Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.061
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sandnes Sykkelfabrikk har fått på plass sin nye nettbutikk der man selv kan skreddersy sitt nye leketøy. Ikke all verdens komponentutvalg foreløpig, men det ser ikke så aller verst verst ut.
    Artig sammentreff der coolbiz. Jeg satt tilfeldigvis og så på det firmaet idag, for første gang. Kom akkurat i kontakt med en kar her som bygger hjul og leverer bl.a. til dette firmaet. Ikke at jeg er så avansert og kjøper sånne hjul, men fyren er tilfedligvis mer enn gjennomsnittlig musikk- og hifi-interessert. Sånn type musiker-med-rør-og-vinyl, og det lover jo godt :)
    Runde Hjul - Kvalitet i alle ledd

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Takk for link, ottone. Jeg har et bakhjul som jeg vurderer å få noen til å spile om (eller hva det heter) for meg. Det svarer seg neppe, men jeg skal i det minste se hva Runde Hjul har å tilby.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.061
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det slår meg når jeg ser på sånne "bygg din sykkel"-sider at jeg må godt over 30k for å få en terreng/hybrid som matcher vekta på min Merida HFS3000.
    http://www.merida.no/crossway-hfs-3000.85529.no.html
    Klarer ikke finne en hybrid i butikk idag som veier under 9kg. Jeg skjønte aldri hvorfor denne forsvant fra markedet. Sitter jeg kanskje på en litt skjør og risikabel ramme/gaffel?
    Det ergrer meg at jeg ikke var våken og fikk tak i den med 61cm ramme. Min er litt liten for lange meg, men den veier herlige 8,7kg.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Hjulene på terrengsykkelen min kommer fra Runde Hjul og de har jeg ingenting å utsette på.

Men med tanke på hva som står skrevet på et annet forum ville jeg nok i dag vært skeptisk til forhåndsbetaling.

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.199
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Elektronisk Campatempo!

1campyultracrank.jpg

Lykke til på Styrkeprøven i helga, dere som skal. Dere som ikke skal, ønsk oss lykke til!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har frihelg. Kanskje jeg skal sette meg i veikanten og heie på dere?

Lykke til, og god tur. Eller kanskje 'passe vond' tur er mer riktig...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg står over styrkeprøven i år, dere som drar får ha god tur. Ser værmeldingen har bedret seg.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Lykke til på styrkeprøven. Blir nok litt for tøft for denne skrotten i år. Men til neste år!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    En liten smakebit til mens vi venter:

Oltre 026.jpg

Estetikken har spilt en stor rolle gjennom hele prosessen, og sånn kommer det til å fortsette. Jeg tenkte egentlig å gå for 3T, men selv om LTD-serien er tålbar i svart og sølv synes jeg det ble i overkant dyrt. Team er ikke innafor med sine digre røde striper, Pro i 'billigste' laget. Så da blir det Deda Presa og Zero 100 servizio corse. Estetisk sett best av dem alle, og en flott match med hvitt SMP Dynamic og Elite flaskeholdere i hvitt og svart. Styretape finnes bare i en farge.

Snakka med Sørensen sykler i dag. Importøren hadde ikke klart å sende bosset enda. Sånn er det vel med smale og sære produkter i et lite marked. De klarer kanskje å få til et eller annet med et brukt boss i helga.

Rastløsheten sliter litt i meg nå. Jeg har ikke en gang hjul til gamlesykkelen, og været er sånn det skal være.

Sist redigert av en moderator:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Que dolor!!

Jeg har skrevet om det under 'feil og problemer'. Jeg får opp vedleggsnummer som klikkbar link. Jeg var akkurat inne og språkvasket, og da kom bildet opp første gangen, før den klikkbare linken var tilbake ved neste visning.

Det bildet er forresten så vakkert at det er et betydelig tap for hfs at det ikke vises. Høvdig, redd oss!

Nå gikk jeg inn for å redigere. Og så fant jeg sammen smileyene en markert boks som het 'ingen bilde'. Jeg fikk ikke til å fjerne markeringen direkte, men den forsvant da jeg klikket på et tekstikon ved siden av smileyene. Da kom bildet opp under teksten, men linken står fortsatt som klikkbar inne i innlegget. ??

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.198
    Torget vurderinger
    2
    Que dolor!!

Jeg har skrevet om det under 'feil og problemer'. Jeg får opp vedleggsnummer som klikkbar link. Jeg var akkurat inne og språkvasket, og da kom bildet opp første gangen, før den klikkbare linken var tilbake ved neste visning.

Det bildet er forresten så vakkert at det er et betydelig tap for hfs at det ikke vises. Høvdig, redd oss!
    Bilde virker fint nå. Jeg lastet det ned, og lastet det opp igjen i innlegget. Må se litt på hvorfor det skjedde, men som sagt, det vises nå.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.199
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Til Fidelio kan jeg fortelle at Racebaken ikke kom fram i tide, så det blir å sykle uten pukkel i morgen.
    Men siden det nå en gang er Styrkeprøven blir det følgende "feil" på ekvipasjen:
    Tempodrakt
    Lycraskotrekk
    Gjentapede huller i hjelmen
    Overrørsbag
    0,75 l flasker

Molto bella, Zomby, og takk, O Store. Herlig bilde, Alshus!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg skal sykle min første tempoetappe i morgen i forbindelse med toppidrettsuka - NM Triathlon lag.
    Har testsyklet en runde og den er tung for all stigning er samlet i etappens første halvdel.

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Lykke til både med Styrkeprøve og tempo!

Zomby: resten av sykkelen min er nok ikke i samme klasse som din, men jeg har iallefall samme flaskeholdere... :rolleyes:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Resten av sykkelen din er nok langt bedre enn min, Freddie. Den har vel hjul... :cool:

Fine å se på forresten, de flaskeholderne. Håper de funker bra også.

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Joda, den har hjul og er i så måte ett hakk foran...
    Flaskeholderene funker bra så vidt jeg kan bedømme.

Her fra "vinterlagring" på rulle:
    White.JPG

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fine å se på forresten, de flaskeholderne. Håper de funker bra også.
    Jeg er iallfall godt fornøyd med de både når det gjelder form og funksjon.
    Høres bra ut. Jeg har insistert på flaskeholdere av tynne stålrør i en årrekke. Jeg hadde en gang noen karbonsaker fra Zefal som jeg ikke likte i det hele tatt. Det jeg fant ut var at det alltid samlet seg masse skit mellom flaska og holderen. Dette gnagde rett og slett i stykker flaskene, så de så helt jævlige ut etter bare noen få turer. Aluminium har jeg også hatt uten å like det særlig bedre, av samme grunn. Nå har jeg King Cage i stål som jeg liker godt, bortsett fra at jeg ønsker meg et litt mer moderne uttrykk som passer til en mer moderne sykkel. Kanskje det funker bedre nå som jeg har kommet helt ut av skogen og blitt mer av en solskinnssyklist.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har da sett verre intervjuobjekter! Gladpack på hjelmen så ut til å ha nytte ut over den planlagte aerodynamiske gevinsten?

Nei. Nå må jeg begynne å trene jeg og, så jeg kan være med neste år uten å skjemmes. Hele dagen i hvert fall...

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.199
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har da sett verre intervjuobjekter! Gladpack på hjelmen så ut til å ha nytte ut over den planlagte aerodynamiske gevinsten?
    Det er pakketape, hehe. Når man ikke er så sterk og planlegger å lede fra front hele dagen gjelder det å spare de joule man kan. Det hjalp meg ikke nok i går; jeg måtte overlate ansvaret til min visekaptein ved Mogreina og sykle tur inn. Un jour sans, gitt! Men det var nå herlig å sykle hele Østre Aker Vei solo i plaskregnet også da. Man taper en opplevelse og vinner en annen. :)

Det bakre Tacx Tao-flaskestativet mitt knakk forresten underveis slik at flasken skled igjennom og hvilte nederst i ramma. Så nå blir det Elite Custom på meg også.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Cyclecomponents tar NOK 89,- for stykket. Jeg har sett dem i hvitt og celeste også, men da til en vesentlig høyere pris.

Jeg fant forresten et søtt bilde på eBay:
    $(KGrHqN,!rME-Y0)MeW5BPru)vJYM!~~60_12.JPG

;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg hadde en ganske kort, men meget hyggelig telefonsamtale med Sørensen sykler i dag. Det blir omvei hjem fra jobben i morgen!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har tafset på søstrene. Oltre er en utrolig flott sykkel, de har den på G-Max i Skien (til en høy pris).

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Da har jeg hentet den nye sykkelen. Se bort fra Shimanostem og kabelvase, se bort fra manglende styretape. Dette er et prosjekt under arbeid.

JohnnyD

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2012
    Antall liker
    17
    Ikke se bort fra at jeg ikke ser noe som helst. Anta heller at jeg ikke ser noe som helst. Er det et bilde der eller erter du oss?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    165912_151116028357039_1442817781_n.jpg

Sliter som pokker med å få til dette med bilder fra egen PC, men fra URL'en på Facebook går fint...

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med råflott sykkel Zomby!

I går satt jeg på et tilnærmet sporfritt dekk med litt smalere kontaktflate for å se om jeg kunne få litt mindre rullemotstand. Det ville være en understatement å si at det ikke ble forskjell. Bruker fremdeles stålforsterkning for å tåle mye av den dårlige asfalten og grusen jeg sykler på. I slake nedforbakker ble det nesten litt for lite med juniorutveksling, men jeg får være fornøyd denne sesongen.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.199
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det må jeg si Zomby! Superduperrecord og greier. Skal du ha hvitt framspring også?
    Tør jeg foreslå passende drikkeflasker?

assos-waterbottle.jpg

De fra Cyclecomponents ser litt store ut i den lille ramma.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Lørdag knaller årets Tour de France i gang, gleder meg! Har studert løypa, og det virker som dette blir en skikkelig bra utgave. Dessuten slipper vi den kjedelige Contador/Schleck-greia i år.

Vi har Tour de France-konkurranse på åttende året, man tipper alle etappeseire, trøyer osv, og får poeng regnet ut på en sinnsykt komplisert måte som bare konkurransens Admin har oversikt over. Regnearket med daglige oppdateringer er en nytelse å beskue! Nevner det her, for hvis noen er interessert i å være med, så ta kontakt med meg på PM. Vår konkurranse er selvsagt mye bedre enn TV2s dumme liksomkonkurranse; kopister er de! Frist for innlevering av tips er fredag kl. 24.00.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Mange takk for skryt. Det blir hvitt stem, ja. Zero 100 servizio corse. Jeg skal bare bestemme meg for lengde för jeg bestiller. Jeg tror til og med jeg klarer å få tak i 86 grader, så jeg kan kappe ytterligere litt av styreröret.

Men et spörsmål: På nettsidene til Campa gjör de et poeng av forskjellige cantilevere foran og bak, enkel pivot på bakbremsen. Dette synes jeg virker som en meget god idè, siden det er mye lettere å låse bakhjulet (enn forhjulet) ved panikkbremsing. Jeg har fått identiske foran og bak, noe Sörensen hevder er standard. Hva er hva? Jeg önsker meg egentlig den 'veikere' bakbremsen.

Ellers et hjertesukk. De hadde montert på et 'braze on' krankgir, med en BBB-klemme. Jeg håper det går smertefritt å få byttet det til et med seterörsklemme. 'Braze on' er for rammer med påloddet feste, og BBB er kjipt på en sykkel til sine 55kkr....

Men alt i alt, dette blir saker. Kanskje blir jeg litt raskere, i hvert fall på dörstokkmila. ;)

Når det gjelder flasker. Visst er de fine, visst ser det bedre ut med 0.5. Men jeg blir törst når jeg trener...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ellers ser jeg to feil, Figge. Sykkelen står i ro, og jeg sitter ikke på den...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn