Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Mange bilverksteder tar 500 kroner for å lese av feilkoder så da er jo 410 kroner for å faktisk få utført et arbeid rimelig.Men guide for kapping av styrerør evt bruk av et gammelt stem koster jo ikke noe mer så det enkleste er DIY.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    671
    Som kunder er de fleste av oss ganske så troløse. Vi gjør det som til en hver tid passer oss selv best, som regel uten det helt lange perspektiv for øye. Da fiskebutikken her i byen ble nedlagt ble den tidligere eieren utsatt for massiv kritikk. Vedkommende var nr 2 som gav opp Pga manglende omsetning. Hvis vi ønsker forretninger, og da spesielt spesialbutikker, typ sykkel, foto eller sport så må de brukes. Jeg er for eksempel gammel nok til å huske platebutikkene, og hvor trivelig det var å gå inn der å bla i kjent og ukjent ....
    100% enig xerxes. Forretningsfaunaen i Norge er homogen nok som det er, og til og med i Oslo er det vanskelig for spesialforretninger.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Da har vi handlet julegave/40-årsgave til bruttern.

WEB_Image Battaglin Pro Team Carbon 105 Racer 20131210099046.jpg

Hva tror dere? Bør bli litt glad for denne? Prosjekt Bianchi Impulso gikk på kvist i form av utsolgt.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Jeg jobber på sykkelverksted og synes 410kr for å kappe et styrerør når gaffelen leveres løst er ganske dyrt. Hvis man må ta såpass betalt for 5 minutter arbeid for å holde butikken igang så bør man gå seg selv i sømmene. Dette skremmer kunden vekk og virker ikke spesielt lurt i mine øyne.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    410 for å kappe styrerør er dyrt! Med sånne priser er det ikke rart at folk kjøper mer og mer verktøy selv. Hvis man slenger den med på en bestilling man uansett gjør og har ei anstendig baufil fra før, så slipper man billigere unna med denne.

Park Tool, SG-6 kapmall styrr�r

Sist redigert av en moderator:

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Nettopp tilbake fra en 80 km deilig søndagstur. Går ikke så fort med 42mm piggdekk, og ihvertfall ikke når mye av turen går på blaut grus.
    Men skal jo ikke rekke noe forsåvidt......
    Vintersykling har sin sjarm når 1 desember glimter til med sol og 4-6 varmegrader :)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Utnyttet det fine været idag til en jomfrutur med Colnagoen. Dere får tåle et bilde av den montert også :p

Foreløbig er det hvite spacere men er veldig usikker... hardt valg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Heit dame, asså!!

Svarte spacere eller hvitt stem og styre, synes nå jeg...

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Zomby : du har nok rett i det. Skal teste med noen sorte karbonspacere. Er jo litt carbon ellers på sykkelen så det matcher greit ;)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    671
    Nydelig, Ekorre. Men helt klart sorte spacere! Jeg ville satt på sort styrelagerdings også tror jeg, overgangen ramme-styre blir litt rar uansett med hvit.

Deilig med en ordentlig krank antar jeg ;)

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Heit sykkel. Den falt veldig i smak. Jeg stemmer også for sorte spacere

frodes00

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2009
    Antall liker
    254
    Ekorre: Litt spent på hva du synes om denne vs. Cannondale SuperSix Evo...

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.512
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sorte avstandsringer, ja, enig. Styrelagerlokket er det kanskje verre å gjøre noe med med mindre man sprayer?
    Hvit tape til sommeren?

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Takker for tilbakemeldinger, tror dette er en sykkel som blir med meg veldig lenge :)

Fidelio : Tenker kanskje et Record styrelager hadde gjort seg. Virker dog som styrerøret er litt trangere inni enn vanlig. Får ikke nedi noen av carbon expansion pluggene jeg har.

Valentino : Blir nok hvit tape til sommeren ja, må jo kjøre euro stilen :D Blir uansett bytte av tape snart. Ville ha den glatte fizik tapen i sort men de hadde den ikke inne.

Frodes00 : Skal gi tilbakemelding etterhvert. Skal prøve å få meg et par turer i godværet denne uka før jeg setter meg på flyet til GC på torsdag. Da blir det en langhelg i 20+ med leid EVO:)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Si ifra om noen trenger noen SR deler forresten. Har en komplett kompakt gruppe til overs, eller 3T LTD setepinne ny i eske.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Må innrømme at jeg småsikler på en Ridley CX-ramme og Campa om dagen. Motor skills først og fremst, begynner å bli lei av å lete etter gir på bremsehendlene til Campa og tommelskiftere på Shimano. 11-delt hadde vært gull med tanke på kompatibilitet og dobbelt reservedelslager, Men det er nok litt i overkant....

;D

Z

Zomby_Woof

Gjest
    DSCN7725.jpg

Da sendte de en small ved en feiltakelse.... Sender i retur og ordner bytte i morgen.

I og med at jeg ikke så det før den allerede var montert så blir det bilde på hfs. Makan! Helt utrolig lekker sykkel til en særdeles hyggelig pris, altså. Kjenner dere noen som trenger small 50,5cm horisontalmålt overrør og 12 cm styrerør? I så fall kan dere hilse og si løp og kjøp! De har den snart på lager igjen....

:D

Z

Zomby_Woof

Gjest

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Når jeg nærmer meg pensjonsalderen håper jeg på å ha leilighet der. Kos deg med perfekte veier og strålende omgivelser.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.512
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    @zomby: Ikke ofte jeg leser at sykling lager ryggtrøbbel, for det er vel det som står skrevet?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Yep. Doc says no. I alle fall inntil videre. Har ikke fått time til MR før 7. januar heller. Håper endelig diagnose og forhåpentligvis behandling så jeg er på hjul igjen snart. Eventuelt at det bare går over, gjerne lenge før jeg skal til MR. Uvanlig er det nok, og syklingen er neppe årsaken. Men det er sikkert riktig å la være en stund. Sykla hjem etter en skikkelig rie på jobb mandag, og det var vondt. Kanskje min verste sykkeltur ever, om vi ser bort fra den som endte på SiA...

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Hahahahaha, der fikk jeg dagens latter. Sykt vittig.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg skal til Aten i mars og legger opp til noen dager med sykling i hver ende av oppholdet. Jeg tror jeg skaffer meg en sykkelkoffert og tar med egen fremfor å leie. Jeg ser for meg at det innenfor en radius av 50-100km er mye interessant vei som passer bedre for traktor enn sportsbil, så jeg tror jeg tar med CXen i stedet for Tarmacen. Med et ekstra sett asfaltdekk i bagasjen kan jeg ta en ren landeveistur uten å tape stort på valget. Rammene har ganske lik geometri og er begge i Fact10r-karbon.

Har noen synspunkter på vurderingen, eller enda bedre: Har noen syklet med utgangspunkt i Aten?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    25.512
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Etter hva jeg forstår fra grekere jeg ikke kjenner på internettet er det glimrende landeveissykling på pittoreske langt fra flate asfaltveier omkring Athen.

Til engelsk fra fransk ved verdens beste landeveisblogg:

“Haven’t they got wings, our men who have been able to climb up to heights where even eagles don’t fly? Oh Sappey, Oh Laffrey, Oh Col Bayard, Oh Tourmalet! I shall not fail in my duty to proclaim to the world that you are like an insignificant and small beer compared to the Galibier: all one can do before this giant is doff one’s hat and bow.”
    - Henri Desgranges

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn