Sport, sykkel og trening sykkelsesongen 2012

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Til hvor i Europa flyr man for å sykle en snau uke i vinter?

Det skal i tilfelle ikke sykles med oppakning, så en by som er plassert slik at man kan ta en ny dagstur hver dag er utmerket.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Sjekk ut Jens Voigt Soundboard fra appstore, tidenes app!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Festlig den der, virkelig.
    Jeg savner de litt lengre utgreiingene, samt klassikeren "It's going to take days to kill all these people!"

@totte: Vet ikke. Til og med Mallorca er død fra nå til februar.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Totte; sør i Frankrike har jeg mye erfaring med vinterstid, det er stort sett kjempefint, og null stress for en nordmann som tåler 8+. En eller annen landsby i Var er et fint utgangspunkt, finn én som er litt opp i regionen, så slipper du den kjipe delen av stedet.

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.190
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Dagens bilde på pinkbike.com

Date: Oct 31, 2012 at 6:03
    Oct 31, 2012

Trail: 3 Peaks
    Riders: Nick Craig
    Description: Drop Bars, thin nobly tyres and lots of rain... not your usual chosen method of riding a bike off road, but the 3 Peaks Cyclocross race is a truly unique race that really sorts the men from the boys. Nick Craig here, on his way to 3rd place at the 2012 race.

Camera: Nikon D4
    Lens: 70.0-200.0 mm f/2.8
    Shutter Speed: 1/1250
    Aperture: f/2.8
    Focal Length: 200.0 mm
    ISO Speed: 500
    Date: 2012:09:30
    Time: 11:52:16

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Lurer på hva slags beinstilling hun hadde hatt hvis hun skulle brukt krankarmlengden din Valentino? Hadde hun hatt beina over styret? På dagens sykler virker det som avstanden fra styret har økt og at knehasene nesten skal være bak knuten på kranken. Type agressivt på styret, men passivt v kranken.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hun har vel kneet bortimot over pedalakslingen, dvs. omtrent som oss, har hun ikke?
    Men "reach" var ikke allverden for hundre år siden, det er sikkert.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Joda, hun har vel kneet rett over akslingen. Jeg er nok bare ikke vant med å se noen med så kort femur i profil. For meg så det veldig aggresivt ut. Omtrent loddrett fot i klatring så det ut som.
    Lurer litt på om jeg skal snu hele seteposten min til neste års sesong slik at jeg får en negativ vinkel på setet. På den måten får jeg benyttet meg av min styrke som er eksplosiv spurt. Da kan jeg imponere 100 meter i slengen.. hehe

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Rapha har lagt ut en del dagsaktuelle bilder fra et ritt i dag(cyclocross) og jeg registrerer mange med skivebremser. Det ville ikke overraske meg hvis det blir flere som bruker det i touren o.l i fremtiden ( +- 10 år )

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Våtdrakt?

Finnes det et alternativ til å bruke lag på lag med ull og vanntett bukse, skoovertrekk, hals/buff, sykkellue, hansker og jakke - rett og slett en heldekkende drakt, som en termodress til sykkelbruk? Jeg sykler til jobben og liker det, men er lei av å dra av og på meg nevnte haug med klær (gjerne fuktige), og lurer på om jeg skal kjøpe meg våtdrakt eller overlevelsesdrakt :)
    Men, om det det finnes til sykkelbruk hadde det vært å foretrekke :)

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Lag på lag er nok prisgitt de som kan strippe lag på lag. Mitt tips vil være type godt ullundertøy kombinert med godt værtett overtøy. Sats på kvalitet kontra kvantitet. Valentino og en annen kan ett og annet her. Vent til i morgen til de har stått opp..

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    En varmedress vil da alltids funke. Et annet alternativ er det å bruke overtrekksbukse og en varm sykkeljakke å ha vanlige sivile klær under. Ser det er en del som bruker den sistnevnte løsningen

Få arbeidsgiver til å installere varmeskap så tørker iallfall klærne til du skal hjem fra jobb.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 164433

Jeg må må må få meg en L'Eroica-maskin.

Herlig type. Her er det ikke snakk om bruk og kast og siste mote :). Legg merke til kjedestrammeren, sykkelslynga under trøya og hvordan har har lagt reserve pariser i 8 tall over skuldra - det har jeg aldri tenkt på gitt..

Og ut fra lårene å dømme er det ikke første gang han sykler...

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kjøpte meg et pariserdekk på en sjappe i Palma en gang for lenge siden. Ekspeditøren så på sykkelen min, og at jeg tok på meg dekket som en ryggsekk, og sa: "-Like Coppi." Made my day.

---

En vanntett bukse er kjekk å ha. Endura koster ikke ut av nesen, og synes å passe folk med normal kroppsbygning, dvs. ikke slike som meg.
    Tech-Pant Overtrousers
    Stealth-Lite Biblongs
    Den siste har jeg. For lang i lortfallet og for kort i bena...
    Vannavstøtene skotrekk med høyt skaft er også kjekt å ha under slike bukser, siden leggene mottar vann både fra oven og neden. Jeg ser at Bikeshop har Agu sin variant over temaet til en hyggelig pris.

Jeg er tilhenger av å bruke pustende tøy på overkroppen. Regnjakker stenger ikke bare fuktigheten ute, men også inne, så en vinterjakke med vindtett og vannavstøtende front, skuldre og ermeforsider kan være kjekkere, faktisk. Om man går The Full Assos Monty er det nok med én undertrøye og én jakke. Det koster, men funker svært godt og tørker fort også. Assos er tradisjonelt langt og trangt på en gang, men Bonka-jakken (0-8 grader) deres finnes både i Cento- (standard/slank) og Mille-snitt (romsligere).

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Hvis man skal drive med daglig jobbpendling på sykkel er det greit å ha i bakhodet at en får flekker på klærne som aldri går av i vask.

Jeg anbefaler med andre ord mørke farger til jobbpendling og så får man heller bruke lykt og refleks for å bli synlig.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Fikk testet 716 buksa idag i passende vær. Det var rett over frysepunktet innover Maridalen og videre til . Ble aldri kald men merket behovet for en varmere jakke når sola forsvant. Noen erfaringer med habu jakka fra assos? evt ser pro jakka fra rapha fin ut i chartreuse...

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har Habu-jakka jeg. Egentlig for kaldt til den når temperaturen er nær frysepunktet, men jeg brukte den i dag over en polyester- og en ullundertrøye, og det gikk greit.
    Men neste høst blir det Bonka-jakke på meg.

Forresten selger Bikedeal, av grunner jeg ikke kan fatte, Falkenzahn-vesten til halve prisen av det resten av verden gjør. En slik kan jo gjøre en Habu-jakke til en Bonka, nærmest.

Sist redigert:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Ble til at jeg bestilte en Rapha winter jersey. Ha den med en en langermet merino under burde bli bra. regulere med climashutz over.
    Så kan man impulskjøpe en jakke når det blir ordentlig kaldt;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fin den. Mange reflekser også.

Hvordan er standard Raphapassform ift. Assos, forresten?

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Har kun erfaring med classic jerseyene til Rapha men føler de er litt mindre race cut enn assos sine trøyer. Er nok fordi de er laget av ull så de strekker seg litt mer.
    Ellers sitter de veldig tight og fint. Bruker samme str som assos.

Her er forresten noen bilder fra dagens tur i godværet. Første er opp mot Grefsenkollen, det neste er fra Maridalen. Praktfullt vær!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Flott sykkel du har der Ekorre, Cannondale lager noen av markedets flotteste sykler.

Jeg gjetter på at den er ganske lett også, selv om C'dale ikke reklamerer med vekt så leverer de et pris/vekt forhold på linje med Diamant/Nakamura

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Takk takk . Veldig fornøyd med den. Veier vel inn på litt over 8 kg. Så fin på vekt/pris som du sier.
    Liker også at man bare kan bytte hjulsett så fungerer den like godt på skogsveier som landeveien.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Riktig bruk av racersykkel:

louisiana-5.jpg

Interressante de American Classic-hjulene forresten. 18c bred felg for slangeløst.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Med tanke på rullemotstand er det sikkert minst like raskt med en standard XC sykkel på grus.

Når det er snakk om sykling og dårlig vær og føreforhold så sykler jeg fortsatt racer til jobb, CAAD10'en fungerer strålende som "hybrid" selv om den ikke ser ut med plastskjermer men så lenge det ikke er glatt fungerer det over all forventning. Og så er det slettes ikke ille med en totalvekt på 8,7kg med pedaler, skjermer og lykter.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Apropos, så har jeg gitt meg utendørs med landeveissykkelen for i år og trukket innendørs i Stangehallen, hvor klubben har sykkelstall og alt hva man ønsker. Rundt og rundt går det, helt fram til påske. Supplerer med traktorsykling på piggdekk og styrketrening, og kanskje en ny film?

Sist redigert:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Stangehallen er jo skikkelig luksus. Skal tenke på deg når jeg slurper saltslaps...
    Fikk forresten Rapha winter Jersey på døra idag. Tror det blir en ny favoritt. Sjelden jeg har sett et mer gjennomført produkt. Pluss for diskré rapha refleks på ryggen

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Mulig for Ekorre og jeg å kjøre nordover en kveld og være med på innesykling Valentino?

Kom tilbake til Gardermoen i går kveld, og det er jo fremdeles mulig å sykle i Oslo! Hurra!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.184
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bør være mulig, ja. La meg sjekke med lædelsen og så tar vi det på PM videre.

Den nye intermediate_s7-jakken min fikk sin debut i hallen på onsdag (ca. 18 grader i 35 km/t er ikke som spinning). I did have a good ride.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Kom tilbake til Gardermoen i går kveld, og det er jo fremdeles mulig å sykle i Oslo! Hurra!
    Jeg smalt i asfalten på glatta i Oslo i går. Det var bart og fint nesten hele veien hjemmefra og til kontoret. Et par meter holke er nok. Hmf.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Her skal man ut i det herlige været å teste Rapha winter jerseyen nå. Må utnytte de siste dagene med racerføre.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hvordan var turen til japan Fidelio? Noe sykkelrelatert å rapportere?

Kjøpte forresten ny forbrems til cross sykkelen nå, TRP CX-9 Mini-V brems. Spent på om den fungerer så bra som anmeldelsene sier.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn