Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Kanskje man skal slå følge Totte? Vurderer selv å kjøre opp. Men litt usikker på alkoholinntaket dagen før.

    Jeg og Fidelio fikk en fin tur til Nesodden idag. Her en flott bakke ved Kroer.

    Nyyyydelig veistykke. Gøy med bilder fra turer.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Q1 er tilbakelagt, og 160 mil ble gjennomført. Målet er 600 mil i løpet av året, så ligger sånn sett foran skjema. Veldig fornøyd. Er dog inne i en liten stagneringsperiode i formen, men vet at det bare er å holde ut noen uker, så bikker det over kneika.
    Vannvittig gøy å få en såpass god start på sesongen. Sykling er forbasket morro :)
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Flandern serverte underholdning i bøttevis i dag må jeg si :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.537
    Antall liker
    23.248
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg kan ikke huske å ha sett en bedre Ronde. Og Kristoffs forsøk på bro luktet det svidd av! Det er bare å glede seg til fortsettelsen.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Sjukt artig ritt i år. Fikk ikke sett det før på kveldstid, men hadde holdt meg unna sosiale medier og nyheter og ante ingenting.
    Helt rått av Alex og nesten en større prestasjon en Milan - San Remo seieren.
    Så kult å se ham kjøre med så mye selvtillit, og det blir det offensiv kjøring av! Han må bare fortsette å slike sjanser som han gjorde i går. Viinner aldri Flandern rundt ved å vente.

    En liten stund så trodde jeg han skulle vinne Flandern og.

    Veldig bra sending på Eurosport i går. Gull med Gino som kan oversette praten i bilene.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.537
    Antall liker
    23.248
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Gino er en super sidekommentator. TV2 fikk være reklamepausefyll i går. Håper Gino har anledning til helgen igjen.

    rvv14_bar.jpg

    En av de fine tingene med å vinne RVV er at man få være bartender på RVV-museet etterpå.
     
    Sist redigert:

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    En av de beste Flandern på lenge ja. Var morsomt å være der nede hele helgen, skikkelig stemning. Flandern var overraskende vakkert og selvsagt et drømmested for sykling. Vi syklet til bunn av Taaienberg og fant oss et vannhull med storskjerm, var bare å løpe opp i bakken rett før de kom. Edvald var først opp også! Fikk for øvrig dytta igang en kar på Garmin med POC-hjelm og briller.

    IMG_7330.JPG

    IMG_7350.JPG

    IMG_7353.JPG
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Ser ut som dere fikk dere en flott tur Fidelio :)
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Da er jeg tilbake etter en knapp ukes sykling i Mallorca. Utrolig fin opplevelse, godt vær, godt selskap og Fontanellas Velotel kan virkelig anbefales. Sinnsykt mye nordmenn på sykkel der nede nå :)

    Ble en temmelig hard tur opp fra Sa Calobra for min del, var allerede på felgen da jeg trillet ned... men da jeg så en kar som dro seg opp med hendene kunne jeg ikke annet enn å bite tennene sammen. Vil tilbake, må bare få noen skrubbsår fra et fall til å gro og mine møre bein må få innhentet seg....

    Noen bilder av Port de Valdemossa, Sa Calobra, karen på handicapsykkel og en velodrom ved Campos følger...
     

    Vedlegg

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.101
    Antall liker
    27.770
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var inom en sykkel butikk i London sist helg, denne klassiske modellen likte jeg:) ca 1500£
    P4040807.jpg

    Noen mer moderne snitt også ca 4000£.
    P4040809.jpg

    Morro og se/føle på disse stilige syklene:) Er helt blank inom området men har funderinger på en sykkel fremover, til landvei bruk isf!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Blåste veldig mye i dag, så ble en snau 3-timers på fulldemperen. Tok turen inn til Vågsbygd (Rett utenfor Kristiansand) og prøvde oss fram. Ble mye bommerter, og alt for mye klatring og bæring desverre, men man fant da noen indrefileter innimellom :)

    svaberg vågsbygd 13.04.14.jpg

    Her var det noen fantastiske hopp nedover, og helt i bunn en pervers utforkjøring. Aldri prøvd meg på noe så bratt før. Tok 3 forsøk før jeg klarte å ikke trekke meg etter 4 meter :)
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Enig i det. Og så lenge jeg fikk is og kaffepausen min er alt vel :)
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    17 gylne gutuer på dagens tur, helt utrolig morsomt! Valentino, vi må måle dem opp, gi dem navn, og sette vanskelighetsgrad på dem :)

    Svoger fikk hammer'n på siste gutua, så da drar man frem kamera selvsagt:

    78c91f52c56511e3843a0002c9dcd9b0_8.jpg
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.537
    Antall liker
    23.248
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Du tenker slike romantiske navn som de har i Roubaix? Eller skal vi bare kalle den siste for Croonergutua?
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Hehe. Navn har de vel fra før? Dog ble vel den siste nettopp omdøpt til Croonergutua.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    Årets første tur hvor vi kunne kaste jakka. Fantastisk :)
    Samtidig passerte jeg 200 mil siden nyttår, så humøret er på topp :)
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.774
    Antall liker
    4.423
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Fin tur från Stockholm till Enköping på påskdagen med lunch på Hamnmagasinet, blev en runda på 16 mil med snitt på runt 30+. Pils på hemvägen i Stäket.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    15 mil med snaut 30 i snitt i dag. Fantastisk vær. Kort-kort var perfekt.
    Til fredag går turen til Danmark for 3 dagers treningstur :) Gleder meg
     
    N

    nb

    Gjest
    Bra aksellereasjon på han belgieren i Cauberg-bakken. I følge procyling.no hadde han en snittfart på 35.5 kilometer i timen opp bakken, det er endatil høyere enn jeg har på min mountainbike opp Kongsveien i Oslo.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det vil jeg tro. Raskeste mann opp Kongsveien med Strava er 3:39/32,7km/t, Lars Petter Nordhaug på 8. plass med 3:53/30,7 km/t. Undertegnede fettklump ligger på åttehundreogførtiniende plass med 6:33/18,7 km/t.

    Hvor bratt er det opp Cauberg?
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ajjj! Jeg hadde kommet meg opp, men mer skal jeg ikke skryte på meg....
     
    N

    nb

    Gjest
    I følger internett brukte Gilbert 1 min og 23 sekunder på de 780 bratte meterene av bakken. Det gir en snittfart på 9.4 meter per sekund eller 33.8 kilometer i timen. Riktignok ikke lange tiden, men på en annen side har de syklet 250 kilometer og noen og tredve bakker før de kommer så langt.

    Det er visstnok den raskeste tiden noensinne opp bakken. Men med farten de hadde inn i bakken så må det definitivt kunne kalles en flying start.
     

    Fidelio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Innlegg
    2.745
    Antall liker
    668
    Ja det var helt drøyt hvor fort det gikk inn i Cauberg. Gutta i front spant ut 53/11, og da går det fort.
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Det har kommet en artig ny funksjon i Strava som heter Flyby. Da får du se alle du møtte på turen din pent plassert langs ruta der du møtte dem. Morro! Den viser også hvor lenge du har syklet sammen med folk

    Her er fra gårsdagens langtur
    Strava Activity Playback
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn