Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Hmm, takk skal du ha, må sjekke ut nærmere. Ev. bare prøve å montere tubeless og se hva som skjer :)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Melder om flotte (sykkel)forhold i Nordmarka idag :)

Takk til C.Alshus for dekk!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Hva, ikke på racer? Smale dekk går best gjennom snøen :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nu er heldigvis den gode Greg fullt klar over sine egne begrensninger i så måte. Stikk innom Change Cycling Now og se om dere synes det er verd å signere oppropet. Jeg synes det.

Meanwhile kunne jeg godt tenke meg litt mindre kulde og litt mere snø, omtrent slik:

A9SNulHCYAAFu5i.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Du, ja. Jeg hadde ikke gått ned der til fots. Med mindre premien var en Super Record EPS-gruppe da.

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    55
    Valentino, dette må være noe for deg:
    assos-coffee-set-12.jpg
    Det kommer under 200 kronersgrensen fra Wiggle.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Mulig det blir CX-ramme på meg nå. Jeg tenker å sitte mest mulig likt som på raceren, men da blir det enten litt lengre overrør og litt kortere stem eller omvendt. Hva tenker dere?

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hett tips om noen titter etter julegaver til seg selv. ChainReactionCycles har salg på campa klær og veldig mye annet nå. Pluss at du får 400 rabatt om du handler for 1999 eller mer. Ble latterlig mye flott for godt under 2 lapper.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Zomby. Er vel uansett bedre å ha et kortere overrør. Da får du en lettere, mindre og mer leken sykkel. Heller kompensere med lengre stem som du sier. Da vil du også få en lavere front som gjør at det blir likere racern. Ellers er det vel ganske forskjellig geometri fra produsent til produsent.

Sett deg ut noen rammer? Prisklasse?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    En ting jeg ikke har snøring på er hvor annerledes folk som Vos, Stybar og Boom sitter på crossyklene sine sammenliknet med landeveissyklene, men etter hva jeg forstår er en crossykkel vanligvis satt opp høyere og kortere enn en landeveissykkel. Så om overrøret skal være annerledes så bør det vel være kortere. Oppnedframspring også, muligens, og kanskje et styre som er litt bredere enn landeveisstyret.

Ah! Fant dette: http://www.cycle-smart.com/articles/secret-set-part-1-dialing-your-cyclo-cross-bike

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Skal lese meg opp litt, takk for linken. Det blir så billig som mulig. Regner med at jeg ender med en Graham Weigh fra ebay til 199£. Ellers ender jeg nok med billigste fra Deda, Tektro mini V-bremser og skoesken med tiloversblevne deler.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kommer jo også an på hva du skal bruke crossrammen til. Cross eller vinterlandeveissykling?

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har vært på telttur med sykkel. Ekspedisjonen foregikk på Henestangen sørøst i Vannsjø. Startet på eftan på onsdag. Bomma litt på rutevalget og kom inn på en vei som ikke var på kartet. Plutselig forsvant stien og da stod jeg der som en dust i mørket. Etter godt og vel to tier kaving på kryss og tvers inni skauen havnet jeg ved en tilfeldighet på Henestangens høeste punkt, så da ble natten tilbragt der. (Iphoto har hengt seg, så bildene er ikke redigert).
    Neste gang blir det mindre og lettere sekk og heller vesker.

Kaldt på morran.

Bål er alltid fint.

Ble for mye dytting.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kommer jo også an på hva du skal bruke crossrammen til. Cross eller vinterlandeveissykling?
    Helt klart ikke cross i ordets opprinnelige betydning. Tanken er at den skal tåle alt av juling som jeg vil spare Oltre'n for. Det vil si rulle, jobbpendling, vintersalte veier (forhåpentligvis noen mil før påske), og en og annen tur på grusveiene i marka.

Det ser ikke ut som det anbefales voldsomme endringer i linken. Jeg er ikke begeistret for tanken på å flytte pedal og sete i forhold til hverandre. Jeg vil ikke trene motorikken på styr i løpet av vinteren, tråkker nok forkanter som det er. Styret litt nærmere og høyere kanskje? Men kanskje ikke så mye som antydet? Men akslingen på forhjulet, da? Lekenhet er ikke det store temaet. Den kommer til å se lite konkurranse, mildt sagt.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    C._Alshus : Utrolig kult, hva ligger vekta på en slik en på?

Valentino : Har du noe innspill på SMP sadlene? Forskjell fra feks Selle eller specialized som også har "sprekk" .Driver å titter på en sadel til den nye sykkelen jeg bygger. Har en 143 mm toupe fra før så har sett meg ut Dynamic modellen.

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.108
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har vært på telttur med sykkel. Ekspedisjonen foregikk på Henestangen sørøst i Vannsjø. Startet på eftan på onsdag. Bomma litt på rutevalget og kom inn på en vei som ikke var på kartet. Plutselig forsvant stien og da stod jeg der som en dust i mørket. Etter godt og vel to tier kaving på kryss og tvers inni skauen havnet jeg ved en tilfeldighet på Henestangens høeste punkt, så da ble natten tilbragt der. (Iphoto har hengt seg, så bildene er ikke redigert).
    Neste gang blir det mindre og lettere sekk og heller vesker.

Kaldt på morran.
    Nice Surly:) Tøff reportasje!

OU812

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    @ekorre: Dynamic er vel regnet som den SMPen som passer flest. Vil du ha helt uten padding er det Composit Crb eller Full Carbon du bør begynne med, de med stålskinner er visstnok veldig harde.

@C._A: Ser morsomt ut. Den som var friluftsmenneske, hehe.

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    @ekorre, Mk II: Jeg sitter veldig godt på mitt Dynamic. Jeg opplever det omtrent som Flite i bredden.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Godt å høre. Da får jeg prøve å source dette i hvitt med carbon rails. Det hadde ikke CRC.. Noen av dere som har handlet fra carbonconnection før?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg kjøpte mitt på ebay. Overraskende dårlig med forhandlere, og utvalg hos forhandlerne.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    For å klargjøre: Det er nok padding på Dynamic med stålskinner til at det ikke blir for støtete på norsk asfalt. Men en Dynamic Crb blir nok ennå mere fjærende.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    For enda en gang å supplere: Mitt er med stålskinner. Jeg turte ikke annet med setepinnen på Oltre. Den er smalere mellom kontaktpunktene på undersiden enn på oversiden av seteskinnene. Da er det neppe risikofritt å dra til med karbon. Setet har rykte for å skli litt bakover i setepinnen (Steve Hogg, som Val linket til tidligere). Jeg sitter som nevnt meget behagelig på denne, men sykkelen min fikk skryt for å være uvanlig komfortabel til renodlet racer å være (Peloton).

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Takker for meget utfyllende svar folkens. Ble til at jeg trykket på kjøp knappen hos en tilsynelatende hyggelig ebay forhandler som lovet levering før jul. :D Det ble varianten med stål rails. Ikke ille med 227 dollars ink frakt.
    Har jo endel fleks i Syntace pinnen og supersix evo ramma går for å være relativt komfortabel. Synd det er spådd lite tørr asfalt fremover :/

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg synes vi skal kuppe innendørsbanen på Bislet som du foreslo jeg Ekorre. Dumme joggere ;)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Ja. Jeg må få testet nye sykkelen snart. Så spørs om det ikke blir Bislett i slutten av uka ;)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Det er meldt regn og plussgrader til helgen, da blir veiene bare!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Men for pokker da, hvorfor gir UCI den siste ProTour-lisensen til Argos-Shimano og ikke til Katusha? Argos-Shimano er et kjipt dustelag, og når man ser på hvem som sykler på det russiske laget, virker det hele svært snodig. Korrup...host...sjon.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn