Svineinfluensa

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Hele hurlumheien er mest sansynlig en dekkoperasjon iscenesatt av CIA, Bush og Mossad med hensikt å ta fokus vekk fra Irak mens "folkemordet" på irakerne pågår.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.091
Antall liker
36.507
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
BBking skrev:
Hele hurlumheien er mest sansynlig en dekkoperasjon iscenesatt av CIA, Bush og Mossad med hensikt å ta fokus vekk fra Irak mens "folkemordet" på irakerne pågår.
Ja, særlig. Derimot leste jeg at den første smittede grisen nå er registrert. Smittet av eieren som nøs på grisen. På tide å avlive alle grisebønder for å stanse smittespredningen?
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3056560.ece
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.183
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
BBking skrev:
Hele hurlumheien er mest sansynlig en dekkoperasjon iscenesatt av CIA, Bush og Mossad med hensikt å ta fokus vekk fra Irak mens "folkemordet" på irakerne pågår.
Tror du seriøst det?
 
R

rico

Gjest
asbjbo skrev:
BBking skrev:
Hele hurlumheien er mest sansynlig en dekkoperasjon iscenesatt av CIA, Bush og Mossad med hensikt å ta fokus vekk fra Irak mens "folkemordet" på irakerne pågår.
Ja, særlig. Derimot leste jeg at den første smittede grisen nå er registrert. Smittet av eieren som nøs på grisen. På tide å avlive alle grisebønder for å stanse smittespredningen?
http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3056560.ece
Hvorfor heter det svineinfluensa egentlig når det var bonden som hadde den først?
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Hvem er grisen, bonden eller dyret? LOL

Bønder...
 

Triver

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
96
Antall liker
0
Sist jeg så etter handlet den om forgiftningsskader på tannlegesekretærer på grunn av langvarig eksponering for kvikksølvdamp. Det har fint lite med vaksiner å gjøre. .
Kvikksølv er temaet som denne boken tar opp. Stemmer det har ikke med vaksiner å gjøre. Men dog relativt interesant når det gjelder kvikksølv.

Jeg vet hva kvikksølvforgiftning gjør med et menneske. Ingen behov for etterutdanning der.
hmmm et snev av aroganse kan man se. ;)

Min utfordring til deg var å legge frem noenlunde troverdig dokumentasjon på påstandene som slenges ut i de YouTube-videoene, såsom at "HIV skyldes vaksiner", ikke alt mulig annet.
alt mulig annet .... hmm tja - poenget mitt er at - det virker som at vaksiner ikke er så bra like vel, det er mitt poeng. Vanskelig å forstå?


Youtube- videoer ... skumle greier? Var det denne som var værstingen?

Dette er la meg sittere:
This stunning censored interview conducted by medical historian Edward Shorter for WGBH public television (Boston) and Blackwell Science was cut from The Health Century due to its huge liability--the admission that Merck drug company vaccines have traditionally been injecting cancer viruses (SV40 and others) in people worldwide.
Altså et intervju - om det er sant/ ikke sant får enkelte bedømme selv - enda så er det et intervju - da spørs det har Dr Maurice Hilleman noe grunn for å dikte dette opp?

Har noen artikkler her men det spørs om du tar interesse av de.
http://www.tetrahedron.org/news/nr20001019.html

Lite utklipp "In letters to both Kenya's president, Daniel Arap Moi, and South African president, Thabo Mbeki, Dr. Leonard Horowitz, a public health authority, and author of the bestselling book "Emerging Viruses: AIDS & Ebola, Nature, Accident or Intentional?", the viruses most people consider an act of nature were rather instigated by the U.S. Central Intelligence Agency (CIA)."

Ups konspirasjonsteori på høyt statsnivå?

http://www.viewzone.com/sv40.html
http://poisonevercure.150m.com/diseases/inside_scoop_on_the.htm

Så hvem er Edward Shorter som har sammtale med Maurice Hilleman på filmen.
Mulig dette er han
Shorter, Edward, Ph.D. Harvard
Professor, St. George Campus
(416) 978-2124
history.medicine@utoronto.ca
Field: Social history of medicine, obstetrics, gynaecology, psychiatry, psychopharmacology; history of the family; history of sexuality
A social historian of medicine, Professor Shorter has published widely in this field, including histories of obstetrics and gynaecology, the doctor-patient relationship (Doctors and Their Patients), psychosomatic illness, and psychiatry. His recent publications include A Historical Dictionary of Psychiatry (2005); Written in the Flesh: A History of Desire (2005); and Shock Therapy: A History of Electroconvulsive Treatment in Mental Illness (co-author David Healy, 2007). In 1995 Professor Shorter won the Jason A. Hannah Medal of the Royal Society of Canada for From Paralysis to Fatigue: A History of Psychosomatic Illness in the Modern Era (1992), and in 2000 he was again honoured with the Hannah Medal for A History of Psychiatry from the Era of the Asylum to the Age of Prozac (1997). He has been the Hannah Professor in the History of Medicine since 1991, and in 1996 was cross-appointed as Professor of Psychiatry.

virker som en troverdig person.


så vil jeg svare på denne til slutt:
Jeg googlet David Ayoub. Den fyren mener at et dokument skrevet av Henry Kissinger i 1974 har styrt amerikansk befolkningspolitikk i "de siste 50 år" og at kvinnebevegelsen er oppfunnet av amerikanske myndigheter for å redusere befolkningen, i tillegg til det vanlige vrøvlet om Illuminati, svarte helikoptre, New World Order, osv. Han er forøvrig røntgenlege, ikke immunolog, har ingen spesiell utdannelse i emnet og har heller ikke publisert noen forskningsresultater om temaet. Og det konspirasjonshuet der mener du er en troverdig og uavhengig kilde til medisinske råd?
Jøss her tar du av litt. Jeg tipset deg om at han har sammlet av dokumentasjon om vaksiner som linker til autisme kan en sikkert få tak i (mulig epost ligger i pdf filen, link under). Hva han har som tittel spiller vel ingen rolle ( litt arogant holdning synes jeg), han er dyktig på dette emnet, det er poenget. Googler litt på internet .....

http://www.gordonresearch.com/articles_autism/thimerosal_definite_cause_of_autism.pdf
http://www.paramuspost.com/article.php/20060613133429835
http://www.paramuspost.com/article.php/20060612194829258


Apropo New Wold Order - litt of topic - vil egentlig ikke kalle det konspirasjonsteori når statledere snakker om det som fremtidsløsningen. Kun et inderlig ønske hos de største verdens ledere. Får de det som di vil ha det så kommer det. Hitlers store drøm var det også.

Sjekk Barac Obamas tale i Berlin. ;) Huff så var det disse youtube snuttende da.

mvh
Triver
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.091
Antall liker
36.507
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Den videoen er ganske ille, ja, selv om Hilleman og Shorter er troverdige personer. Jeg tviler ikke på det Hilleman forteller om det han opplevde hos Merck rundt 1960. Kjernen i historien han forteller er at han utviklet en ny test for å kunne påvise virus som ikke tidligere kunne påvises, og at han oppdaget at noen av disse virusene fantes i vaksinekulturen som ble brukt. Derimot er han ikke spesielt tydelig på at produksjonen av selve vaksinen fra vaksinekulturen drepte 99,9% av disse virusene, eller kanskje det ble overdøvet av en av lattersalvene eller de sarkastiske kommentarene som er lagt oppå intervjuet. Han forteller også om intern motstand i Merck mot å innrømme dette, men intervjuet avsluttes før han kan fortelle om hva som ble gjort i lys av den nye kunnskapen. Selvfølgelig ble produksjonen endret, slik at viruset ble fjernet fra vaksinen allerede i 1961, blant annet etter krav fra amerikanske helsemyndigheter. I stedet klistres det over en rulletekst om Mercks krigshistorie og en mer eller mindre troverdig kommentator oppsummerer sin versjon av intervjuet. Hele veien blåses utvalgte sitater opp i rulletekster som prøver å skape sensasjon. Det insinueres dessuten at intervjuet ble "sensurert" for å beskytte Merck mot erstatningsansvar, noe som virker litt snodig når forholdet har vært offentlig kjent siden 1960-61. Hilleman kan dessverre ikke forsvare seg lenger, men jeg tror ikke han ville likt måten dette intervjuet har blitt brukt på.

Poliovaksinen var et enormt fremskritt. Jeg kjenner mennesker som havnet i rullestol for resten av livet fordi de fikk poliomyelitt på 1950-tallet. Det var ikke så fryktelig kult å gå fra å være frisk ungdom til å bli krøpling på livstid nærmest over natten. La oss ha dette klart for oss først, sånn at vi ikke tar utgangspunkt i dagens situasjon hvor polio i praksis er nedkjempet. Personlig syntes jeg ikke et liv i rullestol var noe å strebe etter heller, så jeg hadde ingen ting i mot å ta poliovaksinen min (som forøvrig ikke var forurenset med SV40).

Dessuten kan det være verdt å huske at vi snakker om en tid med DDT, asbest, blybensin og mange andre "moderne fremskritt" i vanlig bruk. Ettertiden har vist at ikke alt som ble gjort var like lurt, men det blir feil å dømme dette ut fra kunnskap som ikke fantes da teknologien ble tatt i bruk, og enda mer feil å tillegge noen onde hensikter ut fra slik kunnskap som ikke fantes på det tidspunktet.

Det er likevel et faktum at Mercks injeksjonsvaksine mot polio var forurenset av SV40-virus i noen år. Viruset ble påvist i 1960. I laboratoriet ser det ut til at dette viruset kan fremkalle kreft i forsøksdyr. Dette ble påvist i 1961. Samme år krevde helsemyndighetene at viruset skulle fjernes fra vaksinen. Dette er godt kjent og langt fra "sensurert" informasjon. Se, f eks http://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/archive/polio_and_cancer.htm.

Det har vært gjort flere studier for å se om det har oppstått noen skader på mennesker som følge av denne forurensningen, men slike skader er ikke blitt funnet. Her er en dansk studie igjen, som forsøker å påvise om det finnes noen overhyppighet av kreft i de årskullene av danske barn som ble utsatt for den forurensede vaksinen. Noen slik sammenheng finnes heller ikke, tvert i mot har disse årskullene lavere forekomst av kreft enn oss i årskullene som kom senere: http://jnci.oxfordjournals.org/cgi/content/abstract/95/7/532

Nå har vi gått gjennom to av de påstandene du løfter frem. En påstand var at autisme skyldes kvikksølv fra konserveringsmidler i MMR-vaksinen. Hypotesen kan synes rimelig, men fakta viser at dette ikke er sant. Det er ingen sammenheng mellom autisme og konserveringsmiddelet i MMR-vaksinen, faktisk fortsatte forekomsten av autisme å øke i USA etter at dette konserveringsmiddelet ble fjernet i 1999. En annen påstand var at vaksiner forurenset med SV40-virus forårsaker kreft. Igjen, hypotesen er såpass plausibel at det er verdt å undersøke, men fakta viser at dette ikke er sant. Det er ingen overhyppighet av kreft i de årskullene som fikk den forurensede vaksinen, tvert imot ser det ut til at kreftforekomsten var lavere. Dessuten ble et utall dødsfall og lammelser avverget ved at barn ble vaksinert og polioepidemien ble stanset.

Problemet med disse konspirasjonsteoretikerne dine er at de tar utgangspunkt i en eller annen hypotese (altså en mulig sammenheng), umiddelbart fastslår den som en "sannhet" uten å bry seg med å sjekke fakta, for så å raljere over hvilke onde hensikter som ligger til grunn og mistenkeliggjøre alle undersøkelser som motsier hypotesen. Det er litt raskt i svingene, spør du meg. Kall meg gjerne arrogant, men sånt vil jeg ikke la stå uimotsagt.

Edit: Jeg greier ikke å motstå fristelsen til å legge ut en YouTube-video, jeg også. Dette er en konspirasjonsteoretiker som prøver å sette en stopper for et åpenbart komplott for å forurense hans dyrebare kroppsvæsker gjennom tilsetning av fluor i drikkevannet:

En parallell til alt dette kan være risikoen for infisert blod i blodbanker. Ja, det hender at ting slipper gjennom som burde vært stoppet, sånn at det også hender at folk blir påført sykdom som følge av blodoverføring (inkludert hepatitt og HIV). Nei, jeg ville ikke gått i blodbanken for å motta blodoverføring uten noen grunn. Men hvis jeg kjører i bergveggen en dag og holder på å stryke med av blodtapet, så tar jeg gjerne i mot en blodoverføring. Jeg velger heller 0,01 % sjanse for å bli smittet av noe som tar livet av meg om 10-20 år fremfor å blø ihjel der og da. Som sagt, man får veie den ene risikoen mot den andre, og akseptere at alt man gjør her i verden fører med seg noen risiki. Og kanskje du også ville valgt å vaksinere deg mot noen eksotiske sykdommer hvis du f eks skulle arbeide et år i Kongo eller Kathmandu?

Nå beveger vi oss et stykke bort fra svineinfluensaen som visstnok fortsatt er tema for denne tråden (off-off-topic?). Du får heller starte en ny tråd hvis du vil diskutere dette videre.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.429
Antall liker
9.851
O.T. Jeg ser at autisme stadig blir brakt på banen her og betegnet som en sykdom. Autisme er ikke en sykdom. (Jeg skulle ønsket at jeg ikke visste så mye om autisme som jeg gjør.)
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.091
Antall liker
36.507
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Pink_Panther skrev:
O.T. Jeg ser at autisme stadig blir brakt på banen her og betegnet som en sykdom. Autisme er ikke en sykdom. (Jeg skulle ønsket at jeg ikke visste så mye om autisme som jeg gjør.)
Beklager uklarheten. Takk for korrigeringen. Jeg skal forsøke å være tydeligere i en eventuell fortsettelse av diskusjonen.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Pink_Panther skrev:
O.T. Jeg ser at autisme stadig blir brakt på banen her og betegnet som en sykdom. Autisme er ikke en sykdom. (Jeg skulle ønsket at jeg ikke visste så mye om autisme som jeg gjør.)
Hvis autisme ikke er en mental sykdom som er vanskelig å behandle, hva er det da?
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.091
Antall liker
36.507
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
BBking skrev:
Pink_Panther skrev:
O.T. Jeg ser at autisme stadig blir brakt på banen her og betegnet som en sykdom. Autisme er ikke en sykdom. (Jeg skulle ønsket at jeg ikke visste så mye om autisme som jeg gjør.)
Hvis autisme ikke er en mental sykdom som er vanskelig å behandle, hva er det da?
En utviklingsforstyrrelse, uten at det finnes noen klar skillelinje mellom "normal" og "forstyrret". I "nerdete" tekniske miljøer vil mange av oss ligge et sted i den gråsonen. (Les noen av trådene på kabelhjørnet hvis du er i tvil.) Den nyanseforskjellen kan være viktig, også fordi en mulig forklaring på økt forekomst av autisme kan være at skillelinjen for diagnose har endret seg over tid.
http://no.wikipedia.org/wiki/Autisme
http://en.wikipedia.org/wiki/Autism
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.429
Antall liker
9.851
BBking skrev:
Pink_Panther skrev:
O.T. Jeg ser at autisme stadig blir brakt på banen her og betegnet som en sykdom. Autisme er ikke en sykdom. (Jeg skulle ønsket at jeg ikke visste så mye om autisme som jeg gjør.)

Mange sykdommer kan naturligvis godt omtales som utviklingsforstyrrelse. De medisinske autismekriteriene finnes i lenken nedenfor.
http://www.nimdta.gov.uk/downloads/...h_surveillance/icd_10_autism__dr_bothwell.doc
Jeg repeterer; autisme er ingen sykdom. Man kan ikke ta blod- eller vevsprøve for å påvise det, ei heller noen som helst form for bilder av hjernen. Autisme skyldes oftest en liten hjerneskade.
Det er greit med noen populærvitenskaplige linker, men de er som oftest veldig grunne og tabloide. Se heller her: http://www.autismeforeningen.no/ind...19:hva-er-autisme&catid=25:autisme&Itemid=161
Det største problemet jeg opplever med å ha ett nært familiemedlemme som er sterkt autistisk er stupiditet og ignoranse fra helsepersonell, offentlige tjenestemenn og folkevalgte. Problemet med stupiditet fra utenforstående gjør meg ikke så mye da disse menneskene kan jeg velge å ikke ha noe med å gjøre.
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Pink_Panther skrev:
BBking skrev:
Pink_Panther skrev:
O.T. Jeg ser at autisme stadig blir brakt på banen her og betegnet som en sykdom. Autisme er ikke en sykdom. (Jeg skulle ønsket at jeg ikke visste så mye om autisme som jeg gjør.)

Mange sykdommer kan naturligvis godt omtales som utviklingsforstyrrelse. De medisinske autismekriteriene finnes i lenken nedenfor.
http://www.nimdta.gov.uk/downloads/...h_surveillance/icd_10_autism__dr_bothwell.doc
Jeg repeterer; autisme er ingen sykdom. Man kan ikke ta blod- eller vevsprøve for å påvise det, ei heller noen som helst form for bilder av hjernen. Autisme skyldes oftest en liten hjerneskade.
Det er greit med noen populærvitenskaplige linker, men de er som oftest veldig grunne og tabloide. Se heller her: http://www.autismeforeningen.no/ind...19:hva-er-autisme&catid=25:autisme&Itemid=161
Det største problemet jeg opplever med å ha ett nært familiemedlemme som er sterkt autistisk er stupiditet og ignoranse fra helsepersonell, offentlige tjenestemenn og folkevalgte. Problemet med stupiditet fra utenforstående gjør meg ikke så mye da disse menneskene kan jeg velge å ikke ha noe med å gjøre.
En hjerneskade er naturligvis også en form for sykdom.
 

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Innlegg
1.498
Antall liker
275
BBking skrev:
Pink_Panther skrev:
BBking skrev:
Pink_Panther skrev:
O.T. Jeg ser at autisme stadig blir brakt på banen her og betegnet som en sykdom. Autisme er ikke en sykdom. (Jeg skulle ønsket at jeg ikke visste så mye om autisme som jeg gjør.)


Mange sykdommer kan naturligvis godt omtales som utviklingsforstyrrelse. De medisinske autismekriteriene finnes i lenken nedenfor.
http://www.nimdta.gov.uk/downloads/...h_surveillance/icd_10_autism__dr_bothwell.doc
Jeg repeterer; autisme er ingen sykdom. Man kan ikke ta blod- eller vevsprøve for å påvise det, ei heller noen som helst form for bilder av hjernen. Autisme skyldes oftest en liten hjerneskade.
Det er greit med noen populærvitenskaplige linker, men de er som oftest veldig grunne og tabloide. Se heller her: http://www.autismeforeningen.no/ind...19:hva-er-autisme&catid=25:autisme&Itemid=161
Det største problemet jeg opplever med å ha ett nært familiemedlemme som er sterkt autistisk er stupiditet og ignoranse fra helsepersonell, offentlige tjenestemenn og folkevalgte. Problemet med stupiditet fra utenforstående gjør meg ikke så mye da disse menneskene kan jeg velge å ikke ha noe med å gjøre.
En hjerneskade er naturligvis også en form for sykdom.
Er en overdreven trang til alltid å få siste ord en sykdom? ;)

Mvh
 

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Innlegg
2.947
Antall liker
20
Delle skrev:
Er en overdreven trang til alltid å få siste ord en sykdom? ;)

Mvh
Ikke alltid, men kan være et utslag av autisme.
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
609
Antall liker
10
Svineinfluensa, for å gjøre forvirrengen ytterligere, nå kalt influensavirus a eller noe sånt? Husker ikke nøyaktig.

Dette er big business for legemiddelindustrien, de som produserer medisin og vaksine. Det er disse som har sørget for å spre viruset.

JT
 

Triver

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.10.2006
Innlegg
96
Antall liker
0
Kommentar til asbjbo siste innlegg.
Nå beveger vi oss et stykke bort fra svineinfluensaen som visstnok fortsatt er tema for denne tråden (off-off-topic?). Du får heller starte en ny tråd hvis du vil diskutere dette videre.
Tror ikke det blir aktuelt men vil likevel skyte inn en kommentar.

Det argumenteres veldig i fra din side "for" bruk av av vaksiner og andre medikamenter. Det nevnes at sannsynlige sammenhenger er ikke godt nok. greit nok det asbjbo,
men glem ikke at det ligger mye penger bak alt dette.

Derfor synes jeg dette er viktig.
Det eneste vi vet med sikkerhet er at det ikke er bevist at det er trygt. Det er ikke tilstrekkelig at det ikke er bevist farlig. Det bør være bevist ufarlig.

Ja forskning, medisinen og produsenter har gjort tabber opp igjennom historien. Poenget er at verden lærer av dem. Men desverre ser det ut til at det fortsettes i samme tralten.
Ta f.eks Aspartam. men her igjen ... så er vel en sannsynlig sammenheng ikke godt nok. Og monosodium glutamate (msg) definitivt noe dritt som er i maten vår, hmm.

Litt off off topic - men likevel.
Aspartam ble testet - under testing døde forsøksdyr - likevel presset de frem at dette er saker å putte i mat og drikke. Denne videoen er det vært å se:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7757697555859118501

Heldigvis har vi frihet til å gjøre våre valg. Så får enkelte gjøre opp sin mening om hva som er best.


mvh
Triver
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.091
Antall liker
36.507
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Triver skrev:
Heldigvis har vi frihet til å gjøre våre valg. Så får enkelte gjøre opp sin mening om hva som er best.
Da må jeg si meg helt enig, jeg. :)
 

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
4.128
Antall liker
309
Vet ikke om det er svineinfluensa jeg har fått, men halsen er så tett at det stort sett er grynting som kommer frem.. så hvem vet ;) ;D

Noen som har en god "hestekur" for influensa?
( HMM.. dyr innblandet uansett? )

Mvh
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
609
Antall liker
10
Når den har brytet ordentlig ut blir det vanskelig - drikk mye væske.

Tidligere i sykdomsforløpet kan den kverkes med hvitløk/chili/c-vitaminer og andre antioksidanter. Funker iallefall for meg..

God bedring !

JT
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Noe å lese for dem som måtte finne på å ta den kriminelle uansvarligheten til antivaksinasjonstullinger alvorlig.

Roald Dahl on vaccinating your kids

Here's Roald Dahl's impassioned plea to get your kids immunized. I live in East London, where we have live measles afflicting otherwise healthy kids who could have been vaccinated against them, but whose parents have been duped by a falsified claim that vaccinations are linked to autism (here's a non-falsified claim: measles leads to permanent disability and even death).

I remember when my daughter got sick and broke out with measle-like spots when she was too young to have had her vaccination against the disease. As I contemplated the possibility that my daughter might be permanently disabled or even killed because gullible people were choosing not to vaccinate their kids, I wanted to start wringing necks.

Dahl had a child die from measles, and he was determined that no other child should die needlessly from fear and ignorance.
Here in Britain, because so many parents refuse, either out of obstinacy or ignorance or fear, to allow their children to be immunised, we still have a hundred thousand cases of measles every year. Out of those, more than 10,000 will suffer side effects of one kind or another. At least 10,000 will develop ear or chest infections. About 20 will die. LET THAT SINK IN. Every year around 20 children will die in Britain from measles. So what about the risks that your children will run from being immunised? They are almost non-existent. Listen to this. In a district of around 300,000 people, there will be only one child every 250 years who will develop serious side effects from measles immunisation! That is about a million to one chance. I should think there would be more chance of your child choking to death on a chocolate bar than of becoming seriously ill from a measles immunisation. So what on earth are you worrying about? It really is almost a crime to allow your child to go unimmunised. The ideal time to have it done is at 13 months, but it is never too late. All school-children who have not yet had a measles immunisation should beg their parents to arrange for them to have one as soon as possible. Incidentally, I dedicated two of my books to Olivia, the fi rst was James and the Giant Peach'. That was when she was still alive. The second was 'The BFG', dedicated to her memory after she had died from measles. You will see her name at the beginning of each of these books. And I know how happy she would be if only she could know that her death had helped to save a good deal of illness and death among other children.
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
J T skrev:
Når den har brytet ordentlig ut blir det vanskelig - drikk mye væske.

Tidligere i sykdomsforløpet kan den kverkes med hvitløk/chili/c-vitaminer og andre antioksidanter. Funker iallefall for meg..

God bedring !

JT

Væske ja, men kroppen er i akutt behov av energi mens kampen mot basiluskene pågår. Næringsinntak er viktig, og da spesielt næring i flytende form ettersom kroppen ikke bruker like mye energi på å nedbryte og nyttiggjøre seg denne. Kok f.ex opp en stor kjele grønnak/kjøttsuppe og spis så svetten hagler. Gjerne litt ekstra løk og pepper.

Under hele sykdomsperioden er det viktig å være godt påkledd slik at kroppen ikke behøver å bruke unødig energi på oppvarming. Ett sett superundertøy bør være på konstant.


Mvh. RS
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
R.Solhaug skrev:
J T skrev:
Når den har brytet ordentlig ut blir det vanskelig - drikk mye væske.

Tidligere i sykdomsforløpet kan den kverkes med hvitløk/chili/c-vitaminer og andre antioksidanter. Funker iallefall for meg..

God bedring !

JT

Væske ja, men kroppen er i akutt behov av energi mens kampen mot basiluskene pågår. Næringsinntak er viktig, og da spesielt næring i flytende form ettersom kroppen ikke bruker like mye energi på å nedbryte og nyttiggjøre seg denne. Kok f.ex opp en stor kjele grønnak/kjøttsuppe og spis så svetten hagler. Gjerne litt ekstra løk og pepper.

Under hele sykdomsperioden er det viktig å være godt påkledd slik at kroppen ikke behøver å bruke unødig energi på oppvarming. Ett sett superundertøy bør være på konstant.


Mvh. RS
Gi komponentene gode arbeidsbetingelser, ikke sant?
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Ironisk? Nå er det bøndene som er redd for at mennesker skal smitte grisene deres!
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.474
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Gullkorn fra Stavagger Aftenblad lørdag:

Jeg vil heller ha fugle- svine- zebra- giraff og kenguru-influensa enn å rammes av agurkene til Fremskrittspartiet
 

J T

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.01.2004
Innlegg
609
Antall liker
10
J T skrev:
Svineinfluensa, for å gjøre forvirrengen ytterligere, nå kalt influensavirus a eller noe sånt? Husker ikke nøyaktig.

Dette er big business for legemiddelindustrien, de som produserer medisin og vaksine. Det er disse som har sørget for å spre viruset.

JT

I ettertid en smule paranoid.., men allikevel: kanskje ikke så mye. Valgte å ikke ta vaksine her i familien - vi overlevde greit.

JT
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.200
Antall liker
6.569
Bør sparepengene plasseres i aksjer i legemiddelindustrien mon tro?
 
F

fjellvåk

Gjest
BT skrev:
Bør sparepengene plasseres i aksjer i legemiddelindustrien mon tro?
Er nok ikke det dummeste man gjør, kun et tidsspørsmål til neste panikk griper tak og da er det på`an igjen...
 
Topp Bunn