Det holder om de påbyr ryggsekk.Anonym skrev:De kan jo ha forbud mot bukkestyre på Landeveisbirken også.Valentino skrev:Mange asfaltcowboys som har totalnoia over de 7 km grusvei som blir på Landeveisbirken...
Det holder om de påbyr ryggsekk.Anonym skrev:De kan jo ha forbud mot bukkestyre på Landeveisbirken også.Valentino skrev:Mange asfaltcowboys som har totalnoia over de 7 km grusvei som blir på Landeveisbirken...
Smil og nikk praktiseres her også, smil og verden smiler tilbake sier det.Knutn skrev:@RoDa : Hilse på andre syklister, er det mange som praktiserer dette ?
I så fall; hvordan?
Jeg pleier å smile og nikke til de jeg møter, uten at det alltid gir noe respons. Er litt usikker på om det er utstyrsavhengig.
Jeg har og litt problemer med de jeg sykler forbi, skal disse hilses på?
og hvordan? hadet? Tungt i dag? Restistusjonssykling?
Mvh Knut
Fantastisk, takk for link.coolbiz skrev:Inspirerende dokumentar om Bobby McMullen som er så godt som blind. Utrolig nok lar han ikke det forhindre ham fra å drive med terrengsykling.
coolbiz skrev:Inspirerende dokumentar om Bobby McMullen som er så godt som blind. Utrolig nok lar han ikke det forhindre ham fra å drive med terrengsykling.
http://youtu.be/y8YGDTagWrE
![]()
Gikk det bra? Har sluppet unna så langt, er som det ble sagt tidligere - dekkene tåler mer enn hva man tror!!Valentino skrev:Jeg punkterte i går. Jøss.
Vi var ute på grusveiene (også kjent som Stangebygdas Gylne Gutuer, vårt svar på de hvite veiene i Toscana), og så var det en grov stein jeg traff forkjært (det smalt bra). Sigepunktering. Min Vittoria Pit Stop feilet, og jeg var eneste på landeveissykkel. Ved å pumpe-sykle-pumpe-sykle klarte vi å få meg et par kilometer nærmere hjemme, men da hadde jeg fått flere slangebitt (man pumper alltid litt mindre og sykler litt lengre enn man bør i slike situasjoner). Da sendte jeg mine medsyklister videre, ringte fruen som kastet seg i stasjonsvogna, tok av meg skoene og gikk henne i møte på splunknye hvite Campasokker. Ja ja.Ludo skrev:Gikk det bra? Har sluppet unna så langt, er som det ble sagt tidligere - dekkene tåler mer enn hva man tror!!Valentino skrev:Jeg punkterte i går. Jøss.
Billigere å vaske sokker enn å kjøpe klosser ;DValentino skrev:Restitusjonssykling er "dagen derpå"-sykling. Treningssone 1, lett muskelarbeid som hjelper dem med å kvitte seg med slaggstoffer etter hardtrening og ritt.
Jeg tror skiløpere driver med det samme, mens langdistanseløpere bare må hvile fordi leddene får så mye juling.
Vi var ute på grusveiene (også kjent som Stangebygdas Gylne Gutuer, vårt svar på de hvite veiene i Toscana), og så var det en grov stein jeg traff forkjært (det smalt bra). Sigepunktering. Min Vittoria Pit Stop feilet, og jeg var eneste på landeveissykkel. Ved å pumpe-sykle-pumpe-sykle klare vi å få meg et par kilometer nærmere hjemme, men da hadde jeg fått flere slangebitt (man pumper alltid litt mindre og sykler litt lengre enn man bør i slike situasjoner). Da sendte jeg mine medsyklister videre, ringte fruen som kastet seg i stasjonsvogna, tok av meg skoene og gikk henne i møte på splunknye hvite Campasokker. Ja ja.Ludo skrev:Gikk det bra? Har sluppet unna så langt, er som det ble sagt tidligere - dekkene tåler mer enn hva man tror!!Valentino skrev:Jeg punkterte i går. Jøss.
Har kanskje litt å gjøre med at du ikke har syklet mer enn ti mil siden du fikk sykkelen? ;D ;D ;DLudo skrev:Gikk det bra? Har sluppet unna så langt, er som det ble sagt tidligere - dekkene tåler mer enn hva man tror!!Valentino skrev:Jeg punkterte i går. Jøss.
Du mener vel 10 KM... :RoDa skrev:Har kanskje litt å gjøre med at du ikke har syklet mer enn ti mil siden du fikk sykkelen? ;D ;D ;DLudo skrev:Gikk det bra? Har sluppet unna så langt, er som det ble sagt tidligere - dekkene tåler mer enn hva man tror!!Valentino skrev:Jeg punkterte i går. Jøss.
Ludo skrev:Du mener vel 10 KM... :RoDa skrev:Har kanskje litt å gjøre med at du ikke har syklet mer enn ti mil siden du fikk sykkelen? ;D ;D ;DLudo skrev:Gikk det bra? Har sluppet unna så langt, er som det ble sagt tidligere - dekkene tåler mer enn hva man tror!!Valentino skrev:Jeg punkterte i går. Jøss.;D
Langtur... haha ;DRoDa skrev:Ludo skrev:Du mener vel 10 KM... :RoDa skrev:Har kanskje litt å gjøre med at du ikke har syklet mer enn ti mil siden du fikk sykkelen? ;D ;D ;DLudo skrev:Gikk det bra? Har sluppet unna så langt, er som det ble sagt tidligere - dekkene tåler mer enn hva man tror!!Valentino skrev:Jeg punkterte i går. Jøss.;D
Tsk, tsk. Du hadde da langturen på over 7 mil.![]()
Flott sted! Gikk sabotørmarsjen for noen år tilbake. Det frister å gjøre det igjen en gang.freddie77 skrev:
Jeg bruker Cyclemeter. Dette var en fin tur: http://j.mp/co8d18johnnygrandis skrev:Nettopp vært og kjøpt sykkel til meg og min kone, og i den forbindelse lurte jeg på om dere vet av noen smarte GPS applikasjoner for iPhone ? Skal brukes mest til å logge tider og se ruter og kilometer..
Takk !Valentino skrev:Jeg bruker Cyclemeter. Dette var en fin tur: http://j.mp/co8d18johnnygrandis skrev:Nettopp vært og kjøpt sykkel til meg og min kone, og i den forbindelse lurte jeg på om dere vet av noen smarte GPS applikasjoner for iPhone ? Skal brukes mest til å logge tider og se ruter og kilometer..
Bilder, girsystem, sadel? Du må fortelle! ;Djohnnygrandis skrev:Nettopp vært og kjøpt sykkel til meg og min kone, og i den forbindelse lurte jeg på om dere vet av noen smarte GPS applikasjoner for iPhone ? Skal brukes mest til å logge tider og se ruter og kilometer..
Bruker også den, synes det fungerer kjempebra!pahf skrev:Bruker Sportypal, eneste programmet som ikke har koblet av under ulike turer.
For ikke syklene før Tirsdag, tenkte og legge ut noen bilder i tråden da.. 8)RoDa skrev:Bilder, girsystem, sadel? Du må fortelle! ;Djohnnygrandis skrev:Nettopp vært og kjøpt sykkel til meg og min kone, og i den forbindelse lurte jeg på om dere vet av noen smarte GPS applikasjoner for iPhone ? Skal brukes mest til å logge tider og se ruter og kilometer..
Anbefaler å teste Strava.comjohnnygrandis skrev:Nettopp vært og kjøpt sykkel til meg og min kone, og i den forbindelse lurte jeg på om dere vet av noen smarte GPS applikasjoner for iPhone ? Skal brukes mest til å logge tider og se ruter og kilometer..
Hehe, tenkte jeg det ikke ;D ;D ;Djohnnygrandis skrev:Noen som vet om noen gode bilfester mens jeg er igang med masa ?, noe som er skånsom mot Carbon, spiller ingen rolle om det er tak eller feste på kula begge går bare det er saker som er fornuftig skrudd sammen.
Takker for tips !ou812rh skrev:Anbefaler å teste Strava.comjohnnygrandis skrev:Nettopp vært og kjøpt sykkel til meg og min kone, og i den forbindelse lurte jeg på om dere vet av noen smarte GPS applikasjoner for iPhone ? Skal brukes mest til å logge tider og se ruter og kilometer..
Mvh
;DRoDa skrev:Hehe, tenkte jeg det ikke ;D ;D ;Djohnnygrandis skrev:Noen som vet om noen gode bilfester mens jeg er igang med masa ?, noe som er skånsom mot Carbon, spiller ingen rolle om det er tak eller feste på kula begge går bare det er saker som er fornuftig skrudd sammen.
Thule stereo ? ;DValentino skrev:Thule.
Standard Driva gipsanker bærer 20kg pr stk så vekta av sykkelen er ikke noe problem. Spørsmålet er bare om det vil holde over tid med sykkel av og på festet.Zomby_Woof skrev:Tøff som f***!! Jeg er bare usikker på om det er nok å skru den i en lekt bak gipsen. Den har ikke allverdens fotavtrykk mot veggen, bygger vel litt ut for å gi plass til styret, og så videre. Kanskje bare hoppe i det og kjøpe en sykkel som kiler UCI's vektgrense på ryggen samtidig?