Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.373
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Knutn skrev:
    @RoDa : Hilse på andre syklister, er det mange som praktiserer dette ?
    I så fall; hvordan?
    Jeg pleier å smile og nikke til de jeg møter, uten at det alltid gir noe respons. Er litt usikker på om det er utstyrsavhengig.
    Jeg har og litt problemer med de jeg sykler forbi, skal disse hilses på?
    og hvordan? hadet? Tungt i dag? Restistusjonssykling?

Mvh Knut
    Smil og nikk praktiseres her også, smil og verden smiler tilbake sier det. :)
    Jeg sykler forbi ett av asylmottakene i området på et par av rundene mine, pleier å hilse på de som går tur langs veien med et "Hei". Alle som en smiler og svarer på klingende norsk "Hei" tilbake.
    De som tas igjen hilses med en rask vridning av hodet mot høyre og et "Hei". Er usikker på om dette kan oppfattes negativt og blærete, men da jeg ikke har mer profft utsryr enn Craft bukse, trøye og shorts uten team-logo så er det grenser for hvor blærete jeg kan virke. ;D

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    coolbiz skrev:
    Inspirerende dokumentar om Bobby McMullen som er så godt som blind. Utrolig nok lar han ikke det forhindre ham fra å drive med terrengsykling.
    Fantastisk, takk for link.
    Det setter ting i perspektiv når vi "vanlige" synes noe er vanskelig.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Kan noen her inne fortelle meg hva dere legger i begrepet " restitusjonssykling" og hvor lenge og hvor ofte gjør dere det?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.272
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Restitusjonssykling er "dagen derpå"-sykling. Treningssone 1, lett muskelarbeid som hjelper dem med å kvitte seg med slaggstoffer etter hardtrening og ritt.
    Jeg tror skiløpere driver med det samme, mens langdistanseløpere bare må hvile fordi leddene får så mye juling.

Ludo skrev:
    Valentino skrev:
    Jeg punkterte i går. Jøss.
    Gikk det bra? Har sluppet unna så langt, er som det ble sagt tidligere - dekkene tåler mer enn hva man tror!!
    Vi var ute på grusveiene (også kjent som Stangebygdas Gylne Gutuer, vårt svar på de hvite veiene i Toscana), og så var det en grov stein jeg traff forkjært (det smalt bra). Sigepunktering. Min Vittoria Pit Stop feilet, og jeg var eneste på landeveissykkel. Ved å pumpe-sykle-pumpe-sykle klarte vi å få meg et par kilometer nærmere hjemme, men da hadde jeg fått flere slangebitt (man pumper alltid litt mindre og sykler litt lengre enn man bør i slike situasjoner). Da sendte jeg mine medsyklister videre, ringte fruen som kastet seg i stasjonsvogna, tok av meg skoene og gikk henne i møte på splunknye hvite Campasokker. Ja ja.

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Restitusjonssykling er "dagen derpå"-sykling. Treningssone 1, lett muskelarbeid som hjelper dem med å kvitte seg med slaggstoffer etter hardtrening og ritt.
    Jeg tror skiløpere driver med det samme, mens langdistanseløpere bare må hvile fordi leddene får så mye juling.

Ludo skrev:
    Valentino skrev:
    Gikk det bra? Har sluppet unna så langt, er som det ble sagt tidligere - dekkene tåler mer enn hva man tror!!
    Vi var ute på grusveiene (også kjent som Stangebygdas Gylne Gutuer, vårt svar på de hvite veiene i Toscana), og så var det en grov stein jeg traff forkjært (det smalt bra). Sigepunktering. Min Vittoria Pit Stop feilet, og jeg var eneste på landeveissykkel. Ved å pumpe-sykle-pumpe-sykle klare vi å få meg et par kilometer nærmere hjemme, men da hadde jeg fått flere slangebitt (man pumper alltid litt mindre og sykler litt lengre enn man bør i slike situasjoner). Da sendte jeg mine medsyklister videre, ringte fruen som kastet seg i stasjonsvogna, tok av meg skoene og gikk henne i møte på splunknye hvite Campasokker. Ja ja.
    Billigere å vaske sokker enn å kjøpe klosser ;D

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    FS fikk nytt sete i dag. Ble et Selle Italia SLR carbonia på denne også. Er som støpt for meg.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.373
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ludo skrev:
    Valentino skrev:
    Har kanskje litt å gjøre med at du ikke har syklet mer enn ti mil siden du fikk sykkelen? ;D ;D ;D
    Nei, knastedekk må det være. Trygt og godt i alle situasjoner ;) Massasje på kjøpet av all ristingen også. :eek:

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Ludo skrev:
    Valentino skrev:
    Har kanskje litt å gjøre med at du ikke har syklet mer enn ti mil siden du fikk sykkelen? ;D ;D ;D
    Du mener vel 10 KM... ::) ;D

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.373
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ludo skrev:
    RoDa skrev:
    Ludo skrev:
    Valentino skrev:

Tsk, tsk. Du hadde da langturen på over 7 mil. ;)

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Torget vurderinger
    1
    RoDa skrev:
    Ludo skrev:
    RoDa skrev:
    Ludo skrev:
    Valentino skrev:

Tsk, tsk. Du hadde da langturen på over 7 mil. ;)
    Langtur... haha ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Et siste innlegg om dette pulsklokke styret :) Har bestemt meg for å gå for Polar, da jeg bruker det også som armbandsur,
    det er mulig det er dumme spørsmål, men nå er det nå engang slik at jeg ikke har snøring på slikt annet enn at jeg ser stor fordeler med å overvåke puls under trening.

Har silet det ned til to alternativer basert på at jeg ønsker individuelle opplegg for kondisjon/forbrenning.

Ser at http://www.pulsklokke.no/nb/produkter/forbedre_kondisjonen/sykling/CS300 er beregnet for meg som sykler hovedsakelig, kjekt å kunne ha den på styret, bl.a

Dog ønsker jeg og vedlikeholde formen i vinterhalvåret, og da vil jo jogging være et alternativ.
    Fungerer Cs300 like greit da? Eller er det mer naturlig å se på RS300X som er en multisports klokke.

http://www.pulsklokke.no/nb/produkter/forbedre_kondisjonen/loping/RS300X

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Nettopp vært og kjøpt sykkel til meg og min kone, og i den forbindelse lurte jeg på om dere vet av noen smarte GPS applikasjoner for iPhone ? Skal brukes mest til å logge tider og se ruter og kilometer..

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Jeg sverger til Runkeeper. Enkel og intuitiv. Motiverende med en stemme som fortrller deg hvor langt du har syklet, fart, pace o.l. inkl kart.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.272
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    johnnygrandis skrev:
    Nettopp vært og kjøpt sykkel til meg og min kone, og i den forbindelse lurte jeg på om dere vet av noen smarte GPS applikasjoner for iPhone ? Skal brukes mest til å logge tider og se ruter og kilometer..
    Jeg bruker Cyclemeter. Dette var en fin tur: http://j.mp/co8d18

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Valentino skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Jeg bruker Cyclemeter. Dette var en fin tur: http://j.mp/co8d18
    Takk !

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.373
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    johnnygrandis skrev:
    Bilder, girsystem, sadel? Du må fortelle! ;D

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Bruker Sportypal, eneste programmet som ikke har koblet av under ulike turer.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.373
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    pahf skrev:
    Bruker Sportypal, eneste programmet som ikke har koblet av under ulike turer.
    Bruker også den, synes det fungerer kjempebra!

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Bilder, girsystem, sadel? Du må fortelle! ;D
    For ikke syklene før Tirsdag, tenkte og legge ut noen bilder i tråden da.. 8)

Noen som vet om noen gode bilfester mens jeg er igang med masa ?, noe som er skånsom mot Carbon, spiller ingen rolle om det er tak eller feste på kula begge går bare det er saker som er fornuftig skrudd sammen.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.654
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    johnnygrandis skrev:
    Anbefaler å teste Strava.com

Mvh

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.373
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    johnnygrandis skrev:
    Noen som vet om noen gode bilfester mens jeg er igang med masa ?, noe som er skånsom mot Carbon, spiller ingen rolle om det er tak eller feste på kula begge går bare det er saker som er fornuftig skrudd sammen.
    Hehe, tenkte jeg det ikke ;D ;D ;D

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    ou812rh skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Anbefaler å teste Strava.com

Mvh
    Takker for tips !

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    RoDa skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Hehe, tenkte jeg det ikke ;D ;D ;D
    ;D

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Kjekk sak. Med hull til lås og plass til duppedingser i.

Hva er villedende på en slik?

Da kom det et bilde til og link ja.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tøff som f***!! Jeg er bare usikker på om det er nok å skru den i en lekt bak gipsen. Den har ikke allverdens fotavtrykk mot veggen, bygger vel litt ut for å gi plass til styret, og så videre. Kanskje bare hoppe i det og kjøpe en sykkel som kiler UCI's vektgrense på ryggen samtidig?

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    det du kan gjøre, er å kjøpe deg en hobbyplate og skru sykkelfeste i og skru opp hobbyplaten på veggen. På den måten får du spredd vekten over en større flate. Hobbyplaten e.l kan du male først.

Evt kan du låne deg en stendersøker slik at du får feste i spikerslagene.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.150
    Torget vurderinger
    4
    Zomby_Woof skrev:
    Tøff som f***!! Jeg er bare usikker på om det er nok å skru den i en lekt bak gipsen. Den har ikke allverdens fotavtrykk mot veggen, bygger vel litt ut for å gi plass til styret, og så videre. Kanskje bare hoppe i det og kjøpe en sykkel som kiler UCI's vektgrense på ryggen samtidig?
    Standard Driva gipsanker bærer 20kg pr stk så vekta av sykkelen er ikke noe problem. Spørsmålet er bare om det vil holde over tid med sykkel av og på festet.

High_def

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.04.2005
    Antall liker
    5
    Sted
    Oslo
    Så ble det sykkel på meg og! Gikk for en Specialized Sirrus Expert Disc Hybridsykkel (2011-modell) hos Torshov Sport. Trivelige folk og et ok avslag på butikkprisen.
    En kjempeovergang for meg. Opplever den som stabil og god å kjøre både i høy hastighet og i motbakkene. Klatrehåndtakene er gode å ha på vei opp Trondheimsveien forbi Sinsenkrysset...
    Lengste turen hittill er fire mil i går. Kjente det i stumpen da jeg satte meg på i dag tidlig!

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn