Sykkelsesongen 2010

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • janghell

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Innlegg
    656
    Antall liker
    320
    Torget vurderinger
    11
    Arrrrghhh :mad:
    Sitter her med rennende nese, sår hals, og en kropp som går på halv maskin, og ser på at de fine høstdagene forsvinner :'(
    Sikkert noe dritt som ungene har dratt med seg fra skole eller barnehage.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.550
    Antall liker
    23.293
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    God bedring janghell. Fikk meg en knallhard time i går. Forsøkte meg på Vestbygdmila (som går 400m fra stuevinduene), men beina falt av etter 6km. Da tok jeg pause og kjørte 2x5 km til. Blåsebelg.

    Til Zomby: 2011-modellene ligger nå ute på http://www.bianchi.com/. Fant dette bilde av en gammel en på Flicr:


    Jada. Det er forskifteren på sagnomsuste Super Record.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    3.749
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    janghell skrev:
    Arrrrghhh :mad:
    Sitter her med rennende nese, sår hals, og en kropp som går på halv maskin, og ser på at de fine høstdagene forsvinner :'(
    Ikke klag! Jeg brakk halebeinet i juni og spolerte all sykling om innebar tråkking i 2 måneder.
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    Tråkka istykker kranklageret mitt på vei til jobb i dag. Ikke spør meg hvordan det egentlig gikk til, men mine XT hollowtech kranklager er helt most nå og krankakslingen bare henger og dingler inni lageret. Noen av dere som vet om et ultegra hollowtech lager vil passe som erstatning for et XT-lager?

    Er et slik som dette som er ødelagt(7-11):
    http://www.shimano-nordic.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-M770-2693_v1_m56577569830621041.pdf

    Et lager som dette har jeg hjemme(del 6-9): http://www.shimano-nordic.com/media/techdocs/content/cycle/EV/bikecomponents/FC/EV-FC-6700-2913_v1_m56577569830670817.pdf

    Tror det er engelske gjenger jeg har på begge. For meg ser det jo ut som om jeg kan montere Ultegra lagerne mine på hardtailen uten trøbbel.
    I så fall slipper jeg å springe byen rundt etter et nytt lager for å komme meg på jobb i morra tidlig.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    3.749
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det er anbefalt. Man får mye lenger levetid på kulelagrene hvis man gjør det. (Eller får noen til å gjøre det da slikt verkty er kostbart).


    Sakset fra ordboka til Sheldon Brown:

    "The process of finishing the flat surfaces of the frame and fork to which bearing assemblies attach. Correct facing of the head tube, fork crown, and bottom bracket shell ensures correct alignment of the headset and bottom bracket bearings. This is necessary to ensure good bearing performance and reliability.
    Facing requires highly specialized milling equipment, among the most expensive of bicycle tools. Even minimal tools to do this job cost several hundred dollars."
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.367
    Antall liker
    150
    C. Alshus skrev:
    Det er anbefalt. Man får mye lenger levetid på kulelagrene hvis man gjør det. (Eller får noen til å gjøre det da slikt verkty er kostbart).


    Sakset fra ordboka til Sheldon Brown:

    "The process of finishing the flat surfaces of the frame and fork to which bearing assemblies attach. Correct facing of the head tube, fork crown, and bottom bracket shell ensures correct alignment of the headset and bottom bracket bearings. This is necessary to ensure good bearing performance and reliability.
    Facing requires highly specialized milling equipment, among the most expensive of bicycle tools. Even minimal tools to do this job cost several hundred dollars."
    Sheldon er en bra kar. Bruker sidene hans når jeg bygger hjul. Nå satte jeg bare ultegra-lageret inn i krankhuset for å kunne sykle til jobb i dag, uten å frese ned krankhuset. Utegra-lageret passet helt fint inn. På det venstre XT-kranklageret jeg tok av satt kulelageret bom fast. Gikk betydelig lettere åsykle til jobben i dag enn i går ;D. Må høre med folk i miljøet her i byen om noen har slikt verktøy. Takk for tipset Alshus.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    3.749
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Svært få hjemmemekkere som har slikt verktøy. En butikk tar vel omtrent 2-300,- for jobben.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    janghell skrev:
    Arrrrghhh :mad:
    Sitter her med rennende nese, sår hals, og en kropp som går på halv maskin, og ser på at de fine høstdagene forsvinner :'(
    Ikke klag! Jeg brakk halebeinet i juni og spolerte all sykling om innebar tråkking i 2 måneder.
    Pytt sann, jeg har da vært langt ute å sykle uten å bevege annet enn leppene. :-\
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    3.749
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    baluba skrev:
    C. Alshus skrev:
    janghell skrev:
    Arrrrghhh :mad:
    Sitter her med rennende nese, sår hals, og en kropp som går på halv maskin, og ser på at de fine høstdagene forsvinner :'(
    Ikke klag! Jeg brakk halebeinet i juni og spolerte all sykling om innebar tråkking i 2 måneder.
    Pytt sann, jeg har da vært langt ute å sykle uten å bevege annet enn leppene. :-\
    Hehe.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.973
    Antall liker
    9.762
    Sted
    Trondheim
    Nydelig høstvær her idag, så da ble det en liten tur, gitt. Bare en time, men man må ikke overdrive heller. Knærne holdt, og pusten var bra, så det gikk bedre enn forventet. Nå er det bare ryggen som er problemet :(
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    2.492
    Torget vurderinger
    4
    Røyk kjedet på tur i går (selvfølgelig på det tidpsunktet på turen hvor jeg var lengst vekke fra utgangspunktet...).
    Hadde med et ekstra kjedeledd men desverre hadde jeg glemt å ta med kjedekutteren...
    Dermed ble det løpetrilling hjem igjen :p
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    3.749
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    40 mil i bil. 6 timer i Hafjell. Forman var fin, lett og ledig i kroppen. Gutsen var tilstede. Sola skinte. Alt i alt en bra dag. :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.550
    Antall liker
    23.293
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Syklet til og fra dipol-treff hos StigErikTangen i går. to og en halv knallharde mil ut i sterk motvind og like knallhardt tilbake i sterk medvind. Turen ut tok en time og turen tilbake tre kvarter. Nå skal jeg straks ut på restitusjonstur.

    Vi hadde frost i natt, men det er som kjent ikke slutt før den feite dama synger.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    kjoenik skrev:
    Røyk kjedet på tur i går (selvfølgelig på det tidpsunktet på turen hvor jeg var lengst vekke fra utgangspunktet...).
    Hadde med et ekstra kjedeledd men desverre hadde jeg glemt å ta med kjedekutteren...
    Dermed ble det løpetrilling hjem igjen :p
    Hehe, seff. Jeg klarte å pungtere to sykler på samme dag ;D
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.550
    Antall liker
    23.293
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Historisk dag i Vikingskipet i går, da Ottestad Yngres var invitert til å teste forholdene. Det har etter hva jeg vet ikke vært syklet i hallen siden velodromen ble hugget opp etter Sykkel-VM 1993.

     

    osan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Innlegg
    211
    Antall liker
    0
    Neida. Vi var faktisk en gjeng på 8 stk, med egene sykler og bagasje. Syklet til og overnattet i San Gimignano, Radda, Volterra og Massa Marittima.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    3.749
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    En kompis i NM-løypa i helga. Det begynner å bli kjølig.


     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    C.Alshus, dere er gærne! Men det ser morro ut. Må få prøvd meg på downhill en gang

    Mvh
    Sniff
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.550
    Antall liker
    23.293
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    osan skrev:
    Neida. Vi var faktisk en gjeng på 8 stk, med egene sykler og bagasje. Syklet til og overnattet i San Gimignano, Radda, Volterra og Massa Marittima.
    Var innom Radda på en av morgenturene i sommer. Praktfullt sted!

     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.992
    Antall liker
    9.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvis man skal "Snope seg" er par gode sykkelhansker for landeveissykling før høst/vintersesongen - hva bør man velge!

    Jeg sykler ikke i kuldegrader - snarere litt regn og temperaturere ned i mot 5 grader!
    Jeg har store hender!

    Mvh
    OMF
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.550
    Antall liker
    23.293
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Noe som passer.
    Assos er high end, men om du stikker innom Asker Sykkelsenter finner du sikkert noe fint fra Pearl Izumi eller ShimaNO.
    I temperaturene du nevner er fingerhansker som har mansjett som går utenpå sykkeljakken fine greier synes jeg, for jeg hater å være kald på håndleddene.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.550
    Antall liker
    23.293
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Huff. Der klarte jeg å forveksle OMF og R.E.S.

    Unnskyld til dere begge!
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    C. Alshus skrev:
    En liten video fra i år. Mye morsom kjøring.

    :eek: ;D

    Utrolig heftig! - Ser ubeskrivelig morro ut, men jeg frykter frykten hadde gjort sitt :-[

    Mvh
    Sniff
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.304
    Antall liker
    3.749
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Valentino skrev:
    Huff. Der klarte jeg å forveksle OMF og R.E.S.

    Unnskyld til dere begge!

    En grasiøs herre som Dem trenger da ikke be om forladelse.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.992
    Antall liker
    9.012
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Valentino skrev:
    Huff. Der klarte jeg å forveksle OMF og R.E.S.

    Unnskyld til dere begge!
    Jeg kom vel i grunn relativt uskadd fra det så det går bra!

    Mvh
    OMF
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.550
    Antall liker
    23.293
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jack Daniels er tilsynelatende ikke på WADAs fy-liste:



    ...og siden Kong Eddy i likhet med oss synes at Jens er en kul fyr må han også ha:



    Photoshop er fine greier.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.391
    Antall liker
    6.106
    Sted
    Holmestrand
    • Gårsdagen gikk med på isolere en vegg på et bad for å hindre at vannet skal fryse.
      Arbeidet ble langt på vei utført av blidsnekkern ( en god kamerat).
    • Etter en dusj og litt avslapping ble ovenfor nevnte blidsnekker som var gresskar i går, traktert med grillet mørbrad/grønnsaker/rødvin.
    • Etterpå ble ovenfor nevnte blidsnekker geleidet inn til anlegget. Der koste vi oss med resten av rødvinen, før kaffe og cognac kom på bordet. Underveis hygget vi oss med vakre toner: Garbarek, Eberhard Weber, Keith Jarret, Fliflet/Hamre og annet mer eller mindre spesielt fra nær og fjern fortid. Kl 24 takket blidsnekkern som er en veloppdragen mann for seg, og gikk hjem.
    • I dag tidlig våknet jeg opp med beskjed om at Hushovd ble verdensmester i natt!
    • Livet er herlig dere!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Etter en måned uten sykling satte jeg meg på fulldemperen i går, som vanlig fløy jeg over styret en gang men landet pent på nyinnkjøpte kne/leggbeskyttere. Har satt opp både dempertrykk og rebound på gaffelen så den er ikke like smooth men det fungerer bedre nedover knotete stier nå.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.550
    Antall liker
    23.293
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Byttet styre igjen jeg, gitt. Nå er jeg hjemme, og innrømmer gladelig at fleksibiliteten ikke er hva den en gang var. Det nye 3T Ergonova er 12 mm kortere og omtrent like mye grunnere enn 3T Ergosum som det erstatter.


    Og siden bling must be bling må nok framspringet byttes også.

    Det til høyre er hele 32g lettere enn det til venstre. Prisforskjellen er astronomisk.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.408
    Antall liker
    1.138
    Torget vurderinger
    4
    Men når du sparer 32 gram er det en no brainer, du sykler så mye raskere med det ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.550
    Antall liker
    23.293
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Anonym skrev:
    Men når du sparer 32 gram er det en no brainer, du sykler så mye raskere med det ;)
    Man gjør jo ikke det, men kompositter er tidens high end og det kroppslige forfall må kompenseres for, koste hva det koste vil. ;)
    otare skrev:
    Alternativet kan jo være å slanke seg 32 g ;)
    Det er ikke det samme. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn