SVIN på skogen - sågar svarte!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    I helsike - et eller annet reklamebyrå, fort!! Ansett denne mannen som kreativ direktør!!! For et oppkomme... ;D ;D

Det verste er at du er nærmere sannheten en du vet - var nemlig ute av sirk i går p.g.a. reiseaktiviteter og hjembesøk.

Den harde kjerne i OVK var invitert til et nytt medlem, så gårsdagen gikk med til noe så diametralt motsatt av denne tråden man kan komme;

- siviliserte og kultiverte mennesker
    - sivilisert og kultivert anlegg med bl.a. Marten høyttalere

Veldig koselig intim lyttesession, hvor eieren har en åpenbar genuin musikkinteresse/kunnskap. Låt ikke gæærnt heller, tett og kontrollert. Flott aften.

SannaX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk RoDa! ;D ;D
    Dazed: hehe, det var et sjukt bilde på netthinna jeg fikk av det :eek: ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    DIY_dude skrev:
    pengesluk skrev:
    Har ikke passende frekvens til delefilteret - kun 350 Hz. eller 1K. Driveren skal uansett ikke deles lavere enn 500 Hz. så 600 er ok. Husk det er 6 dB. Senere kommer det ganske andre drivere som går flatt ned til 400 Hz. (og tåler det) - da blir frekvensen justert accordingly. Dette er et genuint 200 Hz. horn og da er det safe å dele på 400 Hz. med tanke på resonanser og interferens.

Bassene måler dønn flatt opp til 500 Hz., og nesten flatt til 1.000 Hz. og er kjent for å ha kanskje verdens beste mellombass, så det blir spennende å høre hvordan 600 Hz. låter.
    Imponerende oppslutning rundt disse sluktrådene! På mindre enn et døgn er det kommet inn hundre svar. :eek:

Men, ja, råtøffe horn! Jeg liker den matte svarte finishen. Mye bedre enn sånne blankpolerte AG-horn. 8)

Så et par spørsmål. Måler bassene flatt opp til 1 kHz i ditt oppsett, eller ifølge datablad? Jeg ville tippet at du fikk noe stigende respons oppover pga dipolpeak? Ingen tvil om at en 15-tommer kan låte supert opp til 600 Hz.

Hvordan er direktiviteten til hornet? Du har vel ikke tenkt å la det spille helt opp? Jeg ville tippet at det begynte å beame veldig ved 5-6 kHz... eller enda tidligere. Bare et wild guess fra min side.
    HVA?? Bare hundre innlegg? Betenkelig lavt. Får gjøre noe drastisk for å få opp farta her.

Re. direktivitet - selvsagt ikke til å unngå, MEN, denne profilen flærer raskere ut og er gjerne kortere enn en del andre standard profiler, så dette bør gi bedre arbeidsbetingelser enn normalt. Dessuten skal det prøves ut med tweeter i tillegg selvsagt, med både enkel 6 db. 10 kHz. innfasing samt andre varianter med lavere frekvens og bandpass på det store hornet. Uansett så er dette et egoistanlegg (tilåasset eierens karakter) så om sweetspot er snever så gjør ikke det så mye.

Hva de 16" basselementene angår så er det riktig som DIYaudio påpeker - dette er omtalt tidligere i en annen tråd forsåvidt. Uansett løsning så er det ikke aktuelt meden permanent høyste delefrekvens noe over 500 Hz. Alle målinger som er gjort er med mic'en i lytteposisjon.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    slowmotion skrev:
    Ja, hva har du tenkt å bruke videre oppover, Sluket?
    Take your pick

FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER - FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER - FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER - FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER - FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER -FOSTEX - YAMAHA - HEILL - CORAL - TAD - GOTO - PIONEER

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    SVINN på skogen - sågar svarte!

diyAudio skrev:
    DIY_dude skrev:
    Så et par spørsmål. Måler bassene flatt opp til 1 kHz i ditt oppsett, eller ifølge datablad? Jeg ville tippet at du fikk noe stigende respons oppover pga dipolpeak? Ingen tvil om at en 15-tommer kan låte supert opp til 600 Hz.
    O´Sluket har litt problemer med hukommelsen..
    Bassystemet måler flatt opp til 2000Hz - Flatt i denne betydning er bedre enn "flatt" på de fleste kjøpe-systemer - etter målinger foretatt i lyttestolen og i øre-høyde (O´Slukets).
    Opp til 500Hz med mer er det helt perfekt.
    Dipolpeak hva er det ?? - Just kidding - det er noe en får fordi en ikke har tatt hensyn til de akustiske realitetene under den frekvensen hvor baffel er stor nok...
    I O´Slukets dipol bass system er denne "problemstillingen" ivaretatt i grunnkonseptet.
    Ingen problemer med hukommelsen (selv om den er litt selektiv noen ganger, særlig i heimen..) - har bare ikke hatt tid!!! Forøvrig er jo bassene behørig beskrevet/omtalt i tråden "Bass in your phase mk. II"

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    KnB skrev:
    pengesluk skrev:
    Jamen Ålesund er jo trivelig! bor jo flere galninger der! Kunne tenke meg å arrangere en juge & skryteaften der, med hornfolket, på Sjøbua selvsagt!
    Dørene er i alle fall åpne her:) det kan jo kombineres med en skikkelig fjelltur ;D
    Takker! Du skal ikke se bort ifra at jeg tar deg på ordet i høst!

VegardW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    3.071
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    4
    Roda: knallbra
    Kontrast til slukets språk litt lenger opp :
    Hvor befinner du deg når du står diametralt motsatt sluket ?
    Sluket har du peil på disse iwata horna. Jeg kom til å kjøpe et par 300 .litt etter innfallsmetoden.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Innfallsmetoden kan funke den - har selv benyttet meg av den.. 8) 8)

Det eneste Iwata-hornet jeg har erfaring med er et stort custom made 80 cm. bredt støpt aluhorn, laget i et meget begrenset opplag på 10 sett. Spilte sammen med en Altec field-coil konvertert driver, og låt meget naturlig og oppløst uten merkbare farvninger. AutoTech's kreasjoner har jeg foreløpig ikke hørt. Skal ned på fabrikken nå så da byr det seg vel en anledning.

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    KnB skrev:
    pengesluk skrev:
    Jamen Ålesund er jo trivelig! bor jo flere galninger der! Kunne tenke meg å arrangere en juge & skryteaften der, med hornfolket, på Sjøbua selvsagt!
    Dørene er i alle fall åpne her:) det kan jo kombineres med en skikkelig fjelltur ;D
    Takker! Du skal ikke se bort ifra at jeg tar deg på ordet i høst!
    da må det i så fall bli krabbekalas!! Høsten er en fantastisk tid.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Et ekte Ålesund'sk krabbekalas midt i sesongen er drømmen! En god kompis har noe familie der som sender en kasse eller to hver høst, men jeg spiser så mye så jeg blir aldri invitert, grådig er'n.. Høsten er sjef, det er da maten skjer i Norge. Og sesongstart for alle innehobby's.

J

J.J

Gjest
    ;D ;D ;D ;D ;D

Det er godt og komme hjem etter jobb - rett og slett - sliten og lei..... (skal ikke mye til ;D)

Og så ser enn alt det artige alvoret som skjer her ... Keep it coming ;D

Go hælj sluket .... alle andre og .. nå er det bålvann på gang ;D ;D ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Kanskje jeg skal starte et recreational SPA - Sluket Påpeker Alvoret...

For første gang på måneder - en weekend i fred og ro, skal teste ut horn, filtre, plasseringer osv. og "bare" sløve. Ingen selskapeligheter med tosifret antall deltagere, ikke noe utearbeid - det er avsluttet for sesongen, ihvertfall det som var bestemt skulle gjøres. Blir det knal vær utover så kan man ta opp et og annet men MÅ ikke og det er det viktige.

Litt god mat kanskje, muligens lage salgsannonse på Trio, lese litt, spille ny musikk, uansett en laidback weekend uten stress.

Glad påsk til førstereisgutt i HA, DoubleJ ;D

J

J.J

Gjest
    pengesluk skrev:
    muligens lage salgsannonse på Trio,

Takker ... og siden jeg er førstereis gutt ... så er det vel en hyggelig pris på dem Trioene da .... ;D

Og ja apropos doubleJ ... ting skjer ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Milenko skrev:
    Sløvehelg foran stereon, høres ut som en plan ;D
    Ditto, regner jeg med?? SÅ sløvt blir det ikke, bare å sjaue rundt på utstyr for å koble/teste er da sannelig nok jobb..

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    pengesluk skrev:
    muligens lage salgsannonse på Trio,

Takker ... og siden jeg er førstereis gutt ... så er det vel en hyggelig pris på dem Trioene da .... ;D

Og ja apropos doubleJ ... ting skjer ;)
    Selvsagt - internpris til medlemmer.

Jaså, ting skjer.... bare det ikke er som i "shit happens" så får vi tro det er bra greier!

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Utsyret er tungt nok, for meg er det tungt nok bare å gå på toalettet, ikke for å skryte, men har ordnet meg stativ for å holde, risting er fortsatt manuelt ;D

Er mye arbeid bare å koble ja, krumbøyd bak anlegget, dårlig lys hva er rød/svart/hvit og plutselig har noen bare skrevet r/l eller +/- bare, må da gå an å få en standard ???

Av og til vurdere jeg å montere hjul istedet for spikes på sterebenken (e) bare for å lette tilkoblingsarbeidet...

Planen er å ha maratonøkter foran stereon nå i helga, tomt hus og noe godt å drikke.
    Blir jo varmt når man lytter/spiller luft gitar/trommer/basser/synger og dirigerer, viktig å passe væskebalansen :)

KnB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    pengesluk skrev:
    Et ekte Ålesund'sk krabbekalas midt i sesongen er drømmen! En god kompis har noe familie der som sender en kasse eller to hver høst, men jeg spiser så mye så jeg blir aldri invitert, grådig er'n.. Høsten er sjef, det er da maten skjer i Norge. Og sesongstart for alle innehobby's.
    enig. taskekrabbe, kongekrabbe, kreps, hummer, kamskjell, blåskjell, reker, kråkeboller(?), østers er knall og gjerne med en god chablis da snakker vi!! Men "bare" en stor kasserolle med krabber gjør susen. Om det passer slik så kan det arrangeres et lite treff med tilbehør. Det hadde jo vært veldig hyggelig.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    takker for i går sluket. Etter en lettere middag og det som hører til så endte jeg i godstolen med DJ Sluk bak miksepulten

Nåvel - var vel ikke helt slik da.

Miksepulten ble foret med en del forskjellige saker, hvor vi var innom ganske mange genre fra jazz, gitaronani, zappa og avsluttet med wagner.

Jeg fikk ikke servert denne - noe jeg har hørt er glansnummeret i samlingen men fikk Wagner i stedenfor.

Forstår hvorfor karen gliser fra øre til øre og forstår hvorfor det kommer så mange bejublinger fra fanskaren. Forstår til og med hvorfor sluket er større i kjeften en basstornene sine. Dette er bra rett og slett og selv om dette er work in progress så er det lett å se at veien som er valgt ikke bare har vært kostbar, men også mange skritt i riktig retning når det kommer til den realisme som man kan forvente i et slik oppsett.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    coolt.
    sluket er en kjernekar og fantastisk vert.

du er vel en av de få som har fått hørt de nye horna, hr.
    (du, aair + et par tiil, vel?).

blir spennende å høre hordan det blir ifht nagaokaene.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    I all verden - The Hairy one lager "hjemme hos"..!!

HAR DU FÅTT IGJEN HØRSELEN??? Hehe...

Ja, et anlegg må ha baller, hvis ikke suger det :eek: :eek: og det skal helst ikke noe som er utstyrt med baller gjøre..

I går var det definitivt "work in progress" - manglet T500A mkII fra 7k og opp, plassering av horn/lyttepos helt feil osv. men morro var det allikevel, uansett musikkform. Har fått deler til filter i dag så det blir vel litt lodderøyk å skue i aften, dersom virketrangen vinner over latskap. Det skjer.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Canales skrev:
    coolt.

Blush blush! H.R. var faktisk førstemann - så han fikk "jomfruskuddet" i går. Kan føye til at han i bakkant ble observert mumlende, utenfor, på vei mot bilen mens det var tall å høre, spekulative uttrykk å se og en tommestokk som ble brettet ut osv. Dette lover godt.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    pengesluk skrev:
    Canales skrev:
    coolt.

Blush blush! H.R. var faktisk førstemann - så han fikk "jomfruskuddet" i går. Kan føye til at han i bakkant ble observert mumlende, utenfor, på vei mot bilen mens det var tall å høre, spekulative uttrykk å se og en tommestokk som ble brettet ut osv. Dette lover godt.
    bannet over regnet - og så hørte jeg at det var flom i østfold og mens jeg regnet ut hvor mye lenger man måtte kjøre for å komme seg forbi - dermed så kom tommelen opp. Så det finnes en forklaring på alt :)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Den rodde du fint i land!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    En liten titt inn i hornet..

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Smått e'godt!

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    [No message]

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Magnetene på svina er enda værre enn på basselementene....

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    8) 8) 8) 8) 8) 8)

Kjører Naga på gjenbruksstasjonen i morra.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.769
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    pengesluk skrev:
    8) 8) 8) 8) 8) 8)

Kjører Naga på gjenbruksstasjonen i morra.

jeg bor i nærheten av grønmo og kan ta meg fri imorgen, kan godt leie bil og hjelpe deg.
    når skal jeg komme og hente dem?

om ikke annet kan jeg gi dem et godt sted å være mens du leker med parabolantennene.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Bli kvitt noe gammalt rask også. drivere og de gamle trehorna og mye annet henter jeg uten kostnad for deg. Ok! en middag, glasscola og muligens et dykk ned i vinkjelleren

Nido

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Antall liker
    16
    @T500A mkII; fikk du noen gang testet disse på Trio?

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Jada. La den inn ved 10K. Vel anvendte penger dersom en har Trio.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.910
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    tok du ut bugscreen på Trio ?
    mvh
    Leif

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.595
    Torget vurderinger
    23
    Ikke på de hvite original, nei. De er helt urørt.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.910
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    trodde du hadde et par Classic som du har spilt på? ???
    mvh
    Leif

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn