Hehe, nej säg det.. Förvånad själv! Men skämt åsido så har jag utsatt detta med träning alltför länge nu och jag klarar inte tanken på treningstudios ala SATS/Elixia. Har testat och gett det alltför många chanser (och pengar) och varje gång rinner det ut i sanden.
Treningssentrene rundt om lever nok godt med et stort antall "støttemedlemmer"...
Har stort sett holdt meg på ski i vinter til tross for en sykkel med pigger, så de første turene på sykkel nå er litt seige.
Satser på litt bedring etterhvert, selv om jeg egentlig ikke har noen spesielle mål spikret å trene mot.
Var ute og trillet med fatbike og datteren min i henger i går. Med 30-36 som letteste utveksling og en del bratte klatringer på både asfalt og grus ble lårene mine møre.
Fikk drøye 2 timer med effektiv sykling og det var minst like artig for junior.
Angående finalen i Milan-San Remo i går: Er det ikke å vente vel mye av Paolini at han både skal strekke feltet opp bakken, få Kristoff frem i tet før spurten og så trekke ham frem til ca 200m før mål? Jeg syntes Paolini imponerte i går, men planen var at han skulle holde litt til. Tøff jobb.
Selv lyktes jeg bedre enn Paolini i min egen rittdeltagelse i snøstormen i går. Om man ikke regner med DNFene så tror jeg at jeg gjorde alle andre deltagere til vinnere. Et hav av gode unnskyldninger finnes: to ganger teknisk, en rekke tryninger (som føles og synes godt i dag) og dårlig dagsform (etter forkjølelse og en snau uke med møteliv (sitt, spis, drikk, repeter), samt for hard kjøring deler av lørdagen), men det viktigste er nok at jeg ikke er rask nok. Jeg kan bli mye bedre på alle parametre i løpet av halvåret før Norgescupen og Superpokalrittene starter, men det er nok slik at nivået er ganske høyt, eller kanskje rettere sagt: det lave nivået, som de nedre 75% i Sentrumsløpet, deltar ikke i crossritt. Det gjør det vanskelig for en en middelaldrende, velfødd og halvtrent herre å hevde seg. Sånn er det bare.
Representativt bilde for rittet: Totte skjemmer ut drakta i sin debut som Sagene-rytter ved å liggende la seg ta igjen med en runde.
Paolini gjorde jo en helt drøy jobb på søndag, bør jo gå over i historien som en av de store hjelperytterjobbene. Men ellers var jo Katusha helt krise.
Ikke enig i krisen. Vår mann hadde to til å hjelpe seg med å få Kristoff i posisjon før Poggio, og om jeg ikke husker feil mistet de minst én mann i forbindelse med krasjen ned Capo Berta, og de brukte opp to i jakten på bruddet.
Ca. 30 mann kom over toppen av Poggio, eller 1/7 av de startende. Med åtte mann på laget er det over snittet å sitte med to nede i byen. Dege var alene. Bling også.
Grubers var til stede. Bedre dekke på Posletta enn i 1922, Totte:
Strålende innsats av Luca Paolini opp Poggio, vil tro at han var rimelig stinn av melkesyre når han måtte gi seg på oppløpet. Det var dessverre litt for tidlig for Aleksander. Kanskje han skulle latt noen andre åpne?
Luca er snart norgesvenn, Se & Hør inviterer til norgesbesøk og overrekker lusekofte.
Da min Specialized trolig blir delesykkel, så har jakten på ny manuell jernhest startet.
gikk innom Dapper i Oslo på vei hjem i går. Fikk prøve en fixed versjon av Schindelhauer.
Må si dette var lekre saker! Kunne tenkt meg en av dem, med hydrauliske skiver og navgir.
Flere systemer å velge blant. Remdrift hadde den også! Ikke helt det jeg behøver, men høy "må ha" faktor.
Syklenes svar på HiFi ;?
Da min Specialized trolig blir delesykkel, så har jakten på ny manuell jernhest startet.
gikk innom Dapper i Oslo på vei hjem i går. Fikk prøve en fixed versjon av Schindelhauer.
Må si dette var lekre saker! Kunne tenkt meg en av dem, med hydrauliske skiver og navgir.
Flere systemer å velge blant. Remdrift hadde den også! Ikke helt det jeg behøver, men høy "må ha" faktor.
Syklenes svar på HiFi ;?
Snygg. Jeg har sett på Dappers sykler og tenkt tanken, men: Det for meg uoverstigelige problemet med slike sykler er at de er egnet til å sykle rundt i byen med og å parkere når man går på kafe eller konsert, men man tør jo ikke parkere en sånn ute i byen. Catch 22.
Man kan selvsagt ta den med på poseringsturer i finværet, sykle hjem igjen og sette den trygt innendørs, og så ta trikken tilbake til sentrum, men da er i det minste noe av vitsen borte.
Syklenes svar på HiFi ;?
Snygg. Jeg har sett på Dappers sykler og tenkt tanken, men: Det for meg uoverstigelige problemet med slike sykler er at de er egnet til å sykle rundt i byen med og å parkere når man går på kafe eller konsert, men man tør jo ikke parkere en sånn ute i byen. Catch 22.
Man kan selvsagt ta den med på poseringsturer i finværet, sykle hjem igjen og sette den trygt innendørs, og så ta trikken tilbake til sentrum, men da er i det minste noe av vitsen borte.
Du har helt rett, og det var vel omtrent det samme jeg sa til en av de ansatte. Forøvrig en veldig hyggelig OG oppegående ung kar på det sykkeltekniske.
Men det er ikke bare en posørsykkel altså.
Veldig fin å sykle på, lite vedlikehold, stille, kontant og rask IMO. Og virker veldig solid. Made in Germany. Sikkert en glimrende tursykkel med påmonterte skjermer og brett.
Imponerende seier i et av de aller største rittene. Og ikke mindre imponerende måten det skjedde på. Alle som trodde vår mann ville satse på en samlet spurt fra en mindre gruppe ble sittende med skjegget i postkassa. Terpstra skjønte nok at dette var kjørt lenge før han prøvde seg på slutten.
Terpstra må ha bannet stygt når han så hvem som fulgte på rykket, men tviler på Terpstra hadde klart å holde unna alene uten å få med seg noen, men han skulle nok hatt med seg hvemsomhelst ellers.
Bilder fra gårsdagens trening. Klubbens egen fotograf lå i buskene å lurte
Bildene ble tatt i anledning vårt nye ritt som går av stabelen 23.5. Gleder meg veeeeeeldig
Undertegnede i sennepsfarget jakke