Ja, kos dere. Grunnet min fars tilstand tør jeg ikke bevege meg over en times kjøretur ifht sykehuset. Da blir det for langt unna i dag. Men det kommer nok flere muligheter. Kos dere masse, med musikken, maten og vertskapet 
Kjedelige greier dette, HC...Ja, kos dere. Grunnet min fars tilstand tør jeg ikke bevege meg over en times kjøretur ifht sykehuset. Da blir det for langt unna i dag. Men det kommer nok flere muligheter. Kos dere masse, med musikken, maten og vertskapet![]()
Kult å innrede badstuen med forskjellige gevir, kudos!
Jeg er stolt av mine horn.
Vurderer sterkt å søke medlemskap i hornalliansen
Her er alt veldig bra, utmerket kokk han Sundkoien, nydelig rådyrstek med herlig soppsaus som forrett og fortreffelig elgstek med tilbehør som hovedrett, dessert var cognac-is med revet sjokolade og appelsin!!! Mmmmm, godt øl, whisky og cognac fulgte også med, terningkast 6!!!
RBN, her med livet som innsats.....Sunkoien er en habil skytter
Vis vedlegget 361653
gismp
Hehe....jepp, beklager at je var litt ukorrekt kjære venn, selvfølgelig var det filet MHer er alt veldig bra, utmerket kokk han Sundkoien, nydelig rådyrstek med herlig soppsaus som forrett og fortreffelig elgstek med tilbehør som hovedrett, dessert var cognac-is med revet sjokolade og appelsin!!! Mmmmm, godt øl, whisky og cognac fulgte også med, terningkast 6!!!
RBN, her med livet som innsats.....Sunkoien er en habil skytter
Vis vedlegget 361653
gismp
Filet! Rådyrfilet og elgfilet, min kjære Gismo!
M
Også veldig koselig HCSynes jeg ser dere, alle oppi samme sofaen.... Tror dette var veldig koselig. Og lyden var?
Man får lettere fraspark i stua vet du TT når det er tid for GEVIRhevdingKult å innrede badstuen med forskjellige gevir, kudos!
Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger, og takk for at dere kom!
Det ble en særs hyggelig kveld!
Har faktisk testet toe-in/høyttalerplassering nå i 2 timer.
Hmmm..
Har nå betydelig mindre toe-in. Det låter bedre.
Om jeg kan si det selv; nå låter det helt fantastisk(ift halvfantastisk i går.)
Mye større scene og rom, uten at det går på bekostning av åpenhet eller nivå i toppen.
Kanskje jeg må høre på dere...? Av og til...?
Slapp-søndag-hilsen fra
Chef M
Takk for hyggelig tilbakemelding, RBN!Ser at jeg blir kalt Michelin mann og tolker da at man hentyder til kroppsform, for noen gastronom er jeg ikke. Jeg er tydeligvis også bare reserve, dvs at jeg egentlig ikke skulle vært der. Fyllmasse altså. I tillegg er jeg også gammal kar. Hmmmmm.
At jeg i tillegg fikk horn på hodet for deretter å bli «jaktet» på av de andre var vel kanskje i overkant, men hva gjør man vel ikke for å passe inn og være til lags. Heldigvis er jeg laget for fart og spenning, så det ble ingen RBN på sølvfat med eple i munnen.
Velger å se bort fra forannevnte og vil takke for en fortreffelig lørdag med mye god mat, mye skravling og trivelig selskap. Dette ble en dag man sent vil glemme.
Jeg la merke til en ting da vi kom opp i stuen til Sundkoien som beviser at vi er uhelbredelige hifi nisser hele gjengen. Sundkoien forsøkte forsiktig å geleide oss over til sofagruppen, men det gikk ikke. Må nok hardere lut til. Det stod jo tre stoler ved siden av hverandre foran et stereoanlegg som ikke var slått på. Det er da helt logisk å sette seg der og dra en pinnestol inntil rekka slik at vi slipper å se på hverandre da vi prater. En psykolog kunne sikkert utbrodert dette leeeenge.
Sundkoien ga opp sine intensjoner om at vi skulle oppføre oss som normale individer i et møblert hjem og fyrte opp anlegget. Da gamle gutta hadde tørket tårene etter et par låter med Eva Cassidy, både på skjerm og i stereo, kunne vi sette på noe skikkelig musikk. Jeg har hørt dette anlegget før med en annen rør forsterker. Det er vel den som står i kjelleren nå?
Anlegget har helt klart fått en vitamininnsprøyting med ny forsterker. Strammere bass, mer luft i lydbildet og det spiller nå i en annen liga. Ser at du jobber litt med vinkling, ht plassering. Bra, for det er mer å hente her uten at det trenger koste noe. Bare litt jobbing.
Anlegget i kjelleren var en overraskelse. Kunne ha sittet der i flere timer og bare slappet av og nyte musikk. Det spiller «alt» med et snev av rørmagi. Flott.
Ser at de andre har kommenter det meste så jeg gir meg her.
Sundkoien, takk for at du delte godbitene av selvskutt med oss og at du ville ta imot utskuddene en lørdagskveld. Kommer gjerne igjen og du er velkommen hit.
Mvh
RBN
Spiller greit her hjemme, sjøl uten pupper...God skive;
Siden alle andre i vennegjengen her inne pt legger ut usmakelige coverlåter med diverse puppedamer får jeg balansere det hele litt opp
Vis vedlegget 362518
Denne skiva med Dan Penn er iallefall tvers igjennom ekte og gjennomført.
Det går lenge mellom hver gang man hører noen som synger med slik innlevelse som Penn gjør her.
Mange soulklassikere, men fremført på en meget engasjert måte.
Nerven er med hele plata igjennom. Godproduksjon fra før "the loudness War"
Oppløst, detaljert, godt trykk i bunnen og med en vokal som sår godt ut. Tror mange anlegg kan like denne
M
The American Way@karmana
Når det gjelder Bellafonte faller han gjennom på Tidal dessverre.
Du får høre om de har Bellafonte Sings The Blues på IMPEX 2x LP 45 rpm på Rhapsody.
Det er kun den som gjelder dessverre...
Kanskje dette er OK?
God helg M
På landet nå Karmana, langt unna urbane strøk og sofistikerte vaner..Øl og dram til vilt er vilt![]()
Prøvde å ha en slags helhetlig tanke, Karmana;Øl og dram til vilt er vilt![]()