Supra Lorad Silver 2.5mm2 - Felleskjøp.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.268
    Antall liker
    9.502
    Torget vurderinger
    2
    Jeg dikk akkurat det jeh trengte 1.5 og 2m
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ikke meningen å spore av tråden, men har noen prøvd Supra SPC mot ölflex kabelen? (2.5mm2 utgaven)

    mvh Kai
    Jeg solgte 3stk komplette kabler med ølflex 2.5mm2 og valab kontakter. Spc er en mer komplett og nyansert.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Takk for informasjonen. ..og litt til deg! Jeg kan sende for 95,-. :) Da blir prisen 395,- Enda billigere å hente.

    brl.JPG
     
    Sist redigert:

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.888
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2

    Haku

    Fersking
    Ble medlem
    23.03.2019
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Ser ut som BRL har grei pris på denne i løssalg:
    https://www.brlelectronics.no/no/artiklar/supra-lorad-25-spc-strmkabel-metervare.html

    Hvilke kontakter anbefales?

    -jannis
    Jeg liker veldig godt Wattgate. Selv de billigste. Dem er mer forward og mister ikke dybde. Dvs mer "space".
    Bør man kjøpe evolution eller standard utgaven av wattgate til Supra spc 2.5? Og hvor stor er forskjellen fra de billigste opp til audio grade kontaktene til wattgate med gull, sølv eller rhodium platering - kan du si noe om lydforskjellene mellom disse? Og hvilke hylser gir best lyd med wattgate kontaktene?
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Wattgate Evolution er de beste kontaktene jeg har benyttet, men dyre!
     

    Billa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.06.2007
    Innlegg
    1.134
    Antall liker
    464
    Torget vurderinger
    2
    Har bare prøvd rhodium
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det hele kommer an på match i anlegget ellers. Rhodium er en legering som kan minne om sølv i lyden. Legeringen på kontaktflatene bestemmer veldig fargningen fra kontaktene. Dette er relativt kritisk for de små forskjellene vi snakker om. Disse små forskjellene er allikevel betydningsfulle for oss.

    SPC er en litt varmtklingende og kanskje litt kjedelig kabel, men med de rette kontaktene kan du oppnå et dypt, vanedannende og komplett lydbilde. For meg har dette blitt en referanse som jeg da sammenligner andre kabler mot. Det finnes kabler som gjør mer eller endrer lyden i større grad.

    Jeg mener bestemt at en Heavy kabelskjerming slower ytelsene. SPC har en litt "mager" skjerming og den påvirker ikke stort.

    Så… Termineringer og kontakter påvirker mye ifm SPC. Jeg terminerer kabelen med endehylser som består av ofckobbber og med sølv overflate. Samtidig behandler jeg både kordeler og disse presshylsene med et litt spesielt kontaktmiddel. Bruker også dette middelet i pressområdene for kontaktskruene. Det er også viktig å passe på og ikke bruke for lite eller for mye press ifm skruingen. Ikke skru igjennom hylser eller for lite slik at dem løsner over tid. Lodding er tabu her.

    Jeg har forsøkt å Source Cryo kontakter med det jeg mener er en gunstig legering. Igjen, overflaten på kontaktflatene er viktig. Det er allikevel også andre parametere som betyr noe.

    SPC har sølv overflate på kordelene. Kontakter med gull overflatelegering gir en mindre ekstrem kabel som definitivt ikke passer overalt. Supra sine kontakter har gull overflate og Schuko er den minst vellykkede av dem. Du kan få mye mer ut av SPC med andre kontakter.

    Nå du lager en kabel så herjer du mye med den. La den få akklimatisere seg i anlegget en tid. Eks 50 timer med strøm. Du vil sikkert merke at lyden faller litt bakover og "normaliserer" seg på en måte. Vanskelig å uttrykke dette.

    Til info har jeg brukt veldig mange timer på dette kabelprosjektet. Blir vel omtalt som en petimeter og perfeksjonist av mange. På godt og ondt.

    En liten advarsel. Stort sett kommer det mye usannheter og søppel fra China.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn