Grunnet rammemateriale eller geometri? Å sitte på setet gjennom de verste humpene er direkte hemoroideødeleggende...Er ikke Klein -rammene litt harde i bakramma? Tenker på slag fra setet og opp i ryggen når man suser over steinete terreng.
Limtvätt - CascoHva er metoden som foretrekkes for å fjerne lim fra felg? Jeg har pleid å bruke en pipeskrape (egentlig til å skrape tobakksrester ut fra tobakkspiper), og det funker fint men det tar lang tid. Ikke si blåselampe, jeg vet det funker hvis man er proffmekaniker, men tror ikke jeg vil forsøke.
"There is a small box of special tools, some of which the cyclist has fashioned himself for particular purposes, such as getting tub glue off a rim. In fact, most of the tools have, at some point, been used to try and get old tub glue off a rim. Getting old tub glue off rims is a cyclist’s Moriarty."
Hehe.
Jeg hadde en Gary Fisher alu-sykkel, og opplevde at bakhjulet spratt ukontrollert. Mulig ekstra polstring bidrar til å holde det på plasssluket skrev:Nå er undertegnede godt polstret men jeg kan tenke meg at dette ikke er sykkelen for Tour De France pinnedyr....
Jeg har lurt litt på hva som er smoothest i terrenget av karbonrammer og stålrammer. Karbonrammer kan vel bygges med de egenskapene man ønsker?Jo, det var også min erfaring. En god hardtail i carbon, og da spesielt 29er, er helt klart å foretrekke.
Er ikke Klein -rammene litt harde i bakramma? Tenker på slag fra setet og opp i ryggen når man suser over steinete terreng.
Tenker på rammemateriale. Vet ikke om geometrien er viktig. Har hørt at de Klein-rammene er ekstremt stive.Grunnet rammemateriale eller geometri? Å sitte på setet gjennom de verste humpene er direkte hemoroideødeleggende...Er ikke Klein -rammene litt harde i bakramma? Tenker på slag fra setet og opp i ryggen når man suser over steinete terreng.
Hysj! Her diskuterer vi Klein-rammer. Spar oss for dine ubehageligheter Ekstra ekkelt når damer doper seg, damer fulle av testo er ufint spør du megNorsk dopingskandal
SVT Text - 306
White spirit. Kjøkkensvamp. Når alt lim er borte fjernes white spirit med aceton.Hva er metoden som foretrekkes for å fjerne lim fra felg?
Det blir sikkert Cannondale trail sl2 29'er, sikkert mange fine sykler der ute men håper den er en fin startpunkt så vil få meg i gang med syklingSjekk ut Cannondale 29-ere på Sykkelsenteret i Bergen!
Ser den er utsolgt på canyon hjemmesidenSjekk ut Canyon Yellowstone, en bra spekket 29er til 7k. Denne selges kun på nett, uten fordyrende mellomledd.Hei i sykkel tråden
Skal kjøpe meg mitt første terreng sykkel, eneste jeg vet er at jeg skal ha 29" hartail. Er helt grønn på dette men har tenkt meg å bruke det i by-fjellene i Bergen samt på jobb og i andre turer. Vil se på sykkel omkring 7k, noen anbefalinger? Bra kjøp osv?
Hvem vet kanskje birken neste år?
mvh
Ellers er Trek alltid et merke å se på når det gjelder 29ere, har selv Trek men i en litt annen klasse
hva med Kona Kahuna og rocky mountain?
Neida, slett ikke!Å sitte på setet gjennom de verste humpene er direkte hemoroideødeleggende...
Det er sikkert.Veldig flott sykkellandskap på innsiden av Jæren og sørover forbi Egersund. RV 44 fra Sokndal til Flekkefjord (eller omvendt) er formidabel.
Etter å ha eid en helt grusom Gary Fisher Ziggurat aluminiumssykkel med genesis-geoumetri hater jeg alt som har med Trek å gjøre. Jeg har derfor (nesten) viet mitt liv til å rakke ned på Trek.Neida, slett ikke!Å sitte på setet gjennom de verste humpene er direkte hemoroideødeleggende...
Pre-Trek Klein var hønnstive, ja. Det var det man ønsket, den gangen, og disse var ekstreeeeemt attråverdige.
Klein, før Trek lurte/presset Gary til å selge, var ekstremt flotte sykler, med lakkarbeid som ingen har sett maken til hverken før eller siden, og en Attitude eller Adroit med Uniklein-gaffel og Mission Control, samt en av de heftigere lakkveriantene. "Ultraviolet/Magenta fade" eller "Horizon Linear fade", f.eks. Disse i god stand har blitt samlerbjekter med temmelig heftige priser, men en med litt til overs på morokontoen og plass på lageret kan fint skaffe seg en for en 20-25 lapper på eBay. (Sett i gang, Sluket.) Det ligger f.eks. en pen 92 Attitude i Backfire med XT-utstyr ute nå. $3200.
Da Trek tok over, solgte de først restlageret av Attitude-rammer som komplette sykler og kalte dem Adroit, før de kjørte all egenart og attraksjon merket måtte ha i grøfta med standard, 13 på dusinet-alurammer og helt ordinære farger/lakk. Et stort tap! Kjenner det fremdeles irriterer meg.
Har en kunde innom med en sånn rosa og blå Attitude. Sist han var innom kunne han informere at datteren skulle ta over sykkelen og bruke den til og fra skolen....
Jeg tror ikke det blir helt samme hemoroideracet av å bygge sykler og selge dem........?Neida, slett ikke!Å sitte på setet gjennom de verste humpene er direkte hemoroideødeleggende...
Tror bare det var siden til sjappa som var nede en stund, linken funker nå.