Og veldig dyr også - synes 100,000,- paret er altfor dyrt for kvaliteten på innmaten er ikke den beste.JK skrev:Svææær box, lite oppi..........
Trenger en fin dose med kjøling disse boksene da. Kan vel ha noe sammenheng med størelsen på kjøleribber. Ellers så er det en salgs gimmic ? Men klarer ikke se for meg Sugden i den settingen.JK skrev:Svææær box, lite oppi..........
Da må jo disse store power boksene være rene badstuadigiman skrev:Min «lille» Sugden er jo rene kokeplaten
Har du en begrunnelse for den uttalelsen? Det eneste jeg finner merkelig ang innmaten er at det ene printet har komponentmerker der det er ledig plass. Det gir litt inntrykk av at det er en prototype. Ellers synes jeg det ser ryddig og fint ut.wizard skrev:Og veldig dyr også - synes 100,000,- paret er altfor dyrt for kvaliteten på innmaten er ikke den beste.
Det er nok meget sannsynlig at denne varmer meget godt ja. Det er jo en av sidene med skikkelige Klasse A forsterkere. Men det viktigste er jo uansett at det spiller riktig bra. Noe som kan bekreftes.torem skrev:Da må jo disse store power boksene være rene badstuadigiman skrev:Min «lille» Sugden er jo rene kokeplaten
Uansett dyrt, jeg kan knapt tenke meg komponenter som ser bedre ut på bilder enn Sugden Masterclass. Jeg har dessverre aldri sett dem in real.
Det låter meger braJøgga skrev:Wow, gratulerer!kasol skrev:Da er Sugden Masterclass integrert i hus. Må få koblet opp i løpet av helga sammen med nye Spendor A9
Håper på en liten rapport om hvordan det låter.
Nå har Klipsch RF63 99db i følsomhet, så jeg tviler på at du bil oppleve noen mangel på nivå. Selv i store rom. En annen ting er at klasse A forsterkere har en annen type og «snillere» forvrenging en når typiske AB forsterkere slipper opp for damp.jokris skrev:Har noen spørsmål angående sugden, mer spesifikt a21 se og mastercalss spa 4
stemmer det at sugden ikke vil ha krefter nok til å kunne spille høyt i stort rom med
klipsch rf63 eller er det bare surr? grunnen til at jeg spør er at jeg ikke kun spiller musikk på lave/middels nivåer men også drar til innimellom
takker for all eventuell respons
Hvis Sugden Masterclass SPA4 (separat effekttrinn med 2x75W kl.A) og Klipsch RF63 spiller mindre pent når det skrus opp vil jeg tro det er et matche-problem, eller et akustikk-problem, heller enn et kapasitetsproblem hos effektforsterkeren. A21SE kan kanskje være noe annet, den er også kjent for å ha en litt mer agressiv klang enn Masterclass. Men med stort forbehold, jeg har ikke hørt selv, og høyt er et relativt begrep.jokris skrev:har blitt fortalt at det ikke vil spille pent når volumet vris opp, og at jeg heller bør kikke etter en kombi klass a a/b forsterker
Det høres merkelig ut med en slik effektivitet. En liten SET er nok til å drive disse til høye volum, så hvorfor ikke en streit klasse A-transe? Det må isåfall være en dårlig match, noe jeg også tviler på. Klipsch hører sammen med wattsvake klasse A og rørforsterkere, hvorfor skulle de ellers ha så heftig effektivitet. Det får være grenser for overkill hvis det drasses inn 200 w A/B.jokris skrev:har blitt fortalt at det ikke vil spille pent når volumet vris opp, og at jeg heller bør kikke etter en kombi klass a a/b forsterker
baluba skrev:Det høres merkelig ut med en slik effektivitet. En liten SET er nok til å drive disse til høye volum, så hvorfor ikke en streit klasse A-transe? Det må isåfall være en dårlig match, noe jeg også tviler på. Klipsch hører sammen med wattsvake klasse A og rørforsterkere, hvorfor skulle de ellers ha så heftig effektivitet. Det får være grenser for overkill hvis det drasses inn 200 w A/B.jokris skrev:har blitt fortalt at det ikke vil spille pent når volumet vris opp, og at jeg heller bør kikke etter en kombi klass a a/b forsterker
Jeg ville ikke bekymret meg over det. Det er mindre sjanse for å få god lyd med en vanlig transe med Klipsch i mine ører.
kikker nå mer på rørløsninger,men har oppdaget at rf63 koser seg jo mer strøm den har å gå på, ikke watt men strøm
sugden har ramlet nedover på listen men kan bli aktuellt senere en gang
Føler ikkje at eg manglar så mykje her heime med Sugden A21al Series 2 og Cornwall III. Meget mulig RF63 er meir krevjande, ikkje veit eg. Meiner i allefall at den er verdt å prøve, så kan du vurdere sjølv om den er tilfredstillande eller ikkje.jokris skrev:baluba skrev:Det høres merkelig ut med en slik effektivitet. En liten SET er nok til å drive disse til høye volum, så hvorfor ikke en streit klasse A-transe? Det må isåfall være en dårlig match, noe jeg også tviler på. Klipsch hører sammen med wattsvake klasse A og rørforsterkere, hvorfor skulle de ellers ha så heftig effektivitet. Det får være grenser for overkill hvis det drasses inn 200 w A/B.jokris skrev:har blitt fortalt at det ikke vil spille pent når volumet vris opp, og at jeg heller bør kikke etter en kombi klass a a/b forsterker
Jeg ville ikke bekymret meg over det. Det er mindre sjanse for å få god lyd med en vanlig transe med Klipsch i mine ører.
kikker nå mer på rørløsninger,men har oppdaget at rf63 koser seg jo mer strøm den har å gå på, ikke watt men strøm
ja, hadde planer om det helt til jeg skjønte at det kom til å gå lang tid før jeg fikk lånt en på drammen hifi, imellomtiden dukket som sagt 2 rørløsninger opp og nå skal det voldsomt mye til for at ikke en av de blir ståendebat skrev:Føler ikkje at eg manglar så mykje her heime med Sugden A21al Series 2 og Cornwall III. Meget mulig RF63 er meir krevjande, ikkje veit eg. Meiner i allefall at den er verdt å prøve, så kan du vurdere sjølv om den er tilfredstillande eller ikkje.jokris skrev:baluba skrev:Det høres merkelig ut med en slik effektivitet. En liten SET er nok til å drive disse til høye volum, så hvorfor ikke en streit klasse A-transe? Det må isåfall være en dårlig match, noe jeg også tviler på. Klipsch hører sammen med wattsvake klasse A og rørforsterkere, hvorfor skulle de ellers ha så heftig effektivitet. Det får være grenser for overkill hvis det drasses inn 200 w A/B.jokris skrev:har blitt fortalt at det ikke vil spille pent når volumet vris opp, og at jeg heller bør kikke etter en kombi klass a a/b forsterker
Nå skal vi vokte oss for å gå for langt med en diskusjon som på en måte ikke har noe med Sugden å gjøre lenger i denne tråden, men skitt la gå. Selv ville jeg ikke uventet valgt rør til Klipsch, men skulle jeg valgt transe så hadde nok Sugden vært høyt oppe på listen over kandidater. Men førstevalg hadde vært rør. Et tredje alternativ jeg ville vurdert er KingRex toppmodell på forsterkersiden (effektforsterker, ikke integrert). De har vel tynt 50 watt ut av Tripath, og jeg antar at de er trofaste mot sin 300B-filosofi. Mteinum har en slik i hovedriggen sin, og den mannen er jo mer kjent som en rørete kar.jokris skrev:ja, hadde planer om det helt til jeg skjønte at det kom til å gå lang tid før jeg fikk lånt en på drammen hifi, imellomtiden dukket som sagt 2 rørløsninger opp og nå skal det voldsomt mye til for at ikke en av de blir ståendebat skrev:Føler ikkje at eg manglar så mykje her heime med Sugden A21al Series 2 og Cornwall III. Meget mulig RF63 er meir krevjande, ikkje veit eg. Meiner i allefall at den er verdt å prøve, så kan du vurdere sjølv om den er tilfredstillande eller ikkje.jokris skrev:baluba skrev:Det høres merkelig ut med en slik effektivitet. En liten SET er nok til å drive disse til høye volum, så hvorfor ikke en streit klasse A-transe? Det må isåfall være en dårlig match, noe jeg også tviler på. Klipsch hører sammen med wattsvake klasse A og rørforsterkere, hvorfor skulle de ellers ha så heftig effektivitet. Det får være grenser for overkill hvis det drasses inn 200 w A/B.jokris skrev:har blitt fortalt at det ikke vil spille pent når volumet vris opp, og at jeg heller bør kikke etter en kombi klass a a/b forsterker
har en audio note L4 og en mcintosh mc2102 på låns samt en audio note L2 pre som jeg har kjøpt, begge deler gir meg massevis av god lyd så nå er det bare valget igjen
Du har ikke hørt Sugden og får ikke tak i heller nå. Derfor velger du rør-løsning pre/power fra Audio Note til flere ganger prisen, og det gir flott lyd. Valget er forståelig, tror faktisk resultatet kan bli glimrende, men sammenlikningen med Sugden skjønner jeg overhodet ikke.jokris skrev:.........
ja, hadde planer om det helt til jeg skjønte at det kom til å gå lang tid før jeg fikk lånt en på drammen hifi, imellomtiden dukket som sagt 2 rørløsninger opp og nå skal det voldsomt mye til for at ikke en av de blir stående
har en audio note L4 og en mcintosh mc2102 på låns samt en audio note L2 pre som jeg har kjøpt, begge deler gir meg massevis av god lyd så nå er det bare valget igjen
hos sugden var det masterclass som var mest interesant ikke a21 modellene,Jøgga skrev:Du har ikke hørt Sugden og får ikke tak i heller nå. Derfor velger du rør-løsning pre/power fra Audio Note til flere ganger prisen, og det gir flott lyd. Valget er forståelig, tror faktisk resultatet kan bli glimrende, men sammenlikningen med Sugden skjønner jeg overhodet ikke.jokris skrev:.........
ja, hadde planer om det helt til jeg skjønte at det kom til å gå lang tid før jeg fikk lånt en på drammen hifi, imellomtiden dukket som sagt 2 rørløsninger opp og nå skal det voldsomt mye til for at ikke en av de blir stående
Hei,Roqer skrev:OJ!
Da har jeg bestilt en A21AI Series 2 med internt RIAA og HT-inngang, farge graphit. Intern RIAA pga kravet mitt til avspilling av mine gamle heavy-LP'er ikke er så stort. De er temmelig mye brukt, og tilsvarende slitne. Men må ha.
Fin belønning etter å ha pusset opp kjøkken for "en halv million". Badet ble småtterier sa samboeren, og da tenkte jeg at tilgivelse er lett å få på en liten A21AI Series 2.
Hei og velkomen,Bånnulka skrev:
For melde meg inn denne Sugden klasse A klubben jeg også. Kan bare si at jeg er overasket over hvor godt denne spiller. Er fra førsten av 70 tallet.
Mvh Roar
Jeg er ikke blind men ser passe dårlig, godt nok ?Bånnulka skrev:Trur mange ville tatt denne for en rørforsterker i en blindtest.
Mvh Roar
Ja mitt valg av Sugden var nettopp pga. tilnærming av ein litt varmare lyd.Bånnulka skrev:
Har ikke så mye info,men den er på 2x40w. Nydlig riaa og den spiller meget godt. Dette er den første model av 48 og kom i 74. Nydlig design på denne.
Hadde spilt på en Cyrus one en stund og byttet denne ut med denne Sugden og det ble et skikklig lydmessig løft. Sugden er bare i en annen klasse.
Trur mange ville tatt denne for en rørforsterker i en blindtest.
Mvh Roar
Blir koblet til et par Klipsch RF63, som jeg allerede synes spiller godt på en Yamaha RX-V3900 receiver... (og ja, de er innspilt)U-96 skrev:Hei,Roqer skrev:OJ!
Da har jeg bestilt en A21AI Series 2 med internt RIAA og HT-inngang, farge graphit. Intern RIAA pga kravet mitt til avspilling av mine gamle heavy-LP'er ikke er så stort. De er temmelig mye brukt, og tilsvarende slitne. Men må ha.
Fin belønning etter å ha pusset opp kjøkken for "en halv million". Badet ble småtterier sa samboeren, og da tenkte jeg at tilgivelse er lett å få på en liten A21AI Series 2.
Gratulerer med ein god forsterkar! Er kjempefornøgd med min, gamle Heavy-LP'er funker fint det Kva høgtalara skal du bruke i lag med Sugden?
U-96
U-96 skrev:Ja mitt valg av Sugden var nettopp pga. tilnærming av ein litt varmare lyd.Bånnulka skrev:
Har ikke så mye info,men den er på 2x40w. Nydlig riaa og den spiller meget godt. Dette er den første model av 48 og kom i 74. Nydlig design på denne.
Hadde spilt på en Cyrus one en stund og byttet denne ut med denne Sugden og det ble et skikklig lydmessig løft. Sugden er bare i en annen klasse.
Trur mange ville tatt denne for en rørforsterker i en blindtest.
Mvh Roar
2x40w er kraftige saker i Sugden samanheng, hadde vert artig og høyrt forsterkaren din
Har du fleire bilder av denne flotte forsterkaren som er av same årgang som meg, hehe.
U-96
JanR skrev:
Hva heter'n ?Bånnulka skrev:JanR skrev:
Det er ikke den Jan. Min har flere inntillinger på frekvensen i fronten. Må være Lux utgave jeg har.
Mvh Roar
Blir spennande om du blir fornøgd, den kan óg brukes som forforsterkar om det skulle bli for lite kraft i greiene.Roqer skrev:Blir koblet til et par Klipsch RF63, som jeg allerede synes spiller godt på en Yamaha RX-V3900 receiver... (og ja, de er innspilt)
Kult med ei tilbakemelding frå den seansen i so fallBånnulka skrev:
Skal legge ut flere bilder etterhvert. Men du får smøre deg med tålmodighet.
Jeg skal inn til Jan R og prøve den på K horna hans utover. Der kunne vi ha fått til noe.
Mvh Roar