Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Lekre sko til crossen? Fizik M1, problem løst. Og de er sydd av bestemødre i Italia! Du må ned en halv størrelse fra Sidi. Husk at pris ikke spiller noen rolle når det gjelder sko. Shimanosko er sykkelverdenens crocs.

MTB_M1_uomo.png

@Anyonym: Trodde aldri jeg skulle si dette om en setepinne, men Fizik crab0npinnen er rett og slett sexy. Dessuten er festeanordningen til setet helt genial, og har et lite anstrøk av tyvetallsmodernisme over seg.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Den så meget bra ut Fidelio! Go for it Anonym. hadde selv syntace P6 crabon versjon før. ble fort stygg synes jeg. mulig en tur uten seteklemme hadde noe med saken å gjøre...

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Heh, heh! Kanskje mer Ecco enn Crocs, men jeg ser poenget. I hvert fall når det illustreres med lekkerbiskener som de fra fi'zi:k. Men, greier man seg uten kalosjer? De ser ut som magneter for alt som måtte finnes av griseri, og er alt for fine til å skitnes til. I den grad jeg tar av med sommerens skobudsjett blir det nok heller nye Wire vent til raceren. En halvstørrelse ned er notert.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Du har vel ramme noen sesonger til, Val? Men fin var den, i CK.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hvor lang levetid regner man egentlig med? Ikke at jeg er redd for at jeg må punge ut med det første, du klokker nok litt flere mil på en sesong enn jeg.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.513
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Levetid kommer jo an på mil og hvor hardt man belaster den. 5 års garanti har de nå uansett.
    Jeg ikke bytte, men jeg vil​.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Lett å forstå. :)

getimage.jpg

Vi tåler vel et KK-bilde til, mens vi venter i spenning på CK.

Sist redigert av en moderator:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Dritfin sykkel, men bremsehendlene må lenger ned, og den må ha Bora.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.513
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dritfin sykkel, men bremsehendlene må lenger ned, og den må ha Bora.
    Ja, ikke på et kompaktstyre, det er forkledde Bora. :D

---

I går var det til og med støvete i Arenbergskogen. Manns minne etc.

Forøvrig ryktes det at den nye sjustjernersseksjonen (Arenberg og Krysset ved treet har fem) er vanskelig:

garmin.jpg

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Bora funker til alt! Europcar kjører for øvrig PR på Bora One, og ikke Bora Ultra Two. Kanskje alunav tåler mer enn crab0n-nav? Eller for å få 100 gram til på sykkelen? Voeckler kjørte Bora One, Choruskassett og Elite flaskeholdere i fjor. Begynner det å bli slitsomt å havne over 6.8 kg?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ser nesten ut som de har tatt til vettet på lakkeringsverkstedet. Suverent lekkert!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.513
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Suveren lakkeringsjobb, ja. Litt synd at buken på underrøret blir svart - jeg liker at de er mest mulig Celeste skrått forfra - men det står nå Bianchi under der og designet er molto molto bene, så det går.

Om man allikevel skulle være i tvil om merket er det Bianchilogoer 4 steder på gaffelen, to steder på styrerøret (tekst og skjold), 3 steder på underrøret, 1 sted på (under) overrøret, 4 steder på seterøret og 4 steder på bakgaffelen. Snaddersnadder. ;)

Ser ut som at Road.cc sin testrytter og jeg kan sykle på hverandres sykler uten mye justering, gitt.

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.393
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Racerpremiär i morgon, verkar bli en bister start med - grader till att börja med. Senare sol och lite värme.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Min tanke også Xerxes. Flott sykkel, men det blir helt feil proposjonert med en på 190 cm og M ramme.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.513
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det der kunne vært meg på min sykkel. Fyren er langbent og rimelig fleksibel. En større ramme kan selvfølgelig kompenseres med et flatere og kortere styreframspring, men akselavstand og spesielt front-senter øker, og det er det ikke alle som liker.

Kan nevne at 197 cm lange Taylor Phinney sykler på en 57 cm BMC. Men han er proff og veeeldig fleksibel.

Sist redigert:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Bruker du M? Er ikke du ca 190 cm?
    Bruker du de lengste krankarmene i kombinasjon med 150mm stem eller noko?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.513
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Min Infinito er 57. Jeg er 183, bruker 175mm krankarmer, 12cm framspring med 15mm spacere, 44 cm bredt styre og har 20,7cm fra toppen av seterøret til midt på seteskinnen. Kunne gått opp til str 59, men føler ikke behovet for å ha forhjulet 10 mm lenger fram. Kort overkropp.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.178
    Sted
    Holmestrand
    Yngre, mer fleksible og mer aggressive ryttere vil kanskje sitte slik, men det ser nå både ubehagelig og ganske så uelegant ut.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Vi er ikke så ulike i høyden ( 182 ) Min er str L ( 56,5 tror jeg ) Gikk nettopp fra 110mm stem til 90 og føler det matchet bedre for meg. Mitt styre er også 44, men vurderer 42 når jeg går over på compact.
    Har regnet ut at skritthøyden min er 86.5, men trives merklig nok best på ca 88-89 høyde . Det fungerer greit uten å få rotasjon i hofter og bekken.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Merkelig forresten det med tilpassning av sykkel når man må tilpasse sykkel når overkropp og benlengde ikke samsvarer. Når jeg var i millitæret ble jeg målt opp for å fly f-16, men passet ikke setet da ryggen min er for lang. Tror jeg bommet med 1 cm ca. Jeg tror jeg må ha krympet for nå føler jeg det er motsatt. Nå skal det sies at jeg var bedre trent og mykere for 18 år siden..

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.178
    Sted
    Holmestrand
    Det der kunne vært meg på min sykkel. Fyren er langbent og rimelig fleksibel. En større ramme kan selvfølgelig kompenseres med et flatere og kortere styreframspring, men akselavstand og spesielt front-senter øker, og det er det ikke alle som liker.

Kan nevne at 197 cm lange Taylor Phinney sykler på en 57 cm BMC. Men han er proff og veeeldig fleksibel.
    I følge Cycling News er han 193 cm, og syklet i 2009 på en 62 cm Trek Madone. I tillegg 35 mm Offset på sadel. Ser at han sykler på en BMC som ser veldig liten ut. Til sjuende og sist handler det om hvordan man ønsker/klarer å sitte. Hadde vært interessant å se noen tall på hvilken effekt det har på fart. Her handler det jo både om aerodynamikk og effektivt tråkk.

ØyvindH

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    140
    Lekre sko til crossen? Fizik M1, problem løst. Og de er sydd av bestemødre i Italia! Du må ned en halv størrelse fra Sidi. Husk at pris ikke spiller noen rolle når det gjelder sko. Shimanosko er sykkelverdenens crocs.

Vis vedlegget 192154

@Anyonym: Trodde aldri jeg skulle si dette om en setepinne, men Fizik crab0npinnen er rett og slett sexy. Dessuten er festeanordningen til setet helt genial, og har et lite anstrøk av tyvetallsmodernisme over seg.
    Det var da en riktig så snasen sko! Kan se ut som skikkelig gummi i yttersålen også, stemmer det?

Forresten ingen grunn til å rakke ned på Shimano terrengsko, de har modeller for det meste av bruk og føtter samt at sålen faktisk er beregnet for terreng, i motsetning til tøyseskoa til Sidi f.eks.

Jeg hadde Fizik Cyrano setepinne med den festeanordningen, i utgangspunktet er den jo genial men min knirket mye i festet.
    Virket som man ikke fikk strammet nok, burde sitte når man er forbi ....nnnnngh. Kan jo selvfølgelig vært en fabrikasjonsfeil med min.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.513
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Høyde og vekt på proffsyklister er morsomt. Min kilde på TP var Wikipedia. Iflg. Peloton Magazine er han over 6' 5".
    Uansett er 57 ganske rabiat lite for en så lang mann. Han er et tempouhyre og selvfølgelig råsterk i kjernemuskulaturen, og har sikkert en grunnposisjon på landeveissykkelen som er nærmere tempostillingen til mange proffer.

Blir forresten artig og se hvordan han løser samarbeider med Hushovd på søndag. Roubaix er hjemmebane for begge.

---

http://italiancyclingjournal.blogspot.no/2013/04/the-bicycles-of-fausto-coppi-and.html

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg tror pinadø Infinito hadde blitt før høy i fronten. Oltre'n min har det koniske lokket (10mm) over lageret pluss en 15mm spacer. Infinito har 25mm høyere styrerør. Nei. Slite ut den gamle harven først....

:cool:

Jeg skulle forresten veldig gjerne hatt de sykkelstativene. De var lekre!

Sist redigert av en moderator:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Valentino: Meget lekker sykkel det der. Blir det EPS på den?:p

C_alshus : Har du sjekket ut denne siden?

De har endel som er innafor til artige retro cruisere, blant annet denne.
    main_46.jpeg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.513
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kunne tenke meg å bygge en Infinito CV med Record EPS, mest fordi den SR-kranken må tas opp ganske ofte for oljeskift. 52/36 med 11-23 til ritt, 12-25 til trening og 12-29 til her var det langt og bratt, gitt. Deda Superleggero framspring og Presa styre. Trenger et styre som kan ta tempobøyler, og det kan ikke Superleggera. RHM-form må det uansett være. Mulig at jeg ville feige ut med et Selle SMP Dynamic CRB i stedet for mitt nåværende Full Carbon, og jeg tror jeg hadde satt på en Dedapinne i stedet for Campapinnen jeg har nå.

Noe skal man ha og fundere på.

--

Tufs i tights er praktfull. Gapskratt. Men man barberer vel beina fordi man er syklist? Iallefall gjør jeg det.

Sist redigert:

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.210
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Ekorre. Jaja, flere ganger. Holdt på å bestille meg en Guvnor for noen år siden.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.513
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Pro Bike: Taylor Phinney's BMC GranFondo GF01 Paris-Roubaix | Cyclingnews.com
    Critical measurementsRider's height: 1.97m (6' 6")
    Rider's weight: 82kg (180lb)
    Saddle height, from BB (c-t): 820mm
    Saddle setback: 96mm
    Seat tube length, c-t: 530mm
    Seat tube length, c-c: 500mm
    Tip of saddle nose to C of bars (next to stem): 656mm
    Saddle-to-bar drop (vertical): 142mm
    Head tube length: 196mm
    Top tube length: 572mm (horizontal)
    Total bicycle weight: 7.98kg (17.59lb) with computer
    Christopher-Walken.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Valentino : Der har du litt å tenke på ja, morro med EPS uansett men synes de burde finne en annen løsning på batteriet snart. Record pinne med batteri?
    Angående service på SR kranken. Er det bare å vente til man merker det ikke går like smooth lenger, så åpne og olje lagrene. Eller vil det være for sent? Ser campa skriver every 5000, km på siden sin, så for oss vanlige mosjonister blir det vel en gang i året.

Tar jo uansett ikke mange min. så kan jo gjøre det når man vasker stoltheten ;)

Finfint med 150 mm stem på sykkelen til Phinney :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn