Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Brukte også luft i dekket metoden, fungerte jo knirkefritt. Blir nok spann på denne herren uansett men :p

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Det er jo verdt å merke seg at et spann lim har begrenset holdbarhet når det er åpnet. Men hvis du skal til Kikut jevnlig på crab0nhjul med Vittoria Corsa Evo CS-dekk kommer det nok til å gå med en del lim i løpet av sesongen da.

Jeg bør nesten kjøpe et par Boraer til og lime på et eller annet fett hvis planen om å gjøre Nordmarka utrygg på racer i sommer skal iverksettes, hehe.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Hehe, jeg leker med tanken på et sett tubular hjul til. noe lavprofil crab0n greier som man kunne limt på noen feite dekk.
    Noen forslag til hjulsett?

Rakk en liten tur i lunsjen idag på de nye dekka :)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    DRITFINT! Sykkelen ble faktisk dobbelt så kul! Dekkene understreker de klassiske aspektene ved rammen på en fortreffelig måte.

Edit: Jeg tror et par Ambrosio Nemesis med Recordnav pålimt FMB eller Veloflex Roubaix er de ultimate hjulene for loking rundt i Nordmarka på racer.

Edit 2: Pokker Evon ble lekker nå altså.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Takker :) ble ganske så fornøyd selv. Litt mer euro over sykkelen nå om man kan si det sånn.

Hva veier disse Ambrosio sakene da?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Hva de veier er egentlig ganske uvesentlig, det er ikke dèt det handler om. Men jeg tipper 1650 gram-ish med Recordnav.

Edit: WW to the rescue! Med Recordnav og CX-Ray veier de i 32-hullsutgaven 1532 gram uten stikkakslinger. Det er jo lettere enn Zonda!

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Vekt er alltid vesentlig! står mellom de, enve 25 med DT-240 nav eller mavic r-sys slr/ksyrium slr

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    MCCUene er jo såpass hardføre at R-Sys med craboneiker kanskje blir litt tøysete som reservehjul? Jeg ville ha gått for noe som tåler ALT, siden de vel vil bli brukt under ganske ekstreme forhold når du først setter dem på?

I og med at de er tenkelig at disse også vil gå litt i vått vær er det kanskje ikke ideellt med crabonbremsebane?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg hentet Tarmacen fra service på Torshov Sport i dag og der så jeg ...tada... Edvald!

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Du er så fornuftig du Fidelio. fant ikke vi ut at crab0n bremset som bare det? måtte bare vente litt på effekten hehe.
    Nei det må vel nesten bli Ambrosio, da blir jo sykkelen kanonklassisk også! for kjennere.

Totte : Er jo overalt han Edvald. Første turen på lenge jeg ikke ser han :p

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Hvorfor skriver dere crab0n? Er det fordi det er kult eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Anonym: Det kommer fra den fortreffelige bloggeren BikesnobNYC, som er av den oppfatning at man bør trå varsomt her i livet hvis ens interessefelt begynner å innebære større mengder crabon.

Han hadde en fornøyelig post hvor han omtalte en vinylen-ned-fra-loftet-periode, og oppdaget til sin forskrekkelse av nå til dags er selv platespillere laget av....crabon!

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.199
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Snakker vi reservehjul? Sorry. Blir ikke bedre enn Nemesis på Record da. Bør bygges mhp ryttervekt og slikt, selvfølgelig. Mener Wheelsmith.co.uk gjør det og gjør det bra.

Litt dillete å måtte bytte bremsklosser når man bytter hjul, forresten.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Det er et godt kort for Enve hjula :p tar ikke mer enn 2 min å bytte på campa 2011 bremsene men

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Dear Thomas,

Thank you for your interest in FFWD Wheels, much appreciated!
    Normally we only offer the celeste wheels in F6R and with the standard FFWD hub. For you we are willing to build a custom pair of F4R celeste tubular with DT240 hubs!!

Could you please let me know how you would like to order the wheels?

Kind Regards
    Denne lå i strømpostkassa mi i dag. Hysj, hysj, og så videre..... Men nå ble jeg skikkelig glad!! :D

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    I går satt jeg et godt gammalt Deda Newton styrefremspring på De Rosaen; Zero 1-fremspringet er pent å se på, men har for mye rise og er alt for mykt. Newton er markant stivere. Fikk også litt mer drop pga krassere vinkel. Har nå også fått tak i den lave utgaven av topp-pakningen på Chorus-styrelageret, 1cm lavere enn dèt som står på nå. Jeg liker utseendet på 15mm-toppakningen, men det blir litt høyt. Så om man skal gå for fremspring med enda krassere vinkel eller lavere lagertopp blir et rent estetisk spørsmål.

Fizik hadde pressekonferanse på sine nye cockpit-deler her om dagen. Later til at R1-styret i crab0n er det som får klassisk bøy med 150mm drop/100mm reach. Gleder meg, selv om jeg helst hadde sett at de kom med R3 i alu med samme form. Crab0nstyrer er tøys. Fremspringene er begge i alu og lekre.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Crab0nstyrene er stive som pokker samtidig som de demper vibrasjoner bra. Eneste er at du muligens må kjøpe nytt om/når du velter. Bra fizik gjør valget for deg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Zomby: gleder meg til å se sykkelen med de hjula! Blir nok svært lekkert!

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Tenkte å lime på Veloflex Carbon og være klar for det aller meste. Haraløkka, Østmarksetra, Sarabråten, Mariholtet, Ellingsrud, Lindeberg har jeg jo egen sykkel til.

Hvilket lim skal jeg ha, forresten?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.199
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Park Tools' limeguide er svært bra. Men du bør nok også igjennom den mangehundresiders pariserdekktråden på Weight Weenies-forumet...

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Tenkte å lime på Veloflex Carbon og være klar for det aller meste. Haraløkka, Østmarksetra, Sarabråten, Mariholtet, Ellingsrud, Lindeberg har jeg jo egen sykkel til.
    Men tenk så tøft når du drar forbi traktorsyklene i marka på Oltre med SR og FFWD-hjul!

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Har prøvd "carbon"-setepinnen jeg fikk fra ebay til under 200kr, :cool:[h=1]"Newest 3k Full carbon Road MTB Bike Bicycle Seatpost 27.2 mm 350mm 180g PKE"
    [/h]

Kort sagt, vekta er vel godkjent men innfestingen til setet er et helvete å justere. Man må omtrent skru av setet for å få delene til å gli slik at vinkelen kan justeres.
    Og jeg måtte stoppe 3 ganger og etterstramme hardere enn jeg trodde forsvarlig for å holde det i ro, men deretter stod det i ro.
    Ville ikke satt dette på en MTB...:rolleyes:

Vedlegg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Jeg gleder meg! Første uken skal nytes på en bar i Frankrike, og bør bli fornøyelig tidsfordriv etter sykkelturer i et sykkelvennlig land.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Toillball, jeg har inntrykk av at det er festemekanismen som er ankepunktet på disse Kinapinnene. Pinnen i seg selv er vel helt ok.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Festet var tungvindt ja, håper den holder vekta mi på tett oppunder 100kg... :rolleyes:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn