Surroundprosessor/forforsterker

Linda78

Medlem
Ble medlem
04.04.2014
Antall liker
5
Slik jeg tolker det, mener de fleste at en kombo som for eksempel Parasound P7 og Oppo-105 er bedre lydmessig enn for eksempel Arcam 888 og Cary cinema 11?

Brukervennligheten må vel sies å være bedre på prosessorene med flere innganger og romkorreksjon...

fbh71

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.06.2014
Antall liker
1.672
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
3
Noen som har testet eller hørt Mcintosh MX151 Surroundprosessor?
Om noen har testet denne med eff.trin fra Dynamic Precision eller andre eff. så ønsker jeg tilbakemld.
Ønsker meg surround men uten forringelse av tokanals opplevelsen.

Linda78

Medlem
Ble medlem
04.04.2014
Antall liker
5
Jeg solgte akkurat en mx136. Den var jeg veldig fornøyd med😊

Dog testet jeg den en del frem og tilbake mot Bladelius Embla som pre og pre/dac i tokanals. Der syntes jeg Emblaen trakk det lengste strået med fyldigere og flere nyanser i klangen (om den beskrivelsen gir noe mening😃?)!

thans

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.05.2012
Antall liker
14
Sted
Oslo
Jeg er godt fornøyd med Linn Exotik. Denne kan fås analog til relativt betalbare priser (jeg betalte vel kr 7 000 for min), eller med integrert DAC (Linn Exotik +DA vil da tilsvare forrige generasjon Linn Akurate Kontrol), og ev. også riaa. Dynamik strømforsyning gir et lydmessig løft, så det kan ev. lønne seg å se etter en enhet som allerede har denne oppgraderingen. Dersom man går for analogvarianten, og den ikke allerede er oppgradert, vil oppgraderingen være relativt kostbar da Linn ikke tilbyr denne uten at DAC-kortet installeres (samlet pris da ca. kr 15 000). Exotik er for øvrig betydelig bedre som ren PRE enn Linns tidligere toppmodeller (Kairn og 5103). De har også noen modeller med bilde-innganger, men disse har stort sett ikke hdmi-inganger. Linn 5103 er for øvrig også veldig bra som pre og surround prosessor til prisene den typisk går for (ned mot ca. kr 3 000 vil jeg tippe, kostet kr 65 000 ny), men den har lite brukervennlig oppsettsmenyer, og det er mulig den bare har surround via de digitale innganger (husker ikke om den har analog 5.1 inngang i farten).

baloo_2

Medlem
Ble medlem
18.04.2013
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
Hva med Lexicon sine "gamle"prosessorer? Veldig fleksible mhp. konfig og låter bra. Har brukt mc-8 som stereo preamp en stund, både analogt og som dac/pre.Er jo ikke high end i stereo, ble bedre med en mark levinson 360s som dac og tilsvarende er 380s en bedre analog pre. Mc-8 koster vel ikke mye brukt lenger, ulempen er at den ikke har hdmi. Da må man opp på mc12hd. Har akkurat fått tak i en slik, men ikke testet så mye enda. Men med lpcm fra bluray fikser den hd-lyd, og jeg har ikke hatt så klar lyd fra film før. Rom eq rensket opp i lyden fra senterkanalen som er litt dumt plasert (nær tak). De gamle Lexicon boksene er ganske greie å sette opp og veldig fleksible, samtidig låter de fint.
Har ikke erfaring med nyere prosessorer.

fbh71

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.06.2014
Antall liker
1.672
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
3
Jeg solgte akkurat en mx136. Den var jeg veldig fornøyd med������

Dog testet jeg den en del frem og tilbake mot Bladelius Embla som pre og pre/dac i tokanals. Der syntes jeg Emblaen trakk det lengste strået med fyldigere og flere nyanser i klangen (om den beskrivelsen gir noe mening������?)!
Om jeg ikke misforstår har mx151 balanserte xlr passthrugh og man kan benytte den dac man måtte ha behov for.
Kjenner ikke spec på mx136 hadde den same mulighet?

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
1.881
Sted
Sjælland. Danmark.
Slik jeg tolker det, mener de fleste at en kombo som for eksempel Parasound P7 og Oppo-105 er bedre lydmessig enn for eksempel Arcam 888 og Cary cinema 11?

Brukervennligheten må vel sies å være bedre på prosessorene med flere innganger og romkorreksjon...
Jeg har en Oppo 105 D og den er fremragende.
Jeg har i dag lyttet til en Parasound P7 og den gjorde det godt. Den kan jeg godt anbefale.
Jeg kender ikke Arcam 888 og Cary cinema 11.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.202
Torget vurderinger
96
Slo til på en Accuphase CX 260 på ebay. Det blir spennende. Endelig en 100% analog 6 kanals preamp uten dilldall jeg ikke trenger.

2601.jpg

Topp Bunn