T
Torget
Gjest
Gjør et lite forsøk til. Her er noen tilleggsøvelser for å forbedre markløft:
Jeg ble lært at man skal presse knærene ut så mye du klarer under hele øvelsen.Ved knebøy er det lurt å ha knærne rett over føttene. Ikke vri knærne til noen av sidene.
Det verste for knærne er når du nederst i en knebøy begynner å la knærne bevege seg innover. Jobb med å presse knærne ut hele veien,
Jeg står med føttene ganske bredt som startposisjon. Da havner knærne over føttene i det en presser dem ut på vei ned. På bunn har jeg latt knærne bevege seg litt(1-2") innover, men bare til de er på linje imellom fot og hofte.
Jeg regner med at dere mener værre tilfeller(?)
Sjefen forklarer:
Bruker det "trikset" . Leste litt av kritikken mot overfokuset på å presse 100% med hælen. Står en med vekten littegrann på yttersiden av fotsålen, så presser en ikke for mye med tåballen, imo , og balansen blir god., og stå med vekten littegrann på yttersiden av fotsålen.
Aha, takk for tips om løftersko.Jeg ble lært at man skal presse knærene ut så mye du klarer under hele øvelsen.
Også er det jo lettere med styrkeløfter sko å komme skikkelig lavt, ikke minst slipper du å få den følelsen av at du skal falle bakover! Men jeg sverger til converse selv
Hvordan mener du hendene og albuene bør plasseres under en low bar squat ?Noen mener vel at albuene bør presses mer inn mot kroppen.
Hvordan mener du hendene og albuene bør plasseres under en low bar squat ?Noen mener vel at albuene bør presses mer inn mot kroppen.
Desto nærmere de er hverandre desto mer vekt får en vel igjennom armer og skuldre (som under den øvelsen befinner seg i en dårlig posisjon)
Never too lateForøvrig har jeg ikke trent selv på lenge...