Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.022
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke POC er godkjent på grunn av det bildet der Valentino. Dette er jo mannen som ser kul ut på sykkel i baris, med Shimano, og med Obermayer som treningshjul.
    Selvfølgelig.
    (Det er ingen som forstår meg (og min humor).)

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Du vifta ikke veldig høyt med ironiflagget da synes jeg :)

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Dashware var et morsom program for den med video og gpx-fil. Faktisk første gang jeg har betalt for software også.:cool:

Vedlegg

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.022
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Du vifta ikke veldig høyt med ironiflagget da synes jeg :)
    Hehe, sant nok.

Boken om Coppis sykler kom i går. Fine bilder, men jeg synes jeg mister mye når jeg ikke kan lese italiensk utover faktaboksene.

---

Billedtekst savnes:

Sist redigert:

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg bestilt ny sykkel :)
    Ren Ultegra 11, Syntace carbon rund baut. Veide inn på 6,9 i str 56 med orginale 1700 grams hjul.
    Gleder seg veeeeeldig til våren nå.

580200-liteningsuperhpcprocompactblackline_light.jpg

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Den er fin den du har til salgs også.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.022
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

Dear Fans, after a long winter break I started my training for 2014 yesterday. In order to loose weight quickly I am cycling in my high altitude room on 2.500-3.000m. Have fun with your exercise! Yours, Ulle

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Den er fin den du har til salgs også.
    Ja, jeg har vært veldig begeistret for den hele tiden. Fikk en mulighet til en god handel på en litening, og da måtte jeg slå til.
    Med litt flaks er den på plass før helgen :)

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Skal jeg ha sort eller hvit styretape på den nye cuben? Tror ikke jeg liker den orginale med to farger. Heller litt mot sort, men..........hvitt er jo veldig fint da.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    De kjører en sånn to-tone-greie med hvitt/sort sete og så to farver på tapen...synes ikke noe om dèt altså. Bytt sete til hvitt eller sort og match styretapen. Den blir fin med hvit, men det er jo litt jobb med å bytte/vaske tape hele tiden da.

Hjulene som står på den er forøvrig Campas spesialversjon for å invadere Balkan fra Vicenza. Sett på dem et par brede dekk så kan du nesten sykle sti. Kan ikke se for meg hva de ikke skulle tåle.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Har fått svar fra Wheelbuilder på spørsmål om eiker til HED Belgium/CKr45-bygg:

(...) We usually do not build with Revolution spokes because they will begin to wind up at higher tensions. The spoke will actually begin to twist on itself. This does not allow us to reach our build specs. To avoid wind up we usually opt for the DT Comp spoke or a bladed spoke.
    With the bladed spokes we can bring the spokes to a higher tension and control the tension uniformity with precision thanks to the flat edge of the blade. Double butted or straight gauge spokes will wind up once they get to a certain tension and the wind up is difficult to control. The bladed options from DT Swiss (Aerolite) and Sapim (CX-Ray) will help shed about 30% of the spoke weight. Sapim CX-Ray bladed spokes withstand more than 3.5 million load reversals in fatigue tests, 3x more than any spoke on the road.

Ellers ser det ut til at jeg sparer ca 1750 kroner (billigere hjul og frakt) på å bestille fra Prowheelbuilder fremfor Wheelbuilder, så det heller vel mot å gå dit. Noen erfaringer med Prowheelbuilder? Har kun hørt pene ting om Wheelbuilder.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Best å velge Pro da, siden han er proff :p

Skal bygge meg bakhjul til raceren med Sapim Race buttede eiker, får se hvor mye de tvinner seg. Merket litt til det på mtb-hjula mine, går nok for cx-ray neste gang.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Det billigste og beste forsvar mot kulde er dog fremdeles avispapir rundt tærne, baguetten, og foran brystet. Dette er ikke affektasjon, det fungerer fantastisk bra.
    papiret inni eller utenpå sokkene?

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Det billigste og beste forsvar mot kulde er dog fremdeles avispapir rundt tærne, baguetten, og foran brystet. Dette er ikke affektasjon, det fungerer fantastisk bra.
    papiret inni eller utenpå sokkene?
    Begge deler er bra, men det er lurest å ha det inni sokkene i vått vær, ellers må man plukke papir fra skoene.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Dear Fans, after a long winter break I started my training for 2014 yesterday. In order to loose weight quickly I am cycling in my high altitude room on 2.500-3.000m. Have fun with your exercise! Yours, Ulle
    Hva er greia med Ulle og Rapha? Han er jo altfor kul for dem!

tdf_1997_ullrich_big-620x462.jpg

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    ar å hentet den nye cuben nå. Handlet et ax ligthness "cube edition" carbon sete i samme slengen. DAMN så fet sykkel.
    6,75kg uten pedaler. Bilder kommer
    11512_0.jpg 11512_1.jpg V

Sist redigert:

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Man pusler videre med å finne stedet å bestille hjul fra (HED BElgium/CK r45). Wheelbuilder har økt prisene i løpet av dagen og er vel ute av konkurransen. Glorycycles ser ut til å ha laveste pris når man også ser på frakt, som de subsidierer i en "promotional effort". Differansen ned til Wheelbuilder er ca 2500,- for settet når man regner med mva. Jeg har ikke klart å finne noe negativt om Glorycycles i det minste, og skulle hjulene trenge en rebuild får jeg gjort dette lokalt. Jeg har uansett blitt oppfordret av den lokale butikken å kjøpe felger og nav selv, og de har også hjulpet meg med nettbestillingen, så det vil være uproblematisk å få hjelp med justering der om det skulle vise seg nødvendig, og avskrekkende dyrt blir det heller ikke.

Dette er specen nå:
    Rim : Clincher black
    Hub-Color : Black
    Freehub : Shimano/SRAM 10/11
    Hub-Bearing : King Stainless
    Spoke-type : Sapim Race Black
    Nipple-Color/type : Sapim Polyax Brass 14G Black
    Spoke-Lacing : 32 x 3 Rear, 28 x 2 Front All Rounder
    Skewers : No Thanks
    Rim-Tape : No Thanks
    Extra-Lock-Ring : No Thanks

Inkl. frakt kommer dette på $1007. Med Mva og fortolling blir det ca 8100,-. Man kan gå for Sapim CX ray i stedet. Da kommer hjulsettet på 9000,-. Det sparer 75g, roterende sådanne, og gir litt aero. Verdt det?

leik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Antall liker
    57
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sjekka endel i høst rundt akkurat dette bygget med C2 og R45, og fikk mest tro på Psimet.com
    Prisen med CX-ray ble ca 950 usd, pluss frakt og moms ble det vel ca 8500ish.

Går an å sjekke ut han.

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    De kjører en sånn to-tone-greie med hvitt/sort sete og så to farver på tapen...synes ikke noe om dèt altså. Bytt sete til hvitt eller sort og match styretapen. Den blir fin med hvit, men det er jo litt jobb med å bytte/vaske tape hele tiden da.

Hjulene som står på den er forøvrig Campas spesialversjon for å invadere Balkan fra Vicenza. Sett på dem et par brede dekk så kan du nesten sykle sti. Kan ikke se for meg hva de ikke skulle tåle.

Takker for nyttig info om hjulene. Er veldig komfortabel med viten om at det er solide hjul jeg ruller på . Var det jeg likte aller best med cosmicene faktisk.
    Ble sort sete som du ser, og selvsagt skal den matches med sort tape. Men i iveren etter å få prøvd den på rulla, så ble den orginale tapen satt på. Fysj, det ble stygt :) Setet var overraskende komfortabelt til å ha så og si null polstring. 112 gram kontra 280 på det orginale.
    Allerede på balanserullen merket god forskjell sammenlignet med den gamle Cuben. Virker enormt responsiv.

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Satte sammen delene jeg fikk i posten i dag og har nå et nytt bakhjul til raceren på 762 gram. Kjøpte fra bikehubstore.com , SL210(gram) baknav, 28 stk Sapim race eiker, Kinlin XR19W 406grams felg, alunipler. Skal prøve det på cx'en når mini v-bremsene mine kommer i posten, jeg ditcher de mekaniske skivebremsene til fordel for lavere vekt. Blir spennende å se om hjulet holder mål, delene virket ok i alle fall.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Satte sammen delene jeg fikk i posten i dag og har nå et nytt bakhjul til raceren på 762 gram. Kjøpte fra bikehubstore.com , SL210(gram) baknav, 28 stk Sapim race eiker, Kinlin XR19W 406grams felg, alunipler. Skal prøve det på cx'en når mini v-bremsene mine kommer i posten, jeg ditcher de mekaniske skivebremsene til fordel for lavere vekt. Blir spennende å se om hjulet holder mål, delene virket ok i alle fall.
    Alunipler er solid nok til CX?

toillball

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Antall liker
    229
    Det vil nok vise seg. Har hørt litt forskjellig om alu vs messing, får teste selv om se hva som skjer. Har alunipler på mtb-hjulene mine også forresten.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    pluss frakt og moms ble det vel ca 8500ish.
    Er ikke det litt vel dyrt for et par gode clincherhjul, selv med CK-nav? Mine Ambrosio/Record havnet på 5k alt ink. bygget av Dogstar. Jeg ville aldri puttet noe mer gryn enn Zonda-pris i clinchere. Kanonhjul som koster lite og varer evig.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Angående pris på HED-bygg: CK-navene koster ca $600, som med dagens dollarkurs strekker seg mot 5000 kroner. Hvor stas er CK egentlig? Jeg har vel bestemt meg, men insisterer ikke på at beslutningen gir ekstrem value-for-money.

leik

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.10.2008
    Antall liker
    57
    Sted
    stavanger
    Torget vurderinger
    1
    Alle har vel forskjellig oppfatning av hva som er mye penger.
    Er 9000,- mye penger?
    I hifi-verden er det kanskje ikke allverdens, iallefall ikke hvis man har holdt på noen år.
    Om det er mye eller lite for gode sykkelhjul blir helt subjektivt som vanlig.

Jeg mener hvis man har råd, og får glede ut av det, så sier svaret seg selv.
    Spørsmålet er helt enkelt, er det verdt det for meg?

Så, ja jeg synes 8500ish er mye for hjul, men hvor stor forskjell er det egentlig på 9000 og 5000?
    Jeg lot være å kjøpe, og det var min konklusjon.
    Men jeg er ikke i tvil om at c2/r45 (pariser og kanttråd samme pris...) hadde vært høyt verdsatt i bruk hos meg.
    Sånn ble det bare ikke på min sykkel.

Jeg klarte å rettferdiggjøre et HED hjulsett til 6k under påskuddene bredfelg, Alukanttråd, aeroaktig, rullemotstand og komfort.
    Kanskje ikke best value for money, men jeg gjorde det med glede likevel.
    Ser vanvittig bra ut, klarer knapt vente til jeg er på veien.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sjekka endel i høst rundt akkurat dette bygget med C2 og R45, og fikk mest tro på Psimet.com
    Prisen med CX-ray ble ca 950 usd, pluss frakt og moms ble det vel ca 8500ish.

Går an å sjekke ut han.
    takk for tips - skal be om quote

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.326
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Vad tror ni om nya de Rosa Idol?
    ::: De Rosa ::: Idol
    Synes den er skrekkelig - at det er en De Rosa tatt i betraktning. For meg er kun De Rosa laget på fabrikken deres i Cusano Milanino årntli De Rosa. Nå som de har sluttet å lage King i Italia, betyr det at de siste som er igjen er Protos, Titanio, Scattofisso, Corum, Nouvo Classico, Primato og Team. De øvrige rammene er designet av De Rosa og laget i Taiwan. R838 og R848 er endog standardrammer fra en Taiwansk produsent, disse har ikke noe mer med De Rosa å gjøre enn at de har navnet på rammen.
    idol2014840_grey,shimano.jpg
    Men ändock ganska snygg.:rolleyes:

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Ugh, er ikke enig. Idol er ikke pen. Men hva andre synes er uvesentlig: Hvis du har lyst på den og du synes den er lekker, er dèt det eneste som spiller en rolle. Så lenge det er Campa på den såklart :)

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noe kjennskap til Bianchi Impulso (eller billigrammene til Bianchi generelt. Er det bra greier?)? Tenker spesielt på ramma. Sørensen har tilbud på Impulso med Ultegra-gruppa (105 framgir) for tida og madammen falt litt for den etter å ha sett bilde på Facebook. Hun sykler nå på en Trek Lexa 105.

Er Impuslo ramma bra nok og verdt å koste på noe gode hjul og nytt (dame)sete? Hvordan er forresten utvalget av damesadler i celeste?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Billig Bianchi triller ut fra Ideal fabrikken i Taiwan sammen med blant annet Trek.

Valentino

J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    26.022
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ...Og de litt dyrere kommer fra Barilla på fastlandet... Dette til tross: Impulsoen bra nok til bruk i proffenes Paris-Roubaix. Plass til feite dekk, i eksempelet limt på forsøksvis kamuflerte Ambrosio Nemesis på DT-nav. Langt fra nervøs styring.

cacansoleil.jpg

Det skulle være mulig å finne et Selle SMP Lite 209 i Celeste om du snuser litt omkring på verdensveven, Wergeland. Sete med kjempesprekk som er populært blant Steve Hoggs kvinnelige klienter.

---

Jeg synes De Rosaer skal ha farger på seg. Grå Idol blir i dølleste laget. Innrømmer å slite litt med den konvekse linjen De Rosa ofte bruker gjennom overrør og kjedestag, men jeg skulle klart en King RS allikevel. Hvilken farge liker dere best?

Sist redigert:

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    5.326
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    ...Og de litt dyrere kommer fra Barilla på fastlandet... Dette til tross: Impulsoen bra nok til bruk i proffenes Paris-Roubaix. Plass til feite dekk, i eksempelet limt på forsøksvis kamuflerte Ambrosio Nemesis på DT-nav. Langt fra nervøs styring.

Vis vedlegget 238563

Det skulle være mulig å finne et Selle SMP Lite 209 i Celeste om du snuser litt omkring på verdensveven, Wergeland. Sete med kjempesprekk som er populært blant Steve Hoggs kvinnelige klienter.

---

Jeg synes De Rosaer skal ha farger på seg. Grå Idol blir i dølleste laget. Innrømmer å slite litt med den konvekse linjen De Rosa ofte bruker gjennom overrør og kjedestag, men jeg skulle klart en King RS allikevel. Hvilken farge liker dere best?

Bling, babyblå eller gallgrön.T.o.m värre en Biachiceleste.>:D

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 238563

Impulso brukt i P-R, da blir det nok kjøp på madammen! Hun er bare litt skuffet over at sykkelen er mest sort/hvitt med inslag av celeste. Da blir riktig farve på sete og styreteip veldig viktig for at det skal se ut som en ordentlig Bianchi.

Takk Valentino.

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Kuhopping er alltid moro.

De "forkledde" Ambrosioene der ser jo helt dust ut. Skjønner ikke at de gidder, er vel ingen som ser dem som faktisk tror på at det er FFWD-hjul.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn