Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Hvor høy er du Klipschmannen?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Dette får gå i sykkeltråden siden skøyting er så god sykkeltrening. Kanonforhold fremdeles, bilde tatt 1k syd for Kikut.

bilde.JPG

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Da vil jeg tippe 58 i CAAD10 vil passe utmerket til deg, evt 60 hvis du er gammel og stiv. Er 188 selv og har CAAD10 i 58.

Jeg kjøpte en ny CAAD 10 med 105 av en som angret på kjøpet for 7000 kroner som ventesykkel mens jeg ventet på at Johnsen skulle reparere racern min og pga forelskelse har jeg ikke klart å kvitte meg med den. En racer blir ikke stort bedre uavhenig av pris IMO.

CAAD 9 ble brukt som nøytral sykkel i Tour de France så den er god nok for proffer.

AudioPhysic

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2013
    Antall liker
    167
    Sted
    Stathelle
    Torget vurderinger
    23
    Takker for svar Anonym :)
    Blir 24 om noen måneder så da vil jeg tippe 58 er ypperlig for meg :)
    Prøve å se litt på brukten, så kanskje enn kan være heldig å spare litt ihvertfall.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Liker skjeldent Specialized sine sykler, men DAMN!!!!!
    Denne sykler du kun på hvis du er skikkelig rask :)

allez1_zps8f33f069.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.309
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Sjefskul, men de Madfibehjulene fikk jeg aldri fot for.

1625544_708027795908548_2022348831_n.jpg

Jeg liker treningshjulene til Enrico Battaglin, jeg.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Han tenker vel at veldig tunge hjul gjør ham sterkere i bena :)

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Pisser på alt som hellig nå, men jeg liker ikke den Cipollini ramma der. Ser for jalla-temposykkel ut :p

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Pisser på alt som hellig nå, men jeg liker ikke den Cipollini ramma der. Ser for jalla-temposykkel ut :p
    Egentlig enig. Til Cipo selv er den dritkul, men for alle andre blir det litt i overkant. Men RB800 er vanvittig lekker på alle måter. For øvrig funker RB1000 bedre i gull og sort imo.

bici-da-corsa-cipollini-rb1000-gold-zoom.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.309
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    RB1K er ok til proffer. Litt Formel 1-stuk over den.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Vi traff en fyr i sekstiårene i landsbyen vår i Frankrike for et par år siden - på en RB1K. Han hadde full SR, Obermayers og the works. Han hadde også en vanvittig bløtkake av spacers under fremspringet.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.309
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Og du tok ikke bilde?

Mine DT Swiss RR 1450 Tricon er i hus. 1502 gram på kjøkkenvekta er riktig sveitsisk: De oppgir dem til 1500 g akkurat. DT har noen ganske funky hurtigkoplinger. De er ikke spesielt hurtige bak, men foran er de en lise om man ikke har filt bort advokattappene. De holder minst like godt fast som Campa sine og det eneste man gjør er å skru.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    8.120
    Sted
    Holmestrand
    Vi traff en fyr i sekstiårene i landsbyen vår i Frankrike for et par år siden - på en RB1K. Han hadde full SR, Obermayers og the works. Han hadde også en vanvittig bløtkake av spacers under fremspringet.
    Hvem bestemmer egentlig hvem som er god nok til ditt eller datt? Hva er aldersgrensa for SR eller "Obermayers"? Hvis han sitter riktig med en haug spacere så er vel det hans sak? Dessuten kan det vel hende at karen har mer å skryte av enn et par distriktsmesterskap i "name dropping" for det både du og alle andre vet.
    Blir litt småsvett av den konstante kjekkastonen om dumme/uverdige/mindreverdige tullinger som kjører med feil styretape, spacerkatastrofer, Shimanoutstyr eller ikke forstår hvor mye smartere de som har kjørt 2 år med pariserdekk er i forhold til noen av oss som droppa liming av hjul etter 15-20 år og koser oss på våre høyt verdsatte sykler som vi (jeg i hvert fall) helt sikkert er for tykk, gammel og generelt for dårlig til å ha.
    Hovedpoenget må vær at folk har glede og utbytte av hobbyen sin, det er langt viktigere enn å disse andre.
    Etter mer enn 45 år på sykkelen har jeg ei lang rekke "regler" som jeg følger selv (sokkelengde F eks :) ), men det er internjustis som jeg ikke plager andre med.
    God tur! :)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Xerxes, poenget mitt var at med så mange spacere har han åpenbart kjøpt en sykkel som ikke passer ham. RB1K er kanhende den mest aggressive landeveisrammen på markedet, den er endog for aggressiv for mange proffer som ikke er riktig myke nok. For øvrig er jeg enig i at man skal leve og la leve :)

Fant for øvrig bildet! Ser jeg ikke husket alle detaljene, men nært nok. Fyren var dødskul, og veldig stolt av sykkelen sin - med rette. Legg merke til sekken og farven på skoene.

IMG_0028.jpeg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.309
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det slår meg at han der har mer drop enn Chris Horner. RB1K er rett og slett bygget til Cipos egen anatomi og posisjon.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Ja han har greit med drop. RB1K med 545mm overrør har 115mm styrerør...

OAlex

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Sykkelrelatert bekledning. En Carl Strong jubileumscap kom i posten idag. Ganske fin.

_DSC6010_rs.jpg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.309
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Apropos sykkelrelatert bekledning: Det er prisdumping på After Bike/DB-kolleksjonen til Assos på manga.yio-webshopen deres. Jeg snopte meg litt. 302 kroner for en slik trøye er itte ille:

DB_0055_4.jpg

Mange gilde fargar, og kortermede også, og sorte bukser og diverse jakker. Er sikkert en ny kolleksjon på vei.

Sist redigert:

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    After-bike bekledning?!?! Nei nå står ikke verden til påske! :eek:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    After-bike bekledning er tøys og fanteri. Som norsk mann er det nesten et sosialt ansvar å forsøke å minimere mengden sportsutstyr imo.

Tenk hva fruen hadde sagt hvis jeg kom hjem fra sykkeltur, tok på meg det dedikerte aftersykkeltøyet og spradet rundt mens jeg sjekket Strava og spiste en bolle kornblanding. Jeg foretrekker å gå naken rundt i huset med en lettøl for å være helt ærlig.

Yay, nå prepper de runden min! Kan ikke sitte mer på internets, må dra til sprøyterommet...øh...mener selvsagt marka.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.309
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ​Nå som vi alle er forskjellige.
    Jeg liker visst tøys og fanteri, dvs. klær som er praktiske når jeg skal sykle borti bygda for en øl eller tre hos en kompis eller den lokale golfpuben. Ja ja.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Jeg har faktisk en after bike bekledning.Det består av en joggebukse og en høyhalset collegegenser :p

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Rasket med meg et par slike til en lav pris fra gratis-frakt-salgen på crc her om dagen, og disse likte jeg. Litt sånn strikkevant-følelsen, bare i luksusvariant. Og så varmer de håndleddet.

castelli-prima-glove-black-back-2013.jpg

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    En bekjent av meg kjører bar overkropp og Campar som fast avslutning. :p

Så fine ut de der Fidelio, er det med slike frekke fingre du kan bruke på telefonen?

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Veldig fin den der thomand , nesten så jeg får lyst på stisykkel jo :)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    En bekjent av meg kjører bar overkropp og Campar som fast avslutning. :p

Så fine ut de der Fidelio, er det med slike frekke fingre du kan bruke på telefonen?
    Ja, det oppdaget jeg på skituren i dag. Tommelen og pekefingeren har en eller annen guffe på som funker gnistrende på iPhonen. Hanskene var skikkelig bra; jeg har sansen for den gammeldagse vanteoppskriften altså. De er varme, de puster, alt er ventilert, og man holder seg varm selv om det blir vått.

Håper vi får en tur i kald regnvær snart så jeg får testet neoprenhanskene fra Castelli med enorme skorpioner på :)

Sist redigert:

Ekorre

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Antall liker
    248
    Kjekt det altså. Spesielt for meg som aldri husker veien :p

Fikk meg noen slike av svigers her om dagen. Dog i sort. men virker veldig lovende.

1901622-2800_craft2.jpg

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Veldig fin den der thomand , nesten så jeg får lyst på stisykkel jo :)

Takker for det.
    Det anbefales virkelig. Utrolig gøy. Tonnevis av mestringsfølelse, naturopplevelser og masse latter og morro, spesiellt hvis man er noen stykker.
    Nå er stiene rundt der jeg bor kanskje mer tekniske enn flyt, men gleden er desto større når man klarer nye crux man ikke har kommet over tidligere, eller tør hoppe utfor plasser man tidligere mente det var komplett umulig å komme helskinnet ned, med mindre man var sponset av red bull.
    God trening er det også :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn