Det utskjelte konseptet "bydelsmotorvei" som ble skrinlagt etter at dasslokket og et par hundre meter vei i over Grønland hadde blitt bygget ferdig for femti år siden ellernosånt kunne muligens hatt godt av en renessanse i form av gang-, sykkel- og evt kollektivtrasé en etasje over den normale biltrafikken. Da slipper man å måtte fjerne veikapasitet eller frigjøre verdifulle eiendommer til slike ting.
Og argumentet med at en ekstra etasje med vei vil "skyggelegge hele byen" er bare piss. Det har allerede skjedd i forbindelse med den omstridte utbyggingen i det aktuelle området allerede.
Klart, det vil jo koste en dullion kroner og ta et par hundre år for å få noe sånt til å funke, og først og fremst, det vil kreve helhetlig og langsiktig planlegging. Og akkurat det er nok det største problemet. Når vi ser hvor mye inkompetanse og manglende innsats og direkte vrangvilje som er tillagt byplanleggingen i Oslo (og sikkert mange andre byer) så har jeg ikke mye tillit til at dette kommer til å kunne bli noe av , uansett hvor mye penger man legger i det.
(ser at dette like gjerne kunne vært lagt i oslopolitikk-tråden)