Roberten
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 10.10.2008
- Antall liker
- 1.511
Lekkerbisken! Og gjev utsikt a gitt!
Flere bilder og fyldigere rapport, takk.
Flere bilder og fyldigere rapport, takk.
I tilfelle ingen har sagt det til deg: Bakgrunnen kler deg, du kler bakgrunnen.Har vært på tur jeg.
Dette er toppen av Col du Pré. I bakgrunnen Mont Blanc og Lac de Roselend. Bak til høyre ramper Cormet de Roselend seg oppover.
Det der har jeg gitt opp for lenge sida!Brillestengene på innsiden av stroppene med POC her i gården. Stroppene sitter jo en god centimeter ut fra tinningene og må spennes inn under brillestengene ellers. Eller er det noe fiksfakseri med brillemodellen du bruker?
Du bruker briller på ordentlig også? Da er det nok etterhvert sånn det blir med det meste. Men POC er litt spesiell iom at stroppene er festet som de er, de henger en centimeter ut ved tinningen, og da er det gjerne best med brillestengene på innsiden også med de fleste typiske sykkelbriller. På Giroene jeg hadde før, med stroppene festet høyt oppe og på innsiden av skallet, gikk det fint med stroppene innenfor brillestengene.Det der har jeg gitt opp for lenge sida!Brillestengene på innsiden av stroppene med POC her i gården. Stroppene sitter jo en god centimeter ut fra tinningene og må spennes inn under brillestengene ellers. Eller er det noe fiksfakseri med brillemodellen du bruker?
Brillestengene på innsida. For ever. Ferdig snakka.
Ja, jeg bruker briller ellers også.Du bruker briller på ordentlig også? Da er det nok etterhvert sånn det blir med det meste. Men POC er litt spesiell iom at stroppene er festet som de er, de henger en centimeter ut ved tinningen, og da er det gjerne best med brillestengene på innsiden også med de fleste typiske sykkelbriller. På Giroene jeg hadde før, med stroppene festet høyt oppe og på innsiden av skallet, gikk det fint med stroppene innenfor brillestengene.Det der har jeg gitt opp for lenge sida!Brillestengene på innsiden av stroppene med POC her i gården. Stroppene sitter jo en god centimeter ut fra tinningene og må spennes inn under brillestengene ellers. Eller er det noe fiksfakseri med brillemodellen du bruker?
Brillestengene på innsida. For ever. Ferdig snakka.
Syklene skal da stå uttstillt i stuaFin CAAD, får dårlig samvittighet overfor min CAAD10 som har stått på garasjeloftet hele sommeren.
Ikke så glad i svart, men den ser seriøst bøs ut den sykkelen din!Orket ikke vente til i morgen med å prøve godsakene, så kastet meg ut på sykkelen 10 sekunder før det begynte å regne.
Regnet var heldigvis varmt nok til at det ikke ble ubehagelig til tross for at det kom ned i store mengder, og det sluttet sakte men sikkert når jeg nærmet meg Ås.
Vis vedlegget 504117
forholdene til tross - hjulene var forbasket gode å sykle på, og jeg følte meg som et godstog når jeg pløyet gjennom regnværet (med tilsvarende bremselengde selvfølgelig)
Vittoria Corsa G+ (28mm) dekkene var også ekstremt gode, og jeg hadde kjempegrep gjennom dype dammer og i raske svinger - komforten var også på topp!
og ja, selv om det regnet som bare det så klarte jeg å sette et par PR underveis, så følelsen av at det gikk fort var ikke bare psykologisk
https://www.strava.com/activities/1759117322
Jo. Men det er en annen sak. Jeg var gira på Silca-basert oppgradering og ble ganske fornøyd da jeg innså at jeg kunne gjøre det med Lezyne-pumpa uten store inngrep i det heletatt.Ikke sånn for å være kverulant men er det ikke like greit å kjøpe et SKS hode på XXL for en hundrelapp?
Nei. Jeg har ikke hatt noen pumper som erstatter kompressor, selv om jeg har hatt dekk som har vært snille og lagt seg fint rundt felgen så det har gått an å få de på med de vanlige pumpene mine. Men det er ikke alltid enkelt, og det er i stor grad basert på flaks, samt hjelp fra ekstra hender.Leverer den nok luft til å sette opp slangeløse dekk, @AndersR?
I praksis vil du ha en kompressor da det er tungvint å pumpe opp en trykkbeholder for slangeløst enten den er frittstående eller integrert i en pumpe.Leverer den nok luft til å sette opp slangeløse dekk, @AndersR?
Helt riktig Zomby! Jeg kjøpte Schwalbe tire booster ettersom jeg visste Zomby hade slitit med mine DT411/Schwalbe pro one. Fremhjultet poppet på plass direkte tenkte dette var vel ikke noen sak? men bakfelg er fan i meg fullstendig umulig luften bare svirer rundt i felgen stakk inom Foss sport og fikk dem og kjøre på med kompressor NææCash har prøvd seg med noe i denne retningen. https://bikeshop.no/tilbehor/verkst...biRovIKIesC5_66VTJcjirzP48OYGT5BoChhoQAvD_BwE
Det virker som de fleste får det til, men mener at Cash også slet med Schwalbe Pro One/DT 411.