SVS's Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    246
    Antall liker
    96
    Sted
    Leknes
    Nissen kom tidlig

    Nå har jeg også blitt venn. SB-3000 er på plass i stua. Tanken er å supplere mine Forte litt i bunnen da de ikke går så dypt. Litt tidlig å si hvordan det blir til slutt, må nok tunes litt her og der.
    Første gangen jeg eier en sub, så jeg gikk noen runder med meg sjøl før jeg trykket «legg i handlekurv».
    Håper jeg blir fornøyd.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vi begynder med nogle visuelle intryk.

    Ankomst:

    8C7E0B3E-3847-432A-8982-114C51019284.jpg


    Forberedelse:

    4FFA373A-1E95-4B33-9335-F631687DAC9B.jpg


    Hjelpe verktøy er en bra ting at ha.

    5C1259A9-0AEE-4DE6-BDDF-CE9733A224A2.jpg


    Udpakning.

    E5598057-6350-4E62-ACF7-46B14DE3F75E.jpg


    Baksiden.

    80B7584E-6125-41D3-87FE-D78D2AB95CED.jpg


    The Woofer.

    6A310B05-E250-4252-9AC8-FBEA6A92D783.jpg


    Opstilling.

    7E0672DF-5B5B-4786-B34B-85C0A2B882C1.jpg


    Sminke.

    B5C24F79-087A-401A-9947-DD1256437E03.jpg


    Julenissen.

    FDE7E283-CCEE-4C26-86E7-8F1BCA5D0393.jpg


    Musikken.

    680191A7-27EF-49B0-B26E-1208069B7BD5.jpg


    Mvh
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Pent. Synd SVS fortsatt tviholder på metallgitter.. mine sb16 hadde sett så bra ut med vanlig stoffgrill ;). Men nå er dem uansett solgt. :/.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    7.766
    Det var noe som manglet helt til snømannen kom på plass :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Idet her opset synes jeg at metal fronten bidrager med an farvning av gengivelsen på musikken, kansje fordi sub, erne er så tet plasseret på hovedhøytalerne, eventuel også ved at de stikker snuten lidt lengere frem.

    Holder på at spille sub,erne lidt til, og synes det intergrere sig fint, har bare kørt de i Bas reflex mode.
    Sider lidt med inntrykket av at Sound pressure level er lidt højt i rommet mit, og vil imorgen da konfigure sub,erne om til lukket system, og se hva det kan bringe med sig.

    Her er fordelen ved at man har begge valgmuligheter, bakdelen er en lidt højere pris, samt det faktum at reflex kabinettet er nogen større end det lukkede system, på søster modellen.

    Eller venter vi på Mic, for at få de nødvendige målinger.

    Som i ser nu er hoved høytalerne RF7iii. Men planer er faktisk at benytte sub,erne sammen med disse.

    1816783F-B5FC-4707-B0FE-32BECA912059.jpg


    Der er lidt levering tid på disse i den finish som ønskes, men håber det løser sig her i Januar
     

    Dokken

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2013
    Innlegg
    246
    Antall liker
    96
    Sted
    Leknes
    Inntrykk av SB-3000...?
    Hei. Var ikke veldig imponert til å begynne med, men nå sitter det mye bedre.
    Fikk hjelp til justering av fase, gain og delefrekvens. Fikk testet litt i går, spiller tight og dypt uten å stikke seg ut.
    Satt en stund å lurte på om sub spilte i det hele tatt, fordi det hørtes ut som frontene tok alt. Men sub spiler kan jeg love, er nå så godt integrert at det ikke er mulig å skille den ut. Så jeg er meget godt fornøyd.
    Har slett ikke full output ned mot 20Hz, men det skyldes sikkert rommet, plassering osv. Men jeg har fått det fundamentet i bunn jeg savnet, så jeg bryr meg ikke så mye om det. Er kjøpt for musikk, litt bruk til film er bare en bonus.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Sådan ret ut av boks, foretrekkers volum sat til - 15 db m portene åbne

    068773E0-DE7F-4998-88D9-F3B21D7E1A9A.jpg


    Med portene lukket er setting - 10db

    FD159B31-408A-4D1B-8C91-DBB6A20A70A3.jpg



    Foretrekker i øjeblikket at ha portene lukket på musik, men sub,erne trenger nok at spiller en del timer før de går sig til. Det ser også ut til at sound pressure i rom faldt mere til, det virket lidt voldsom til tider m porten åben.
    For køre sådan et par dage, intil vi begynder at få nogen målinger at forholde sig til.

    065F4FFA-5BED-42A2-81C9-174DE1DBC463.jpg




    Kabler i nyværende setting er fra Transparent, men fik igår kabler hjem for eventuel opstilling midt
    sideveg, men det for vente til vi er klar med målingene.

    CA94D9C1-3BC7-47AA-AE09-204860B1CDDC.jpg


    Mvh.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er 3000 serien helt stille når dem bare står på.?? Mine ultra 16 hadde en «viftestøy» i begge som jeg ser flere i andre land også skriver om. 4000 har det samme... er ikke vifte der altså. I mitt rom hørtes det ut som vifta på en laptop, når det var stille i rommet. Veldig svakt altså ;)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Er 3000 serien helt stille når dem bare står på.?? Mine ultra 16 hadde en «viftestøy» i begge som jeg ser flere i andre land også skriver om. 4000 har det samme... er ikke vifte der altså. I mitt rom hørtes det ut som vifta på en laptop, når det var stille i rommet. Veldig svakt altså ;)
    På PB 3000 hører jeg en svag støj når jeg ligger mig ned med øret helt ind til sub, erne, om det er vifte støj eller andet ved jeg ikke.
    Støj nivoet er ens. I begge høytalere.

    Søndag idag, så vi for spille lidt Søndags musik.

    EBE3F93F-918C-4531-AE1B-DA8CF8473224.jpg


    Lad merke til at impuls responsen er veldig tight, ved avspilling av denne plate, m sub,erne i lukket modus, hvorimod at impuls responsen ser væsenlig mere utflytende ut med portene åbne.

    I lukket mondus for jeg også fin respons i 16 til 30 Hz området, i mit rom.

    Kan se ut til at jeg har en pik på rund 29 Hz som bør dempes ca 15 db, og at denne manifestere sig igen i rundt 60 Hz, der dog med halvert nivoe, ca 7 til 8 db. Altså m det jeg har at måle med for øjeblikket, men ved ikke hvor nøjaktig det er før jeg for den sjikkelige mic, og for benyttet REW programmet.

    Her i mit rom går det bra med lydtrykk op til rund 95 db i de dybe frekvenser over det begynder hele frontvegen at vibrere som en forbandet vibrator, med de negative konsekvenser det har på lydgengivelsen.

    Havde været bedre med en murstein veg, evt, betong veg. Nogen gange savner jeg Danmark ;).

    Men til og m 95 db går det bra så jeg er faktisk ganske tilfreds, og de intergrere fint m Rf7iii og tilføre nøjaktig det de trenger med henblikk på den extra dimention av romklang, som er så forførende.

    Mvh

    Johnny
     

    Ender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2012
    Innlegg
    373
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    2

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    He, he, ja sig det du,og jeg som synes mit virkede temmelig kompakt.

    Hva erfaring har i andre gjort jer m henblikk på tilspilning?

    Mvh
     

    duffus2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    51
    Antall liker
    21
    Er 3000 serien helt stille når dem bare står på.?? Mine ultra 16 hadde en «viftestøy» i begge som jeg ser flere i andre land også skriver om. 4000 har det samme... er ikke vifte der altså. I mitt rom hørtes det ut som vifta på en laptop, når det var stille i rommet. Veldig svakt altså ;)
    Hører null lyd fra mine PB16 i allefall. Har byttet begge forsterkerne da den ene gikk i boot loop og den andre døde helt. Måtte du bytte på dine?
     

    duffus2

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    31.01.2017
    Innlegg
    51
    Antall liker
    21
    He, he, ja sig det du,og jeg som synes mit virkede temmelig kompakt.

    Hva erfaring har i andre gjort jer m henblikk på tilspilning?

    Mvh
    Merkbar forskjell både i opplevd fasthet (til det verre) og målbar SPL (til det bedre) på mine etter noen timer med fleksing.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er 3000 serien helt stille når dem bare står på.?? Mine ultra 16 hadde en «viftestøy» i begge som jeg ser flere i andre land også skriver om. 4000 har det samme... er ikke vifte der altså. I mitt rom hørtes det ut som vifta på en laptop, når det var stille i rommet. Veldig svakt altså ;)
    Hører null lyd fra mine PB16 i allefall. Har byttet begge forsterkerne da den ene gikk i boot loop og den andre døde helt. Måtte du bytte på dine?
    Nei da. Slapp det :) var veldig svakt.. men til tider irreterende, spesielt med subben pekende mot lytteposisjon. Men kun i stille partier da.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ok, tak for svar.

    imorgen vil jeg prøver at configurere sub, erne på anbefalt crossover av Dynaudio.

    Frekvensgang Klipsch Rf 7iii

    EE9E186F-EB49-4B5D-BD6F-6B0110578EF6.jpg


    FD3977ED-DCB3-4A51-950C-34E5179A792A.jpg


    992458DD-AC90-4F8E-B316-ACE79CE03937.jpg


    Dynaudio befaler at sette crossover frekvensen tettes mulig på hovedhøytalernes -6db punk.
    Med ref i de målinger her altså 34hz.

    Så for vi se hvordan det intergrere sig.

    Mvh.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok, tak for svar.

    imorgen vil jeg prøver at configurere sub, erne på anbefalt crossover av Dynaudio.

    Frekvensgang Klipsch Rf 7iii

    Vis vedlegget 523589

    Vis vedlegget 523590

    Vis vedlegget 523591

    Dynaudio befaler at sette crossover frekvensen tettes mulig på hovedhøytalernes -6db punk.
    Med ref i de målinger her altså 34hz.

    Så for vi se hvordan det intergrere sig.

    Mvh.
    Mulig - 6 punktet er annerledes i et rom... Vet ikke om det må taes hensyn til.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Er 3000 serien helt stille når dem bare står på.?? Mine ultra 16 hadde en «viftestøy» i begge som jeg ser flere i andre land også skriver om. 4000 har det samme... er ikke vifte der altså. I mitt rom hørtes det ut som vifta på en laptop, når det var stille i rommet. Veldig svakt altså ;)
    Hører null lyd fra mine PB16 i allefall. Har byttet begge forsterkerne da den ene gikk i boot loop og den andre døde helt. Måtte du bytte på dine?
    Sliter med det samme med min PB4000 at den bare viser logoen hvis jeg bruker appen mye for justering som jeg aldri blir fornøyd med, har byttet forsterker en gang uten hell og får ikke suben til og integrere skikkelig i mitt system med Klipsch RP5000F og Rotel RA 1592, denne ampen skal nå selges til fordel for Yamaha R-N803D med ypao korreksjon vet at jeg gir avkall på et beist til 25 lapper men har ikke noe valg om jeg vil beholde korreksjonen, kunne prøvd Dirac o.l men ønsker og ha dette integrert til en senere løsning utarter seg iform av pre med korreksjon og en effekt av kvalitet, men ser jo mye med mini dsp o.l kan disse kobles fra etter at korreksjon er foretatt?

    Edit: Ble forresten til at jeg beholder RA 1592 og heller kjører Antimode 8033S ii, erfaringer?

    mvh

    Hifibasillen
     
    Sist redigert av en moderator:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke de store problemet med at intergrere 2 Stk PB- 3000 her m Klipsch Rf7iii

    30E943C3-0CA5-49EC-94DF-A6AFDABFCD2E.jpg


    Men det er klart at, rom, opset, dele frekven, og filter slope, fase, ect. Kan ændre en del på hvordan, resutatet bliver.

    Det bliver vel tider lidt for overveldende, og hjernen at vurdere hvordan det ideelt set skal lyde, unden at ha nogen målinger at for holde sig til. Og så bliver det jo ikkemindre kompliseret, vis man både skal ha kalibreret for film brug, i tilleg to 2 kanals musik avspilling.

    Jo synes faktisk ikke at SVs har skremt sig bort m de anbefalinger de har i bruger veiledningen, og vis man følger veiledningen i deres softvare vedrøende, valg av sub, delefrekven, slope for musik avspilling, og har plasseret sub,en forholdsvis tet på hoved. Høytaler, så man ikke skal til at tylle en forferdelig masse m fase problematikken, samtidig , ja da synes jeg faktisk at man for et godt udgang punkt.
    Til RF 7iii anbefaler Svs 50Hz, 24 db, og volum til minus 10. Vedrørende volum bliver det da rimmelig enkelt at finde et bas nivo man liker, har ligger jeg på lidt forskellig fra - 15 til foreksempel - 5 som jeg ligger på i øjeblikket.

    Gal manns musik, PAS PÅ M VOLUM, her er nogle vanvittige transiteter og Peak, SÅ START PÅ LAV VOLUM

    019A3854-2B10-45A2-B3C4-8258F1E5C536.jpg


    Vis man da, kan kalde det musik.

    ;)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Men på akustisk instrumenter

    9CB30F7A-2F7A-459E-9A97-E504667FE4BB.jpg


    Foretrekker jeg at la hoved høytalerne spille fuld. Frekvens, og da sette sub, erne slope til høytalerne - 6 dB punks, og volum mellem -15 og -10.

    Dette er favorit innstilling som Ørene foretrekker.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Har ikke de store problemet med at intergrere 2 Stk PB- 3000 her m Klipsch Rf7iii

    Vis vedlegget 523682

    Men det er klart at, rom, opset, dele frekven, og filter slope, fase, ect. Kan ændre en del på hvordan, resutatet bliver.

