Kjøpte meg et pariserdekk på en sjappe i Palma en gang for lenge siden. Ekspeditøren så på sykkelen min, og at jeg tok på meg dekket som en ryggsekk, og sa: "-Like Coppi." Made my day.
---
En vanntett bukse er kjekk å ha. Endura koster ikke ut av nesen, og synes å passe folk med normal kroppsbygning, dvs. ikke slike som meg.
Tech-Pant Overtrousers
Stealth-Lite Biblongs
Den siste har jeg. For lang i lortfallet og for kort i bena...
Vannavstøtene skotrekk med høyt skaft er også kjekt å ha under slike bukser, siden leggene mottar vann både fra oven og neden. Jeg ser at Bikeshop har Agu sin variant over temaet til en hyggelig pris.
Jeg er tilhenger av å bruke pustende tøy på overkroppen. Regnjakker stenger ikke bare fuktigheten ute, men også inne, så en vinterjakke med vindtett og vannavstøtende front, skuldre og ermeforsider kan være kjekkere, faktisk. Om man går The Full Assos Monty er det nok med én undertrøye og én jakke. Det koster, men funker svært godt og tørker fort også. Assos er tradisjonelt langt og trangt på en gang, men Bonka-jakken (0-8 grader) deres finnes både i Cento- (standard/slank) og Mille-snitt (romsligere).