Ja, det var sånn jeg også kom på Living Voice, ved å se hva Sugden anbefalte. Det er jo ikke så lett å få høre dem her i landet, så det var litt med hjertet i halsen at jeg forsøkte et par uhørt. Så langt trives de (og jeg) veldig godt sammen.
Merker med en gang at LV jobber sammen med forsterkeren og at det er en varme og klanglighet som passer min smak. Et oppløst og nesten transperent lyd bilde, uten å måtte spille høyt. Ofte blir jeg slått av at jeg faktisk ikke spiller høyt - det er rommet som er fylt av lyd - uten at det må være så mye volum. Det fører jo til at mye av detaljene i musikken kommer langt tydeligere frem. Uten å bli sliten i hodet av å lytte.
Kanskje andre i husstanden vil kalle det placebo, men jeg er sikker på at jeg hører ting i musikken som jeg ikke før har hørt - og det på låter jeg sikkert har hørt femti ganger tidligere. Klapping, trommer, symbaler som jeg tidligere ikke har lagt merke til. Detaljer.
Men også at høytalerne og forsterkeren jobber så godt i lag. Ikke antyding til pesing eller at de ikke følger hverandre. Rett og slett uanstrengt samarbeid, er betegnelsen jeg vil gripe til.
Så om noe tid, vil det bli spennende å gå opp i klasse, og prøve en av de litt dyrere modellene. Savner litt i diskanten, og liker litt mer knitring enn hva disse kan gi meg. Men enn så lenge er dette et lykkelig ekteskap.