Ja det morsomt, men jeg bommet med 5 sek Skjønner at jeg må prøve meg på opp Sandermoseveien igjen! Har overaskende hatt KOM der i over 1,5 år. Ny verdig Konge, Grattis
ou812rh : Hehe har en anelse av at den ikke står så lenge? I tillegg til kongekrona fikk jeg med meg en herlig hoste gitt. Slike anstrengelser når det er kaldt liker tydligvis ikke kroppen.
Valentino : Se der ja! Klar for gyldne gutuer. Hva veier de der?
Fikk Talas tilbake fra oppgradering i går. Har bare rukket å ta en liten runde i nabolaget, men dette virker lovende. Gaffelen virker MYE plushere, og betydelig bedre i "mellomvandringen" Og stickynessen er helt borte. Gleder meg enormt til å få testet ordentlig i skauen
To små kinesere ute på vift i dag. En Flyxxi og en Deng Fu
Jeg er dårlig på floskler som beskriver kjøreopplevelsen, men de fungerer i alle fall utmerket begge to. Litt uvant med 23 profil etter mye cyclocross, skal prøve 25 etter hvert for å få det litt mere behagelig.
Merk 75 cl flasker, kjennere vemmes av avsky når vi ruller forbi
110km i strålende sol med Søgne Cykleklubb i dag. Utrolig gøy når gruppa fungerer laaaaaangt over forventning når det er årets første fellestrening. www.colorlinetour.no kommer til å gå som en lek
Hej
De är väldigt små i storlekarna, jag fick lov att köpa XL. Är bara 172 cm lång men ganska stor över bröstet 106 cm.
Kollar vad jag har för storlek på min Rapha.
Väldigt bra service, tog bara 5 dagar från Australien. Beställde de 19:e fick leverans den 23:e.
Väldigt snyggt förpackat.
Årets første syklist på Nasjonal turistvei over Valdresflye var hverken på reingjeting eller skulle slikke sol. Per Kristian Sjølie fra Forsvarets sanitet på Sessvollmoen skulle være markør i rasøvelse og syklet "bakveien" inn dit øvelsen skulle være. Den spreke karen er en aktiv syklist og har vunnet Jotunheimen rundt og litt av hvert annet også. På spørsmål om hvordan han skulle komme seg inn i fjellet vvar svaret greit. -Jeg sykler i løypa. Den er knallhard og det går helt fint å komme fram.
Jeg er stand-in for Xerxes...
Kan være at de Unaas-hjulene ikke er så verst. 22 mm ytre bredde tyder på litt ekstra indre bredde, kanskje 16,5c, og det er kjekt. 25mm dekk eller mer til vestlandsk knukket asfalt.
Har sykkelfolket noen tips til en som er i markedet for sykkel til trening ?
Jeg har syklet en del tidligere, stort sett i marka, på stier og verre, men det er blitt en god stund siden. Faktisk så lenge siden at den første sykkelen min var en slik:
Og den andre og siste var en slik:
Det har visst skjedd en del siden det har jeg forstått.
Selv trives jeg best i løpesko, men en gammel korsbåndskade fra min tid som alpinist har etter hvert gjort venstre kne så kranglete at høsten og vinteren har hatt selskap av krykker. Ble operert i februar og fik en skikkelig opprydding, med beskjed om tydelige artroseforandringer i alle kamre i kneet. Følgelig er løping ikke fremtiden for meg og jeg bedriver en del mental egentrening for å overbevise meg selv om at sykling er det nye meg.
Altså må det investeres i tohjulet treningsredskap.
Selv om jeg i yngre dager likte meg best på markastier, jo mer kronglete og jo brattere, jo bedre, vel realistisk sett antar jeg det blir mer langs vei nå. Både grus og landevei, i tillegg til marka. Ren landeveissykkel er jeg sikker på ikke er det rett (ennå), hybrid ser ubrukelig ut til annet enn helt fast underlag, så en terrengsykkel av en sort må det bli.
Jeg har fått med meg at det ikke lenger er 26'' hjul, men både 27,5'' og 29'' også. Vil tro det er best med 29'' på vei, men er usikker på ulempene...om noen.
Av størrelse er jeg 176 høy, litt stutt i lortfallet, og ca70 tung. Har inntrykk at en aluramme i str S burde passe, men er usikker.
Har sett på en Giant XTC Composite 29er 2 fra i fjor til 13.500,-. Tror ikke det er store forskjeller fra årets modell.
Eller Giant XTC Composite 29er 3 også fra i fjor til 11.250,- Det er vel aluramme, ikke carbonramme som storebror.
Et annet sted foreslo de Richmond SL Team 1.0 29'' til 13.000,- Denne finnes både som 27,5'' og 29''.
Noen som kjenner til disse, et har andre tips ? Hva bør man se etter eller unngå ?
Jeg tror nok prisnivået er omtrent der jeg er komfortabel enn så lenge som jeg ikke har noen klare egne preferanser. Eller er det mye å hente på et trinn opp?
Kan være at jeg er ignorant, men Giant har jeg i det minste hørt om. Godt nok for Marianne Vos etc.
Det er ikke landet ennå, men vi planlegger å kjøre et trimritt i GG14-traseen 18/5 klokken 1600, altså etter at de aktive er i mål.
kan man være tilskuer først og så sykle den merkede løypen selv etterpå.
Sikkert bra på råtten snø i skiløypene nå på våren. Hadde litt dårlig bæring på skiløypene i myra på vanlig Nokia Extreme med lite luft i helgen. Kjipt å falle igjennom på forhjulet.
Mitt tips til terrengsykkel er det å kjøpe en med komplett Shimano gruppe (inklusiv krank og bremser) samt gjerne med en Rock Shox Reba gaffel dersom man vil ha en sykkel med lite tull.