Susan var pilot. Stakkar

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.536
Antall liker
9.981
Når man er over 70 år gammel, kan man tjene så mye man vil  og likevel få full alderspensjon. Man slipper vel sågar unna med lavere trygdeavgift.
Lønn + full trygd? Kuuult !!!!
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
stråling fra pc-skjerm?
herrejesusmariaogmoses.
nå får folk faen meg slutte å syte............. og da må man jo få hjelp.
Hjelp ? Human avliving med nakkeskudd ? ;D ;D
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Men med denne holdningen (som aldri slutter å unndre meg), er det da ingen som spør seg om HVORFOR?? HVORFOR får vi stadig flere som ikke takler livet sitt, og ender med å pådra seg smerter og utmattethet (som garantert oppleves reelt nok, uavhengig av årsak)?
Å sitte på sin friske ræv og forbanne de som tryner hjelper INGEN! Uten at vi vet HVORFOR dette skjer i et rikt velfungerende samfunn løser vi ikke utfordringene.

...Alle sier at Jeppe drikker, ingen spør HVORFOR Jeppe drikker.....

Honkey
Svaret er for en stor del mangel på fysisk aktivitet. Ut på tur, ut og løp. Helst regelmessig kondisjons- og/eller styrketrening, minimum 2 ggr á 45 minutter pr uke. Slikt forebygger hodepine, muskelsmerter og lignende på en nokså effektiv måte. Underklassen beveger seg ikke, det er problemet.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Klart det kan være fristende å utnytte systemet om det er for godt, og de som misbruker systemet bør helt klart stoppes, men på den annen side er det jo også folk som har problemer, og disse havner ufortjent i båsen snyltere på grunn av andres misbruk.
At en sykdom ikke enkelt kan diagnostiseres betyr ikke nødvendigvis at den ikke finnes. Jeg har selv opplevd at legene ikke klarte å diagnostisere en eksisterende sykdom, problemet var bare at den ikke var av de aller mest vanlige, og jeg ble undersøkt av nærmere 10 leger, og var også innlagt på sykehus. Til slutt måtte jeg selv finne ut hva som feilte meg, ved å lese i en legebok. Så min tillit til leger fikk seg en knekk der. Har flere eksempler og for så vidt, gikk i mange år med stadige magesmerter og ble undersøkt på kryss og tvers, uten at de fant noe. Så endte det til slutt med blindtarmbetennelse, og etter det har jeg ikke hatt problemer med smerter lenger, men legene sier det ikke har noen sammenheng med magesmertene jeg hadde før. Vel, vel, de får si hva de vil, jeg vet nå hva som er rett.
Poenget er at legene ikke alltid tar seg bryet med å finne ut hva som er problemet skikkelig, og da kan man sikkert ofte havne i feil bås med feil/diffus diagnose. Eller de klarer ikke å finne en diagnose. Det trenger ikke å bety at pasienten ikke har plager.
Men selvsagt er vi nok kanskje og mer pysete enn tidligere.
Dessuten bruker vi kroppen på en annen måte enn før. Vi sitter for mye i ro, bruker noen få muskler alt for mye (PC arbeid) og får belastningsskader i arm, skulder og rygg. Dette kan forplante seg og før til smerter andre steder i kroppen.
El-allergi er vel ikke nødvendigvis dummere enn pollen-allergi. Folk reagerer på så mye rart, jeg har ikke problemer med noen av delene, men synes det er arrogant å avvise andres plager bare fordi jeg ikke selv har kjent det på kroppen. Noen nyser av gress, og andre får plager av andre ting. Jeg tror nok at om noen for 100 år siden hadde klaget seg og sagt at: ”Nei i dag kan jeg ikke slå og hesje, jeg klør sånn i øynene og nesen renner av det der gresset” så hadde de blitt beskyldt for å være unnasluntrere og late. Vi vet vel litt mer enn det i dag, og sannsynligvis vet de litt mer enn vi nå, om 100 år.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Svaret er for en stor del mangel på fysisk aktivitet.  Ut på tur, ut og løp.   Helst regelmessig kondisjons- og/eller styrketrening, minimum 2 ggr á 45 minutter pr uke.  Slikt forebygger hodepine, muskelsmerter og lignende på en nokså effektiv måte.  Underklassen beveger seg ikke, det er problemet.  
 
Det er et irriterende enkelt svar, BB. Men jeg tror f#¤& meg vi skulle kurert en overraskende stor %-andel diffust syke på den måten.
Dog er det et vel dokumentert faktum at det såkalte utmattelsessyndromet (chronic fatigue syndrom, også kjent som ME) blir klart forverret ved fysisk aktivitet.

Honkey
 
A

Affa

Gjest
stråling fra pc-skjerm?
herrejesusmariaogmoses.
nå får folk faen meg slutte å syte om utbrenthet, muskelsmerter, depresjon, migrene og all slags mulig kvasisykdommer.
livsudugelighet, kalles det. og da må man jo få hjelp. men spar meg for alle disse skinnvitenskapelige "diagnosene".
Hør, hør. Lillegull er enig med Affa.
 
A

Affa

Gjest
Klart det kan være fristende å utnytte systemet om det er for godt, og de som misbruker systemet bør helt klart stoppes, men på den annen side er det jo også folk som har problemer, og disse havner ufortjent i båsen snyltere på grunn av andres misbruk.
At en sykdom ikke enkelt kan diagnostiseres betyr ikke nødvendigvis at den ikke finnes. Jeg har selv opplevd at legene ikke klarte å diagnostisere en eksisterende  sykdom, problemet var bare at den ikke var av de aller mest vanlige, og jeg ble undersøkt av nærmere 10 leger, og var også innlagt på sykehus. Til slutt måtte jeg selv finne ut hva som feilte meg, ved å lese i en legebok. Så min tillit til leger fikk seg en knekk der. Har flere eksempler og for så vidt, gikk i mange år med stadige magesmerter og ble undersøkt på kryss og tvers, uten at de fant noe. Så endte det til slutt med blindtarmbetennelse, og etter det har jeg ikke hatt problemer med smerter lenger, men legene sier det ikke har noen sammenheng med magesmertene jeg hadde før. Vel, vel, de får si hva de vil, jeg vet nå hva som er rett.
Poenget er at legene ikke alltid tar seg bryet med å finne ut hva som er problemet skikkelig, og da kan man sikkert ofte havne i feil bås med feil/diffus diagnose. Eller de klarer ikke å finne en diagnose. Det trenger ikke å bety at pasienten ikke har plager.
Men selvsagt er vi nok kanskje og mer pysete enn tidligere.
Dessuten bruker vi kroppen på en annen måte enn før. Vi sitter for mye i ro, bruker noen få muskler alt for mye (PC arbeid) og får belastningsskader i arm, skulder og rygg. Dette kan forplante seg og før til smerter andre steder i kroppen.
El-allergi er vel ikke nødvendigvis dummere enn pollen-allergi. Folk reagerer på så mye rart, jeg har ikke problemer med noen av delene, men synes det er arrogant å avvise andres plager bare fordi jeg ikke selv har kjent det på kroppen. Noen nyser av gress, og andre får plager av andre ting. Jeg tror nok at om noen for 100 år siden hadde klaget seg og sagt at: ”Nei i dag kan jeg ikke slå og hesje, jeg klør sånn i øynene og nesen renner av det der gresset” så hadde de blitt beskyldt for å  være unnasluntrere og late. Vi vet vel litt mer enn det i dag, og  sannsynligvis vet de litt mer enn vi nå, om 100 år.
Frue jeg er enig i at leger ofte gjør feil. Jeg betbviler heller ikke Fruens smerter og sykdomsbilde.


Det betyr imidlertid ikke at alle fantasifoster skal diagnostiseres. Fantasier kan man med fordel holde for seg selv.

Folk som tror på nisser og troll, kraftfelt fra vannårer, sjøuhyrer, ufoer, aura skal ikke behandles med silkehansker. Dette er ofte folk som det aldri har blitt stilt krav til. Folk som søker den enkleste vei- fordi denne vei finnes. Dette er problemer som kun finnes i den vestlige verden med stor sosial sikkerhet. Ergo er det problemer skapt i den enkelte latsabbs syke hjerne. Tving dem i arbeide. De skal opp 0600. Arbeide til kl 1600. Betale regninger. Vaske og lage mat for seg selv. Ikke plage andre.
 
A

Affa

Gjest
Svaret er for en stor del mangel på fysisk aktivitet.  Ut på tur, ut og løp.   Helst regelmessig kondisjons- og/eller styrketrening, minimum 2 ggr á 45 minutter pr uke.  Slikt forebygger hodepine, muskelsmerter og lignende på en nokså effektiv måte.  Underklassen beveger seg ikke, det er problemet.  
 
Helt riktig unge mann. Selv jogger jeg 45 minutter 2 ganger i uken. Går turer og ordner i hagen ved siden av at jeg passer mitt arbeide.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.798
Antall liker
21.543
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Hør, hør. Lillegull er enig med Affa.
vel, jeg har hatt disse holdningene så langt tilbake som jeg kan huske, bortsett fra noen mørke år i auf i min spede ungdom.

en ting skiller dog oss to, og det ligger i setningen:
"og da må folk jo få hjelp".
 
A

Affa

Gjest
vel, jeg har hatt disse holdningene så langt tilbake som jeg kan huske, bortsett fra noen mørke år i auf i min spede ungdom.

en ting skiller dog oss to, og det ligger i setningen:
"og da må folk jo få hjelp".
Nei, Lillegull: Beskjed om å skjerpe seg er hjelp.  Syke hjernene må ikke få fantasere fritt. Det skjer når fritid og lediggang tar over. Sofa, konfekt, pepsi max ,Glamour og nye spennende sykdommer blir ikke bare selve livet. Det blir meningen med livet.

PS. Det med AUF var ikke bra. Men man kan gjøre mye dumt i ungdommen.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Frue jeg er enig i at leger ofte gjør feil. Jeg betbviler heller ikke Fruens smerter og sykdomsbilde.


Det betyr imidlertid ikke at alle fantasifoster skal diagnostiseres. Fantasier kan man med fordel holde for seg selv.

Folk som tror på nisser og troll, kraftfelt fra vannårer, sjøuhyrer, ufoer, aura skal ikke behandles med silkehansker. Dette er ofte folk som det aldri har blitt stilt krav til. Folk som søker den enkleste vei- fordi denne vei finnes. Dette er problemer som kun finnes i den vestlige verden med stor sosial sikkerhet. Ergo er det problemer skapt i den enkelte latsabbs syke hjerne. Tving dem i arbeide. De skal opp 0600. Arbeide til kl 1600. Betale regninger. Vaske og lage mat for seg selv. Ikke plage andre.
Kjekt du tror på meg da, men er det noen grunn til å tro at dette bare gjelder meg??
Klart det er mange skrullinger, og hypokondere og sutrepaver, noe er nok psykisk og en del plager kan nok fjernes ved å trene, men å putte alle i samme bås blir noe enkelt.
Hvor kjekt er det egentlig å ligge på sofaen dag etter dag? Kjekt med fri en stund, men etter noen dager går man på veggene, tror ikke Glamour er så spennende. Men klart man skal stille krav til folk, få er så dårlige at de ikke kan bidra med noe, man burde være flinkere til å få folk gradvis ut i arbeid, og de som rett og slett ikke vil jobbe bør nok i større grad tvinges i arbeid.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Black Shoe Axiom: There are more airplanes in the ocean than there are submarines in the sky.
Var noen bra her og :) Men jeg har hengt meg opp i denne. Hva er "black shoe axiom"?? Axiom kan jo oversettes til læresetning, men dette er jo tydeligvis et uttrykk, et jeg ikke greier oversette!

Hjelp?

K
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Var noen bra her og :) Men jeg har hengt meg opp i denne. Hva er "black shoe axiom"?? Axiom kan jo oversettes til læresetning, men dette er jo tydeligvis et uttrykk, et jeg ikke greier oversette!

Hjelp?

K

Kan vel tyde på marinen?? Sikkert noe de sier der..
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Kan vel tyde på marinen?? Sikkert noe de sier der..
Kanskje, men hvorfor har de en læresetning om lakksko? Enten trenger den oversettelsen en forklaring, eller så er den feil...

Knut
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Kanskje, men hvorfor har de en læresetning om lakksko? Enten trenger den oversettelsen en forklaring, eller så er den feil...

Knut
Det er vel kanskje heller "Lakkskoenes læresetning", altså noen som går under kallenavnet Black shoe har dette som et motto?
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Det er vel kanskje heller "Lakkskoenes læresetning", altså noen som går under kallenavnet Black shoe har dette som et motto?
Ja, det er mulig dette beskriver noen høyt oppe i systemet, omtalt som de med lakksko. Men hvorfor sier de at det er flere fly i osv?

Kanskje du/vi nærmer oss noe her. Men jeg skjønner fortsatt ikke uttrykket og sammenhengen.

K
 
K

kbwh

Gjest
Når så du sist en flyvende ubåt? Hvor mange flyvemaskiner har falt ned i sjøen?
Er dette sammenhengen du søker?
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Når så du sist en flyvende ubåt? Hvor mange flyvemaskiner har falt ned i sjøen?
Er dette sammenhengen du søker?
Eh... nei :)

Jeg lurer på "Black shoe axiom", dette er tydeligvis et uttrykk, om det ikke er det leter jeg forgjeves, og det kan som kjent ta ganske lang tid.

Jeg skjønner at flere fly styrter enn ubåter flyr, men hvem er disse som har en læresetning om dette?

K
 
K

kbwh

Gjest
Eh... nei :)

Jeg lurer på "Black shoe axiom", dette er tydeligvis et uttrykk, om det ikke er det leter jeg forgjeves, og det kan som kjent ta ganske lang tid.

Jeg skjønner at flere fly styrter enn ubåter flyr, men hvem er disse som har en læresetning om dette?

K
Hvem bruer lakksko? Voksne mennesker. De har levd en stund og har erfaring. Unge jetjockeyer lever lengre ved å lytte til de eldre.
Jeg fant på denne helt selv.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Ja, det er mulig dette beskriver noen høyt oppe i systemet, omtalt som de med lakksko. Men hvorfor sier de at det er flere fly i osv?

Kanskje du/vi nærmer oss noe her. Men jeg skjønner fortsatt ikke uttrykket og sammenhengen.

K
Noen blærer litt høyt oppe i marinen sier sikkert dette om de i flyvåpenet, altså de gjør feil (styrter i havet, mens marinen gjør ikke ( "styrter" ikke i himmelen)
Sånn oppfattet jeg det, men jeg har jo for såvidt tatt feil før, husker ikke helt når, men det har vel skjedd en gang i ny og ne... ;D
De har nok ikke lært om tyngdekraften de som sier dette, så veldig glupe er de neppe.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Noen blærer litt høyt oppe i marinen sier sikkert dette om de i flyvåpenet (...)
Det ser ut til at "black shoes" er en litt nedverdingende omtale av marinens "overflatepersonell", altså ikke de som flyr.

"Black shoe" is a derogatory term used by aviators in reference to ship drivers

Så dette "black shoe axiom" er da "skipspersonell" som omtaler seg selv med flyver-sjargong i en læresetning hvor de gjør narr av flyverne, som tidligere ble kalt brown shoes.

Brown shoes: Originates from the brown shoes worn in khaki uniforms that were exclusive to aviators from 1972 to 1999.

Knut
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Det ser ut til at "black shoes" er en litt nedverdingende omtale av marinens "overflatepersonell", altså ikke de som flyr.

"Black shoe" is a derogatory term used by aviators in reference to ship drivers

Så dette "black shoe axiom" er da "skipspersonell" som omtaler seg selv med flyver-sjargong i en læresetning hvor de gjør narr av flyverne, som tidligere ble kalt brown shoes.

Brown shoes: Originates from the brown shoes worn in khaki uniforms that were exclusive to aviators from 1972 to 1999.

Knut
Ja det var faktisk det jeg prøve å si: Black shoe er noen i marinen ja, og de snakker nedlatende om de som flyr...
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Ja det var faktisk det jeg prøve å si: Black shoe er noen i marinen ja, og de snakker nedlatende om de som flyr...
Du var inne på det ja. Men det var jo litt interessant å vite hvem som snakket om hvem, først da man finner ut om det er noen dypere poeng i den vitsen.

Når jeg tenker meg om er jeg egentlig litt usikker på hvem som har sagt dette. Er det black shoes, som mobber brown shoes fordi de ikke holder seg til sitt domene? Eller er det motsatt, at brown shoes tilegner black shoes et banalt og uintelligent utsagn. Førstnevnte er vel mest sansynlig. Men om noen som kjenner til dette kunne oppklare hadde det vært fint.

Knut
 
K

kbwh

Gjest
Banalt utsagn, enemigo?
Mange flygerjyplinger har nok godt av å få realiteter presentert på en lettfattelig måte.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Flink til å grave du enemigo.
Med tidvis litt mye dødtid på jobb prøver jeg å lære litt hver dag, gøy å grave litt :)

Banalt utsagn, enemigo?
Mange flygerjyplinger har nok godt av å få realiteter presentert på en lettfattelig måte.
Det er også en tolkning. Med banalt mener jeg selvfølgelig at alle vet at ikke ubåter flyr.

Men, den rette tolkningen er vel at det er "overflategutta" som mobber flyverne. Jeg fikk denne på et annet off topic-forum.

Bill Ward
I think it's a mariners vs. aviators joke. The sailors (black shoes) jeering at the likelihood that the flyboys (brownshoes) will land in the drink.
K
 
K

kbwh

Gjest
Å lande en Tomcat på Nimitz f.eks. er et såpass imponerende stykke arbeide at man må regne med litt misunnelse fra de som ikke kan.
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Du var inne på det ja. Men det var jo litt interessant å vite hvem som snakket om hvem, først da man finner ut om det er noen dypere poeng i den vitsen.

Når jeg tenker meg om er jeg egentlig litt usikker på hvem som har sagt dette. Er det black shoes, som mobber brown shoes fordi de ikke holder seg til sitt domene? Eller er det motsatt, at brown shoes tilegner black shoes et banalt og uintelligent utsagn. Førstnevnte er vel mest sansynlig. Men om noen som kjenner til dette kunne oppklare hadde det vært fint.

Knut
Ja man kan jo selvsagt lure på om det er svartskoene som sier det selv, eller om det er brunskoene som sier at svartskoen sier det…
Vil vel tro mest på det første. Sikkert kjekt å egle flygerne med dette,( har jo inntrykk av at de ofte tror de er noe..?) de styrter jo litt sånn innimellom, men på den annen side så hender det jo at en båt går ned og…
Vil vel ikke tro at svart- eller brun-skoene nødvendigvis er en så veldig nedlatende måte å omtale hverandre på, de hadde vel sko i denne fargen. Litt sånn som blå-jakkene osv. Mer en forenklet måte å si hvilken gruppe man tilhører.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Vil vel ikke tro at svart- eller brun-skoene nødvendigvis er en så veldig nedlatende måte å omtale hverandre på, de hadde vel sko i denne fargen.
Det ser ut til at det er nedlatende i dette tilfellet:

Brown Shoe: An officer or CPO in the Naval Aviation community. Originates from the brown shoes worn in khaki uniforms that were exclusive to aviators from 1972 to 1999. Although all CPO's and officers may now wear either brown or black shoes, wearing brown shoes is uncommon in the rest of the Navy and doing so is likely to get you labeled a dirtbag. Among aviators, being called a brown shoe is considered a term of endearment.
Black Shoe: Any "Surface Navy" officer or CPO, from the black shoes worn with khaki uniforms. "Black shoe" is a derogatory term used by aviators in reference to ship drivers, much like carrier aviators refer to the carrier as "the boat" just to piss off the black shoes.
Shoe: Derogatory term used by airedales in reference to "black shoes," or ship drivers.
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Navy_slang

K
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.365
Antall liker
6.575
Torget vurderinger
2
Der jeg jobber betyr det at hvis du ikke gjør noe snart så får du en svart vernesko i ræva.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.273
Antall liker
6.652
Noen som husker Affa?
Denne tråden er en klassiker...
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.081
Antall liker
6
Siden man først er i mimrehjørnet: hvor ble det av enemigo-Knut?

Hyggelig fyr, lenge siden han var innom også...
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Komponenten skrev:
Siden man først er i mimrehjørnet: hvor ble det av enemigo-Knut?

Hyggelig fyr, lenge siden han var innom også...
Jeg hadde ikke råd til å være her lenger. Også fikk jeg jobb uten død-tid :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.157
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
For en aldeles merkelig tråd. Absurd, til tider ravende Stream of consciousness med forstemmende innhold. Og plutselig var alt glemt til tråden dukker opp igjen. To ganger. Er dette den digitale alderens hjemsøking? Og hvem var nå denne Affa? Var det Undercover-Adolf eller en hyperaktiv pensjonist som hadde rotet seg bort i cyberspace? Jeg har dessverre med min korte fartstid på forumet ikke fått gleden av å følge med på denne poetens øvrige lyriske krumspring.

Jeg lurer på om det er møllens flukt mot lyset som har trukket meg inn i forumets mørke bakside igjen. For en kontradiksjon det var, men slikt er vel fult lovlig her. Det virker som om OT er dødens forkammer på HFS. Føler man seg litt giktsyk i ørene så begynner man å vanke i OT-farvann. Etterhvert blir det brukt mer og mer tid på OT, helt til man ikke har skrevet et innlegg som har med musikk eller hifi å gjøre på uminnelige tider. Så roper man forgjeves ut i et nesten tomt rom i verdensveven til man skjønner at ingen egentlig lytter til prekenen. Så forvitrer man og dør, også kjent som å logge av for godt. Forumet, ikke irl selvfølgelig.

Uten empirien som er nødvendig for å stille en slik diagnose så regner jeg med at jeg tar helt feil. Likevel står jeg igjen med et spørsmål som har med tankerekken å gjøre. Hvorfor er det noen som overhodet ikke skriver noe om hifi og musikk lenger fortsatt biter seg fast i forumet ved å messe politikk i Off-Topic Hjørnet? Hvorfor kaste bort tiden med å diskutere politikk på et marginalt forum som den politisk debattdelen er en marginal del av? Finnes det ikke mer effektive måter å spre budskapet om jordens glade undergang på? Kanskje et sted med flere mennesker der man har en hypotetisk mulighet til å påvirke noen i den retningen at de faktisk blir enige med seg? Det virker bare så fryktelig stusslig. Litt Elling, liksom...

At de som er aktive innen hifi og musikk synes det er ok å kaste bort tiden på å fekte mot vindmøllene sammen med felles hobbyister på samme måte som kabeldebattene er lett å forstå, de bruker jo hele tiden sin her uansett. Men å utelukkende fortsette sitt forhold til HFS basert på politiske krangler er for meg uforståelig. Det er jo enklere å holde kontakten med dem man liker over msn enn på denne måten, hvis savn av enkeltpersoner skulle være årsaken.

Jada, det er mye jeg ikke vet. Men en ting vet jeg, at den dagen min interesse for hifi og musikk er død så gidder jeg ikke henge rundt HFS lenger. Da er det hasta la vista, baby.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Komponenten skrev:
I det siste har det stått fram endel miljøskadde oljearbeidere. Ingen som ironiserer over disse? Det er vel mat for deg, Affa?
Nordsjødykkerne, en gjeng sutrepaver det og....?

Affa = Adolf kanskje? Fint navn, alt for lite brukt...
Populariteten til navnet Adolf, falt dramatisk etter 1945. Vidkun led samme skjebne. Skjønner ikke hvorfor...???
;D mvh. VilhelmW
 
Topp Bunn