Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.160
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Selvsagt må man være steinhard og kynisk i en slik sport. Det er en steinhard og kynisk idrettsgren. Det var det på 90 tallet og det er det den dag i dag. Hvis ikke Lance Armstrong hadde dopet seg, hadde noen andre tatt plassen hans med minst like mye dop i kroppen.
    På den tiden handlet det ikke om dop/ikke dop for å vinne TdF, det handlet om å ikke bli tatt. Det er ingen garantier for at de som ikke har blitt tatt for dopingbruk under Tdf ikke har tatt dop. De ble bare ikke tatt.
    Jeg bryr meg ikke om navnet, personen eller seier/ikke seier i TdF, men jeg bryr meg om organisasjonen Livestrong som har motivert og hjulpet millioner av mennesker igjennom kampen mot Kreft. At orginasasjonen ble stiftet av en som dopet seg og brukte spisse albuer bryr jeg meg ikke om. Kynisk jeg? Dobbeltmoralist? Kunne ikke ha brydd meg mindre..

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.511
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Livestrong var Armstrongs røykteppe. Cancer Jesus.
    Alt Armstrong gjør nå er rettet mot å få omgjort livstidsstraffen sin. Oprah er første etappe. Jonatan Waughters tvitret "A good first step. I need to sleep." i natt. Herlig mangetydig.

Her en annen amerikaner (enn GL) som har vunnet treukersritt uten dop. Sjelden å se ham snøfri:

hampsten.jpg

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.459
    Torget vurderinger
    4
    Jeg så endel av intervjuet i natt.
    Fy faen for et rasshøl han er. Han prøver å fremstille det som "var".
    Men, et rasshøl av slike dimensjoner er nå engang kun et rasshøl og vil for alltid forbli nettopp det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.900
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Armstrong prater!

Fy faan!

Sitter her med gåsehud/frysninger.

Men tøft at han innrømmer alt.
    Tøft? Nei. Ingenting ved ham er det. Trist? Kynisk?
    Ingenting ved den "mannen" er tøft. Han er en liten lort; verdiløs liten lort. Kast ham i fengsel og la han betale tilbake alle millionene han har "tjent". Han gjør meg kvalm!

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Har selvfølgelig mistenkt Armstrong en stund, men å se intervjuet var kvalmende.

Jeg skjønner ikke at det er mulig!? Det er den samme historien gang etter gang, fornekting i mange år for så å be om unnskyldning og forsøk på å skape selvmedlidenhet.
    Hadde et håp om at Armstrong skulle opptre respektabelt, men tok grundig feil dessverre.
    For en dritt!!! :(

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fant forøvrig en knallgod kommentar på youtube: "He got emotional. Must have been the performance enhancing onions."

ØyvindH

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    140
    Viktigere nyheter, Assos på G-Sport. Går det bra med dere, jenter?

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Vet dere hvilke butikker i Oslo har utvalg på "spinningsykler"?
    Skal helst koste under 4.000,- Lite å finne på nettet.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har dessverre ikke filla peiling på ergometersykler. Hvis du har en sykkel som du trener på ellers kan det kanskje være en ide å kjøpe en 'trainer'. Du finner sikkert noe rimelig på bikeshop.no eller cyclecomponents.com (Elite og Tacx er store produsenter).

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Jeg har dessverre ikke filla peiling på ergometersykler. Hvis du har en sykkel som du trener på ellers kan det kanskje være en ide å kjøpe en 'trainer'. Du finner sikkert noe rimelig på bikeshop.no eller cyclecomponents.com (Elite og Tacx er store produsenter).
    Takk!
    Har en Tacx, men vi har liten plass og kona og jeg skal dele på den. Trives faktisk bedre på spinninsykkel enn på Taxc også. Har kjøpt billige og gode spinningsykler til foreldrene min for noen år side , men i dag finner jeg kun sykler til 6-7 tusen. Det er litt mer enn jeg har lyst til å betale.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Det greieste er å kjøpe spinningssykkel fra et treningssenter, de bytter ut syklene sine med jevne mellomrom.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Da ble det mer drop på meg også, dere får unnskylde kabelrot og mangel på styretape :p orket ikke vente med å sette det på til tapen kommer på mandag.

Slanket sykkelen med 90 gram kontra det gamle styret!

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Vi kommer til å bli svært aerodynamiske til våren Ekorre :)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Ja det skal ikke stå på det. Bare få av vinterspekket på rulla så flyr vi oppover bakkene til våren :p

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Enda mer hyggelig. Hentet pakke på posten i dag, og måtte skru litt.
    DSCN7322.jpg
    DSCN7324.jpg
    DSCN7332.jpg
    DSCN7338.jpg

Kjedet er selvfølgelig på tok for kort. Jeg trodde jeg hadde bremsewire liggnede, men den gikk med under omygging av den gamle sykkelen som brutter'n fikk. Ikke har jeg baufil heller. Jeg er nok ikke ferdig før midten av neste uke. Den blir tung, men det tåler man fra en ramme godt under 3000,-. Ellers ser den riktig fin ut.

Sist redigert av en moderator:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Ser veldig bra ut Zomby (bortsett fra kranken da :rolleyes:). Er det en Deda Zero1-stem du har satt på?

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.223
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med nybygg Zomby! Når du skriver tung så lurer jeg på hvor mye den veier?

OU812

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    @Ekorre: Hvor langt stem har du?

@Zomby: Grattis med fin sykkel.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Heh, heh. Jeg synes faktisk Ultegrakranken ser riktig fin ut, laangt bedre enn DA i hvert fall. Og laaaaaaangt bedre enn årets DA. Men til denne kunne jeg med fordel hatt den mørkegrå Ultegraen. Det er Zero1, og RS01, og RHM01 (men det vet du). Jeg har ikke koll på nøyaktig vekt. Jeg kan sikkert ta en omtrentlig på badevekta når jeg er ferdig. Ramma er oppgitt til 1,8, gaffel har jeg ikke data på, hjul er snaut 2, dekk mener jeg var 350g for stykket, og så tror jeg jeg endte med PanzerKautchukShlauch VI. Det er ikke så ille, men mildt sagt noe helt annet enn Oltre....

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Så kort en om det utrivelige: Sa LA at han synes det er for strengt med livstids utestengelse? Var det rett gjengitt? Har ikke mannen skamvett i det hele tatt?

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    @zomby: Den blir knalltøff. Grattis

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Ser meget bra ut zomby!

Anonym: det er 100 mm. Men det blir straks oppgradert til et 110 mm 3T arx ltd for å matche styret ;)

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.511
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så kort en om det utrivelige: Sa LA at han synes det er for strengt med livstids utestengelse? Var det rett gjengitt? Har ikke mannen skamvett i det hele tatt?
    Han sa vel "death penalty"?
    Min frue psykologen er litt rusten i diagnosearbeid, men sier at grensen mellom sosiopat og psykopat er noe uklar.

--

Til noe langt varmere og hyggeligere: Kurt Asle Arvesen er i Adelaide med Edvald og gjengen:

BBBUwpVCcAAGl4N.jpg

@ekorre: Jeg antar at du har et 3T Rotundo, og vil påpeke at det ikke er et ekte "belgisk" styre.

Hairspray-christopher-walken-19278670-664-274.jpg

May the bar drop police take you away in handcuffs.

Vennlig erting til side, denne sammenlikningen er fin: http://ruedatropical.com/2009/03/road-drop-bar-geometry/. Det er et Cinelli 66 dere trenger, gutter!

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    The Bar Drop Police er jo en ultraortodoks underavdeling av stilpolitiet, og man vil ikke havne i kjelleren deres for å si det sånn. Best å være på den sikre siden. Jeg hørte en historie om en fyr som la ut på tur med kompaktstyre, og kom hjem tre dager senere med Cinelli 66, blå knoker og brennmerker på leggene. Man fant heller ikke spacerne han hadde under stemet før røntgenundersøkelsen.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    40 km rolig søndagstur på vinterføre. Nå, kanelboller hos svigers.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Da har jeg veid oss. Badevekta sier 9,3 uten bremsewire, kjede og pedaler. Vi bikker nok 10 før vi er ferdige. Mulig jeg er litt bortskjemt, men sånn er det med en Oltre på soverommet. Ikke stort mindre bortskjemt av at min '97-modell Trek veide 10,4 i sin tid (før RS SID gikk til helvete, og reservedeler ikke var å få tak i).

Jeg fant forresten en baufil fra IKEA og fikk kappa kronerøret. Ingen overdrivelse å si at IKEA-saga var i underkant av det anbefalte, og at legeringen i gardinstengene var en smule mykere...

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.223
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da har jeg veid oss. Badevekta sier 9,3 uten bremsewire, kjede og pedaler. Vi bikker nok 10 før vi er ferdige. Mulig jeg er litt bortskjemt, men sånn er det med en Oltre på soverommet. Ikke stort mindre bortskjemt av at min '97-modell Trek veide 10,4 i sin tid (før RS SID gikk til helvete, og reservedeler ikke var å få tak i).

Jeg fant forresten en baufil fra IKEA og fikk kappa kronerøret. Ingen overdrivelse å si at IKEA-saga var i underkant av det anbefalte, og at legeringen i gardinstengene var en smule mykere...
    Bedre trening med tung sykkel da! Det med å kappe kronrøret med en jalla baufil har jeg også gjort engang. Fikk du den rett? Det gjorde ikke jeg:)

OU812

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det gikk ganske bra. Etter tips fra selger av ramma brukte jeg et gammelt stem som mal/jig. Men jeg endte med å file litt likevel (tullingen Z_W kappa røret 1 mm for langt).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn