SVADASPRÅK; Finnes det en grense for hvor drøy en produktbeskrivelse kan bli?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    Lurer på hva "Høyhastighets bassteknologi" er. Hvis det går superkjempeveldigfort, så er det vel snart mellomtone, eller kanskje diskant. Kven kveit...?!

    ;-)

    Funbunny
    1.png
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Spørs om det er noe google translate som har gått litt galt her? "Midt på tweeter" ? Effekt oppgis som "Strøm" (er vel Watt egentlig). Og Frekvensresposen er 30 Hz delt på 20 kHz.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    3 x kompdrivere og klarer og få beskjedne 94db følsomhet....
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Bassen er så kjapp og tørr at du må helst bruke luftfukter i tillegg.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Huff. Ikke tillitvekkende. Men ok, det er et produkt som havner direkte i min Ikke faen-kategori. No worries.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det høyttalersystemet har 12" for lite også. På hver side.
    Man får to sett ferdige Linkwitz LX521 med delefitere og forsterkere for de samme pengene. De er i Hm, interessant-kategorien min.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Det høyttalersystemet har 12" for lite også. På hver side.
    Man får to sett ferdige Linkwitz LX521 med delefitere og forsterkere for de samme pengene. De er i Hm, interessant-kategorien min.
    Jaaa mmeeeennn.. det er TRE diskanter da. Må bli trøkk i diskanten da vel?
    Når jeg tenker meg om minne disse meg litt om Tekton. Som også virker konstruert av huggærne høner

    1650876163836.png
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    Bebop hifi rider igjen. Holder fanen høyt. De veit fremdeles ikke sitt eget beste. Spec uten specs er jo et orntli haiprodukt så det er vel ikke så nøye. Kundegruppen er solid plassert i trossamfunnet på tåkeloftet .

    Beskrivelse SPEC modell H-Sl5 EX

    Dette er en enkel linjevelger(ingen forforsterker), valg uten endring i lydkvalitet. 4-kanals mekanisk velger. Velger RCA- og XLR-signalene og sender dem ut til RCA- og XLR-terminalene.
    De varme og kalde signalene som sendes inn på en inngang XLR-terminal (linje 4,5) passerer gjennom de mekaniske kontaktene til velgeren og ledes direkte til varme og kalde utgangen XLR-terminalene. Det varme signalet føres også til RCA-terminalen.
    Signalet som sendes inn til inngangs RCA-terminaler (linje1, 2,3) ledes til utgangs-RCA-terminalen og også hot-terminalen til utgang XLR-terminalene.
    XLR-utganger (HOT) og RCA-utganger er direkte koblet til kabler.
    Deler og innvendige ledninger
    Svært slitesterkt / pålitelig valg-?organ? som også brukes i våre high-end forsterkere.
    Alle ledninger bruker BELDEN1503.
    Holder signalets friskhet med et pålitelig skjold.

    H-SL55 terminal spesifikasjoner
    INNGANGER 3RCA, 2XLR
    UTGANGER 1RCA, 1XLR
    Products : H-SL55 | Spec

    For mer utfyllende informasjon viser en til wwww.spec.corp.-jp.com. Teksten i ovenstående er i hovedsak hentet herfra og oversatt til norsk


    Dr.E
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Jeg skjønner at små aktører ikke kan ta seg råd til å hyre yrkesoversettere, men det over her er helt uforståelig. Gir ingen mening. Det skal ikke mye etterredigering til for å gjøre det lesbart i det minste. Men elendige oversettelser ser en jo i store aviser også, så det er kanskje ikke annet å vente.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.480
    Antall liker
    8.003
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det er ett og annet språk Google bør trekke fra translatoren sin og jobbe litt mer med.
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    675
    Antall liker
    755
    Jeg er enig i at Spec generelt fortjener bedre representasjon enn dette, det omtalte produktet kjenner jeg ikke til. Men deres forsterkere er faktisk meget bra, i hvert fall V 10, M 99 og oppover som jeg har forsøkt i eget anlegg.

    JP
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Etter å ha levd med 3 SPEC forsterkere i 1 og 2 år nå, blir også jeg skuffet over så dårlig språk. Men importøren har langt mer sympatiske priser enn i EU området - det skal han ha.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oal

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.248
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Etter å ha levd med 3 SPEC forsterkere i 1 og 2 år nå, blir også jeg skuffet over så dårlig språk. Men importøren har langt mer sympatiske priser enn i EU området - det skal han ha.
    Når produktene er gode, er det regelrett synd.

    Det er som å sitte på en ny kinarestaurant og lese menyen som er full av nærmest komiske skrivefeil. Noen gjester går igjen etter å ha lest menyen, fordi de ikke tror at kjøkkenet er seriøst.
    Andre tar sjansjen, og opplever å få den beste asiatiske maten man har spist.
    Sann historie. Synd for de som gikk.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    565
    Antall liker
    671
    Bebop hifi rider igjen. Holder fanen høyt. De veit fremdeles ikke sitt eget beste. Spec uten specs er jo et orntli haiprodukt så det er vel ikke så nøye. Kundegruppen er solid plassert i trossamfunnet på tåkeloftet .

    Beskrivelse SPEC modell H-Sl5 EX

    Dette er en enkel linjevelger(ingen forforsterker), valg uten endring i lydkvalitet. 4-kanals mekanisk velger. Velger RCA- og XLR-signalene og sender dem ut til RCA- og XLR-terminalene.
    De varme og kalde signalene som sendes inn på en inngang XLR-terminal (linje 4,5) passerer gjennom de mekaniske kontaktene til velgeren og ledes direkte til varme og kalde utgangen XLR-terminalene. Det varme signalet føres også til RCA-terminalen.
    Signalet som sendes inn til inngangs RCA-terminaler (linje1, 2,3) ledes til utgangs-RCA-terminalen og også hot-terminalen til utgang XLR-terminalene.
    XLR-utganger (HOT) og RCA-utganger er direkte koblet til kabler.
    Deler og innvendige ledninger
    Svært slitesterkt / pålitelig valg-?organ? som også brukes i våre high-end forsterkere.
    Alle ledninger bruker BELDEN1503.
    Holder signalets friskhet med et pålitelig skjold.

    H-SL55 terminal spesifikasjoner
    INNGANGER 3RCA, 2XLR
    UTGANGER 1RCA, 1XLR
    Products : H-SL55 | Spec

    For mer utfyllende informasjon viser en til wwww.spec.corp.-jp.com. Teksten i ovenstående er i hovedsak hentet herfra og oversatt til norsk


    Dr.E
    Hvis jeg tolker dette riktig, vil man kunne miste fordelen av at XLR og balanserte kabler nuller ut innstrålt støy. Denne boksen kobler RCA sin ene leder inn i XLR slik at (Hot) kan hente støy fra RCA kablingen.

    Når jeg brukte linken over så stod beskrivelsen på engelsk. Setter man opp nettleser til å oversette til norsk automatisk kan det vel bli mye rart.
     

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    565
    Antall liker
    671
    Var inne på danske gryphon-audio.dk sin FAQ side og fant den ganske underholdende.

    Noen eksempler:

    1660297406312.png

    Her må man tydligvis konvertere landet man flytter til sin AC forsyning ikke Grphon produktet.
    Spørsmål om sikkringer: (står også i oversikten over valg av sikkringer Fuse Overview 220-240V units )
    1660297452404.png

    Lærerikt å lese om evnen slike smeltesikkringer har for å "protect the device against overvoltage, spikes and intermittent dropouts".
    Når det gjelder teknisk dokumentasjon og målinger:
    1660297851555.png


    Dette minner kanskje litt mer om relgion og statshemmeligheter enn elektronikk.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Gryphon skal jeg i alle fall ha på svarteliste heretter. Himmel og hav for noe tøys.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Jeg er enig i at Spec generelt fortjener bedre representasjon enn dette, det omtalte produktet kjenner jeg ikke til. Men deres forsterkere er faktisk meget bra, i hvert fall V 10, M 99 og oppover som jeg har forsøkt i eget anlegg.

    JP
    Du har erfaring med Spec forsterkere.
    Men dette er ingen forsterker.
    Ikke veldig mye å skrive om.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.291
    Antall liker
    16.341
    Sted
    Østfold
    Jeg er enig i at Spec generelt fortjener bedre representasjon enn dette, det omtalte produktet kjenner jeg ikke til. Men deres forsterkere er faktisk meget bra, i hvert fall V 10, M 99 og oppover som jeg har forsøkt i eget anlegg.

    JP
    Du skrev litt om Edge G-CD en gang i tiden også du, stemmer ikke det?
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    675
    Antall liker
    755
    Du har erfaring med Spec forsterkere.
    Men dette er ingen forsterker.
    Ikke veldig mye å skrive om.
    Dette handler for meg om hvordan merket blir representert i Norge. Slik markedsføring tjener ikke BRANDET Spec på en god måte etter min mening, ikke seriøst å legge ut noe slikt. Altså utformingen av annonsen.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Dette handler for meg om hvordan merket blir representert i Norge. Slik markedsføring tjener ikke BRANDET Spec på en god måte etter min mening, ikke seriøst å legge ut noe slikt. Altså utformingen av annonsen.
    Aberet er at de norske tekstene i Spec-annonsene er direkte google-oversettelser av Spec sine egne, engelske tekster.

    Johan-Kr
     

    lydogakustikk

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.06.2014
    Innlegg
    1.228
    Antall liker
    2.245
    Man deler jo ikke en hemmelighet hvis man viser til spesifikasjoner og målinger. Da viser man kun resultatet og ikke hvordan man har kommet dit. Men det er en god grunn til at færreste vil vise det.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Bebop hifi rider igjen. Holder fanen høyt. De veit fremdeles ikke sitt eget beste. Spec uten specs er jo et orntli haiprodukt så det er vel ikke så nøye. Kundegruppen er solid plassert i trossamfunnet på tåkeloftet .

    Beskrivelse SPEC modell H-Sl5 EX

    Dette er en enkel linjevelger(ingen forforsterker), valg uten endring i lydkvalitet. 4-kanals mekanisk velger. Velger RCA- og XLR-signalene og sender dem ut til RCA- og XLR-terminalene.
    De varme og kalde signalene som sendes inn på en inngang XLR-terminal (linje 4,5) passerer gjennom de mekaniske kontaktene til velgeren og ledes direkte til varme og kalde utgangen XLR-terminalene. Det varme signalet føres også til RCA-terminalen.
    Signalet som sendes inn til inngangs RCA-terminaler (linje1, 2,3) ledes til utgangs-RCA-terminalen og også hot-terminalen til utgang XLR-terminalene.
    XLR-utganger (HOT) og RCA-utganger er direkte koblet til kabler.
    Deler og innvendige ledninger
    Svært slitesterkt / pålitelig valg-?organ? som også brukes i våre high-end forsterkere.
    Alle ledninger bruker BELDEN1503.
    Holder signalets friskhet med et pålitelig skjold.

    H-SL55 terminal spesifikasjoner
    INNGANGER 3RCA, 2XLR
    UTGANGER 1RCA, 1XLR
    Products : H-SL55 | Spec

    For mer utfyllende informasjon viser en til wwww.spec.corp.-jp.com. Teksten i ovenstående er i hovedsak hentet herfra og oversatt til norsk


    Dr.E
    Varmt, kaldt og HOT?
    Pussig at forhandler ikke tar seg til til å lese gjennom teksten for å luke bort tull og tøys.
    Trenger ikke være autorisert oversetter for å skjønne at så mye feil ikke blir bra.
    HOT (or not) ikke det galeste i denne teksten.
    Om det er noen trøst.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.222
    Antall liker
    9.459
    Torget vurderinger
    2
    Tja hva sier dere til en Highend forsterker som produsenten beskriver som Single Ended 300 B triodeforsterker, men som reelt er en push pull forsterker hvor den ene halvdelen av signalet er fra en transistor og ikke rør i det hele tatt!,,,ikke rart de får ut mere watt enn det som er mulig i SE rør kobling.( 20W sv 10)
     
    Sist redigert:

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Aberet er at de norske tekstene i Spec-annonsene er direkte google-oversettelser av Spec sine egne, engelske tekster.

    Johan-Kr
    Jo da.
    Men en markedsaktør bør da kunne lese og ha en smule forstålese for hva slags produkt han forsøker å selge.
    Noen ganger er det bedre å ikke si noe enn å.....
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Næringsdrivende har ett ansvar for at produktet de selger, selges under de rette forutsetningene. Forbrukerkjøpsloven regulerer dette.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.222
    Antall liker
    9.459
    Torget vurderinger
    2
    Den loven synes ikke å bli tatt særlig i bruk når det gjelder Hifi
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.657
    Antall liker
    21.464
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Varmt, kaldt og HOT.

    Det er fredag og assosiasjonen jeg fikk til Problem Child med AC/DC er midt i blinken.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.111
    Antall liker
    4.964
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Har vi ikke moderator eller "sjef" som kan ta seg av de aller groveste feilene?
    Når det blir som galest et det best at en person med myndighet forklarer og tar på seg redaktøransvaret.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.426
    Antall liker
    9.674
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Var inne på danske gryphon-audio.dk sin FAQ side og fant den ganske underholdende.

    Noen eksempler:

    Vis vedlegget 840985
    Her må man tydligvis konvertere landet man flytter til sin AC forsyning ikke Grphon produktet.
    Spørsmål om sikkringer: (står også i oversikten over valg av sikkringer Fuse Overview 220-240V units )
    Vis vedlegget 840988
    Lærerikt å lese om evnen slike smeltesikkringer har for å "protect the device against overvoltage, spikes and intermittent dropouts".
    Når det gjelder teknisk dokumentasjon og målinger:
    Vis vedlegget 840991

    Dette minner kanskje litt mer om relgion og statshemmeligheter enn elektronikk.
    Appellerer nok til menigheten det der. :rolleyes:
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    En tråd for alle kreative påstander fra selger/produsent om hifi dilldall. Er det reinspikka tull eller fakta. Mange tvilsomme påstander rundt omkring...

    Fyll på med eksempler ;-)

    Litt imponert over denne:

    I hht. teksten er "spadene" Cryogenic behandlet og avmagnetisert. Hvis de består av kobber og rhodium/gull, så er vel ingen av de metallene magnetiske...???
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    En tråd for alle kreative påstander fra selger/produsent om hifi dilldall. Er det reinspikka tull eller fakta. Mange tvilsomme påstander rundt omkring...

    Fyll på med eksempler ;-)

    Litt imponert over denne:

    I hht. teksten er "spadene" Cryogenic behandlet og avmagnetisert. Hvis de består av kobber og rhodium/gull, så er vel ingen av de metallene magnetiske...???
    Det fins allerede en eksisterende tråd om dette, putt "han" inn der:

    (2) SVADASPRÅK; Finnes det en grense for hvor drøy en produktbeskrivelse kan bli? | Hifisentralen

    Dr.E
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn