novgarod
Overivrig entusiast
- Ble medlem
- 17.09.2006
- Innlegg
- 957
- Antall liker
- 59
Den så riktig lekker ut..!
Takk, 105 på alt bortsett fra krank.Grattis Anonym. Det ser ut som en grei ventesykkel. 105 gruppe hele veien?
Det er alltid kjekt med et hjul i reserveVentesykkel er drøyt, ja. Jeg har akkurat funnet ut at kranken faktisk var på lager i riktig lengde, men hjulene ikke. Jeg har hjul hjemme, men ikke med riktig boss. Det er en stemme inne i hodet mitt som sier at jeg skal ha et vente-bakhjul. Stemmen mumler også noe om at jeg egentlig trenger et eget rullehjul uansett. Men jeg har klart å styre meg så langt.
Fin sykkel forresten, til å være amerikansk
Kanskje denne lenken fungerer bedre: SPY ToC Busche/Montgomery Bike "Flip" - Behind the Scenes - YouTubeValentino; dette må være noe for deg:
Du får iallfall prøvd litt motvind, ikke for å sette griller i hodet ditt men det er en liggesykkel du bør ha i DanmarkI morgen får sykkelen min en sjanse til å oppleve litt andre omgivelser. Har pakket sykkelen på Thule stativet og setter nesen mot Danmark og Ebeltoft.
Sett styret høyere.Er det forresten noen gode tips til å komme seg ned i bukken?
Helt enig med Valentino her. Jeg er ikke veldig myk. For å komme lavere ned begynte jeg bevist med å sitte så sykkellikt som mulig på spinning. Dette startet jeg med på høsten. Lagde meg noen mål fra landeveisykkel, og benyttet disse på spinning. Gjennom vinteren reduserte jeg gradvis høyden på styret. Da jeg startet ute, føltes det som jeg satt på en gammel herresykkel. Snudde stemmet og tok bort en spacer. Vil tippe dette reduserte styrehøyden med ca 25-30 mm Enda føltes det mer behagelig å sitte i bukken. Tror du må regne med at slik trening tar noe tid. Ser også en del med svært små sykler, dvs at styret kommer svært lavt i forhold til sadel, men dette er selvsagt avhengig av smidighet, og av hvordan du ønsker/klarer å sitte.Sett styret høyere.
Ellers: Ryggstyrkeøvelser. Tøying. Sykle mer. Kan selvfølgelig også være at posisjonen din (Setehøyde og kneplassering for/bakover) ikke er helt der den skal være. Søk evt. kvalifisert hjelp.
Mageflesket har jeg etter en lang og traurig kamp hvor jeg kom tapende ut, ført opp på lista over konstanterAbsolutt enig. For min egen del kan jeg tillegge: Bli kvitt det mageflesket som ikke får plass mellom musklene under og låret i øvre posisjon. En annen ting er at man ikke nødvendigvis trenger å ha så dårlig samvittighet for å holde på toppen av hendlene mesteparten av tiden. Man kan strengt tatt ha bukken som en enda lavere posisjon når man virkelig trenger den (solobruddet som redder dagen, eller et desperat forsøk på å ta igjen feltet etter en pissepause, alt etter behov). Mindre bukker er også en mulighet, men etter bildene av sykkelen tror jeg det allerede er på plass.
Enig, moro! Men hvorfor kler syklister seg i helsvart? Er det et skjult dødsønske?Har aldri prøvd et ISM Adamo, men synes det er bra at det er flere enn Selle SMP som lager seter som frigjør de bløte deler.
Slike fixies skal helst være bygd på en rådyr Cinelliramme, være utstyrt med Campa Pista utstyrsgruppe og hjul, ha et hysterisk smalt banesprinterstyre med en antydning av styretape nederst, og leies i området Frogner/Majorstuen. Man sykler ikke på accessoirer!
Denne er fin: Lom: Rundtur til Randsverk, og opp bakken til Juvasshytta | Blodsmak
Jeg skjønner ikke hvorfor så mange sykler med signalgule jakker med passform som en søppelsekk, det er stygt og i skumring og mørket vil lys og/eller refleks ha mer å si for synligheten enn fargen på antrekket.Enig, moro! Men hvorfor kler syklister seg i helsvart? Er det et skjult dødsønske?
Rusten etter Rom-Stoff-Tid: 9,80665 mener jeg det var?g er vel 9,81 for å pirke litt, hvis ikke du tenker på en annen konstant enn meg...
Har også testet litt på dette med sittestilling, og på de første turene på racer var det helt umulig å sitte slik jeg trodde det skulle gjøres. Etterhvert (jeg har ikke syklet lenge på racer) har dette gått seg noe til, og jeg prøver å legge inn et lite tempodrag i bukken litt innimellom bare for å teste at ikke magen kommer alt for mye i veien...
Sykkelklær skal være malt på. Mine døtre er ikke helt enige i mitt tilfelle, men slik er det nå en gang.Jeg skjønner ikke hvorfor så mange sykler med signalgule jakker med passform som en søppelsekk, det er stygt og i skumring og mørket vil lys og/eller refleks ha mer å si for synligheten enn fargen på antrekket.
Helt enig, flotte karer, på vakre maskiner i flott natur. De hadde helt sikkert en tur de vil minnes.Synes gutta som sykler i Lom ser veldig bra ut! Skoovertrekk og hjelm som matcher detaljene på rammen. Hadde han hatt røde sykkelhansker hadde det vært perfekt, er noen røde detaljer på innsiden av gaffelen. Det er lov å være forfengelig på landeveissykkel.
Jeg sykler ikke for noen klubb nå, og kjører alltid i helsort med rød hjem og sorte/røde sko, samme farver som sykkelen.
Jeg kjører Schwalbe CX Comp på cyclocrossen min, veier nærmere 90 kg og er ikke plaget med punkteringer. Med en webpris på <100 kroner (crc) kan jeg anbefale de.Min kone har en hybrid (Merida Speeder T3). Den ble levert med Maxxis Detonator eller noe slikt. Helt utrolige dekk. De lekker noe helt vanvittig. Ikke luft, nei da! Stein går rett igjennom! Deretter ryker slangen, og så lekker de luft også. Nå sykler ikke kona så mye, men hver gang punkteres det, og slikt blir det jo ikke akkurat mer sykling av. Forslag til bedre dekk? Må trille lett, tåle litt grusvei, og ikke punktere (helst).
Det å finne knirk er vanskelig, selv om en tror det er knirk i kranken kan det fort vise seg at det egentlig er setepinnen eller noe annet som knirker. Demontere, ha på litt fett og remontere er mitt tips for å bli kvitt knirk. Kranken din er mer enn god nokJeg har en cannondale caad 10 ultegra jeg er meget fornøyd med. Det er dog en ting jeg ikke er fornøyd med. Det er knirk i kranket foran ved tråkk ned med høyre ben. Dette er ganske irriterende. Hva er galt her? Det er ett FSA SL-K carbon krank, burde dette byttes til noe mer solid? En annen ting er gnage/gnisselyder fra flere av girene som ikke faller helt i smak, men dette blir man kanksje ikke helt kvitt uanset hva man gjør? Sykkelen har akkurat vært på førstegangsservice hos sykkeldelisk/Anton sport.
McLaren