Supert. Hvis du sender meg PM når du vet så får jeg det garantert med meg.Skal sjekke!Er det planlagt mer import av kabelen? Kunne gjerne kjøpt 5-6 meter
Supert. Hvis du sender meg PM når du vet så får jeg det garantert med meg.Skal sjekke!Er det planlagt mer import av kabelen? Kunne gjerne kjøpt 5-6 meter
Så du likte kombinasjonen Supra Schuko og Supra IEC bedre enn Supra Schuko og Oyaide IEC?Tror jeg går for Supra hele veien
Byttet først ut Claes Ohlson og deretter Oyaide C-079
Foretrekker Supra,klarere,mer fokusert,mer detaljer,ventiler som trykkes ned og slippes på fløyter,
buens trykk og gang over strenger på strykere osv.Ikke overfokusert på detaljene,bare helt naturlig
del av fremføringen.
Bra observert! Lorad SPC "viser" mye mer av kontakten enn det man er vant med IMO. Under testene mine, kom der tydelig fram at Gull ikke alltid er å foretrekke. ...men Wattgate 350i, som da er gull, kontaktene har en overlegen indre ro. Samtidig er Supra Schuko gull, men den er mer single eller "enklere" i lyden. Drar ikke med seg så mye "Gull"-lyd, hvis en kan si det sånn...Oyaide 079 er en veldig varmlydende plugg som ikke passer inn overalt. Som oftest låter den litt slørende med analogt utstyr, men den kan fungere ypperlig med digitale produkter. Oyaide 046, 037 og 004 har mere "kant" i lyden og bedre definisjon.
Det handler om å finne riktig match til hver enkelt komponent.
Skjønner frustrasjonen, tror du har vært litt uheldig her.Ok, nå begynner jeg å bli pissed på greiene her. Først får jeg crimp hylser som er for små. Ikke bønn i havet å få kordellene inn. Og jo, jeg har prøvd nok. Det var virkelig ikke nubb. Fikk byttet hylser til en str større, og da glir den fint inn på kabelen, men da får jeg pokker ikke hylsene inn i skruterminalene på kontaktene. Hva gjør jeg galt? Så....
1. Hva heter riktig størrelse på hylsene PM Audio
2. Kan noen vise meg bilde av en crimp tang som gjør det den skal gjøre.
I følge tabeller, så skal 2,5mm2 være ca 1,8mm i diameter. Dette går jeg ikke inn i hylse GS-21P som skal ta opp til 2,1mm.
Tippet at det var skriveleid med 2,5mm2, siden noen plasser har jeg lest at denne kabelen er 2,5mm i diameter. Jeg kjøpte derfor GS-28P som er hakket over GS-21P i størrelse, og skal takle 2,8mm. Her går kabelen greit inn i hylsa, men ikke pokker om det er i nærheten av å gå inn støpselet.
Banner høyt
Veldig flott og informativ informasjon uansett. Tror mange setter pris på denne informasjonen. Ja! ingenting er enkelt!Skjønner frustrasjonen, tror du har vært litt uheldig her.Ok, nå begynner jeg å bli pissed på greiene her. Først får jeg crimp hylser som er for små. Ikke bønn i havet å få kordellene inn. Og jo, jeg har prøvd nok. Det var virkelig ikke nubb. Fikk byttet hylser til en str større, og da glir den fint inn på kabelen, men da får jeg pokker ikke hylsene inn i skruterminalene på kontaktene. Hva gjør jeg galt? Så....
1. Hva heter riktig størrelse på hylsene PM Audio
2. Kan noen vise meg bilde av en crimp tang som gjør det den skal gjøre.
I følge tabeller, så skal 2,5mm2 være ca 1,8mm i diameter. Dette går jeg ikke inn i hylse GS-21P som skal ta opp til 2,1mm.
Tippet at det var skriveleid med 2,5mm2, siden noen plasser har jeg lest at denne kabelen er 2,5mm i diameter. Jeg kjøpte derfor GS-28P som er hakket over GS-21P i størrelse, og skal takle 2,8mm. Her går kabelen greit inn i hylsa, men ikke pokker om det er i nærheten av å gå inn støpselet.
Banner høyt
Hovedproblemet er nok at du ikke har fått endehylser til 2,5mm2 ledere. Kontaktene til Supra støtter maks 2,5mm2, så en hylse på 2,8mm2 blir sikkert da i overkant tykt selv om den trolig blir noe mindre etter crimpingen.
Så det beste er nok å bestille de endehylsene som Zerostat linket til over, eller skaffe noen endehylser som er for akkurat 2,5mm2 hverken mer eller mindre.
Nå har jeg bestillt disse hylsene, så får vi se.SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBayHei
Ønsker en link til anbefalt dimensjon og kvalitet på endehylse....
Erik
Vis vedlegget 431517
... og så kommer diskusjonen om krympetangen. Den kan dere også kjøpe på ebay. I tillegg kan der bruke en kabel-treatment som heter Caig Gold. Hvis der bruker dette så skal dere tørke nesten tørt før kryning.
Jeg har kjøpt min tang på eBay. Se innlegg #207 over.Nå har jeg bestillt disse hylsene, så får vi se.SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBayHei
Erik
Vis vedlegget 431517
... og så kommer diskusjonen om krympetangen. Den kan dere også kjøpe på ebay. I tillegg kan der bruke en kabel-treatment som heter Caig Gold. Hvis der bruker dette så skal dere tørke nesten tørt før kryning.
Men trenger hjelp til å finne en billig grei tang som ikke lager nok et skjær i sjøen. Har biltema eller jula noe som går å bruke?
Har du link til tang?Jeg har kjøpt min tang på eBay. Se innlegg #207 over.Nå har jeg bestillt disse hylsene, så får vi se.SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBayHei
Erik
Vis vedlegget 431517
Men trenger hjelp til å finne en billig grei tang som ikke lager nok et skjær i sjøen. Har biltema eller jula noe som går å bruke?
Du vil oppleve at hysene er små, men dem går til slutt.
Har du link til tang?Jeg har kjøpt min tang på eBay. Se innlegg #207 over.Nå har jeg bestillt disse hylsene, så får vi se.
Du vil oppleve at hysene er små, men dem går til slutt.
hvis crimpen blir for bred kan det bli problemer med å få den i terminalskruehullet i Supra Schuko kontaktene.Fikk låne en sånn av naboen:
9014350000*PZ 6 Roto | Weidmüller Product Catalogue
Vis vedlegget 432078
Da blir hylsen seende sånn ut;
Vis vedlegget 432080
Det bør vel gå?
Da må du ta utfordringen som jeg gjorde. Dem er egentlig litt for små, men det går til slutt. Fortvil ikke. Spesielt jord plus drain-kabel.Bestillte 4 poser i dag
SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBay
Men,jeg vurderer sterk å kutte IEC`en og ta kabelen rett inn i elektronikken,som det ble gjort i "gamledager".
Trodde ikke jeg skulle merke noe på sub`n ved bytte fra Oyaide til Supra (deler ved ca. 35Hz),
men Supraen "tørket" litt opp i bunnen.
Tipper strammere, ja! Selve bassinstrumentet kommer litt tydeligere og separert frem.Bestillte 4 poser i dag
SILVER PLATED OVER COPPER CABLE CRIMP SLEEVES FOR MAINS AND AUDIO CABLE | 2.5MM | eBay
Men,jeg vurderer sterk å kutte IEC`en og ta kabelen rett inn i elektronikken,som det ble gjort i "gamledager".
Trodde ikke jeg skulle merke noe på sub`n ved bytte fra Oyaide til Supra (deler ved ca. 35Hz),
men Supraen "tørket" litt opp i bunnen.
Du skal ha fått tekstmelding. Uåpnet pakke skal endes omgående fra HCS her.Jeg tar det. Send vipps
Tror jeg går for Supra hele veien
Byttet først ut Claes Ohlson og deretter Oyaide C-079
Foretrekker Supra,klarere,mer fokusert,mer detaljer,ventiler som trykkes ned og slippes på fløyter,
buens trykk og gang over strenger på strykere osv.Ikke overfokusert på detaljene,bare helt naturlig
del av fremføringen.
Vis vedlegget 431847
Ja, der ser dere... Tipper 100-200 timer innspilling! Anstrøket av "glare" forsvinner. Legg merke til lineariteten nedover...En liten tilbakemelding.
Etter at nå i dag har satt på de nye kablene så er jeg veldig overrasket at dette har så stor innvirkning på lyden. Jeg er veldig skeptisk til alt som har med oppgradering av kabler for å få bedre lyd i anlegget og spesielt strøm ledning.
Siden dette var en billig oppgradering så hev jeg meg på og der gikk jeg fem på. Så nå er det bare å nyte lyden å glede meg over at kabelen blir bare bedre og bedre.
De kablene som ble byttet ut var XLO REFERENCE 2 TYPE 10A.
Mvh Loui
Absolutt. HT kabler handler mer om balanse en du aner. Jeg har på trappene å teste ut flatsølv. Krympet i endene med sølv hylser og skrudd direkte fast i forsterker og HT.Hadde vært utrolig gøy å høre noen flere tilbakemeldinger på disse. Jeg mangler noe så essensielt som høyttalerkabler for tiden, så jeg har ikke fått testet noe selv enda.
Har jeg noe å glede meg til?
Lurer også på IeGO 8095 kontaktene, noen forhandlere i Norge for disse ? Hadde vore fint om du tok kontakt visst du skal kjøpe disseHvis noen vil tråkke til på kontaktfronten, så er "IeGO 8095" kontaktene vist de beste i verden uansett. Dette er massivt rent Sølv (Ag) med Rhodium (Rh) belegg. Jeg har ikke testet dem, men kommer til å handle inn et sett. Prisen er stiv! SPC holder fortsatt som kabel ifm disse. Her kan vist Oyaide, Wattgate eller Furutech bare gjemme seg!
Hvis dere vurderer å handle såkalte high-end kontakter, kan dere jo bare slenge over et spørsmål til meg først!
Vis vedlegget 432015
IeGO har svært dyre kontakter etter min mening. Dem er bra, ja...Lurer også på IeGO 8095 kontaktene, noen forhandlere i Norge for disse ? Hadde vore fint om du tok kontakt visst du skal kjøpe disseHvis noen vil tråkke til på kontaktfronten, så er "IeGO 8095" kontaktene vist de beste i verden uansett. Dette er massivt rent Sølv (Ag) med Rhodium (Rh) belegg. Jeg har ikke testet dem, men kommer til å handle inn et sett. Prisen er stiv! SPC holder fortsatt som kabel ifm disse. Her kan vist Oyaide, Wattgate eller Furutech bare gjemme seg!
Hvis dere vurderer å handle såkalte high-end kontakter, kan dere jo bare slenge over et spørsmål til meg først!
Vis vedlegget 432015
Da er det bare å kline til folkens!Om noen har lyst på mine 4 meter så ta kontakt. De ligger fremdeles i esken.
Noe nytt her?
Fikk ånden over meg i dag og skiftet ut kabelen som stod i EQ.
Så nå har alt fra stikkontakt Supra lorad,bortsett fra platespiller og SB Touch
Vis vedlegget 435330
Koblet jord og skjerm sammen og isolerte de,men koblet de ikke til kabinett.
EQ er dobbel isolert.
Kan den kobles til jord,eller SKAL den ikke jordes?
Noe nytt her?