Takk for svarAbsolutt best å gå for en CAAD12 til bruken du skisserer. Dump de forferdelige standarddekkene med en gang og legg på 28 mm Conti GP 4000 II med skikkelige slanger så er du klar for alt som kan kalles vei.
Så braSchwalbe One er veldig gode dekk og tilsvarer nok Continental sine Gp4000 II. Av litt mer solide dekk har Schwalbe Durano og Continental 4 Season.
Jeg har syklet med Schwalbe One i 2-3 år og liker dem veldig godt, tror ikke jeg har pungtert ennå heller. Med latexslanger blir det enda mer komfortabelt.
Hmmm. Fordelene med slangeløst er enda lavere rullemotstand, lettere hjul, større punkteringssikkerhet og - hvis man har satt opp korrekt - ingen problemer med å måtte etterfylle luft annenhver dag (slik man må med latexslanger). Jeg har kjørt slangeløst på MTB, Fatbike og CX (dessverre ikke på landevei), svært sjelden problemer+1 til det joje skriver, også om lateksslanger. Lavere rullemotstand og bedre punkteringsbeskyttelse enn butyl. Men man må kontrollere dekktrykket før hver tur med lateks.
Som sagt, Schwalbe One X er født slangeløst. Det er noe herk å montere (trangt), men når det først sitter på felgen er det verd strevet. Må selvsagt bruke guffe, gjerne også et glidemiddel for å få det på plass.Noen som har prøvd å fuske med slangeløst for krossdekk? ...
Men man bruker gjerne 10-11 bar når man skal smelle de på plass enten det er landevei eller MTB.Jeg kjører Schwalbe Pro One (tubeless liteskineasyblablabla) på ett hjulsett nå, men det er et slangeløst-spesifikt hjulsett. Liker ikke slike hacks på landeveien som man kan komme unna med på terreng. 6-7 bar er noe annet enn 2-2,5.
For alu-felger er dette sikkert riktig, men vær obs: Clincher carbon-felger tåler ofte ikke tubeless.Så lenge du har dekk for tubeless er det bare å kjøre slangeløse, er ikke noe absolutt krav med tubeless felg. Ksyrium Elite er ikke konstruert som slangeløs felg, har selv 16-utgaven av de.
Hvorfor?For alu-felger er dette sikkert riktig, men vær obs: Clincher carbon-felger tåler ofte ikke tubeless.Så lenge du har dekk for tubeless er det bare å kjøre slangeløse, er ikke noe absolutt krav med tubeless felg. Ksyrium Elite er ikke konstruert som slangeløs felg, har selv 16-utgaven av de.