    Det bliver vel tider lidt for overveldende, og hjernen at vurdere hvordan det ideelt set skal lyde, unden at ha nogen målinger at for holde sig til. Og så bliver det jo ikkemindre kompliseret, vis man både skal ha kalibreret for film brug, i tilleg to 2 kanals musik avspilling.

    Jo synes faktisk ikke at SVs har skremt sig bort m de anbefalinger de har i bruger veiledningen, og vis man følger veiledningen i deres softvare vedrøende, valg av sub, delefrekven, slope for musik avspilling, og har plasseret sub,en forholdsvis tet på hoved. Høytaler, så man ikke skal til at tylle en forferdelig masse m fase problematikken, samtidig , ja da synes jeg faktisk at man for et godt udgang punkt.
    Til RF 7iii anbefaler Svs 50Hz, 24 db, og volum til minus 10. Vedrørende volum bliver det da rimmelig enkelt at finde et bas nivo man liker, har ligger jeg på lidt forskellig fra - 15 til foreksempel - 5 som jeg ligger på i øjeblikket.

    Gal manns musik, PAS PÅ M VOLUM, her er nogle vanvittige transiteter og Peak, SÅ START PÅ LAV VOLUM

    Vis vedlegget 523685

    Vis man da, kan kalde det musik.

    ;)
    Helt klart enig her :) kjøpte idag en Antimode 8033S ii ihpp om og komme.litt bedre på vei med integrering mot mine RP5000 F så vi får se, har dog ikke gjort noen målinger av rom har rett og slett vært for lat der... Hege men sant skal sies at det er bare litt rundt 60hz at det flyter utover nedover er det knallbra, legger ved bilder av min lille "lyttestue"
    IMG_20181231_081815.jpg
    IMG_20181231_081819.jpg


    Godt nytt år hifi venner!

    Hifibasillen
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.545
    Antall liker
    784
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har flyttet sub, erne vek fra deres plassering mellem hoved høytalerne, da jeg ikke liker den farvning deres blotte tilstede værelse bidrager med, uanset om sub,erne er koblet med eller ikke. Lydbildet fra hoved høytalerne bliver også i en anden dimtion, når de ikke står der.

    Så vi for forsøge m plassering av sub,erne langs side vegene i morgen.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.044
    Antall liker
    393
    Noen her som har kjennskap til disse elementene? Sånn annet enn at de blei brukt i pb10 nsd...

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136868341


    Ville nok ikke brukt de i bil.

    ISD og NSD satte standaren i prisklassen da de kom.


    Plassert i en kasse med samme volum som de orginale SVS NSD portet kassen vil funke best.
    Takk for svar, Hadde pb10 isd og den syns jeg ikke var bra.. men tviler ikke på elementet er bra. Så var evt å bruke med en noe høyere tuning og ikke 17 som var standard..
    Men trenger evt ts parametere.. var d tc sound som produserte disse..?
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Noen her som har kjennskap til disse elementene? Sånn annet enn at de blei brukt i pb10 nsd...

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136868341


    Ville nok ikke brukt de i bil.

    ISD og NSD satte standaren i prisklassen da de kom.


    Plassert i en kasse med samme volum som de orginale SVS NSD portet kassen vil funke best.
    Takk for svar, Hadde pb10 isd og den syns jeg ikke var bra.. men tviler ikke på elementet er bra. Så var evt å bruke med en noe høyere tuning og ikke 17 som var standard..
    Men trenger evt ts parametere.. var d tc sound som produserte disse..?
    Du kan jo kontakte SVS.
    Utgått modell, så kan jo hende en får speck eller tips på elementene.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Noen her som har kjennskap til disse elementene? Sånn annet enn at de blei brukt i pb10 nsd...

    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136868341


    Ville nok ikke brukt de i bil.

    ISD og NSD satte standaren i prisklassen da de kom.


    Plassert i en kasse med samme volum som de orginale SVS NSD portet kassen vil funke best.
    Takk for svar, Hadde pb10 isd og den syns jeg ikke var bra.. men tviler ikke på elementet er bra. Så var evt å bruke med en noe høyere tuning og ikke 17 som var standard..
    Men trenger evt ts parametere.. var d tc sound som produserte disse..?
    Du kan jo kontakte SVS.
    Utgått modell, så kan jo hende en får speck eller tips på elementene.
    SVS subene fra den tiden var de jo mye tunet til og være baktunge... Altså mye trykk i bunn under 40hz, og bare ok over 40hz.
    Hva med en sikkelig Lukket kasse med begge elementene i om de er noen som har erfaringer med kassestørrelse
     

    Zeke1983

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.044
    Antall liker
    393
    Takk for svar, Hadde pb10 isd og den syns jeg ikke var bra.. men tviler ikke på elementet er bra. Så var evt å bruke med en noe høyere tuning og ikke 17 som var standard..
    Men trenger evt ts parametere.. var d tc sound som produserte disse..?
    Du kan jo kontakte SVS.
    Utgått modell, så kan jo hende en får speck eller tips på elementene.
    SVS subene fra den tiden var de jo mye tunet til og være baktunge... Altså mye trykk i bunn under 40hz, og bare ok over 40hz.
    Hva med en sikkelig Lukket kasse med begge elementene i om de er noen som har erfaringer med kassestørrelse

    Takk for gode svar!
    Jeg har mailet SVS nå så får jeg høre hva de mener!:) er jo ikke noe problem å prøve litt tuninger, men det tar litt tid så hadde hjulpet mye med litt hjelp på veien!:)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DSC_1379.jpg


    Får melde meg inn igjen med det nye hundehuset mitt...

    Cd nede i venstre hjørne for å vise størrelsen på denne.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Vis vedlegget 524378

    Får melde meg inn igjen med det nye hundehuset mitt...

    Cd nede i venstre hjørne for å vise størrelsen på denne.
    Det var du som endte opp med å kjøpe den der, ja. Plus 2 om jeg ikke tar feil, men for min del kunne jeg aldri kjøpt en i høyglans, har en textured svart og digger finishen mer enn noe annet av det jeg har. Helt råe på film, så Wind River her forleden og endte opp med å skru den av da det rista så fælt. :D
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.126
    Antall liker
    20.500
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vis vedlegget 524378

    Får melde meg inn igjen med det nye hundehuset mitt...

    Cd nede i venstre hjørne for å vise størrelsen på denne.
    Det var du som endte opp med å kjøpe den der, ja. Plus 2 om jeg ikke tar feil, men for min del kunne jeg aldri kjøpt en i høyglans, har en textured svart og digger finishen mer enn noe annet av det jeg har. Helt råe på film, så Wind River her forleden og endte opp med å skru den av da det rista så fælt. :D
    Ja, såg den, synes prisen var bra og kjøpte. Får høyttalerene i piano svart også så håper dette blir å spille bra sammen. Har hatt lillebror svs før, pb12pluss så regner med denne er relativt lik.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Hvis noen er interessert i forsterker til 4000 serien så si ifra, har en sta 1200d liggende her helt ny uten feil da det viste seg at jeg ikke hadde problemer med min forsterker likevel men problemer med strømnettet.

    Hifibasillen
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    SVS, Audiovector og Naim i skjønn harmoni..
    Kan jeg spørre deg om en ting?

    Selv har jeg erfaring med at sub plassert mellom høyttalerne - uansett hva teoretikere snakker om fra A til Å - spiller mer sammenhengende. Har du selv prøvd ut dette?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.864
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da fikk jeg plutselig bestilt meg en SVS SB-4000. Så får vi satse på at det blir bra :)

    Mvh Aleksander
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Hei.
    Har en SVS PC12-NSD med Sledge STA-400D forsterker.
    Denne har selvfølgelig avgått med døden.
    Den får strøm og og det lyser grønt i dioden bakpå, men den er helt tyst.

    Døde uten forvarsel fra en gang til den neste jeg brukte den.
    Er det noen som har erfaring med dette fra tidligere?
    Skrudde ut forsterkeren og kan ikke se noen fysiske feil på den.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    2.007
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Desverre, ja :\. Elektronikken til SVS står ikke helt i stil med resten.
     

    BeoJon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2009
    Innlegg
    121
    Antall liker
    419
    Sted
    Bergen
    Desverre, ja :\. Elektronikken til SVS står ikke helt i stil med resten.

    Ser ut som at det kan være et kjent problem ja.

    Ny forsterker koster fort 4-5000kr fra det store utland ser det ut som.
    Skal høre med en bekjent som fikser litt på elektronikk om han kan se på den..
    Men er redd for at det bare er å skrote denne da..
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Desverre, ja :\. Elektronikken til SVS står ikke helt i stil med resten.

    Ser ut som at det kan være et kjent problem ja.

    Ny forsterker koster fort 4-5000kr fra det store utland ser det ut som.
    Skal høre med en bekjent som fikser litt på elektronikk om han kan se på den..
    Men er redd for at det bare er å skrote denne da..
    Hvis du skal selge elementet så send på en PM. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn