Har disse 2 forsterkerne på hånden ,Sugden til kr.18.500 og Roksan til kr.4.000 . Spiller Sugden såpass mye bedre at det lønner seg å kjøpe denne kontra Roksan . Noen som har sammenlignet disse to forsterkerne . Erling.
Nei 8-9 år er ikke gammelt! Hatt flere Sugden og aldrig hatt problemerLurer på om deter risikabelt å kjøpe en klasse A forsterker -integrert som er 8-9 år gammel. For.eks.Sugden sine klasse A forsterkere. Erling.
Hadde du sakt 20 + år så ja, 8-9 år ser jeg ikke så mye risk med.Lurer på om deter risikabelt å kjøpe en klasse A forsterker -integrert som er 8-9 år gammel. For.eks.Sugden sine klasse A forsterkere. Erling.
Den har vel gjerne stått avslått i lange perioder så slitasjen kan være ubetydelig?Lurer på om deter risikabelt å kjøpe en klasse A forsterker...
Hvor mye viser dB-måleren på mobilen din?...kan ikke spille høyere enn kl.9.00 da er det så høyt på cd at jeg nesten må forlate rommet...
Har opplevd det samme med a21se, kom vel aldri opp til kl 0900 på rattetVeldig høy gain på Sugden A21SE som jeg har på hjemlån - kan ikke spille høyere enn kl.9.00 da er det så høyt på cd at jeg nesten må forlate rommet . Lytter på ca 7.30 max kl8.00 . Skal det være slik eller er det noe feil med forsterkeren. Denne forsterkeren spiller noe hinsides bra da. Alle inngangene -5 stk har vel samme gain rekner jeg med.
Siden hvalross bare lurer.......Den har vel gjerne stått avslått i lange perioder så slitasjen kan være ubetydelig?![]()
Det har jeg ikke kompetanse til å svare på, kanskje @Armand ? Men hvilket problem vil man løse her da, er det så følsomt på Sugden at det er vanskelig å stille ønsket volum?Retter dette til @SigbergAudio - I gitarverdenen er det slik at på for eksempel Fender-forsterkere skjer det utrolig mye mellom 0 (kl. 7) og 1 (kl. 8). På 2 (Kl. 9) er det bælhøyt. Lurer på om de bruker lineært eller omvendt logaritmisk potmeter på Gain-kontrollen. Dette kan løses ved å bytte potmeter til logartimisk. Ville dette funket på en hifi-amp?
Ja, tanken var å få litt mer å gå på før det blir veldig høyt.Det har jeg ikke kompetanse til å svare på, kanskje @Armand ? Men hvilket problem vil man løse her da, er det så følsomt på Sugden at det er vanskelig å stille ønsket volum?
Ikke lest målingene men en meget god og annerkjent forsterker med god grunnLest testen og målingene på Sugden i Stereophile før du bestemmer deg..
Gjør det …
Det er vel derfor de alltid er avslått? Med unntak av når det spilles litt musikk....?Siden hvalross bare lurer.......
Klasse A forsterkere går veldig varme.
Sugden ikke noe unntak.
Kommer da vel an på kvaliteten på kondensatorene også det da vel? Noen varer knapt et år og andre 50 år, konstruksjon mtp. varme og ikke minst kvalitet på komponentene er avgjørende.8 år i denne sammenheng kan knapt kalles gammelt. Du kan trygt kjøpe en Sugden fra 2014. Kommentar ovenfor er bare støy.
"I denne sammenheng" er det mange variabler, bla "dårlig behandlet" som det nevnes spesifikt, så når du kaller kommentaren for støy så fremstår det som ren hersketeknikk.8 år i denne sammenheng kan knapt kalles gammelt. Du kan trygt kjøpe en Sugden fra 2014. Kommentar ovenfor er bare støy.