xerxes
Æresmedlem
Jaques? Brel? Tati? Anquentil?
Ah, ikke et retroprodukt, men ekte gammal.Det der var nok hyllevare i sin tid.
På min fødselsdag, faktisk!The Italian cyclist Italo Zilioli cycling in the snow during the 20th stage of the Giro d'Italia Madesimo-Stelvio. Stelvio, 3rd June 1965 (Photo by Giorgio Lotti/Mondadori Portfolio via Getty Images)
Enkelt og stilfullt! Slik kan det gjøres.Stikk innom her: vive le vélo!
Teaser: Barnesykkelen sin! 22" hjul med Clement pariserdekk, tre gir:
Vis vedlegget 228374
Blir vel en kald opplevelse - ta på langbukseI helgen blir det testing av fatbike i marka. Torshov Sport får inn en Salsa testsykkel i størrelse "akkurat passe" i morgen, og totte får ha den i helgen. Barfrost og, vil jeg tro, og alene hjemme.
No prob.
Nei. Burde jeg vurdere det?Noen spesiell grunn til at du velger Competition- og ikke Revolution-eiker?
Ja, det er det, og det er neppe noen grunn til å tro at de ikke bygger bra. Eneste minus er at de kun lister 28/28, og jeg vil gjerne, tror jeg, ha 32 bak. 1100 dollar hos wheelbuilder.Det er vel mer eller mindre samme hjul som Chris King selger for $ 1000,-. Hvor mye koster dem hos Wheelbuilder?
Wheels | Chris King Precision Components
Totte, om du bruker Large, kan du godt låne min Surly Moonlander med store dekk. Bor et minutt unna Thorsov Sport.
Tlf 41435195
Etter hukommelsen bygger man et like sterkt hjul med Revolution, men det blir seigere og livligere. Lettere også.Nei. Burde jeg vurdere det?Noen spesiell grunn til at du velger Competition- og ikke Revolution-eiker?
Vet du hvordan man får kjøpt hjul av Chris King? De skriver at de bare selger til butikker, så man kan kanskje bestille gjennom Oslo Sportslager som er Chris King-forhandler. De er ikke spesielt dyre på navene, synes jeg: ca amerikansk pris pluss moms. Med frakt og fortollingsgebyr blir det dyrere å bestille nav fra utlandet, så om de kan selge hjulet for 7,500.- så er det helt OK. 28 eiker bak er vel nok??Det er vel mer eller mindre samme hjul som Chris King selger for $ 1000,-. Hvor mye koster dem hos Wheelbuilder?
Wheels | Chris King Precision Components
Jeg leste ikke artikkelen grundig nok første gang, så bare at de begynte med salg av bygde hjul. Prisen bør vel være veiledene utsalgspris til kunde, ikke til forhandler. Da bør det være mulig å finne en forhandler som selger dem til den prisen eller lavere. En norsk forhandler vil nok ha et påslag for frakt, garanti og reklamasjon etc.Vet du hvordan man får kjøpt hjul av Chris King? De skriver at de bare selger til butikker, så man kan kanskje bestille gjennom Oslo Sportslager som er Chris King-forhandler. De er ikke spesielt dyre på navene, synes jeg: ca amerikansk pris pluss moms. Med frakt og fortollingsgebyr blir det dyrere å bestille nav fra utlandet, så om de kan selge hjulet for 7,500.- så er det helt OK. 28 eiker bak er vel nok??Det er vel mer eller mindre samme hjul som Chris King selger for $ 1000,-. Hvor mye koster dem hos Wheelbuilder?
Wheels | Chris King Precision Components
Jeg ser for meg et hjulsett med 32 eiker som mest egnet til brostein og generell trening, får se hva det blir til. Økonomivarianten er ultegranav og open pro felger, eventuelt noe bredere. Hed Belgium og Chris King blir jo dobbelt så dyrt, men litt mer snasentJeg ville kjørt 32 når du er såpass tykk
Argumentet gjelder vel også CX-hjul som i stor grad skal brukes på til dels grove traktorveier i marka, men når man først punkterer 3 mil fra sivilisasjonen er det greit å kunne bytte slange. Det påstås at 23mm dekk i HEDs 25mm Belgium+ clincher i stor grad fjerner snakebitefaren da dekket ligger mellom felgkantene. Tror man på det?Men joje, når du først skal få bygget deg et fett sett brostenshjul, hvorfor ikke pariser? Det blir jo ikke årntli ellers! Seriøst, skal du kjøre hårdt på ujevnt underlag er jo slangen din verste fiende.
Det var den opprinnelige planen, helt til jeg leste at arrangøren ikke anbefaler at pariserdekk anbefales. Om du pungterer, så må du sette på et dekk som ikke vil sitte godt nok fast (igjen, ifølge arrangøren).Men joje, når du først skal få bygget deg et fett sett brostenshjul, hvorfor ikke pariser? Det blir jo ikke årntli ellers! Seriøst, skal du kjøre hårdt på ujevnt underlag er jo slangen din verste fiende.
Var det ikke snakk om sensommer eller tidlig høst?Apropos: Vi har drodlet Gylne Gutuer 2014. 8)
Dato 18/5, som en del av Tour de Ottestad, og vi søker også om å kjøre rankingritt samme dag i samme trasé. Usikker på om TdO blir 71 eller 106 km. Runden er ikke lett med 600+ høydemeter over gode 35 km hvorav 1/3 på grusvei.