Z
Zomby_Woof
Gjest
Du hadde nok rett der, ja... Jeg tror muligens det hadde gått helt fint om hjulet og dekket hadde fått hvile/herde en dag ekstra. Har ikke så veldig god greie på kjemi, men lurer på om det siste laget rett og slett bløtte opp grunningen for lett. Dermed ble det for 'klissete', samtidig som vedheften i grunningen ble svekket. Det 'kasserte' dekket er nok finfint som reserve. Men jeg lurer nok på om jeg ikke kommer til å ha med guffe for punkteringer som er små nok, og bankkort/telefon for taxiturer for de som er for store.Hva sa jeg - hadde du ikke brukt litt mye lim....Lurer på om det kan ha vært utilstrekkelig tørking på grunningen. Jeg klarte å 'rive istykker' limet da jeg skulle justere dekket. Forhjulet ble bra, men det smatt på plass ganske direkte. Jeg prøver igjen med litt tynnere strøk.
Forøvrig tror jeg ikke du trenger å rengjøre felgen å begynne på nytt. Dra på et tynt lag og sett på dekket umiddelbart. Løsemiddelet i limet vil sveise det underliggende limet og det blir nok bra. Hva tror du skjer om du punktere ? Da bør du ha et reservedekk som er brukt eller nytt påsmurt og tørket lim. Det sitter det og - i alle fall til du er hjemme. Husker en gang jeg punkterte 3 km hjemmefra - satte på resevedekk og syklet 13 mil - ingen problemer overhodet.