Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Kjøpte Assos vinterbukse i dag. Med den, Specialized tykk jakke, CX med vinter-MTB-sko og 105-gruppe som skal få tåle søle og salt bør det bli lang sesong på grusveiene i marka. Jeg tror jeg går for ski når det ikke er syklbart i vinter, og så kanskje fatbike fra senvinter/vår. Jeg har tidvis vurdert rulle, men er redd at den vil kunne selges som ny også etter lang tids eierskap. Usikker, dog.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Noen som har koll på størrelser, forresten? Jeg har en kollega som er i ferd med å la seg overtale til å kjøpe racer (det hjalp litt at forrige som lot seg overtale er skikkelig bitt). Han er 192 høy, og liker de riktige fargene. Det vil si oddetallsstørrelser. Jeg slumpa over en Infinito med Veloce hos en forhandler i Køben, skal dit i oktober, og lurer på om en 59 eller 61 kunne passe? Jeg bærer gjerne med meg en pappeske på hjemturen...

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.178
    Sted
    Holmestrand
    Vet egentlig ikke. Men jeg tipper at innfesting i gaffel kan gjøre det hele stivere sideveis, i hvert fall hvis innfestingen har et litt brett totavtrykk på gulvet. Ellers kjøpte jeg meg et sånt uelegant knallrødt rulledekk fra Vittoria for et par år siden. Helt klart mindre bråkete enn slitte GP4000 på min i hvert fall.

Fortsatt ikke gøy, da... Jeg har planer om å være på veien så lenge som overhode mulig. Begynner å bli friskt om morran allerede, jeg tok på skotrekk og lue under hjelmen til og fra jobb i dag. Trenger nok vintersko om ikke alt for lenge, og skikkelig jakke, og skjerf (nå blir mamma glad).
    Rulleøkter bør ikke være for lange, men både rulle og romaskin går egentlig helt greit. Tredemølle også for den saks skyld, men det har jeg ikke hjemme.
    ... kanskje jeg er ei enkel sjel?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Kanskje? Eller er det bare tomheten i hodet mitt som kommer bedre fram når jeg kjeder meg på rulla? ;)

Jeg har en tendens til å sitte og se dammen av svette vokse under meg, mens jeg tenker at jeg heller skulle gjort noe annet....

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    I dag fløy jeg over styret og fikk testet min Evoc sekk med integrert ryggskinne, den virket akkurat som den skulle.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ajj. Gikk det bra ellers? Har forresten tenkt litt på dette med sekk. Tror ikke det hadde vært lurt å tryne med min gamle Norrøna Besshø, for eksempel. Den aluminiumsspila i ryggen på den virker temmelig ugrei å få trøkt opp i nakkegropa....

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Det var i lav fart med stisykkelen ned et bratt teknisk parti så jeg er helt fin, et skrubbsår på albuen er det eneste.

Når det har sagt så er jeg svært fornøyd med min Evoc Fr trail 20l, svært god kvalitet og gjennomtenkte løsninger. Men det er ikke noen sekk for Birken.

frodes00

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Antall liker
    254
    Rulleøkter bør ikke være for lange, men både rulle og romaskin går egentlig helt greit. Tredemølle også for den saks skyld, men det har jeg ikke hjemme.
    Tilbøyelig til å være enig. Jeg kjøpte en Tacx Genius i fjor. Artig å sykle Gavia, Sellarunden, osv. men etter ca en time i bakkene blir rommet (bad m/ avtrekk og vindu på full åpning) for varmt. Av denne grunn sykler jeg mye ute om vinteren,

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.178
    Sted
    Holmestrand
    Tilbøyelig til å være enig. Jeg kjøpte en Tacx Genius i fjor. Artig å sykle Gavia, Sellarunden, osv. men etter ca en time i bakkene blir rommet (bad m/ avtrekk og vindu på full åpning) for varmt. Av denne grunn sykler jeg mye ute om vinteren,
    Min er nok ikke så fancy. Den er bare motstand rett og slett.
    For meg og mitt bruk holder det. Jeg bruker hovedsaklig rulle når jeg ønsker en kjapp sykkelrelatert økt i forbindelse med dårlig vær eller dårlig tid. Derfor gidder jeg ikke legge mer penger i det, siden jeg ikke tror jeg vil få noe større utbytte av en mer avansert greie. Men morsomt hadde det sikkert vært. :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Smart. Samme konseptet som Lemondsaken?

lemond-trainer-040.jpg

Skulle tro det var flere fordeler med konseptet. Gildt å slippe et ekstra bakhjul, sikkert mindre støy.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Jepp, mye av det samme. Elektronisk motstand vs vind er vel den største forskjellen. Liker enkelheten med å bare hekte sykkelen på rulla, slipper rullehjul/dekk etc.

Frodes00 : Med appen Kinomap kan du kjøre ruter andre har tatt opp på wahooen :)
    IMG_0092_thumb.png

Eller hva med å koble sykkelen sammen med Oculus Rift for en heftig runde Paperboy? :D

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.178
    Sted
    Holmestrand
    Noen som har koll på størrelser, forresten? Jeg har en kollega som er i ferd med å la seg overtale til å kjøpe racer (det hjalp litt at forrige som lot seg overtale er skikkelig bitt). Han er 192 høy, og liker de riktige fargene. Det vil si oddetallsstørrelser. Jeg slumpa over en Infinito med Veloce hos en forhandler i Køben, skal dit i oktober, og lurer på om en 59 eller 61 kunne passe? Jeg bærer gjerne med meg en pappeske på hjemturen...
    Ville tro at 192 cm burde sitte greit på både 59 og 61. Er det første racer ville jeg kanskje gått for 61, men dette er avhengig av alder, form, smidighet, vekt etc. Vil tro at også ambisjonsnivået spiller en viss rolle her.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ville tro at 192 cm burde sitte greit på både 59 og 61. Er det første racer ville jeg kanskje gått for 61, men dette er avhengig av alder, form, smidighet, vekt etc. Vil tro at også ambisjonsnivået spiller en viss rolle her.
    Helt klart nybegynner, men med ambisjoner om å ha den en stund. Vi ligger an til å sykle Lillehammer Oslo med en gjeng fra jobben neste sommer, og han blir nok med der. Ellers er det mulig det blir en Bianchi Infinito som er ganske høy i fronten.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Ja sånn ser mitt Circus Monkey HDW2 baknav ut etter 1 ukes bruk... Sendte mail til dem, fikk svar også. Men ingen vits å bygge opp hjulet med enda et slikt nav av slik dårlig kvalitet :(
    Ganske utrolig at det skal være så vanskelig å lage ok kina-kopi av dyrere nav. Hadde jeg ikke trodd.

Vedlegg

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hm, stussa først over den ujevne slitasjen men innser nå at det er frikransen du har tatt bilde av - ikke bra.

Hvor mange haker er det som går i inngrep ?

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Det har jeg ikke telt, men ganske mange. Syklet en tur med sykkelhenger igår og i motbakker på lavt gir smeller det skikkelig fra bosset, deretter henger det seg opp. Tydlig at det glipper og låser seg fast i navet. Har sendt bilder til selger på ebay og fabrikkens hjemmeside. Mulig jeg spammer facebook-siden deres med bilder også dersom jeg ikke blir fornøyd med saksgangen. :(
    Tviler på at et nytt boss gjør susen,det vil nok slites i samme fart dersom det ikke er en sterkere legering i aluminiumet.

EC boy

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.05.2013
    Antall liker
    15
    Sted
    Bergen
    Får hive ut noen bilder her nå da siden jeg egentlig er en ivrig syklist. Specialized Stumpjumper Expert Carbon HT 29'er. Kjøpt 1.3.2013 og brukt gjennom årets sesong. Vurderer å selge den eventuelt å bruke den som vintersykkel.

SRAM X0 bak / X7 foran og X9 girhendler.

En riktig godsykkel.

Specialized.jpg

EC boy

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.05.2013
    Antall liker
    15
    Sted
    Bergen
    By the way, noen som har en god sykkellykt med integrert batteri som er sterkere enn 650 lumen? Har ikke tenkt å ha ekstern batteripakke.

Sist redigert:

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    [FONT=arial, sans-serif]"Thank you for waiting, we've send the picture to our supplier,[/FONT] they reply us that [FONT=arial, sans-serif]Human Factors, and also [/FONT]for the hub noumenon have 1 year warrant,

[FONT=arial, sans-serif]but for the cassette body, springs, and pawls are consumables, don't with the warranty,[/FONT]
    [FONT=arial, sans-serif]for this hub is light weight design, and XC ride only, can't riding in intense styles.[/FONT]
    [FONT=arial, sans-serif]we do our best to solve this problem for you, would you please pay US$45 to us,[/FONT]
    [FONT=arial, sans-serif]
    [/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]here's our paypal account, please send the US$45 to us"

Hahaha, fine disse kineserne, de vil ha mere penger for å sende et nytt boss. Ser ikke noe vits i det. Får bare bytte nav.
    [/FONT]

[FONT=arial, sans-serif]
    [/FONT]

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Kjedelige greier!
    Skjønte ikke helt hva de mener garantien faktisk dekker, men sånn er det noen ganger.

Kikket på et 10 år gammelt Shimano Deore nav her om dagen - tror det fortsatt så bedre ut enn det der...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Får hive ut noen bilder her nå da siden jeg egentlig er en ivrig syklist. Specialized Stumpjumper Expert Carbon HT 29'er. Kjøpt 1.3.2013 og brukt gjennom årets sesong. Vurderer å selge den eventuelt å bruke den som vintersykkel.

SRAM X0 bak / X7 foran og X9 girhendler.

En riktig godsykkel.

Vis vedlegget 218317
    Fin sykkel.

Angående det å selge en sykkel så er bruktmarkedet ganske dårlig med tanke på pris så det er ofte greit å holde seg til det man har.

Sist redigert:

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Kjedelige greier!
    Skjønte ikke helt hva de mener garantien faktisk dekker, men sånn er det noen ganger.

Kikket på et 10 år gammelt Shimano Deore nav her om dagen - tror det fortsatt så bedre ut enn det der...
    Med litt ettersyn av kuler og smøring av boss så holder shimano-nav leeenge. Men med holdbare stålkonstruksjoner kommer vekt dessverre. Designet på kina-navet var bra, problemet er nok det dårlige aluminiumet som er brukt.

EC boy

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.05.2013
    Antall liker
    15
    Sted
    Bergen
    Fin sykkel.

Angående det å selge en sykkel så er bruktmarkedet ganske dårlig med tanke på pris så det er ofte greit å holde seg til det man har.
    Takk Anonym, etter en vurdering i garasjen i går landet jeg nok på at denne blir vintersykkel. Syklet mye vinter i tenårene men det er nå en halv generasjon siden så jeg får ta opp igjen tråden nå.

Det betyr at jeg må finne noen gode vinterdekk med pigg.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Mine vinterhjul har ankommet. Dekkene er ikke limt enda. :)

Ellers hadde jeg og Fidelio en frisk 8 mils tur igår. Hvem skrudde av varmen?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Var rett og slett jævlig kaldt; funket helt utmerket helt til det begynte å regne. Var kald i timesvis etterpå.

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.393
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2

Ser djävligt kallt ut, här i Taormina är det bättre cykelvägen just nu 28 grader.

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.393
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2

Ser djävligt kallt ut, här i Taormina är det bättre cykelväder, just nu 28 grader.

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Skal man sykle i 3 grader og regn finnes det sikkert varmere klær (og lengre bukser) ;)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    3 grader er ikke noe problem, men dumme Yr hadde dessverre tatt totalt feil mht nedbør. Zoncolan er god til godt under nullpunktet, og man fryser ikke på leggene uansett så lenge det er tørt.

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Helt klart at det å bli våt utgjør en enorm forskjell!
    Det med bare legger er sikkert en vanesak. Fryser sjelden på leggene selv, men bruker som regel lange bukser når det begynner å bli kaldt likevel.

Ikke fått noen pakke med nye hjul ennå... Ble sendt raskt fra CRC på mandag morgen, men så har det blitt stille. Ligger vel og lusker i tollen, kanskje?

EC boy

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.05.2013
    Antall liker
    15
    Sted
    Bergen
    Årets siste sykkeltur til Rundemanen ble gjennomført torsdag kveld her i Bergen. Høsten er kommet langt i fjellet og mørket er på veg så fra neste uke og frem til snøen kommer er det nok lys fremme som gjelder. ->
    http://connect.garmin.com/activity/381699018

Fikk også innviet min nye sykkel som er hentet ut fra fabrikkbåndet til Cannondales fabrikklag i USA. 8,7 kg carbon og titan inklusiv XTR pedaler, SRAM XX og XX1 gir og bremser, 1*11 speed samt Continental Race King RS 29*2,20. En skikkelig godbit som jeg skal ha mye gøy med i 2014 og mange år etter det.

F29 Carbon Team - BIKES - 2014

IMG_0609.jpg IMG_0603.jpg IMG_0607.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Cipo, Bettini, Boonen og Freire står egenhending for euroøkning i California.

Cap9ture.JPG

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.226
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Årets siste sykkeltur til Rundemanen ble gjennomført torsdag kveld her i Bergen. Høsten er kommet langt i fjellet og mørket er på veg så fra neste uke og frem til snøen kommer er det nok lys fremme som gjelder. ->
    http://connect.garmin.com/activity/381699018

Fikk også innviet min nye sykkel som er hentet ut fra fabrikkbåndet til Cannondales fabrikklag i USA. 8,7 kg carbon og titan inklusiv XTR pedaler, SRAM XX og XX1 gir og bremser, 1*11 speed samt Continental Race King RS 29*2,20. En skikkelig godbit som jeg skal ha mye gøy med i 2014 og mange år etter det.

F29 Carbon Team - BIKES - 2014

Vis vedlegget 218643 Vis vedlegget 218644 Vis vedlegget 218645
    Grattis med skikkelig gromsykkel! Det er ikke utstyret de skal stå på :) Hva slags hjulsett er det på denne?

Edit. Så jo i linken at det var Enve og DT Swiss hjul. Eneste svake punktet er holkene :)

OU812

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn