Jim Smith skriver:
"Try to avoid placing components (especially source components) in areas where the bass is very strong or exaggerated due to standing waves.
CD transports and turnables lose their life and dynamics when they're being bombarded by resonance-inducing bass frequencies.
The three absolutely worst sounding Places to locate source components, and, for that matter, most vacuum tube Electronics are:
1. In a corner.
2. Anywhere on the wall behind you.
3. The junction of floor and wall."
Jeg har flyttet anlægget til den venstre sidevæg og jeg har fået bedre dybde perspektiv og bedre rum. Det er noget jeg er glad for at det er gjort. Det lyder nemlig en del bedre på mange måder. Så Jim har ret. De ting der står imellem højttalerne påvirker negativt, hvad der også er min erfaring. Jeg har flyttet rundt på apparater i højden osv. og flyttet subwooferen væk fra den ellers meget fine placering.
Dette rack hviler på 10 x 10 cm massiv bøg. Derefter stavlimet bøgetræ, hvor pladen er reduceret med 20 cm, der er skåret som 2 x 10 cm der så bruges til at løfte med 2,5 cm imellem pladen og de tre 10 x 10.
PÅ køkkenbords pladen hviler der 4 stk. Ikea Slagterblok, der desværre ikke fås mere. De er i noget gummitræ og fremragende.