emokid
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 04.02.2004
- Antall liker
- 6.665
Rakk å jobbe hele 14minutter og 52 sekunder i dag jeg, så nå sitter jeg bare her og venter.....
Ahhh hydraulikk... Så du mener at turbulens langs kantene vil "ta bort" hornlyd? Vil ikke det effektive arealet da bli mindre?Karlinn skrev:ikke turbulente, vi er inn på noe raynolds tal her som skiller imellom laminert og turbulent flowslowmotion skrev:Hva er laminær strømning?
Jeg har så pass ingen mening om dette, jeg var også veldig usikker om det kunne henge sammen her så jeg slettede min post men så etterpå å du hatte lavet sittat på detbia skrev:Ahhh hydraulikk... Så du mener at turbulens langs kantene vil "ta bort" hornlyd? Vil ikke det effektive arealet da bli mindre?Karlinn skrev:ikke turbulente, vi er inn på noe raynolds tal her som skiller imellom laminert og turbulent flowslowmotion skrev:Hva er laminær strømning?
:
Coand? effekten vil nok gjøre hele arealet "utnyttbart"bia skrev:Ahhh hydraulikk... Så du mener at turbulens langs kantene vil "ta bort" hornlyd? Vil ikke det effektive arealet da bli mindre?
:
Cobra2 skrev:Coand? effekten vil nok gjøre hele arealet "utnyttbart"bia skrev:Ahhh hydraulikk... Så du mener at turbulens langs kantene vil "ta bort" hornlyd? Vil ikke det effektive arealet da bli mindre?
:
edit: det er ikke luft-flow å snakke om i et horn, men trykk-bølger...
Arne K
Hehe.. neida, disser ikke AG - har mer AG enn de fleste selv, men dette er ikke det samme. Blir som å kjøre sin nyinnkjøpte MNW M3 på hogger'n fordi naboen nettopp rygget ut sin nye Lamborghini. AG er et ferdigprodukt som selges kommersielt med alle de implikasjoner det selvfølgelig medfører. Du som er en DIY'er par excellense selv ser selvsagt dette..?KnB skrev:fælt hvor du disser AG her da ;D trio satt i skammekroken til spott og spe, hehe.
Men dette er jo et helt annet ballgame, langt fra noen kommersielle konstruksjoner . Jævlig bra rett og slett. Har mega tro på dette, håper ting går akkurat som planlagt.
Likte godt finishen, matt sort er tøft, og ikke helt vanlig heller. Gleder meg til fortsettelsen
Gjenstår å se - ehhh.. høre ;D Uansett så ville jeg prøve, og NEXTEL belegget er akkurat så tykt og fint som jeg håpet på. Som 80-papir kanskje. Ved en tilfeldighet 8) 8) 8 så har jeg et sett med like horn med glatt finish, så sammenlikningen er ikke store jobben. Dette med lyd er så uberegnelig. i følge fysiske lover kan denne løsningen teknisk sett kanskje ha noe for seg, men som kjent så er oppfattelsen av lyd/lydkvalitet sterkt subjektiv så da gjenstår kun å teste i praksis. Nok en gang, never assume. Har også et mindre horn med samme finish, som jeg skal prøve på 1" drivere med høyere delefrekvens, typisk 1 - 1,2 kHz.slowmotion skrev:Man kunne jo tenke seg at hvordan en ru overflate påvirker saker og ting
også er påvirket av bølgelengden, dvs frekvensområde i forhold til 'ruhet'.
Så ved f.eks 600Hz er det sannsynligvis uviktig, men
det kan ha en innvirkning den ene eller andre veien ved f.eks 6K?
du har jo en masse AG-ræl. da kan du selvsagt disse som ville katten.pengesluk skrev:Hehe.. neida, disser ikke AG - har mer AG enn de fleste selv, men dette er ikke det samme. Blir som å kjøre sin nyinnkjøpte MNW M3 på hogger'n fordi naboen nettopp rygget ut sin nye Lamborghini. AG er et ferdigprodukt som selges kommersielt med alle de implikasjoner det selvfølgelig medfører. Du som er en DIY'er par excellense selv ser selvsagt dette..?KnB skrev:fælt hvor du disser AG her da ;D trio satt i skammekroken til spott og spe, hehe.
Men dette er jo et helt annet ballgame, langt fra noen kommersielle konstruksjoner . Jævlig bra rett og slett. Har mega tro på dette, håper ting går akkurat som planlagt.
Likte godt finishen, matt sort er tøft, og ikke helt vanlig heller. Gleder meg til fortsettelsen
Tror AN-gutta har tappet seg inn på hjernen min - de er jo et oppkomme av gode ideer ;D ;Dbambadoo skrev:Har trua på "ru" horn. Hadde en lenger diskusjon med Andy Grove (AN uk) om dette engang. Grunn er mindre laminær strømning i "truten", og dermed mer fravær av den kjente "hornlyden" . Har selv rimelig mange vekttall i strømningsteknikk og tok nettopp dette opp med han. Veldig interessant dette her. Nok en glimrende top 10 tråd fra Sluket
Nei nei nei, Canales, Pata negra betyr sorte poter, eller egentlig så er det neglene på grisen..Canales skrev:pata negra?
Schnell, schnell!! Arbeit macht frei! I likhet med Jesus så er min tid her på jorden begrenset, så det gjelder å stå på.pedal skrev:Steike for et tempo du holder, Sluket!
Ser fram til din lyttevurdering av nyeste kreasjon.
Dagens! Hvorfor står ikke denne setningen på slutten som "konklusjon" i allverdens tester? ;Dpengesluk skrev:---
Lyttevurderingen er å få kjøpt på CD ;D ;D
Fordi alle vil ha gratis lunsj, Arne. Det vet du jo..Cobra2 skrev:Dagens! Hvorfor står ikke denne setningen på slutten som "konklusjon" i allverdens tester? ;Dpengesluk skrev:---
Lyttevurderingen er å få kjøpt på CD ;D ;D
Arne K
Nja, ikke nødvendigvis.. 8) 8) Men, jeg har ikke skjegg, og kroppen er nok en tanke mer bauta-aktig enn på sjølvesten, som i følge sagnet så mer ut som et langt og tørt stykke drivved! Kanskje ikke så rart, han jobbet vel på Josefs Trevarefabrikk i Golgata tidlig i karrieren. Før han fikk utstrakt mediadekning og begynte å reise rundt som stand-up komiker før det egentlig var oppfunnet. Var en tid populær i Sjøbua i Tromsø..LMC skrev:og der slutter vel sammenlikningen med Jesus, ville jeg tro! ;D
mvh
Leif
Kinderegg = M. Jackson's Balls...gut_man skrev:Knall, Sluket.. Lærerikt, underholdende og misjonerende.. Rene kinderegget! Nuvel, siden sammenligningen med Jesus allerede er gjort av deg, må du passe deg for ikke å havne i samme kinkige situasjon; korsfestet av (audiofile)hedninger, plassert skinndød i en hule for så å fly til himmels! Men oppskriften for å unngå det, har du vel allerede ;D
;D Vel,innså etterpå det var et unødvendig dustespørsmål.Her finnes det ikke dårlige svar,bare dumme spørsmål!pengesluk skrev:Alnico?? Vel, driter bjørnen i skogen? Har Pinocchio trepikk??
Men spørsmålet er forsåvidt betimelig, det kunne jo vært field-coil. Som forøvrig også er på vei. Men det er en helt annen historie.
Jeg klarer heller ikke å "komme" på fler enn en lenger Må være alderen.LMC skrev:om jeg ikke tar helt feil, var det vel tre vise menn involvert også, og jeg har problemer med å komme på flere enn en :
mvh
Leif
pengesluk skrev:Blir som å kjøre sin nyinnkjøpte MNW M3 på hogger'n fordi naboen nettopp rygget ut sin nye Lamborghini il tempo gigante.
Ikke kødd med bjimmsCanales skrev:pengesluk skrev:Blir som å kjøre sin nyinnkjøpte MNW M3 på hogger'n fordi naboen nettopp rygget ut sin nye Lamborghini il tempo gigante.
Pessimist som vanlig ser jeg! :madman skrev:Nå blir det vel flusst av Fostexer på Bruktbørsen ? Vinden har snudd. :
-m
208 ? i de små bøtte-kassene?madman skrev:Jada Leif, KØDDA !
Spiller på Fostex nå jeg, as we speak.
-m