Jeg er godt fornøyd med Linn Exotik. Denne kan fås analog til relativt betalbare priser (jeg betalte vel kr 7 000 for min), eller med integrert DAC (Linn Exotik +DA vil da tilsvare forrige generasjon Linn Akurate Kontrol), og ev. også riaa. Dynamik strømforsyning gir et lydmessig løft, så det kan ev. lønne seg å se etter en enhet som allerede har denne oppgraderingen. Dersom man går for analogvarianten, og den ikke allerede er oppgradert, vil oppgraderingen være relativt kostbar da Linn ikke tilbyr denne uten at DAC-kortet installeres (samlet pris da ca. kr 15 000). Exotik er for øvrig betydelig bedre som ren PRE enn Linns tidligere toppmodeller (Kairn og 5103). De har også noen modeller med bilde-innganger, men disse har stort sett ikke hdmi-inganger. Linn 5103 er for øvrig også veldig bra som pre og surround prosessor til prisene den typisk går for (ned mot ca. kr 3 000 vil jeg tippe, kostet kr 65 000 ny), men den har lite brukervennlig oppsettsmenyer, og det er mulig den bare har surround via de digitale innganger (husker ikke om den har analog 5.1 inngang i farten).