra att kanske det er en mulighet fremover, snakket med Golden age tidligare ang PS Audio produkter, mente han sa att Norsk Audio Teknikk, kunne ha mulighet att ta hjem PMC nått slags sammarbete der, får vel skjekke opp det NAT flyttet i nye lokaler.digiman skrev:Oi! Så flott daSkulle ønske vi hadde en forhandler og kunne gå til også...
Forlange for mye jeg nå
Som en gammel og stolt TDL Studio 3 eier har jeg sansen for Transmisjon linje lyden.
mvh
digiman
cash 63 skrev:Joda Digiman: Det finns importør av PMC, det er svenske Golden Age som leverer til Norge.digiman skrev:Ja! Enig. Hørte PMC i høst i England og virket overbevisende. Hørte også et sett med aktive PMC som hadde innebygd forsterker fra Bryston. Veldig overbevisnde må jeg si. PMC og etter hva jeg hører er Rega begge vellykket Tranmisjons linje konstuksjoner som tilbyr hurtig, dynamisk og gode (rene) bass egenskaper.cash 63 skrev:PMC
mvh
digiman
Trur det ikke er så mange som har lyttet til PMC her i Norge, synd! en kamrat hade FB1 tidligare
en HT som spiller en veldigt dyp og ren bas, og nå har diskant elementerne blitt oppgradert på
de siste mod, en HT som gjør lite fel, kunne selv tenkt meg deres EB1 mod, Grymma!!!
http://www.mamut.net/goldenagemusic/shop/
Ja nå er det bare å få hørt på:BanjoArrne skrev:At det er mange interressante merker som dukker opp er i alle fall helt klart.
Kommer du over et par Proac D25 til 15000kr så er det bare å slå til, den skal være noe srammere og mer dynamisk enn forgjengeren 2.5BanjoArrne skrev:Disse fører PMC men de virker litt svensk-norsk.....:Skal det bli noe må jeg nok opp i pris,ser jeg.Da FB1i er den aktuelle om det skulle være noen av dem
At det er mange interressante merker som dukker opp er i alle fall helt klart.
Her er linken jeg fant:
http://www.goldenagemusic.no/
Med erfaring fra D15 som jeg ikke tror er så forskjellig fra D25 så er innlegget ganget med 2Ulf-B skrev:Du har sikkert rett m.h.t. Response D25 vs. forgjengeren Response 2.5 - men jeg tror ikke BanjoArrne løser problemet sitt med å bytte fra Patos til ProAc. Ikke med bakgrunn i mine dyrekjøpte erfaringer med Response D25. Fair enough - med en litt gustigere høyttalerplassering enn det jeg har mulighet til, er det kortere vei til suksess. Men Response D25 "stram, dyp og detaljert" i bassen? - for å ta BanjoArrnes åpningsspørsmål. Niks.
PS. Men hvis det holder med "dyp", og man kommer over et par Response D25 til 15.000 kroner: Løp og kjøp!
Oj,det var mange!aloz skrev:Ja nå er det bare å få hørt på:BanjoArrne skrev:At det er mange interressante merker som dukker opp er i alle fall helt klart.
Gradient Revolution
Forsmann VSS
Billige Magnepan
Monopulse
Rega
Gallo ref 3.1
Dynaudio 3.4
Audiovector m3
T+A Criterion
Dynabel Euforia
Dali Helicon 400
Audio Physics Virgo
Spark
Scorpio
Monitor Audio gs20
Doxa Signature 8,1
PMC
og
Proac 2,5![]()
Det er STOR forskjell på D15 og D25. Selv fikk jeg problemer i mitt håpløse lytterom, men en kompis av meg får dem til å trylle. Spesielt når det gjelder kontroll og nyanser i bassen er på et helt annet nivå enn D15. flere ganger har jeg trodd at kompisen hadde på sin REL Stadium III sub, men det var bare D25 som leverte meget stram, superdetaljer bass helt ned i dypetLyngen skrev:Med erfaring fra D15 som jeg ikke tror er så forskjellig fra D25 så er innlegget ganget med 2Ulf-B skrev:Du har sikkert rett m.h.t. Response D25 vs. forgjengeren Response 2.5 - men jeg tror ikke BanjoArrne løser problemet sitt med å bytte fra Patos til ProAc. Ikke med bakgrunn i mine dyrekjøpte erfaringer med Response D25. Fair enough - med en litt gustigere høyttalerplassering enn det jeg har mulighet til, er det kortere vei til suksess. Men Response D25 "stram, dyp og detaljert" i bassen? - for å ta BanjoArrnes åpningsspørsmål. Niks.
PS. Men hvis det holder med "dyp", og man kommer over et par Response D25 til 15.000 kroner: Løp og kjøp!.
T+A og Audio Physics får du hørt i kjelleren på OHFC.BanjoArrne skrev:Oj,det var mange!aloz skrev:Ja nå er det bare å få hørt på:BanjoArrne skrev:At det er mange interressante merker som dukker opp er i alle fall helt klart.
Gradient Revolution
Forsmann VSS
Billige Magnepan
Monopulse
Rega
Gallo ref 3.1
Dynaudio 3.4
Audiovector m3
T+A Criterion
Dynabel Euforia
Dali Helicon 400
Audio Physics Virgo
Spark
Scorpio
Monitor Audio gs20
Doxa Signature 8,1
PMC
og
Proac 2,5![]()
Er redd det blir vanskelig å få hørt alle,særlig når noen ikke engang finnes i Norge.Men skal nok får hørt noen av dem.Det er sikkert og visst![]()