Sykkelsesongen 2009

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.332
    Antall liker
    3.870
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    timc skrev:
    Jeg tenker på når syklister stopper ved overganger men blir sittende på sykkelen. Ekstremt få som stopper da.

    Hvorfor skal bilistene stoppe? Syklisten regnes som kjørende og har vikeplikt.
     
    T

    timc

    Gjest
    Ja jeg er klar over det. Men fra bilistens side er det likevel litt ulogisk. De må jo stoppe mye lengre dersom jeg går av sykkelen og labber over.


    -Tim
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Går bra med folkene våre. En sjekk på legevakta og de kom seg hjem igjen, uten værre mén enn ett forstuet håndledd.

    (Uten sammenlikning forøvrig gikk det ikke så bra med mitt flunkende nye forhjul på treningsrittet i går. Fikk hurtigkoblinga til han foran inn i eikene og endte opp i grøfta med et bananhjul på gaffelen)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Fint at det går bra, leit å høre om påkjørsel. Mange som av en eller annen grunn blir aggressive fjompenisser straks de setter seg bak rattet, og det gjør det ikke bedre at mange syklister, spes i byen, sykler uten respekt for trafikkregler. Jeg sykler som "bilist" i Oslo, fungerer helt fint stort sett, selv om man ser et og annet krumspring fra bilister.

    I forigårs var jeg på vei ned den krappe høyresvingen fra St.Hanshaugen (forbi Waldemars og Billakkspesialisten) mot Bislet, da en bil prøver å kjøre forbi meg i svingen....forholdvis dumt, i og med at jeg sykler i 50 og bussen kom rett imot. Vedkommende fikk en pen bulk i taket. Morsomt når bilistene låser døren sin i frykt ::)

    Ellers har jeg lært en fin teknikk av min far, som har syklet mye opp gjennom årene.

    Hvis en bilist gjør noe som er farlig og dumt, tråkk på som f - er man i byen tar man bilen alltids igjen i neste lyskryss (noe mange bilister glemmer). Hold god fart langsmed siden av bilen, ta sykkelskoen ut av pedalen og løft den opp med undersiden mot sidespeilet på bilen men man fremdeles ruller. Speilet knekker veldig lett av. Må trenes litt på, men når man har teknikken inne er det lett som en plett. Fin måte å minne vulgære idioter på at de utsetter andre for livsfare.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.273
    Antall liker
    6.649
    timc skrev:
    Ja jeg er klar over det. Men fra bilistens side er det likevel litt ulogisk. De må jo stoppe mye lengre dersom jeg går av sykkelen og labber over.


    -Tim
    Det er ikke så ulogisk. Så lenge du sitter på setet sparer bilisten tid på å kjøre. Du får uansett ikke skrudd tiden tilbake for å gå av sykkelen så han må stoppe. Bilister er opplært til å stoppe når de har vikeplikt og kjøre ellers. De vurderer ikke om de tjener noen sekunder på å ikke følge trafikkreglene.

    Tro det eller ei, men de fleste bilister ønsker at man går av sykkelen. Det er mye en bilist skal ta hensyn til i trafikken. Når en syklist ikke følger trafikkreglene krever det mye av bilistenes fokus fordi trafikkbildet blir uforutsigbart, spesielt hvis syklisten har litt fart. De fleste bilister takler naturligvis dette bra, men ikke alle. Spesielt eldre sjåfører kan fort skape problemer.
     
    T

    timc

    Gjest
    BT skrev:
    De vurderer ikke om de tjener noen sekunder på å ikke følge trafikkreglene.

    Dette tror jeg ikke noe på. Bilistene følger aldri reglene for forbikjøring (nesten aldri da) Selv om de skal svinge av veien bare litt lengre fremme, så foretar de hasardiøse forbikjøringer med møtende trafikk. Det skjer ofte at biler kjører forbi, for deretter å bremse hardt igjen fordi de skal svinge av. Har nesten kjørt i bakskjermen på enkelte av den grunn. Har også flere ganger blitt bevist presset helt ut i grøften.

    At bilister ikke bryr seg om å tjene sekunder er bare spinn. Mange innrømmer det åpent også. Selvfølgelig mange unntak, men likevel alt for mange som er slik.


    -Tim
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.273
    Antall liker
    6.649
    timc skrev:
    BT skrev:
    De vurderer ikke om de tjener noen sekunder på å ikke følge trafikkreglene.

    Dette tror jeg ikke noe på. Bilistene følger aldri reglene for forbikjøring (nesten aldri da) Selv om de skal svinge av veien bare litt lengre fremme, så foretar de hasardiøse forbikjøringer med møtende trafikk. Det skjer ofte at biler kjører forbi, for deretter å bremse hardt igjen fordi de skal svinge av. Har nesten kjørt i bakskjermen på enkelte av den grunn. Har også flere ganger blitt bevist presset helt ut i grøften.

    At bilister ikke bryr seg om å tjene sekunder er bare spinn. Mange innrømmer det åpent også. Selvfølgelig mange unntak, men likevel alt for mange som er slik.


    -Tim
    Mener du å si at ikke alle sjåfører er like forståelsesfulle overfor syklister som jeg? Nå begynner det å demre for meg hvorfor jeg sjeldent sykler lenger....
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Det er også mange bilister som er svært dårlige til å kjøre bil.
    Kjørte bak en gammel dame på vei fra Kongsberg til Hokksund på mandagen og hun kjørte forbi en lett motorsykkel med kjørelærer og elev i en sving uten å ha oversikt og når hun kom til Hokksund sentrum tok hun snarveien til venstre i første rundkjøring.

    Angrer på at jeg ikke ringte politiet og kjørte etter.

    Forøvrig irriterer jeg meg over alle de med terrengsykler som overalt må sykle langs veien selv om det går veldig sakte og det ikke er gående på gang og sykkelstien. Har forståelse for at racerfolket vil holde seg på veien.


    Litt trafikkregler:
    Alle kjøretøy, herunder altså også sykler, skal bruke kjørebanen. Det er forbudt å kjøre på fortau eller på gangveg, jf. trafikkreglene § 4. Plasseringen i kjørebanen skal være som for andre kjøretøy, likevel slik at sykkel kan ferdes på veiens skulder, noe andre kjøretøy ikke har anledning til. Sykkel kan også ferdes på gangsti, herunder gang/sykkelsti, men bare dersom gangtrafikken er liten og syklingen ikke medfører fare eller er til hinder for de gående. Sykling på gangsti og lignende skal foregå i tilnærmet gangfart, og syklisten har vikeplikt for de gående. Dette betyr at transportsykling over gangfart (5-8 km/t) bare unntaksvis kan skje på områder hvor det også ferdes gående. Det er syklisten som har valgretten i forhold til hvor en vil ferdes. Andre kjørende, herunder andre bilister, kan ikke kreve at syklister skal fravike kjøring i veibanen.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.273
    Antall liker
    6.649
    Det store problemet er at det ikke er fornuftig tilrettelagt for sykling her i landet. Enhver vei i tett traffikerte strøk bør ha et sykkelfelt ved siden av kjørebanen, så hadde vi sluppet mye av problemene. Slik har de det i mange byer i Danmark, har jeg lagt merke til. Da hadde vi kanskje sluppet at mange sykler i fotgjengerfelt og at bilistene blir veldig sinket av syklistene, og kanskje de til og med oppfører seg som folk i møte med syklister.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.738
    Antall liker
    6.434
    Sted
    Holmestrand
    Anonym skrev:
    ....Det er syklisten som har valgretten i forhold til hvor en vil ferdes. Andre kjørende, herunder andre bilister, kan ikke kreve at syklister skal fravike kjøring i veibanen.
    Her ser dere hvordan bilister som ellers er svært nøye på at reglene overholdes mener hvordan det skal praktiseres. Her står det alltid 2-15 biler parkert. På gangstien. Da regner jeg med at de kjører på gangstien også? Har opplevd at biler har presset seg inn foran en gruppe syklister for så å stå på skrubben for å komme seg inn gangstien - MED BILEN!

    Ordningen skyldes at vegvesenet ikke mente det var nødvendig med oppstillingsplass i forbindelse med anlegg av E-18. Slik står det biler året rundt. Ikke får de bøter, ikke taues de vekk.

     

    HåkonN

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    0
    Begynte å kikke litt på Cyclecross - tror det passer bra til til mitt bruksområdet (byasfalt & grus). Det er stort sett kun dyre modeller å oppdrive ser det ut til, men jeg fant en til veil. 10 000kr. Hva syntes sykkelfolket om denne?

    Cannondale CX9 Tiagra (2009)



    Frame CAAD9 Cyclocross
    Fork Cannondale Ultra SI XR
    Rims Shimano R500A
    Hubs Shimano R500A
    Spokes Shimano R500A
    Tires Hutchinson Bulldog CX, 700x34c
    Pedals N/A
    Crank FSA Omega MegaExo, 36/46
    Chain Shimano HG-53
    Rear Cogs SRAM PG-950 9sp, 12-26
    Bottom Bracket FSA Omega
    Front Derailleur Shimano Tiagra
    Rear Derailleur Shimano Tiagra
    Shifters Shimano Tiagra
    Handlebars Cannondale C3 CX
    Stem Cannondale C4
    Headset Cannondale CAAD 9
    Brakeset Tektro Oryx
    Brakelevers Cannondale C2
    Saddle Fi'zi:k Pave CX Sport w/ Mg rails
    Seat Post Cannondale C3
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Fin sykkel det! Ser ut som rammen ikke er så aggressiv som racere, noe som kan være kjekt i skog eller som brukssykkel. Jeg heller selv mot hybrid uten racer ramme.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Har nå begynt å ta noen bilder av mitt singelspeed-prosjekt. Skal lage en egen tråd om det så kan interesserte ta en kikk :)

    - ellers enig i at det er mye rar kjøring...sykling også egentlig... 8)
     

    Mute

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    481
    Antall liker
    9
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    0
    Kjempe! Legg opp egen tråd med bilder asap ;D
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Beklager å bryte inn i denne tråden for viderekomne entusiaster med et amatørspørsmål.
    (Som et ledd i min streben etter lavere BMI og høyere 02-opptak prøver jeg å sykle til jobben 3 ganger i uka. Det er snakk om 2 mil hver vei, og i min bok er det rett mye fysisk fostring på en hverdag. )

    Jeg har kjøpt meg mitt første par sykkelsko og kjenner at her ligger det et potensial for mer effektiv sykling og bruk av større muskelgrupper (det merkes på pulsen. Vrrrr sier det :eek:). Men hvordan jeg skal få ut hele denne gevinsten fomler jeg litt med. Handler om teknikk dette her. Har noen av dere sykkelringrever noen tips til øvelser, gode lenker til sykkelteknikkteori eller andre lys jeg kan navigere etter?

    Mvh
    Sniff
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.867
    Antall liker
    24.011
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Basalteknikk er å sykle som om du tørker skoene av på dørmatta.

    Sjekk www.cyclingnews.com for en haug råd om tråkkteknikk, klossplassering und so weiter und so weiter.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.738
    Antall liker
    6.434
    Sted
    Holmestrand
    Sniff skrev:
    Beklager å bryte inn i denne tråden for viderekomne entusiaster med et amatørspørsmål.
    (Som et ledd i min streben etter lavere BMI og høyere 02-opptak prøver jeg å sykle til jobben 3 ganger i uka. Det er snakk om 2 mil hver vei, og i min bok er det rett mye fysisk fostring på en hverdag. )

    Jeg har kjøpt meg mitt første par sykkelsko og kjenner at her ligger det et potensial for mer effektiv sykling og bruk av større muskelgrupper (det merkes på pulsen. Vrrrr sier det :eek:). Men hvordan jeg skal få ut hele denne gevinsten fomler jeg litt med. Handler om teknikk dette her. Har noen av dere sykkelringrever noen tips til øvelser, gode lenker til sykkelteknikkteori eller andre lys jeg kan navigere etter?

    Mvh
    Sniff
    Ved å sykle på et gir med litt motstand, klikk ut det ene benet.kjør slik 1-2 minut/bein. Slik vil du og bein raskt forstå hvordan dette gjøres. Trening av tråkk må vedlikeholdes som alt annet
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Rundtråkk vs firkant-tråkk/ fristil - mener at dette har blitt mer omdiskutert de siste åra, ref "Åberg" fra treningsforumet på syklingensverden.no

    Synes det er fint å trene på rundtråkk av og til om vintern, spinning, vårtrening i bakker o.l, men lar fort være å tenke så mye på det når treningene blir tøffere og merker ofte at tråkket ikke er så veldig "rundt" om jeg kjenner etter. Det går nå fremover likevel.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Nå har jeg bladd i alle kataloger og skummet over endel på nettet på leting etter en god hybridsykkel. Jeg har gjort meg opp en tanke ang sykler og utstyrsnivå.
    Det er 2 butikker i byen her hvor jeg får 15-20 prosent rabatt. Dette er på merker som Scott,Giant,Merida og ett par andre merker. Det er 2 butikker jeg ikke får rabatter og de selger Diamant og Nakamura.
    Likevel virker det som Diamant og nakamura leverer mer kvalitet på utstyr og lavere vekt for pengene.

    Nå er det 4 sykler som frister og det er Diamant meister og Alnatt og det er nakamura nitro advance og storebroren til denne. Dette er jo like sykler som er laget på samme fabrikk.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    I dag har jeg deltatt i mitt første landeveisritt noensinne, 10 mil og ganske kupert gikk på 3 timer og et par minutter, sjekket akkurat etter offisielle tider på nett men fant bare for fjoråret men de kommer nok.

    Og så har jeg endelig fått på XTR krank på terrengsykkelen jeg bruker i sommerhalvåret, bare girskifter foran igjen så har jeg komplett X0/XTR ;D
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.270
    Antall liker
    6.563
    New ramme, krank og litt annet tjafs!

     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Med en sykkelhistorie som består av seks år som aktiv terrengsykkelrytter, både cc og hd, har jeg de siste fire-fem kun syklet landevei. Rett før pinse sprakk boblen og jeg kjøpte meg en ny mtb. Har stort sett vært å finne i Nordmarka siden.

    Imidlertid føler jeg meg litt out of touch med en del ting som er nytt de siste årene. Sykkelen min har hydrauliske skivebremser, tenkte det var noe tull helt til jeg prøvde dem i høy hastighet utfor på sti. Hvordan er vedlikehold, slitasje osv på slike? Krever de mye ettersyn?

    En annen ting som åpenbart har forandret seg er preferansen for dekk blandt terrengsyklister. Alle kjører jo rundt på 2.25" eller større knastedekk, da jeg syklet aktivt var det mote med semislikke 1.9" (husker at IRC Mythos XC Slick var hot) også på sti (så lenge det var tørt). Hva er de beste dekkene om dagen - type god på sti men ruller bra også. Kjører ofte fort og hardt så trenger dekk som kan ta litt demperolle i og med at jeg kjører hardtail.

    Det virker som dempegaflene også er rimelig forskjellige. Med lockout, skal gaffelen sagge litt eller skal den være helt stiv i låst posisjon? Min siste gaffel var en gul Judy SL, sikkert helt antikvarisk. Har pumpet den nye Rock Shox'en opp til litt over anbefalt trykk for min vekt, men synes fremdeles den er for myk i åpen posisjon; er disse konstruert for å være slik, altså at åpen posisjon er forholdsvis myk? Er kanskje en tilvenningssak.

    Noen som vil hjelpe til å utdanne en 28 år gammel veteran?

    Edit: Forresten, har sett at mange kjører tubeless nå. Fordeler/ulemper? Regner med at det fordrer spesielle felger, eller kan man kjøre tubeless på felger beregnet for slangedekk?
     
    N

    nb

    Gjest
    Fidelio skrev:
    Imidlertid føler jeg meg litt out of touch med en del ting som er nytt de siste årene. Sykkelen min har hydrauliske skivebremser, tenkte det var noe tull helt til jeg prøvde dem i høy hastighet utfor på sti. Hvordan er vedlikehold, slitasje osv på slike? Krever de mye ettersyn?

    Det virker som dempegaflene også er rimelig forskjellige. Med lockout, skal gaffelen sagge litt eller skal den være helt stiv i låst posisjon?

    Noen som vil hjelpe til å utdanne en 28 år gammel veteran?
    Jeg har hatt hydrauliske skivebremser i fire år og har ennå ikke byttet bremseklosser. Jeg har syklet temmelig mye, men det avhenger selvsagt av hvor mye og hvor man bruker de. Det er en del styr å ventilere bremsene når det er nødvendig (jeg har aldri gjort dette), jeg har hatt jevnt og fint trykk hele tiden. Det er ekstremt lite klaring mellom kloss og skive, så det skal ikke mye slag på bremseskiven til før den subber borti klossene. Heller ikke et problem jeg har hatt. Fornøyd jeg? Ja, veldig.

    Med lockout skal gaffelen være helt stiv. Så vidt jeg har skjønt er dette et av de viktige skillene på gode og mindre gode dempere med lockout.

    Edit:
    Jeg har kjørt tubeless i alle år. Har punktert en gang, og det var etter at jeg hadde byttet dekkene og glemt å fylle den latexguffen i. Jeg vet ikke hvor mange potensielle punkteringer den har forhindret (selvtettende for mindre punkteringer) men det har i alle fall gjort susen for mitt vedkommende. Det er spesielle felger, men jeg tror det går an å kjøpe "ombyggingssett" for å gjøre vanlige felger om til tubeless, hvordan det funker i praksis aner jeg ikke.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.867
    Antall liker
    24.011
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fidelio skrev:
    en gul Judy SL, sikkert helt antikvarisk
    Heh. Jeg har en slik på min gamle Cannondale M900, som skal få på sin stive originalgaffel en gang jeg gidder, forhåpentlig før Judyen knekker.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Valentino skrev:
    Fidelio skrev:
    en gul Judy SL, sikkert helt antikvarisk
    Heh. Jeg har en slik på min gamle Cannondale M900, som skal få på sin stive originalgaffel en gang jeg gidder, forhåpentlig før Judyen knekker.
    Som tidene forandrer seg....Judy'en var jo helt konge for tolv år siden. Lett er den i alle fall fremdeles, synes å huske at den veide rund 1400 gram, som vel er det samme som gode moderne gafler (og så er den gul da..).

    Edit: http://cgi.ebay.co.uk/ROCK-SHOX-JUD...s?hash=item335264e554&_trksid=p3286.m63.l1177
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Noen som har noen tips om retting av felg uten jigg. (heter sikkert noe annet). I mitt tilfelle er det bare snakk om en etterstramming av eiker og få tatt en liten sleng i bakhulet. Kanskje like greit og sette det bort, eller?. Er litt nysgjerrig på om jeg kunne klare det selv.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    room skrev:
    Noen som har noen tips om retting av felg uten jigg. (heter sikkert noe annet). I mitt tilfelle er det bare snakk om en etterstramming av eiker og få tatt en liten sleng i bakhulet. Kanskje like greit og sette det bort, eller?. Er litt nysgjerrig på om jeg kunne klare det selv.
    - det kan du sikkert greie selv ved å sette sykkelen på hodet og rette hjulet etter kjede- eller setestagene. Stram eiker på motsatt side av der hjulet buler ut osv.
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Takk for svar Janb, men er det da smart og stramme litt av gangen og ikke forhaste seg. M.a.o stramme svakt flere runder for å se invirkningen på strammingen etterhvert som du går frem.
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    En god idé å ta det litt rolig. En ulempe med en bul på motsatt side plutselig ;D
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Om bremseklossene står ganske stabilt kan du bruke dem som "jigg". Bruk bremsewiren til å stramme dem inntil etterhvert som du får mindre kast på hjulet når du retter.
    Ekene skal strammes/sklakkes parvis. Par blir da eiker som står med nippel nært hverandre, med hode på hver side av navet. Strammer du en eke så slakker du partneren tilsvarende. Alternativet er, om du strammer en eke, å slakke de to nærmeste "partnerne" som går til motsatt nav-flange halvparten av hva du strammet "target" eken.
    Om man ikke strammer/slakker parvis så får man kast andre veien, altså på felg - sirkelen, om dere skjønner.
    Hjemmesidene til Sheldon Brown gir en god innføring i faget.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.416
    Antall liker
    1.140
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer med ny og fin sykkel.

    Monterte et nytt brukt sete i dag jeg og har vært ute og prøvesyklet for å kjenne om det passer til bakenden min.
    Var ikke feil med en sykkeltur sent i kveld.
     

    Vedlegg

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    Trivelige omgivelser ser det ut til :)
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    365
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Takker for flere gode tips angående retting av felg. Klarte meg langt på vei, men måtte krype til korset og få litt hjelp av "fellow" sykkelvenn. Man skal ikke kimse av siste tweaken om det så måtte være sykkel, bil eller hi-fi kyndige. Det er alltid lov og be om hjelp.
    Det er ofte de siste 5% som gir deg Nirvana!!
     

    Silversurfer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2004
    Innlegg
    413
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke orket å lese allt i denne tråden men ser at Cyclocross sykkel antakelig hadde dekket mitt behov bra (asfalt/grus).. solid sykkel med bukkestyre virker smart!

    Har noen anbefalinger på disse?
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.738
    Antall liker
    6.434
    Sted
    Holmestrand
    Anonym skrev:
    Gratulerer med ny og fin sykkel.

    Monterte et nytt brukt sete i dag jeg og har vært ute og prøvesyklet for å kjenne om det passer til bakenden min.
    Var ikke feil med en sykkeltur sent i kveld.
    Hvor finner man disse vakre omgivelser?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn