Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Ble kjøp av Chariot Cheetah 2 vogn, stroller kit, ekstra sykkelfeste og Robert Axle aksling for bruk til sykler med 142mm navbredde så nå finnes det ingen unnskyldning for å ta bil til barnehage og jobb når det er finvær.
    Er veldig fornøyd med min Chariot Cougar 2, ble senest brukt i dag til og fra barnehagen.
    Bilen solgte jeg for litt over et år siden :)
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    11.075
    Antall liker
    6.750
    Sted
    Holmestrand
    Må legge til at ja, selvsagt bør det testes i alle toppidretter! Men er det systematisk doping gjennomført på ledelsesnivå i fotball? Jeg vet ikke, men det er vel svært få idretter som har opplevd/opplever så dyptgående og systematisk misbruk som sykkelsporten! Bortsett fra vektløfting for en del år tilbake kanskje...
    50 years of doping in football: Doping in Football: Fifty Years of Evidence | Four Dimensional Football
    I en sport som økonomisk får sykling til å framstå som et loppemarked, og hvor enkeltklubber selger trøyer for milliarder så er det vel ikke særlig overraskende om det brukes alternative metoder for både trening, restitusjon og helbredelse?
    Jmfr f eks baseball: masse penger, minimal kontroll og doping svært utbredt.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.149
    Torget vurderinger
    7
    I følge lårene i dag, så er gårsdagens telemark kjøring godkjent som sykkeltrening :)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Dyktig hun Suzy i The Guardian. Var deltaker i en av pressgruppene som fikk i gang det nødvendige regimeskiftet i UCI.
    Temaet er dessverre heller ikke begrenset til sykkelsporten. Skal ikke særlig mye graving til for å finne overgrepssaker fra store ungdomsidretter her på berget.

    Lørdagens etappe i Paris-Nice var en riktig rysare. Det er aldri lurt å kjøre med høyt dekktrykk på sleipt underlag, har Team Sky lært nå, heldigvis uten konsekvenser for den videre sesongen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sant nok, Valentino. Og det er vel ikke lenge siden vi hadde en større sak med en basketballtrener her hjemme?

    Men setter det enkelte ting i et interessant perspektiv?

    642x999_7511527.jpg

    Eller de stadig tilbakevendende tafsevideoene til Cipo?

    Eller trusespørsmålene fra vinterens skirenn? Bildet til Harelbeke og trusespørsmålet ble det i det minste litt oppstuss om.

    Mistenkelig taust om denne delen av CIRC. Jeg kom over den via Café Roubaix, en sykkelforretning i Canada mest kjent for at advokatene til Specialized ville nekte dem å bruke navnet.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den E3-plakaten: Belgia er et rart land. Slikt er visst helt greit der. Plakaten er et spinn på Sagans podiegrep i Flandern for to år siden, men den framstår rimelig teit uansett.

    Tafsevideoene til Cipo: Italia er også et rart land.

    Disse overgrepene: Skal vi bli kvitt dem, eller i det minste få redusert omfanget, må vi få inn flere kvinnelige ledere og trenere i idrett.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.239
    Antall liker
    7.123
    Torget vurderinger
    4
    Nå som vinteren tok tidlig ferie her på Østlandet og det fortsatt er mellomsesong i marka har jeg prøvd meg langs landeveien i stedet. Dog litt traurig med brede dekk og soggy demping når veien ligger der fin og innbydende, så jeg lurer på om jeg trenger et alternativ til offroader'n i marka.

    Er dette et godt og fornuftig kjøp for en som vil prøve seg på landeveien ?

    BIANCHI SEMPRE PRO 105 kr 13 999,-

    79_124854427.jpg
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut som en bra sykkel det, gode komponenter og en grei pris.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Landeveissykkelen ble koblet fra rulla i går og fikk luftet seg i sitt rette element. God følelse for en som har syklet ute med fulldemper hele vinteren.

    Kvelden ble brukt med sykkelklubben. Der hadde vi et foredrag av Mats Kaggestad, så nå er motivasjonen på topp..

    I forrige uke ble rittfuldemperen solgt, så nå leter jeg etter en grovere stisykkel.

    Det blir en spennende sesong. Har kun meldt meg på Oslo Tri enda, men mange ritt er planlagt!
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Nå som vinteren tok tidlig ferie her på Østlandet og det fortsatt er mellomsesong i marka har jeg prøvd meg langs landeveien i stedet. Dog litt traurig med brede dekk og soggy demping når veien ligger der fin og innbydende, så jeg lurer på om jeg trenger et alternativ til offroader'n i marka.

    Er dette et godt og fornuftig kjøp for en som vil prøve seg på landeveien ?

    BIANCHI SEMPRE PRO 105 kr 13 999,-

    Vis vedlegget 311204
    Syns Bianchisykklene er vanvittig vakre, men har aldri testet de selv. Sørg for å få riktig rammestørrelse og med en ramme som gir deg en sittestilling som du er komfortabel med. Min erfaring er at en flott sykkel blir mye brukt. Girsystemet og krank (Det står krenk i finn annonsen) er kurant og koster ikke mye å bytte slitedeler til. Betalte selv kr 7500 for min første landeveissykkel brukt i fjor og den er jeg strålende fornøyd med, så man må ikke bruke kr 14000,- for en landeveissykkel. Kjøpte en Nakamura pursuit build 38. Dette er en karbonsykkel med rival gir/bremser som kostet kr 20000,- ny. Dagens modell heter Diamant Pinnacle R2 og Nakamura Pursuit 6.0. Den er også i år testvinner i bladet landevei.

    https://www.gsport.no/produkt/163644/diamant-pinnacle-r2
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.372
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Nå som vinteren tok tidlig ferie her på Østlandet og det fortsatt er mellomsesong i marka har jeg prøvd meg langs landeveien i stedet. Dog litt traurig med brede dekk og soggy demping når veien ligger der fin og innbydende, så jeg lurer på om jeg trenger et alternativ til offroader'n i marka.

    Er dette et godt og fornuftig kjøp for en som vil prøve seg på landeveien ?

    BIANCHI SEMPRE PRO 105 kr 13 999,-

    Vis vedlegget 311204
    Syns Bianchisykklene er vanvittig vakre, men har aldri testet de selv. Sørg for å få riktig rammestørrelse og med en ramme som gir deg en sittestilling som du er komfortabel med. Min erfaring er at en flott sykkel blir mye brukt. Girsystemet og krank (Det står krenk i finn annonsen) er kurant og koster ikke mye å bytte slitedeler til. Betalte selv kr 7500 for min første landeveissykkel brukt i fjor og den er jeg strålende fornøyd med, så man må ikke bruke kr 14000,- for en landeveissykkel. Kjøpte en Nakamura pursuit build 38. Dette er en karbonsykkel med rival gir/bremser som kostet kr 20000,- ny. Dagens modell heter Diamant Pinnacle R2 og Nakamura Pursuit 6.0. Den er også i år testvinner i bladet landevei.

    https://www.gsport.no/produkt/163644/diamant-pinnacle-r2
    Jo det må man - gjerne mye mer - er man syklist så er man ;)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er den samme rammen jeg har, Trane, men fargen er feil. Jeg er veldig godt fornøyd med min. Dønn stabil i 80 og i innbremsing og svinger. Vær klar over at geometrien er racer-race, veldig lik en Cannondale CAAD10/Supersix Evo.
    Utstyret ellers: Shimano 105 er fine greier. Jeg er usikker på FSA-bremsene (jeg har høye krav til bremser), men jeg tipper at Shimanos bremseklosser fungerer i dem.

    MEN: Jeg tror det der er en 2014-modell. Bakgiret ser ut som 10-delt 105 (modell 5700), med det grå trinsehjulburet. 2015 har sort trinsehjulbur, men det er ikke det viktige: 105 (modell 5800) 2015 er helt ny, med 11 gir i stedet for 10 og langt bedre følelse og ergonomi i kontrollhendlene.

    --

    Jeg gleder meg til søndag. Veldig. Alle husker hvem som vant Sanremo i fjor, men husker dere hvem som var førstemann rundt siste sving på toppen av Poggio?

    GPR5_9781.jpg
     

    joje

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2004
    Innlegg
    529
    Antall liker
    50
    Han er vel den eneste som kan sykle raskt i utforbakke på vått underlag i Team Sky, dessverre meldes det fint vær i San Remo på søndag.

    Med kun to kilometer fra bunnen av bakken til mål på Via Roma blir det ikke store feltet til mål.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Litt ledig tid på jobben i går. En veldig overfladisk rekognosering på finn.no indikerer at man skulle kunne bosette seg i Italia som pensjonist. Antar at man kan handle smartere enn via annonserer på finn (eller hvilket som helst .no-domene)

    Men, Sanremo, midt i et nettverk av hvite toscanske grusveier, noe annet, noe varmere lenger sør? Hvordan ser det ut om 15 år når jeg er AFP-aktuell?

    Ellers er sykkelen riktig fin, Trane (som Valentino påpeker, feil farge). Det er nok en 2014, med 10-delt 105. Den er lav i fronten, lik geometri som min Oltre. Jeg slipper unna med korte bein mer enn slank og sterk overkropp. Du kan muligens gjøre vel så smarte kjøp hos http://sykkelexperten.no/ på årets modeller. 105 har blitt 11-delt i år. Det er ikke voldsomt dyrt å kjøpe en ny gruppe om hjertet skulle begjære det senere, men hjulene er kanskje ikke kompatible med 11-delt, og da begynner det å bli mye. Spranget opp til årets Intenso er ikke så alt for langt om jeg har forstått cash.se rett.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Det med geometri er veldig individuelt så egentlig bør man prøve seg frem.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Han er vel den eneste som kan sykle raskt i utforbakke på vått underlag i Team Sky, dessverre meldes det fint vær i San Remo på søndag.

    Med kun to kilometer fra bunnen av bakken til mål på Via Roma blir det ikke store feltet til mål.
    Meldingen sier gråvær og kanskje småregn, og 10 m/s i ryggen langs kystveien. Da blir det vel 60 km/t i stedet for 50, og nerver og krasj. Spennende blir det uansett.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har meldt meg på søndagens vårkrossritt på Bjerkebanen, så om forkjølelsen slipper taket får jeg kun sett innspurten av Milan-San Remo. Det blir nok ikke seier på meg denne gangen heller, selv om vinneren fra forrige krossritt jeg kjørte prioriterer å kjøre det TV-sendte rittet.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.239
    Antall liker
    7.123
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tilbakemeldingene.
    Når det gjelder fargen synes jeg den er helt grei, - jeg har ikke noe spesielt forhold til merket på den måten.
    Usikker på hvor mye vekt jeg skal legge på ny eller gammel 105. Prismessig er den omtrent i komfortsonen min siden jeg bare har ment den som tillegg til offroader'n. (Det er nettopp Sykkelexperten som har tilbud på den, men skal sjekke om de kan ha det samme på ny modell).

    Det med geometri bekymrer meg litt. En erfaren landeveisrytter vet nok hva han liker, som nybegynner er det vanskelig å si får man har en del mil på setet. Generelt tror jeg nok ikke en veldig aggressiv sittestilling vil passe meg med en litt kranglete nakke. Da bør jeg i tilfellet velge en mindre fremfor stor størrelse ? Er nok litt stutt i bena og lang i overetasjen. Er det en annen modell som kan anbefales i samme prisleiet, med snillere geometri ?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.961
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei alle!

    Jeg må ha litt utvidet service på min Specialiced Rockhopper nå. Vært brukt i 10 år problemfritt, men nå røyner det på..
    Fundert på ny sykkel, men er fornøyd med den og bor i Oslo hvor fort sykler blir overtatt av karer med utpreget knekk i knæra.

    1) Hjullager foran må byttes/fixes. Noen som vet hvor mye slikt koster? Er et stoutlager. Visstnok ekstra solid.
    Bedre med helt nytt hjul kanskje?

    2) Gaffel/hjulfeste: når jeg bremser hardt med forbremsen,(hydrauliske skiver) så klarer liksom ikke hjulinnfestningen å holde imot. Hjulet legger seg da over til den ene siden av gaffelen. Jeg må da løsne Quicklock og rette opp hjulet igjen. Dette skal da ikke skje?

    3) Til slutt: Fått en begynnende sprekk øverst i ramma, der styrestemmen går inn. Jeg har satt på en metall-klamme som holder situasjonen i sjakk. Er det noen som sveiser alu-rammer, eller kan fikse på annen måte?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    28.660
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Trane/ Dette er vel Bianchi sykler som sykkelexperten nå selger ut på sykkelmessen dem har på Skårer just nå (bak elkjøp gamle outlet sporten) Var inom der sist Lørdag mange Bianchi sykler men alle i feil farve også:p
    Den Intenso'n som jeg skulle hatt stod der også, men prisen var satt opp litt mot den som jeg hade avtalt.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.239
    Antall liker
    7.123
    Torget vurderinger
    4
    Hei Cash, ja det er der jeg var innom. Har lest meg opp litt nå, kikket på geometritegningene, og tror vel det er Intenso som er modellen min også.

    Man burde bare kjøpt noe brukt rask og gitt faen i stedet for å lese og kikke til øyet er vått og lysten er stor. Slikt pleier å ende mye dyrere enn man først hadde tenkt.:p
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.372
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Hei alle!

    Jeg må ha litt utvidet service på min Specialiced Rockhopper nå. Vært brukt i 10 år problemfritt, men nå røyner det på..
    Fundert på ny sykkel, men er fornøyd med den og bor i Oslo hvor fort sykler blir overtatt av karer med utpreget knekk i knæra.

    1) Hjullager foran må byttes/fixes. Noen som vet hvor mye slikt koster? Er et stoutlager. Visstnok ekstra solid.
    Bedre med helt nytt hjul kanskje?

    2) Gaffel/hjulfeste: når jeg bremser hardt med forbremsen,(hydrauliske skiver) så klarer liksom ikke hjulinnfestningen å holde imot. Hjulet legger seg da over til den ene siden av gaffelen. Jeg må da løsne Quicklock og rette opp hjulet igjen. Dette skal da ikke skje?

    3) Til slutt: Fått en begynnende sprekk øverst i ramma, der styrestemmen går inn. Jeg har satt på en metall-klamme som holder situasjonen i sjakk. Er det noen som sveiser alu-rammer, eller kan fikse på annen måte
    ?
    Ikke bra - skaff deg en ny sykkel før det går riktig galt! Mye pent bruk å få på f.eks Finn. En ramme med sprekk er ikke mye å spare på, neppe fiksbar, og har sikkert noe med punkt 2 å gjøre....
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    28.660
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Hei Cash, ja det er der jeg var innom. Har lest meg opp litt nå, kikket på geometritegningene, og tror vel det er Intenso som er modellen min også.

    Man burde bare kjøpt noe brukt rask og gitt faen i stedet for å lese og kikke til øyet er vått og lysten er stor. Slikt pleier å ende mye dyrere enn man først hadde tenkt.:p
    Sånn er det! Om nytt er ett valg kan jeg gi ytterligere ett meget godt alt Canyon! Er selv i tankene og ev gå for en av deres mod når det blir kjøp.
    https://www.canyon.com/no/roadbikes/series/ultimate-cf-sl.html
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.361
    Antall liker
    3.977
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hei alle!

    Jeg må ha litt utvidet service på min Specialiced Rockhopper nå. Vært brukt i 10 år problemfritt, men nå røyner det på..
    Fundert på ny sykkel, men er fornøyd med den og bor i Oslo hvor fort sykler blir overtatt av karer med utpreget knekk i knæra.

    1) Hjullager foran må byttes/fixes. Noen som vet hvor mye slikt koster? Er et stoutlager. Visstnok ekstra solid.
    Bedre med helt nytt hjul kanskje?

    2) Gaffel/hjulfeste: når jeg bremser hardt med forbremsen,(hydrauliske skiver) så klarer liksom ikke hjulinnfestningen å holde imot. Hjulet legger seg da over til den ene siden av gaffelen. Jeg må da løsne Quicklock og rette opp hjulet igjen. Dette skal da ikke skje?

    3) Til slutt: Fått en begynnende sprekk øverst i ramma, der styrestemmen går inn. Jeg har satt på en metall-klamme som holder situasjonen i sjakk. Er det noen som sveiser alu-rammer, eller kan fikse på annen måte
    ?
    Ikke bra - skaff deg en ny sykkel før det går riktig galt! Mye pent bruk å få på f.eks Finn. En ramme med sprekk er ikke mye å spare på, neppe fiksbar, og har sikkert noe med punkt 2 å gjøre....
    Enig i dette svaret.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Hei Cash, ja det er der jeg var innom. Har lest meg opp litt nå, kikket på geometritegningene, og tror vel det er Intenso som er modellen min også.

    Man burde bare kjøpt noe brukt rask og gitt faen i stedet for å lese og kikke til øyet er vått og lysten er stor. Slikt pleier å ende mye dyrere enn man først hadde tenkt.:p
    Uansett hvor dyr en sykkel er ny er det nær umulig å få mer enn 25k på bruktmarkedet.

    Brukt Oltre eller Supersix Evo?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hei alle!

    Jeg må ha litt utvidet service på min Specialiced Rockhopper nå. Vært brukt i 10 år problemfritt, men nå røyner det på..
    Fundert på ny sykkel, men er fornøyd med den og bor i Oslo hvor fort sykler blir overtatt av karer med utpreget knekk i knæra.

    1) Hjullager foran må byttes/fixes. Noen som vet hvor mye slikt koster? Er et stoutlager. Visstnok ekstra solid.
    Bedre med helt nytt hjul kanskje?

    2) Gaffel/hjulfeste: når jeg bremser hardt med forbremsen,(hydrauliske skiver) så klarer liksom ikke hjulinnfestningen å holde imot. Hjulet legger seg da over til den ene siden av gaffelen. Jeg må da løsne Quicklock og rette opp hjulet igjen. Dette skal da ikke skje?

    3) Til slutt: Fått en begynnende sprekk øverst i ramma, der styrestemmen går inn. Jeg har satt på en metall-klamme som holder situasjonen i sjakk. Er det noen som sveiser alu-rammer, eller kan fikse på annen måte
    ?
    Ikke bra - skaff deg en ny sykkel før det går riktig galt! Mye pent bruk å få på f.eks Finn. En ramme med sprekk er ikke mye å spare på, neppe fiksbar, og har sikkert noe med punkt 2 å gjøre....
    Enig i dette svaret.
    Denne er vel på nivå med en av mine fordums Gekkoer. I tillegg til at slitedelene var brukt opp var det store hakk i felgene pga bremsing med bremser uten sko og større rusthull i ramma. Jeg sluttet å låse den, men ble allikevel ikke kvitt den. Du kan trygt kjøpe ny sykkel uten å stemples som jålebukk og utstyrshysterist.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.252
    Antall liker
    24.802
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Italiensktime vel verd minuttene. Iallefall om du er Milano-Sanremojunkie. Sykkelkrossføre på Posletta, totte!

     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    13.875
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Efter ett kort, men hyggligt besök av Zomby_Woof idag på cykel, slog idén om en aktiv cykelsäsong över mig. Som fullständig novis på området vänder jag mig till den erfarne skaran här inne.

    Kan någon komma med anbefalinger till vad en som mig behöver för att få ut något förnuftigt av cyklingen? Tänker då på landsväg som träning/hålla sig i form. Jag har noll erfarenhet annat än en tur till butiken i ny och ne på min hybrid :cool:

    Budget, 10k kanske totalt? Vad MÅ man ha av utstyr? Brukt/nytt?
     

    freddie77

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Innlegg
    866
    Antall liker
    457
    Har du en sykkelbukse med god padding og klikkpedaler/sko til hybriden, så trenger du strengt tatt ikke mer... ;)
    Det er definitivt den billigste løsningen.

    Det er mye sykkel for pengene på finn, om du finner en som passer din kropp og ønsket sittestilling. Mange sykler selges etter et år eller to og er knapt brukt.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    13.875
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Jepp, helt klart billigast, men känner mig själv såpass att jag vet det funkar dåligt i längden ;)

    Jag är klar över att det är mycket på finn, men som nybörjare vet jag inte vad jag ska se efter, i vad som i mina ögon liknar på en djungel! Behöver nog mer konkreta tips. :)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    28.660
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Efter ett kort, men hyggligt besök av Zomby_Woof idag på cykel, slog idén om en aktiv cykelsäsong över mig. Som fullständig novis på området vänder jag mig till den erfarne skaran här inne.

    Kan någon komma med anbefalinger till vad en som mig behöver för att få ut något förnuftigt av cyklingen? Tänker då på landsväg som träning/hålla sig i form. Jag har noll erfarenhet annat än en tur till butiken i ny och ne på min hybrid :cool:

    Budget, 10k kanske totalt? Vad MÅ man ha av utstyr? Brukt/nytt?
    Morro crosswind:)Kjøpte selv brukt for 5k og fikk mye sykkel for pengene! For 10k budget ville jeg sett etter noe brukt! vilken strørelse trenger du?
    Og sen er det bare og trampa med i ov&vk gjengen:D
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    13.875
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tja, det står 188 cm i passet, men har väl krympt till 187! Tror inte jag har varken onormalt långa ben eller överkropp.. :) Är det något märke som utmärker sig som tryggt köp och något man ska hålla sig undan?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    1.146
    Torget vurderinger
    4
    Jepp, helt klart billigast, men känner mig själv såpass att jag vet det funkar dåligt i längden ;)

    Jag är klar över att det är mycket på finn, men som nybörjare vet jag inte vad jag ska se efter, i vad som i mina ögon liknar på en djungel! Behöver nog mer konkreta tips. :)
    Du går ikke feil uansett hva du kjøper i 10k segmentet, viktigste er at den passer deg.

    Selv har jeg en Cannondale CAAD10 105 og 2 sett greie hjul (hjul betyr mer enn utstyr).
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    28.660
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Tja, det står 188 cm i passet, men har väl krympt till 187! Tror inte jag har varken onormalt långa ben eller överkropp.. :) Är det något märke som utmärker sig som tryggt köp och något man ska hålla sig undan?
    Då ska du få pröva min! jeg er 190cm og syns nog den passer fint til noen som er under 190.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    13.875
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tja, det står 188 cm i passet, men har väl krympt till 187! Tror inte jag har varken onormalt långa ben eller överkropp.. :) Är det något märke som utmärker sig som tryggt köp och något man ska hålla sig undan?
    Då ska du få pröva min! jeg er 190cm og syns nog den passer fint til noen som er under 190.
    Alla tiders! Inget slår hands-on. Må ta turen en dag :)
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.408
    Antall liker
    13.875
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    Tja, det står 188 cm i passet, men har väl krympt till 187! Tror inte jag har varken onormalt långa ben eller överkropp.. :) Är det något märke som utmärker sig som tryggt köp och något man ska hålla sig undan?
    Då ska du få pröva min! jeg er 190cm og syns nog den passer fint til noen som er under 190.
    Alla tiders! Inget slår hands-on. Må ta turen en dag :)
    Vad har du för storlek förresten cash?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn