Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2013

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.551
    Torget vurderinger
    24
    Tivolisykkel. Grusomt design/fargekombo.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.601
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Rammen er helt lik min...
    Det beste er det enkle flaskestativet som skal passe verdens styggeste hjulsett. Tror jeg. Mye galt på en gang. Sort styretape på hvitt aerodynamisk styre, vridd til himmels på et framspring som peker til himmels på toppen av en kransekake avstandsringer.

Et passende CW-bilde ville være fra Hjortejegeren.

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    1
    Ja, hvem skulle trodd det, xerxes?.... ;)

Ellers er jeg rett og slett uenig med deg, Ekorre. Dette er ikke en god løsning. Det er en småfrekk tilsnikelse å kalle det verktøyløst når det eneste egnede gjenstanden for å lette på fjæra er en skrutrekker. På forhjulet er alt hunky dory. Men bak? Man må altså smette skrutrekkeren under fra utsiden og presse den framover. Hva har vi der? Setestaget! Jeg måtte ta av bakhjulet og klemme sammen bremsen for å få løsnet fjæra uhindret. Det blir fort for få hender når man skal klemme kaliperne sammen, løsne fjæra, og presse klossen bakover. Det er en dårlig løsning, enkelt og greit. Det er dessuten et ganske typisk eksempel på en blunder som Shimano aldri ville gjort.

får jeg kjeft, nå...:cool:
    Shimano har rett og slett enklere "mekkeløsninger" prøv å skifte kranklager på campa du!

Destiny..:)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Rammen er helt lik min...
    Det beste er det enkle flaskestativet som skal passe verdens styggeste hjulsett. Tror jeg. Mye galt på en gang. Sort styretape på hvitt aerodynamisk styre, vridd til himmels på et framspring som peker til himmels på toppen av en kransekake avstandsringer.
    Et passende CW-bilde ville være fra Hjortejegeren.
    christopher-walken-deer-hunter1.jpg

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Øh, å skifte kranklager på Campa Ultra Torque er jo dritlett.

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.668
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Etter at jeg var litt vel ivrig i en skiltspurt mot Fidelio idag får jeg lov å handle meg nye sykkelklær og hjelm :p Tror det blir Giro eller Kask denne gangen.
    Er det kun vekten som bestemmer prisen? Og er det noen butikker i Oslo som forhandler Kask?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Det vittige var jordbæråkerlukerne som stod ti meter unna da du dundret i asfalten i 50 km/t; de leet ikke på et øyenbryn en gang. Merkelig reaksjon (eller fravær av). Du må nok ha nytt fremgir nå tror jeg...eller så kan det være at kompaktkranken din prøvde å drepe deg. Min krank er mye snillere.

Hjelm MÅ jo prøves, så den du har fra før er jo et safe bet da. Jeg har en MET du kan prøve.

Cavendish skal ha ultrakudos for å ha på seg en skikkelig lue på podiet i dag, ikke noe av dette kvalme baseball-drittet.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.916
    Sted
    Holmestrand
    Fikk akkurat tilbud om en brukt Elite Quobo Fluid rulle.
    noen erfaringer?

Vinteren er vel ikke langt unna, så det er på tide å forberede seg.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Ja, det var skikkelig medmenneskelig av dem:p Sikkert vanlig at folk går i bakken på den skiltspurten.

Tror det kun har flyttet litt på seg i sist velt. Det var nok det som utløste fallet, justerte vinkelen litt og nå ser det bra ut.

Tar gjerne en test av METen. Har en Giro Havoc som igrunn sitter ganske bra så tenker Giro er safe bet også. Men liker Kask hjelmene så skulle gjerne tatt en test av en slik.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Ikke skråsikker på at setevinkelen er så gærn, Figge. Jeg tror sykkelen er justert inn for å sitte med skuldrene litt bak hoftene. Jeg fant forresten bildet på en side som heter bruktesykler.no (også via google image). Jeg tror den er fra '60-tallet. Fin er den også.

Åssen går det med resten av ekvipasjen, Ekorre? På hjul igjen straks, og med kledelige mengder asfaltutslett? Har du sørget for redundans også, eller blir du sittende foran TV'n mens du venter på deler? Jeg har en sykkel i reserve om du er i nød.

Jeg kom forresten akkurat inn fra første tur med pariserdekk. Gøy!!! Dekkene sitter fortsatt på felgene, og jeg er litt stolt av meg selv. Det ruller nok bedre enn Shamal ultra med Hutchinson tubeless også, forventet placebo inkludert.

Sist redigert av en moderator:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.916
    Sted
    Holmestrand
    To av de stiligste typene jeg har sett på lenge

Vis vedlegget 206214
    jada, hakk i plata: Dette bildet er vel det beste argument mot sort som sykkelfarge?

Alternativt burde han ha svertet ansiktet, sorte briller og fått bort de refleksene på trøye/bukse?
    Heldigvis hadde han vett nok til å droppe hjelm når han skulle ut med junior. (Sarkasme)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Lekkert Fidelio, også samme trøye som deg jo.

Guttungen skulle jo hatt denne ramma
    282902d1371902852-c59-mapei-yum-mapei-2.jpg

Xerxes : Elite sine fluid skal være stillere enn konkurrentene. Jeg har kun erfaring med en tacx rulle som jeg synes fungerte fint til vinterens sufferfest.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.601
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Oops! Du kan lære av Marianne Vos, Ekorre. Ikke ofte at hun kødder det til, men hun har nå kapasitet til å redde det inn igjen også.

1045007_559528454097538_384058935_n.jpg

Giro Aeon er ganske raff i den nye fargleggingen. Min i M er 198 g på kjøkkenvekta. Men Kask Mojito er jo "billig" og skal visstnok passe mange hodefasonger. Det er Race Place i Frysjaveien som er importør og de har også butikk. Sykkelhjelmer
    Hva slags tøy var det som gikk føyken da?

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Zomby : Ekvipasjen tåler tydeligvis alt så den er oppe å ruller, spørs dog om stilpolitiet gir tommelen opp til at jeg har surret styret med hvit elektrotape. Men tusen takk for tilbudet :)
    Asfaltutslettene er på plass ja. Legg, ræv og armer er pent dekket. Men takk gud for at jeg barberte beina. Var en helt annen opplevelse enn sist.

Valentino : Takk for tipset, får trille bort dit en tur iløpet av uka. Mojito ser finfin ut. Så om fiten er bra blir det nok den.
    Tøyet som gikk fløyten var en Rapha country trøye og en classic bib, samt noen hansker. Men tror trøya og buksa blir fikset gratis av Rapha så blir ikke så altfor galt.
    Ser ganske kjent ut den stilling der ja. Bortsett fra at jeg var litt mer som han her.
    crash-2.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Zomby : Morro å høre. Jeg har også blitt frelst av disse pariserdekkene :)

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0

Vis vedlegget 206214
    jada, hakk i plata: Dette bildet er vel det beste argument mot sort som sykkelfarge?

Alternativt burde han ha svertet ansiktet, sorte briller og fått bort de refleksene på trøye/bukse?
    Heldigvis hadde han vett nok til å droppe hjelm når han skulle ut med junior. (Sarkasme)
    sort kjører jeg allerede, og hjelm bruker jeg aldri under by- og jobbsykling, men etter å ha sett dette bildet vurderer jeg å droppe det på landeveien og, hvert fall av og til. I skogen blir den på. Man er da ikke dumdristig.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.916
    Sted
    Holmestrand

sort kjører jeg allerede, og hjelm bruker jeg aldri under by- og jobbsykling, men etter å ha sett dette bildet vurderer jeg å droppe det på landeveien og, hvert fall av og til. I skogen blir den på. Man er da ikke dumdristig.
    Da går det vel i kamuflasjefarger og hjelm med gevir under elgjakta? :)
    Vet jeg er litt nazi med hjelm og synlige farger. ;)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg har kjørt ambulanse en gang etter sykkeltur. Jeg er glad jeg hadde hjelm den gangen. Det er skremmende å tenke på hvordan det kunne gått uten. Med hjelm var jeg vel bevisstløs rundt 40 minutter, jeg hadde kramper i ambulansen, og et vagt minne om at jeg kunne fortelle ambulansepersonellet navn og personnummer. Det første helt klare minnet er at jeg ble sydd i øyebrynet og satt og ventet på CT. Det hender jeg triller rundt i nabolaget for å sjekke ymse justeringer, men jeg drar aldri på sykkeltur uten. Hvis noen lurer, det rødbrune på visiret er blod.

Ikke vær så jævla kule. Bruk hjelm, for pokker!

DSCN7523.jpg

Beklager bildekvaliteten. Stusselig kamera, og det er ikke lett å fotografere et bilde.

Sist redigert av en moderator:

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.916
    Sted
    Holmestrand
    Jeg trilla sakte bortover vegen, rundt 100 m fra garasjen. Plutselig gikk bikkja rett inn foran sykkelen og stoppa tvert. Bare en ting å gjøre: bremse. Rett over styret, og gjett hva som traff bakken først? Og ja, bikkja var smart nok til å fkytte seg faderlig fort.
    Jeg slapp billig unna, skrapet opp den nye hjelmen og litt støl i ryggen. Bruker alltid hjelm.

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Bruker også alltid hjelm, veldig glad for det idag...

Her er et bilde så alle skal få sove godt
    MarioCipollini04.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    9-delt Dura Ace? Jeg er jaggu ikke sikker på at det blir marerittfri søvn på alle... :cool:

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    1
    Øh, å skifte kranklager på Campa Ultra Torque er jo dritlett.
    Da har de fått til en ny løsning, godt å høre. Slik det var satt lagra fast på akslingene/røra på kranken, så man måtte ha spesialverktøy for å få dratt dem av og spesialverktøy for å presse dem på.

Destiny..:)

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Zomby : så ikke posten din før nå, godt å høre at det der gikk bra.

Over til noe mer hyggelig har Colnago kommet med nye farger av året.
    Spørs om ikke lommeboka får litt slanking om ikke så altfor lenge... dog uten skivebræmser,
    th_8ed9c1ce78866d059886ff20cf9118da_c59discmain281.jpg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det gikk bra. Menn, syklister altså, ruller ikke rundt på plenen i håp om trøst og frispark. ;)

Mitt første spørsmål til legen: Er det greit at jeg reiser på skredkurs med Røde kors i morgen? Han sa: Du kan bestemme deg i morgen for om du vil reise i overimorgen. Det blikket kommer jeg nok aldri til å glemme. Men bildet er tatt på Leirvassbu. Reiste forresten med en 'kollega' fra HV. Han dro dame, men ikke jeg. Rart....

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Se der ja. Nå blir hingsten skikkelig klassisk :)

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Et spørsmål, og alt snobberi til side: Noen som har prøvd tape på pariserdekk? Noen tanker om det? Snubla over Tufotape på nett, ble litt nysjerrig, sjekka brukeranmeldelser på wiggle og et par youtubesnutter. Synes rett og slett det ser jæ*** fristende ut.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.601
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ikke tenk mer på det du Zomby.

hello.jpg

Lekker FMB, Fidelio. Hvilken modell og bredde?

Sist redigert:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    22mm FMB Record i bomullsvariant. Kanskje litt råflott men hvorfor ikke?

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    27.601
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat. Hvorfor ikke. I en annen variant for min del:

485_P_1333846649928.jpg

Bor man på landet får man ha det så gøy man bare kan.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn