Politikk, religion og samfunn SV-skandale igjen og igjen...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Gubra skrev:
    pengesluk skrev:
    Da er Lusbaken valgt - som ventet. Snakk om å starte løpet med halte øk..
    Det skal du ikke være lei deg for......
    Eneste aberet er at vi må se trynet hans i media med jevne mellomrom, i hvertfall helt til han har spilt partiet langt ut over sidelinja. Får vi se de under sperregrensen allerede i 2013? Lurer på hva Jens tenker innerst inne?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.934
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ArtDeco skrev:
    Det er interessant å registrere hvilken dimensjon dette har fått. Kloke ord av Tom Hetland her: http://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/Revisjonssamfunnet-2940479.html#.T1ovNnnjGM6

Dessverre vil det komme flere drittpakker og politikerforakten vil stige til nye høyder.
    Drittpakker? SV trenger ikke å krone en kjeltring, men å få seg en leder som kan skaffe nye velgere. Lysbakken er det første, og har pga. det første ingen mulighet til å oppnå det andre.

G

Gjestemedlem

Gjest
    "Drittpakke" ja. Det var vel den samme betegnelsen administrerende direktør i SOS-Rasisme, Kjell Gunnar Larsen, kalte Dagbladets avsløringer av deres virksomhet også. Dette er vel blitt en sosialistisk jargon for gravende journalistikk.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Gjestemedlem skrev:
    "Drittpakke" ja. Det var vel den samme betegnelsen administrerende direktør i SOS-Rasisme, Kjell Gunnar Larsen, kalte Dagbladets avsløringer av deres virksomhet også. Dette er vel blitt en sosialistisk jargon for gravende journalistikk.
    Ja, det er jo kapitalistene som skal avsløres av gravende journalistikk, og ikke de selv i all sin velmenenhet.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.291
    Sted
    Trondheim
    Ser at Lysbakken ønsker å flytte SV lenger mot venstre. Det er jo ikke spesielt uventet - han er jo Marxist og ser for seg SV som en slags "NKP light".

C

Cyber

Gjest
    lars_erik skrev:
    ArtDeco skrev:
    Det er interessant å registrere hvilken dimensjon dette har fått. Kloke ord av Tom Hetland her: http://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/Revisjonssamfunnet-2940479.html#.T1ovNnnjGM6

Dessverre vil det komme flere drittpakker og politikerforakten vil stige til nye høyder.
    Drittpakker? SV trenger ikke å krone en kjeltring, men å få seg en leder som kan skaffe nye velgere. Lysbakken er det første, og har pga. det første ingen mulighet til å oppnå det andre.
    Egentlig burde kanskje SV komme med en reform av fengselsvesenet; Jeg har aldri sett en "kjeltring" blir "helt" fortere enn i Lysbakkens tilfelle. Rart å velge en leder majoriteten av norske velgere ser på som korrupt, men slikt går vel over etter en stund, manns minne er ikke så langt.

V

vredensgnag

Gjest
    Det er en velkjent observasjon at folk som kjenner seg grunngode på bunnen gjerne tillater seg noen overtramp i sakens hensikt.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    Morsomt å høre Lysbakken kritiserer regjeringens miljøpolitikk. Har han glemt at partiet hans er den del av regjeringen allerede?

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    43.102
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er veldig, veldig få av SV's velgere som har reflektert over hva ledelse innebærer og hvor viktig personlig integritet er for å kunne utøve noen som helst form for ledelse. Det kan være interessant å sammenligne hvordan SV har håndtert denne saken med hvordan Høyre håndterte narkotikasaken i forrige uke.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Asbjørn skrev:
    Det er veldig, veldig få av SV's velgere som har reflektert over hva ledelse innebærer og hvor viktig personlig integritet er for å kunne utøve noen som helst form for ledelse. Det kan være interessant å sammenligne hvordan SV har håndtert denne saken med hvordan Høyre håndterte narkotikasaken i forrige uke.
    Diametralt forskjellig, absolutt. Hver på sin måte helt ille. Høyremannen ble tross alt plassert direkte i gapestokken til alles spott og spe.

Honkey

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    43.102
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Forsåvidt, men det var hans eget valg å være så åpen og gi intervjuer. Derimot fikk han stående applaus på årsmøtet, både for å ha vært så åpen og som støtte til et menneske i knipe. Det går jo an å være knallhard i sak og likevel ta vare på personen uten å måtte bortforklare alt med tåkeprat om hvordan man har blitt en "bedre leder" av å bli tatt på fersken og løgnhistorier om hvordan man har valgt å trekke seg av "hensyn til familien".

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg har ikke partiståsted som tilsier at jeg skal være automatisk mot SV, nærmest av prinsipp. Innimellom har jeg også hatt stor forståelse for flere av sakene partiet driver, og hvordan de har gjort det.

Men i valget av Lysbakken, i hans opptreden, i det som er kommet frem om partiets omgang med embedslaget i departementene, i hans valg som partileder, og i all den orwellske nytalen de har prestert omkring samme, så har dette partiet begått elegant selvmord i mine øyne.
    Hadde en næringslivsleder i en virksomhet med tilsvarende samfunnsinnflytelse gjort det samme ville SV stått og skreket og pekt og ikke vært fornøyd før det var "ryddet ordentlig opp i uskikken."

Partiet står temmelig avkledd tilbake.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Stort sett ALLE partier har gode saker på agendaen, og sansynligvis sine egne svin på skogen, så partipolitisk er det egentlig det samme hvem som havner i fatet, forsåvidt.. Men i dette tilfelle synes jeg det er litt vel stor avstand mellom liv og lære, og muligens også større aksept for slike ting enn andre steder. En slags selvforherligelse som ikke er særlig spiselig.

N

nb

Gjest
    pengesluk skrev:
    Men i dette tilfelle synes jeg det er litt vel stor avstand mellom liv og lære, og muligens også større aksept for slike ting enn andre steder. En slags selvforherligelse som ikke er særlig spiselig.
    Eller om man ser på det på en annen måte: Det er totalt samsvar mellom liv og lære: Noen andre skal betale for mine gode saker.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    ;D ;D ;D 'Nuff said.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.881
    nb skrev:
    pengesluk skrev:
    Men i dette tilfelle synes jeg det er litt vel stor avstand mellom liv og lære, og muligens også større aksept for slike ting enn andre steder. En slags selvforherligelse som ikke er særlig spiselig.
    Eller om man ser på det på en annen måte: Det er totalt samsvar mellom liv og lære: Noen andre skal betale for mine gode saker.
    Jepp. det er derfor ingen i SV reagerer på det som har skjedd, og pakker det inn som "en feil".

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Å "ta ansvar" er blitt et noe tomt begrep.

Når man blir holdt ansvarlig for noe så må man bære kostnadene og belastningen som følger av det man holdes ansvarlig for. Eksempelvis må man betale for skader på bil og personer når man kjører på noen, og kanskje også kompensere for tapt ervervsevne og livskvalitet atpåtil. Dersom Audun faktisk tar ansvar så må han så langt råd er flytte alle kostnader og bråk og spillvarme som det han tar ansvar for har forårsaket over på seg selv. Det er bare å selge huset og begynne å betale.

C

Cyber

Gjest
    BT skrev:
    nb skrev:
    pengesluk skrev:
    Jepp. det er derfor ingen i SV reagerer på det som har skjedd, og pakker det inn som "en feil".
    Sosialismen fungerer bra så lenge en ikke går tom for andres penger å bruke.

V

vredensgnag

Gjest
    cybervision_ skrev:
    BT skrev:
    nb skrev:
    pengesluk skrev:
    Og kapitalismen fungerer bra så lenge man som kapitalist kan ta andres arbeidsinnsats og belønne seg selv med den. Glem ikke det.

Norsk venstresides forbannelse er oljen, den har trukket en del jesusmessiaser til "politikken." folk som søker å vise sin godhet, over hele verden, fra vårt oljefylte overskuddshorn.
    Vi ville nok hatt en langt bedre,og mer fornuftig, sosialistisk politikk om vi ikke hadde alle disse oljeinntektene, som gjør det så lett å frelse verden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Normale mennesker må yte for inntekter.
    Politikere kan VEDTA de.

YTING FREMFOR SYTING!

C

Cyber

Gjest
    vredensgnag skrev:
    cybervision_ skrev:
    BT skrev:
    nb skrev:
    pengesluk skrev:
    Og kapitalismen fungerer bra så lenge man som kapitalist kan ta andres arbeidsinnsats og belønne seg selv med den. Glem ikke det.

Norsk venstresides forbannelse er oljen, den har trukket en del jesusmessiaser til "politikken." folk som søker å vise sin godhet, over hele verden, fra vårt oljefylte overskuddshorn.
    Vi ville nok hatt en langt bedre,og mer fornuftig, sosialistisk politikk om vi ikke hadde alle disse oljeinntektene, som gjør det så lett å frelse verden.
    Helt enig der. Jeg er ikke så blå som utsagnet kan tyde på, en balanse er det sunneste IMHO.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Det er mange år siden en klok mann proklamerte at oljeinntektene kommer til å bli Norges forbannelse. Det er nok nærmere sannheten enn hva behagelig er.

Det er vanskelig å skulle slå seg på brystet og være verdens-ener, foregangssosialist og samtidig god demokrat , når du ikke kan skru lokket på honningkrukka slik eksempelvis arabiske stater gjør.

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.007
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    pengesluk skrev:
    Normale mennesker må yte for inntekter.
    Politikere kan VEDTA de.

YTING FREMFOR SYTING!
    Ja, la oss outsource politikken, så blir det politiske arbeidet sett på som en ytelse det også!

(Nah, det meste av politikken erjo uansett outsourcet; tidligere til byråkratene som la premissene for politikerne, nå konsulentselskapene som leverer premissene til byråkratene og politikere som nikkedukker.)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hadde jeg vært sjef hadde jeg gitt bort alle oljepengene som cash til alle som bor i landet, like mye til hver. Alle skulle også fått hvert sitt ex av Donaldhistorien om reisen til Tralala-dalen der Skrue har med 6 flasker nervemixtur med flaskekapsler på.

Slem totte

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    pengesluk skrev:
    Det er mange år siden en klok mann proklamerte at oljeinntektene kommer til å bli Norges forbannelse. Det er nok nærmere sannheten enn hva behagelig er.

Det er vanskelig å skulle slå seg på brystet og være verdens-ener, foregangssosialist og samtidig god demokrat , når du ikke kan skru lokket på honningkrukka slik eksempelvis arabiske stater gjør.
    Jeg er ikke enig - oljeinntektene har selvfølgelig vært av uvurderlig betydning for Norge, og kommer til å være det i mange, mange tiår fremover. Så spørs det om bi makter å opprettholde og videreutvikle primærnæringene våre, slik at vi har noe å leve av når oljeinntektene avtar... Jeg er en av de mange som ikke har særlig tro på at alle norske, kan leve av teknologi og hårklipp aleine.

Slik jeg leser det du skriver, skulle vi beholde alle oljepengene på noen få hender? Disse steinrike, skulle kunne kjøre svære biler, racerbåter, fly, kort sgt, leve jet-setliv så det holder osv. osv. slik noen få steinrike arabiske familier- dog fortrinnsvis menn - kan??

Sleiven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2003
    Antall liker
    22
    vredensgnag skrev:
    Nå blir det liv. Lysbakken kipper ut Solheim for å få inn sine egne, samt kanskje seg selv.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.8044774

Skjønner ingen i SV at Lysbakken er riksdott? Vil partiet virkelig seg selv så vondt?
    Inkompetansen i SV's lederskap og regjeringsdeltagelse blir nå komplett når de fjernet den eneste kompetente personen i Partiet- Erik Solheim, og tar inn Inga Marte Thorkildsen. Jeg har kolleger som har møtt henne i embets medfør, og de var lamslått over kunnskapsløsheten, og en total manglende evne til resonnement og å ta til seg fakta og informasjon. Dama kan ikke mer enn å gulpe opp innlærte og utgåtte floskler. SV fortjener ikke å komme over sperregrensen med denne gjengen "ungdomsforbytere"----

Nå ser vi konturene av Lysbakkens sanne ansikt og statsmannskunst.. og takk for det!!!

Sleiven

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn