Sport, sykkel og trening Sykkelsesongen 2024

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.780
    Antall liker
    4.444
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Årets första cykelevent avklarat, Fläsktorsdag. Som brukligt en tur till Strömsholm och fika på Markan, sen hem i ett rasande tempo till första ölen.
    Allt mellan bilden på Juni och dagen efter blev censurerade.
    IMG_6277.jpeg IMG_6293.jpeg IMG_6343.jpeg IMG_6344.jpeg IMG_6345.jpeg IMG_6346.jpeg IMG_6347.jpeg
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.634
    Antall liker
    17.650
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Endelig har ryggen (+ været og tiden til...) blitt såpass at det ble årets første litt lengre tur i går:

    IMG_4031.JPG
    Og velfortjent kaloripåfyll på Ullevålseter på vei tilbake:
    IMG_4029.JPG
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.104
    Antall liker
    27.791
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det belegget i venstre felt såg speilblank ut, virker nylagd lurer på vad slags asfalt som blitt brukt der asfalt klister?
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.104
    Antall liker
    27.791
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har oppgitt 255watt i Strava som målings grunnlag for Assimo pedaler, måtte ta en test idag så jeg ikke er helt på bærtur🙄
    20min på spinn sykkelen som har watt måling, første 15min ganske kontrollerte på ca 260-70w økte siden så snittet blev 275w
    De siste 4min begynner det og svi så feiga ut, så den planlagte siste økningen blev det ikke noe med idag😞
    Omregnet blir det vel da 262w ish.
    20240607_141452.jpg
     
    Sist redigert:

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.305
    Antall liker
    3.752
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7


    Justinas leder årets Tour Divide Mountain Race! Han bor i Noreg/Tolga
    100% self support.
    300 + kilometer daglig
    4500høydemeter hver dag.
    Mye grus og ofte over 2500moh.

    Live tracker:
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.392
    Antall liker
    6.107
    Sted
    Holmestrand
    Da er vi kommet til starten for årets TdF!
    Registrerte tidligere i år at Hushovd ble sjef for Uno-X.
    Ser i dag at han er ekspertkommentator for TV2.
    Er dette innafor mhp journalistisk integritet?
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    De stiller til start, så det kan nok hende TV2 skal være litt forsiktige her, ja. Men UNO-x er vel nesten som landslag å regne, så kanskje det går greit.

    Hva er beste måte å streame touren i år, når GCN ikke fins lengre? Helst uten reklame…
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.392
    Antall liker
    6.107
    Sted
    Holmestrand
    Mulig jeg har blitt lurt av gamle innlegg når det gjelder Thor Hushovd.
    Ser ham på TV2 nå med Uno-X-skjorte.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.727
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Viser de noe av selve rittet på tv2 eller må man over på eurosport?
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    3.548
    Wow. Ble det grønn trøye også?
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.672
    Antall liker
    1.413
    Kort: gammal ramme nye deler?

    Lang:
    Fordi jeg ikke sykler ofte nok med syklene mine har det vokst frem et behov om å ha enda mer jeg ikke bruker. Forklaringen jeg gir meg selv er at det ikke er noen av syklene mine som egner seg til å tråkke opp til Holtet eller ned til byen for en handletur eller et glass å støtte seg til. Jeg har tatt vare på et par av rammene oppgjennom, så aktuelle kandidater er en yeti fro alloy og en bontrager race lite. Jeg har en race lite i brillefin form i dag, men den har fortsatt fullstendig gruppesett, de hjemmelagde hjula til Keith osv fra den gang da så jeg tør ikke sette den fra meg på gata, det ville gjort for vondt i hjertet.

    Vil noe sånt som dette funke?


    Og jada, jeg har også tenkt tanken om white industries, paul components osv. Men det gjør ingenting om dette koster nærmere 10.000, ikke 40.000. Og det er 25 år siden jeg var i denne verden så jeg aner ikke hva som finnes lenger.

    Har en gammal sid og en indy sl men lurer på om stiv gaffel er veien å gå her.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.552
    Antall liker
    23.302
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en 1993 Cannondale M900 som fremdeles har den originale XT-mixgruppa (bortsett fra de jævla dårlige Coda-bremsene) som går som vintersykkel. Jeg har hatt tanker om å sette på en moderne (men billig) 1x-gruppe i ti år nå...

    Over til dagens sofasport:
    1719904854397.png
    Sykkelsportens kuleste hårnålssving og yolo til mål i Valloire. Det er langt nede til venstre et sted.
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    10.392
    Antall liker
    6.107
    Sted
    Holmestrand
    Kort: gammal ramme nye deler?

    Lang:
    Fordi jeg ikke sykler ofte nok med syklene mine har det vokst frem et behov om å ha enda mer jeg ikke bruker. Forklaringen jeg gir meg selv er at det ikke er noen av syklene mine som egner seg til å tråkke opp til Holtet eller ned til byen for en handletur eller et glass å støtte seg til. Jeg har tatt vare på et par av rammene oppgjennom, så aktuelle kandidater er en yeti fro alloy og en bontrager race lite. Jeg har en race lite i brillefin form i dag, men den har fortsatt fullstendig gruppesett, de hjemmelagde hjula til Keith osv fra den gang da så jeg tør ikke sette den fra meg på gata, det ville gjort for vondt i hjertet.

    Vil noe sånt som dette funke?


    Og jada, jeg har også tenkt tanken om white industries, paul components osv. Men det gjør ingenting om dette koster nærmere 10.000, ikke 40.000. Og det er 25 år siden jeg var i denne verden så jeg aner ikke hva som finnes lenger.

    Har en gammal sid og en indy sl men lurer på om stiv gaffel er veien å gå her.
    Ville ha gått på finn og kjøpt f eks en billig hybrid eller terrengsykkel med noen år på baken. Mye billigere og gjør jobben, og da kan man også lete etter en komfortabel sittestilling som passer slik bruk du beskriver.
    Jeg omskolerte min gamle Hard Rocxk terrengsykkel ved å sette på «gatedekk» og flate pedaler. Stiv gaffel har vært på planen, men ikke skjedd noe der, et kostnadsspørsmål?
    Men fungerer kjempefint og er etter hvert blitt sykkel hos svigermor i Grimstad.
    Girer fortsatt mykt og presist med XT fra forrige årtusen.
    Poenget er etter min mening å ikke bruke alt for mye penger på en sykkel med begrenset bruk av typen «lut og kaldt vann».
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.104
    Antall liker
    27.791
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Var i Serre Chevalier/Briancon vinterstid fantastiskt ski område (alpint) med kort vei til Sestriere også, hade gjerne tenkt meg tid igjen for sykling🚴‍♂️
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.672
    Antall liker
    1.413
    Dersom transporten var det eneste målet med dette ville jeg vært helt og totalt enig med deg, @xerxes Men så er det også en porsjon kjekt-å-fikle-med-noe, og oi-så-fine-sykler-var-på-nittitallet! over det hele. + jeg har nå de rammene, tenk så fint det er å kunne si: der ser du, det er jommen bra jeg ikke kaster noe! Kjekt å ha!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn