Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    Noen som kjenner til Battaglin? Jeg har endt opp som 'veileder' for en kollega med tight budsjett. det tikket akkurat inn en nyhetsmail fra bikeshop.no som muligens treffer hennes behov veldig godt.

Sist redigert av en moderator:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hvor tight? Canyon.com kommer stort sett godt ut i tester. Bra for videresalg om man vil oppgradere også

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Bikeshop.no har en Battaglin med 105 til rett over 7.000,- Jeg tror smertegrensen ligger ganske akkurat der.

battaglin-s11-2013.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Det er jo velddig mye sykkel for pengene. Alternativt er det jo også veldig mye sykler på finn som knapt ser ut til å ha blitt brukt...

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Apropos le pneu parisienne. Jeg fikk nylig et par Veloflex carbon i posten. Nå gjenstår bare å vente på feriepengene før jeg også er i gang med limklisset. :cool:
    Mastik er da vel ikke så dyrt Zomby.......

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Kult Valentino!

Ekorre og jeg traff jommen på Edvald i dag også gitt. Han lot til å ha en slags fartsøkt. Helhvit Kask uten lufteslisser og kondomvarianten av den norske mestertrøyen. I går hadde han løsere trøye og ventilasjon i hjelmen. Ekorre var mer opptatt av at vi ikke så igjen ekornet fra i går enn Edvald.

Zomby: Hva slags hjul blir det da? Vet du at man kan bestille Corimahjul med detaljer i celeste fra Corima i Frankrike?

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tipper det ender med FFWD F4R med DT240 eller FFWD OEM med keramikk.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har såvidt tittet inn på Corima sine sider, og det ser ut som jeg er et hår over vektgrensene... Ellers tror jeg FFWD tross alt er hakket mer aerodynamiske enn Campa.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hepp! Hvis du sier 240S så stoler jeg på deg. Kan'ke se grunn til annet. Kjøpte du rett fra FFWD, forresten? Noen tanker om det?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg har såvidt tittet inn på Corima sine sider, og det ser ut som jeg er et hår over vektgrensene
    Edit: Jeg var feilinformert. Ser det er vektgrense for Aerosettet også. Egentlig litt merkelig, da svære karer bruker dem til cyclocross.

Sist redigert:

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.351
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg handlet direkte med FFWD da jeg bygde om til F6R. Glimrende service.
    De corimahjulene er ikke dumme heller.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har såvidt tittet inn på Corima sine sider, og det ser ut som jeg er et hår over vektgrensene
    Edit: Jeg var feilinformert. Ser det er vektgrense for Aerosettet også. Egentlig litt merkelig, da svære karer bruker dem til cyclocross.
    Må innrømme at jeg talte litt på knappene likevel. Jeg er ikke noen elegant rytter, men tror likevel jeg belaster hjulene mindre enn proffer som er både 10 og 15 kg lettere på bakgrunn av fart alene. Men så er det dette med garanti da.... Mener forresten det sto 85 kg for sykkel og rytter tilsammen.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Må innrømme at jeg talte litt på knappene likevel. Jeg er ikke noen elegant rytter, men tror likevel jeg belaster hjulene mindre enn proffer som er både 10 og 15 kg lettere på bakgrunn av fart alene. Men så er det dette med garanti da.... Mener forresten det sto 85 kg for sykkel og rytter tilsammen.
    MCC-versjonenen, de med craboneiker, har grense på 85 kg, de øvrige har 100 kg. Jeg bomba gjennom 15 cm dype hull i 50 km/t på Stange forrige helg med Boraene pålimt 21mm dekk, og de tok ikke noe skade av dèt. Tviler på at Corimaene er noe verre :) Rart at det holder, for øvrig. Rett og slett imponerende.

DAChild

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Antall liker
    119
    Torget vurderinger
    2
    Mye fine sykler her, de fleste går vel antageligvis tur/retur Rimi, men d blir vel helst bilen:cool:

Z

Zomby_Woof

Gjest
    100? Da er vi godt innafor, sykkelen og jeg. Skal ta en titt til før bestemmelsen tas.

Edit: Jeg synes ikke det er noe trivelig å bli ønsket velkommen til en webside av Alex Vinokurov....

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Hvis noen skulle trenge litt knakandes god lørdagsunderholdning: Jørgen Leths andre geniale dokumentar, Stjærnerne og vandbærerne.

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.383
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Hemma efter 7 dagar på Mallis, inledde med att "gå på hjul" redan första turen. Så söndagen blev en vilodag. Sedan fick jag ihop 50 mil på fyra dagar.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Hvis noen skulle trenge litt knakandes god lørdagsunderholdning: Jørgen Leths andre geniale dokumentar, Stjærnerne og vandbærerne.

Takk for link! Skal kjøre begge Leth-filmene på storskjermen her på jobb. Har du flere lignende filmer å anbefale?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.351
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bradley Wiggins' pressekonferanse fra Tour de Romandie 2012. Flirte godt av denne:

[video=youtube;OxWPdnjk3I8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OxWPdnjk3I8[/video]

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    HAHA! Minner meg litt om å planlegge bryllup i Frankrike..

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Idag fikk man ilddåpen på tubular liming. Det gikk forsåvidt greit men tror det blir et spann med lim neste gang og ikke tube. Må jo være mye lettere å jobbe med.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Tube er jo lett da! Klem på mens hjulet roterer (det bør jo festes), og stryk ut med pensel. Hva kommer Fru Ekorre til å si hvis du kliner mastik over hele leiligheten?

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Jo men det blir jo som maling, du maler jo ikke oljemalerier med tuben i ene hånda og pensel i den andre.
    Fru Ekorre er strategisk ikke hjemme når det limes :)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.351
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Har jobbet med både boks og tube. Foretrekker definitivt tube. Og en oppbrukt tannbørste.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg så en youtubesnutt med en som brukte latekshansker og smurte ut med en finger. Det syntes jeg så riktig smart ut, uten å ha prøvd. En annen pumpet litt luft i dekket, akkurat nok til at dekket vridde seg 90 grader så limflaten kom rett ut på siden. Deretter smurte han ut limet mens dekket lå på et bord. Begge disse triksene ligger an til et forsøk når tiden kommer.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.351
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ingen av pariserguruene jeg har støttet meg til liker finger i hanske-metoden. Pensel eller utbrukte tannbørster gir et jevnere og tynnere resultat. Luft i dekket slik at det vrir seg gjør jeg.
    Har forretsen et par Schwalbe Racing Ralph HT 2.0 29" på strekk her. Disse terrengsyklistene, altså...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn