Sven_Palvig
Hi-Fi freak
Futter bruges pÄ dansk om fÞdder nogle gange.Hva er futter?
mvh
Det er disse jeg mener, og venter pÄ.
Futter bruges pÄ dansk om fÞdder nogle gange.Hva er futter?
mvh
Ikke hold pusten nÄ....... da dÞr duSpÞr Lessloss om dem kan vise til de samme utregningene som @EgelandAcoustics
Mine hÞjttalere er bygget af Modifix til at dele mellem Vifa Ringradiator diskant og mellemtonen ved omkring 2100 hertz. Mellemtonen er en Monacor SPH-145 som er modificeret af Modifix.Del de for guds skyld hÞyt nok. De tÄler ikke mer en 30 W.
AMT 29 jeg hadde fra Mundorf delte jeg pÄ 3500 hz.
Som er en langt stÞrre og tÄler veldig mye mer effekt og hÞyere fÞlsomhet.
Har det ikke kommet i dine tanker pÄ att de kan vÊre sprengt de du har?
Att det er der problemet ligger.
Det stemmer ikke helt. 2 stykk 15" blir ikke like mye areal som en 24"2x15 tommere svarer til en 24
Noget der futter af/brĂŠnderHva er futter?
mvh
Mange Ă„r siden jeg har haft matematik. Er det ikke radius x r i anden?Det stemmer ikke helt. 2 stykk 15" blir ikke like mye areal som en 24"
24" har ca 1,24 ganger membranarealet av 2 15"
Er subene bak lĂžpetidskorrigert i forhold til de foran?
Johan-Kr
Da er det en god dipp pÄ over 10dB pÄ Dayton pÄ 2200 Hz til 5000 Hz, sÄ man fÄr en slags BBC dip der nede pÄ 2K. De forrige diskantene var flate i responsen, de nye har mer output enn fÞr nÄr man kommer over 3000Hz (mer enn 5dB) og lavere under 3K (5dB ned til 2200Hz).Mine hÞjttalere er bygget af Modifix til at dele mellem Vifa Ringradiator diskant og mellemtonen ved omkring 2100 hertz. Mellemtonen er en Monacor SPH-145 som er modificeret af Modifix.
Vis vedlegget 1087104
Tak for dit svar.Det stemmer ikke helt. 2 stykk 15" blir ikke like mye areal som en 24"
24" har ca 1,24 ganger membranarealet av 2 15"
Er subene bak lĂžpetidskorrigert i forhold til de foran?
Johan-Kr
Tak for dit svar!Da er det en god dipp pÄ over 10dB pÄ Dayton pÄ 2200 Hz til 5000 Hz, sÄ man fÄr en slags BBC dip der nede pÄ 2K. De forrige diskantene var flate i responsen, de nye har mer output enn fÞr nÄr man kommer over 3000Hz (mer enn 5dB) og lavere under 3K (5dB ned til 2200Hz).
NÄ har du sÄ masse forvrengning fra 2K og opp til 3-4KHz ogsÄ. Mellomtonen kan fint spille opp til 5KHz, bedre enn hva diskanten kan under det.
Har det blitt testet med og uten diskant, om dere hĂžrer noe forskjell da egentlig?