Vi traff en fyr i sekstiårene i landsbyen vår i Frankrike for et par år siden - på en RB1K. Han hadde full SR, Obermayers og the works. Han hadde også en vanvittig bløtkake av spacers under fremspringet.
Hvem bestemmer egentlig hvem som er god nok til ditt eller datt? Hva er aldersgrensa for SR eller "Obermayers"? Hvis han sitter riktig med en haug spacere så er vel det hans sak? Dessuten kan det vel hende at karen har mer å skryte av enn et par distriktsmesterskap i "name dropping" for det både du og alle andre vet.
Blir litt småsvett av den konstante kjekkastonen om dumme/uverdige/mindreverdige tullinger som kjører med feil styretape, spacerkatastrofer, Shimanoutstyr eller ikke forstår hvor mye smartere de som har kjørt 2 år med pariserdekk er i forhold til noen av oss som droppa liming av hjul etter 15-20 år og koser oss på våre høyt verdsatte sykler som vi (jeg i hvert fall) helt sikkert er for tykk, gammel og generelt for dårlig til å ha.
Hovedpoenget må vær at folk har glede og utbytte av hobbyen sin, det er langt viktigere enn å disse andre.
Etter mer enn 45 år på sykkelen har jeg ei lang rekke "regler" som jeg følger selv (sokkelengde F eks
), men det er internjustis som jeg ikke plager andre med.
God tur!