Sykkelsesongen 2011

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.375
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ludo skrev:
    Har Specialized selv, meget fornøyd!
    Bare husk å trille den litt fremover i garasjen av og til så ikke dekkene morkner... ;D ;D

Knutn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.01.2005
    Antall liker
    43
    Har aldri opplevd at dekkene morkner så lenge sykkelen henger på veggen.

Specialized Sirrus er en veldig fin sykkel. Det er en i huset som maser på en.

Mvh Knutn

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Har vært sykkelfan siden jeg var kid og Indurain herja i touren, men jeg har aldri fått ut fingern og kjøpt meg landeveisykkel. Nå tror jeg det er på tide. Men jeg trenger hjelp og her er det tydelig at folk har mye erfaring og peil på sykler.

Trenger en sykkel primært til trening, men liker å konkurrere og f.eks Lillehammer - Oslo kan være aktuelt i løpet av få år.

Hva tror dere om denne: http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=474_623&products_id=5526

Er karbon-rammene til Fuji bra? Hva synes folk i sykkelmiljøet om Fuji? Noe spesielt jeg bør se etter?
    Sykkelen leveres også som 'Compact'. Hva er egentlig det?

Og er dekkene ok?

I dag sykler jeg på en billig Merida MTB (tror jeg betalte 4000) for den som jeg har kjøpt pedaler og sko til.. Denne brukes til jobbsykling, samt at jeg ca. en gang i uka sykler en lengre tur (5-7 mil) i marka. Hender jeg kjører litt sykkelintervall opp Brattbakken til Holtet også.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ser ut som en fin sykkel, det der. Ikke så veldig billig for en 105 utstyrt sykkel, men kanskje ramma er litt ekstra påkostet?

Kompakt betyr forresten (vanligvis) at krankdrevene har 50 og 34 tenner i stedet for de vanlige 53 og 39. Man får altså litt lettere gir med samme kassett. Jeg trives veldig godt med kompaktkrank og 11-25 på kassetten.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.150
    Torget vurderinger
    4
    Wergeland skrev:
    Trenger en sykkel primært til trening, men liker å konkurrere og f.eks Lillehammer - Oslo kan være aktuelt i løpet av få år.

Hva tror dere om denne: http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=474_623&products_id=5526

Er karbon-rammene til Fuji bra? Hva synes folk i sykkelmiljøet om Fuji? Noe spesielt jeg bør se etter?

Og er dekkene ok?
    Fuji har et protour lag (Footon-servetto tidligere og nå Geox TMC) så alt bør ligge til rette for at det skal være et high end merke ala Cervelo men sånn er det ikke på det norske markedet.
    http://no.wikipedia.org/wiki/Geox-TMC

Jeg har 2008 modellen av den sykkelen du linker til, fornuftig utstyrt og med "komfort" geometri, jeg har ingenting å utsette på den. Årets modell ser også ut til å være fornuftig utstyrt men den er ikke så veldig rimelig sammenlignet med sportskjedenes inhouse merker som Nakamura(Diamant og White).

Eier også en Fuji til, en 2006 modell offroad av typen Fuji Space SL. Den har også karbonramme og har blitt mye og hardt brukt uten å vise noe tegn til svakhet.

Hvis du liker sykkelen du linker til så har ikke jeg noe problem med å anbefale kjøp.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.159
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Ble litt ufrivillig deltager av et sykkelløp idag.
    La ut på vanlig treningsrunde i dag. Ble forbikjørt av en politibil og 2 motorsyklister med varselysene på. Det slo meg ikke som noe uvanlig. Etter et par km til så jeg endel mennesker stående spredd langs veien. Noen medsykkeltøy på. Etter ytterligere 2-3 km blir jeg forbikjørt av 5-6 motorsykler. Da snur jeg meg på setet og får øye på en ledebil. Da svinger jeg av veien, inn på en parkeringsplass. Før jeg vet ordet av det komner det sikkert 100 syklister farende forbi. Jeg holdt vel sikkert 35 km/t i snitt i de siste 5 km.
    Jeg ledet litt iallefall ;D

Det ble 39 km i dag. Snittfart på 27 km/t

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Og der var sesongen over, sykkelen ble stjålet i natt.

Og jeg får ikke anmeldt på nettet, siden den stod bak en låst dør (i felles kjeller). Politiet her i byen vil jo ikke ta i mot en anmeldelse om du så har skrevet den for de, så dette kan bli en slitsom prosess.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Griffenfeldt skrev:
    Ble litt ufrivillig deltager av et sykkelløp idag.
    La ut på vanlig treningsrunde i dag. Ble forbikjørt av en politibil og 2 motorsyklister med varselysene på. Det slo meg ikke som noe uvanlig. Etter et par km til så jeg endel mennesker stående spredd langs veien. Noen medsykkeltøy på. Etter ytterligere 2-3 km blir jeg forbikjørt av 5-6 motorsykler. Da snur jeg meg på setet og får øye på en ledebil. Da svinger jeg av veien, inn på en parkeringsplass. Før jeg vet ordet av det komner det sikkert 100 syklister farende forbi. Jeg holdt vel sikkert 35 km/t i snitt i de siste 5 km.
    Jeg ledet litt iallefall ;D

Det ble 39 km i dag. Snittfart på 27 km/t
    ;D

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    79
    Torget vurderinger
    1
    Zomby og Anonym, takk for innspill!

Jeg har ikke sett så mange andre fullkarbon sykler med 105 noe særlig rimeligere.

Jeg har merket meg at man får veldig mye for pengene om man går for Nakamura, men jeg er for forfengelig til å kjøpe Nakamura. Vil helst ha en sykkel som er brukt av et Pro Tour eller Pro Continental lag (selv om Geox er jo et ganske kjedelig lag da).

Har også vurdert denne Wilier-sykkelen med Compagnolo Centaur: http://www.bikebuster.no/detaljer-n...Mailtool&utm_medium=email&utm_campaign=100273

Men da får jeg ikke prøvd sykkelen før kjøp og det er kjekt å ha en forhandler i nærheten om jeg trenger å få mekka litt på sykkelen like etter kjøp.

Skal se på Giant-sykler hos Bull Ski og Kajakk eller Holtet Ski og Sykkel og. Denne ligger vel på ca 15 000, også med 105.
    http://www.giant-bicycles.com/nn-no/bikes/model/tcr.composite.2/8159/46193/

Oslo Sportslager selger denne Everest (fullkarbon, SRAM Apex) sykkelen: http://www.oslosportslager.no/produkt/everest-sempione-racersykkel-11-26240.aspx

Ser ut som et godt kjøp, men hvordan er SRAM APex kontra Shimano 105 eller Ultegra?
    Noen som har syklet på Everest karbonramme noengang?

gjedde

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Antall liker
    0
    Wergeland skrev:

Og er dekkene ok?

I dag sykler jeg på en billig Merida MTB (tror jeg betalte 4000) for den som jeg har kjøpt pedaler og sko til.. Denne brukes til jobbsykling, samt at jeg ca. en gang i uka sykler en lengre tur (5-7 mil) i marka. Hender jeg kjører litt sykkelintervall opp Brattbakken til Holtet også.
    http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=17941
    Dette bør jo være et røverkjøp, forutsatt at ramma er fornuftig bygd....

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Da var det parkert to stk AIR sykler i innhengningen. Fikk meg jomfruturen igår på 12Km med opp og nedover bakker det kjentes i lårene for å si det sånn. Blodsmak og en ufrivillig stopp midt i bakken med noen gryntende lyder jeg sjelden lager. Noen mil til så tar jeg samme bakken uten stopp og lyder tenker jeg.

Først en runde med vekter og knebøy og deretter en litt overivrig (sykkel) jomfrutur Kanskje ikke så rart jeg følte natten kalle klokken 2130 igår kveld ;D

Vedlegg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.150
    Torget vurderinger
    4
    Håper jomfruturen ga mersmak JG, ser ut som du har fått kjøpt deg fine sykler.

Du må gjerne poste bilde av hele sykkelen.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Anonym skrev:
    Håper jomfruturen ga mersmak JG, ser ut som du har fått kjøpt deg fine sykler.

Du må gjerne poste bilde av hele sykkelen.
    Det gjorde det absolutt Anonym, ligger noen fler bilder HER

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg er påmeldt NM neste helg (jepp, bedriftsidrett). 20 km lagtempo og 80 km fellesstart. Lurer veldig på hva beina kan brukes til etter en drøy måned med oppussing og ingen trening..........

::)

Detter fort av, tenker jeg. Jeg vet jeg har en og annen kollega med litt å melde på sykkel.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.150
    Torget vurderinger
    4
    bambadoo skrev:
    Mange som skal trø birken i helga?
    Med tanke på at været har vært brukbart angrer jeg litt på at jeg ikke møtte opp på ultraen i dag.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.023
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Avgang 1055 imorgen. Sitter på en hytte i hafjell... Noen øl innabords og rimelig klar :)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.150
    Torget vurderinger
    4
    Du får ha god tur, den sosiale biten er den beste :)

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.023
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    God stemning nå på bussen fra Lillehammer til Rena :) kjenner spenningen stiger....

C

Cyber

Gjest
    bambadoo skrev:
    Avgang 1055 imorgen. Sitter på en hytte i hafjell... Noen øl innabords og rimelig klar :)
    Alkohylfrie vil jeg anta da? Ingen toppidrettsutøvere som sløver legemet med slike substanser før en styrkeprøve. :)

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    Å proppe kroppen full av øl dagen for en slik tevling er det siste jeg kunne tenkt meg og gjort men derimot er jo øl en styrkedrikk for noen så..

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.023
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hehe nei... Dette er live statusrapport fra bussen som er kommet til Hamar nå

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.023
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kom i mål.. Regnet endel kan man si og gjørme var det. En punktering er ok.
    Tid 4:07:00

Er sånn sett fornøyd.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.375
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Høres jo meget bra ut, gratulerer!

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.375
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    IIIIIK, de nybarberte leggene mine!!!!

? :D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.150
    Torget vurderinger
    4
    Var ute og syklet med nye hjul og dekk igår, Ultegra og GP24.

Sammenlignet med Micheling Pro 3 Race så tror jeg Conti dekkene ruller ca like godt men kjørefølelsen og følelsen av god kontakt med underlaget er litt mer fraværende med Conti.

Så håper jeg GP24 er punkteringssikker for jeg er lei av å fylle luft så jeg er tilbake på butylslanger.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    bambadoo skrev:
    Kom i mål.. Regnet endel kan man si og gjørme var det. En punktering er ok.
    Tid 4:07:00

Er sånn sett fornøyd.
    Gratulerer well done !!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.274
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En Pina KOBH-ramme til den prisen...
    En adresse i Bandung...
    Ingen "About us"...

Jeg har ikke funnet noen referanser. Skeptisk, ja.

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Trondheim
    Igår plukka jeg av setepinnen på sykkelen. Dette har jeg grudd meg til siden den har begynt å feste seg litt for mye (aluminium oksyderer). Et øyeblikk følte jeg et stikk av angst, men etter mye slit kom den av :) Nå gjenstår å påføre litt smurning og gjøre remontering.

Hva bruker folket av fett i setepinneinnfestningen?

janghell

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Antall liker
    356
    Torget vurderinger
    11
    Valentino skrev:
    En Pina KOBH-ramme til den prisen...
    En adresse i Bandung...
    Ingen "About us"...

Jeg har ikke funnet noen referanser. Skeptisk, ja.
    Det lukter litt svidd ja.

Spurte dem ett par spørsmål;

HelloJ
    I have a couple of question;
    Do You ship to Norway?
    How is the payment carried out?
    How much will shipping of one bike cost to Norway?
    Best regards
    Jan Gunnar

Dear Mr.Jan

Thanks for email us.
    Yes, we available ship to Norway.
    we accept international bank transfer.
    Tax and Insurance : Included
    Shipping Cost to Norway ( Discount ) : US $ 20.00

Below is delivery terms to Norway :
    - International Door to Door
    - Freight by Airway
    - Shipment by EMS
    - Shipment Times to Norway : 5-7 in business days

To obtain more complete information sir, placed your order at our official website sir.
    If you have any questions,please contact us.

Hello again
    Thanks for your answer.
    A few more questions;
    Is it possible to pay with paypal?
    Are the bicycles in your store genuine, and with warranty? (The reason that I ask, is that your prices are very good compared to the Norwegian ones… J)

Best regards
    Jan Gunnar

Dear Mr.Jan
    Thanks for reply.
    For now we can't process your order for PayPal sir.
    But, we can send your order first and send you shipment tracking number with bill of shipping company.
    After that you can pay us. With that tracking number you can check online for your order at shipping company official website.

Bicycles available on our website the same as in our stores.
    Yes, the bikes will come with lifetime international warranty sir.

If you agree,contact us

janghell

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2002
    Antall liker
    356
    Torget vurderinger
    11
    Da er sykkelen klar til klubbmesterskap i morgen. Ser litt snodig ut når jeg snudde setepinnen 180 grader, men var nødt til det for å få sadelen langt nok fram....
    Det er 20km tempo vi skal sykle. Så får jeg bare håpe at kroppen fungerer som den skal :-\

Vedlegg

A

AK27

Gjest
    janghell skrev:
    Da er sykkelen klar til klubbmesterskap i morgen. Ser litt snodig ut når jeg snudde setepinnen 180 grader, men var nødt til det for å få sadelen langt nok fram....
    Det er 20km tempo vi skal sykle. Så får jeg bare håpe at kroppen fungerer som den skal :-\
    Fikk skikkelig lyst til å kutte litt på gaffelrøret ditt, med mindre det er carbon, carbon skjønner jeg meg ikke på.

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.487
    Torget vurderinger
    13
    janghell skrev:
    Flott sykkel.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn