Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Maitre Jacques.

6--470x271.jpg

Men jeg tror ikke det er ham på bildet. Ser ut som en verdensmestertrøye, og den vant han aldri.

Her sammen med Simpson, Altig og Merckx i 67.

1111mercx.jpg

Sist redigert:
    Z

Zomby_Woof

Gjest
    Så kult! Ser ut som om de har hakket bedre vær enn oss i øyeblikket også.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Spesialbygg eller hyllevare?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    zilioli.jpg

The Italian cyclist Italo Zilioli cycling in the snow during the 20th stage of the Giro d'Italia Madesimo-Stelvio. Stelvio, 3rd June 1965 (Photo by Giorgio Lotti/Mondadori Portfolio via Getty Images)
    På min fødselsdag, faktisk!
    Ifølge Herbie Sykes i Maglia Rosa er Italo Zilioli den største syklist som aldri har vunnet Giroen.

Zilioli2.jpg

En nesten ufattelig mengde klasse.

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    I helgen blir det testing av fatbike i marka. Torshov Sport får inn en Salsa testsykkel i størrelse "akkurat passe" i morgen, og totte får ha den i helgen. Barfrost og, vil jeg tro, og alene hjemme.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Sånn skal det gjøres. Kjenner at jeg har lyst til å skru av festebraketten for GPS'n.... :D

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det nærmer seg en plan for hjulbyggingen. Nye hjul først og fremst til CXen som også kan brukes på Tarmacen. Clincher.

Chris King r45 uten keramiske lagre
    Hed Belgium (23mm), 28 foran, 32 bak
    DT competition
    messingnipler
    Alt i sort

Jeg tror jeg bestiller ferdig bygd fra "Wheelbuilder", som det sies mye pent om. De selger også alle delene, men siden forskjellen på nav+felg og ferdigbygd hjul er $214 virker det som beste ide å få det ferdig.

Til min betydelige bekymring har Salsaen foreløpig ikke ankommet Torshov, men jeg håper den er her i morgen.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Noen spesiell grunn til at du velger Competition- og ikke Revolution-eiker?

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.239
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    I helgen blir det testing av fatbike i marka. Torshov Sport får inn en Salsa testsykkel i størrelse "akkurat passe" i morgen, og totte får ha den i helgen. Barfrost og, vil jeg tro, og alene hjemme.
    Blir vel en kald opplevelse - ta på langbukse :p

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.080
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Totte, om du bruker Large, kan du godt låne min Surly Moonlander med store dekk. Bor et minutt unna Thorsov Sport.

Tlf 41435195

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Noen spesiell grunn til at du velger Competition- og ikke Revolution-eiker?
    Nei. Burde jeg vurdere det?

Det er vel mer eller mindre samme hjul som Chris King selger for $ 1000,-. Hvor mye koster dem hos Wheelbuilder?
    Wheels | Chris King Precision Components
    Ja, det er det, og det er neppe noen grunn til å tro at de ikke bygger bra. Eneste minus er at de kun lister 28/28, og jeg vil gjerne, tror jeg, ha 32 bak. 1100 dollar hos wheelbuilder.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Tusen takk for tilbudet. Salsaen kom ikke denne helgen, så det hadde vært høyaktuelt om jeg var en del høyere. Dagens tur ville nok uansett blitt droppet, da jeg var hjemme fra fest med ungdommen klokken syv, som om det var 1990 igjen...

Totte, om du bruker Large, kan du godt låne min Surly Moonlander med store dekk. Bor et minutt unna Thorsov Sport.

Tlf 41435195

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    671
    Dogstar bruker Revo på drivsiden av bakhjulet, og competition ellers hvis jeg ikke husker feil.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Det er vel mer eller mindre samme hjul som Chris King selger for $ 1000,-. Hvor mye koster dem hos Wheelbuilder?
    Vet du hvordan man får kjøpt hjul av Chris King? De skriver at de bare selger til butikker, så man kan kanskje bestille gjennom Oslo Sportslager som er Chris King-forhandler. De er ikke spesielt dyre på navene, synes jeg: ca amerikansk pris pluss moms. Med frakt og fortollingsgebyr blir det dyrere å bestille nav fra utlandet, så om de kan selge hjulet for 7,500.- så er det helt OK. 28 eiker bak er vel nok??

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    51
    Vet du hvordan man får kjøpt hjul av Chris King? De skriver at de bare selger til butikker, så man kan kanskje bestille gjennom Oslo Sportslager som er Chris King-forhandler. De er ikke spesielt dyre på navene, synes jeg: ca amerikansk pris pluss moms. Med frakt og fortollingsgebyr blir det dyrere å bestille nav fra utlandet, så om de kan selge hjulet for 7,500.- så er det helt OK. 28 eiker bak er vel nok??
    Jeg leste ikke artikkelen grundig nok første gang, så bare at de begynte med salg av bygde hjul. Prisen bør vel være veiledene utsalgspris til kunde, ikke til forhandler. Da bør det være mulig å finne en forhandler som selger dem til den prisen eller lavere. En norsk forhandler vil nok ha et påslag for frakt, garanti og reklamasjon etc.

Vil 28 eiker holde til Paris-Roubaix Challenge i april, eller bør jeg gå for 32? Vekten min er 77 kg.

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    51
    Jeg ville kjørt 32 når du er såpass tykk :rolleyes:
    Jeg ser for meg et hjulsett med 32 eiker som mest egnet til brostein og generell trening, får se hva det blir til. Økonomivarianten er ultegranav og open pro felger, eventuelt noe bredere. Hed Belgium og Chris King blir jo dobbelt så dyrt, men litt mer snasent :)

Om viljestyrken tar seg opp så går jeg vel ned noen kilo igjen ;-)

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Prøvde fatbike for første gang i helga på 20cm nysnø i marka. Selv om det ikke fløt så godt jeg hadde håpet på over snøen så gikk det såklart mye bedre enn på stisykkelen med ice spiker. Etter turen var jeg ikke overbevist, men etter litt fintenking så begynner et lite ønske om en fatbike å melde seg.... Men nå har jeg allerede racer,cx,hardtail og stisykkel i boden...

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    7.229
    Sted
    Holmestrand
    Ser klart at fetsykkel sikkert er moro, men slike ting avgjør jeg med en kort analyse. I dette tilfellet står over. Når det er snø kan jeg gå på ski.
    samme prosedyre mhp på 29". Sikkert moro/kjekt å ha, men står over.
    Denne metoden holder til en viss grad mengden med kjekt å ha i sjakk.

Registrerer at i følge Fidelios vurdering trenger jeg 40-45 eiker ....
    :)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    671
    Men joje, når du først skal få bygget deg et fett sett brostenshjul, hvorfor ikke pariser? Det blir jo ikke årntli ellers! Seriøst, skal du kjøre hårdt på ujevnt underlag er jo slangen din verste fiende.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Apropos: Vi har drodlet Gylne Gutuer 2014. 8)
    Dato 18/5, som en del av Tour de Ottestad, og vi søker også om å kjøre rankingritt samme dag i samme trasé. Usikker på om TdO blir 71 eller 106 km. Runden er ikke lett med 600+ høydemeter over gode 35 km hvorav 1/3 på grusvei.

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Men joje, når du først skal få bygget deg et fett sett brostenshjul, hvorfor ikke pariser? Det blir jo ikke årntli ellers! Seriøst, skal du kjøre hårdt på ujevnt underlag er jo slangen din verste fiende.
    Argumentet gjelder vel også CX-hjul som i stor grad skal brukes på til dels grove traktorveier i marka, men når man først punkterer 3 mil fra sivilisasjonen er det greit å kunne bytte slange. Det påstås at 23mm dekk i HEDs 25mm Belgium+ clincher i stor grad fjerner snakebitefaren da dekket ligger mellom felgkantene. Tror man på det?

joje

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Antall liker
    51
    Det var den opprinnelige planen, helt til jeg leste at arrangøren ikke anbefaler at pariserdekk anbefales. Om du pungterer, så må du sette på et dekk som ikke vil sitte godt nok fast (igjen, ifølge arrangøren).

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ingen skyter deg om du setter HED Belgium på Ultegra-nav. Velocity A23 er rimeligere og vil også gi bredfelg-fordeler. Open Pro vil ikke det.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Apropos: Vi har drodlet Gylne Gutuer 2014. 8)
    Dato 18/5, som en del av Tour de Ottestad, og vi søker også om å kjøre rankingritt samme dag i samme trasé. Usikker på om TdO blir 71 eller 106 km. Runden er ikke lett med 600+ høydemeter over gode 35 km hvorav 1/3 på grusvei.
    Var det ikke snakk om sensommer eller tidlig høst?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn